Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielet rämisee ikävästi
1 2
Crimsomnia
08.01.2013 16:37:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin ebaysta tossa itelleni epävirallisena joululahjana rr-mallin performeri-jacksonin, PS3T:n. Kaikki kielet rämisi soittokelvottomasti kakkosnauhalla, joten pistin shimmin satulan alle ja löysäsin kaularautaa. Nyt räminä siirtyi sitten oktaavia ylemmäs, 14. nauhalle.
 
Mitä tolle voisi tehdä, kun tallaa en raaskisi enää nostaa kun actioni on em. operaatioiden jäljiltä mulle vähän turhan korkeahko? Kaula ei ole mielestäni propellilla tms.
 
hallu
08.01.2013 17:53:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäpä jos sen korotuskiilan ottaisi pois sieltä kaulataskusta? tai kokeilisi vahan matalampaa kiilaa? tai sitten kiristäisi pikkuisen sitä kaularautaa? melkeinpä ei tule sitten mieleen muuta kuin teettää siihen tasohionta niille nauhoille jos ei mikään muu auta. Kuinka matala se sun actioni sitten on?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Crimsomnia
08.01.2013 20:15:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mitäpä jos sen korotuskiilan ottaisi pois sieltä kaulataskusta?
 
Ei ole korotuskiilaa siellä. Satulan alle laitoin.
 
Kuinka matala se sun actioni sitten on?
 
No ei tarpeeksi matala mun makuuni, mutta jos jotain millimittoja meinaat niin 12. nauhalla on pauttiarallaa joku vajaa 4 milliä ilmaa.
 
Grugi
08.01.2013 20:17:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomnia: Ei ole korotuskiilaa siellä. Satulan alle laitoin.
 

 
No ei tarpeeksi matala mun makuuni, mutta jos jotain millimittoja meinaat niin 12. nauhalla on pauttiarallaa joku vajaa 4 milliä ilmaa.

 
Eihän toi ole vielä edes matala, onkohan se kaulakulma ihan kohdillaan jos tollasella rämisee.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
hallu
08.01.2013 21:36:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomnia: Ei ole korotuskiilaa siellä. Satulan alle laitoin.
 
Öh.. anteeksi luin huonosti, niinhän sinä tosiaan sanoitkin. Rämisikö se kielen soidessa vapaana? jotenkin ymmärrän kaularaudan löysäämisen, mutta oliko se kiila tarpeen? entä olisiko pelkkä kiila riittänyt ilman kaularaudan löysäämistä? teit kaksi toimenpidettä, niin niiden vaikutusta on hankala arvioida joten kokeile peruuttaa toinen toimenpide ja arvioi tilanne uudelleen.
 
No ei tarpeeksi matala mun makuuni, mutta jos jotain millimittoja meinaat niin 12. nauhalla on pauttiarallaa joku vajaa 4 milliä ilmaa.
 
Vajaa neljämilliä 12. nauhan harjalta kielen alapinnalle on kyllä melkoisen korkealla?!?! vai mittasitko otelaudasta? tarkista ensiksi se relief ihan capon kanssa ja jos se on oikein niin eiihen ei kannattane enempää puuttua. jos räminä siirtyi taaksepäin, niin se kyllä viittaisi liian syvään reliefiin. Tuota kaulakulmaa voisit tietenkin tutkia jos siinä on korottamisen tarvetta mikäli kitarassasi on kaulakiinnitys ruuveilla stratotyyliin, niin homma ei ole edes vaikea (mutta kannattaa lähteä ihan ohuista kiiloista liikkeelle koska se vaikuttaa aika tramaattisesti).
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Crimsomnia
08.01.2013 22:18:48 (muokattu 08.01.2013 22:55:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Rämisikö se kielen soidessa vapaana? jotenkin ymmärrän kaularaudan löysäämisen, mutta oliko se kiila tarpeen? entä olisiko pelkkä kiila riittänyt ilman kaularaudan löysäämistä?
 
Rämisi siis 2. nauhalta painettaessa, vissiin kolmatta vasten, ja nyt 14. nauhalta. Tein em. toimenpiteet erikseen, eli laitoin ensin shimmin, totesin ettei tepsinyt, ja sitten löysäsin kaularautaa.
 
Tuota kaulakulmaa voisit tietenkin tutkia jos siinä on korottamisen tarvetta mikäli kitarassasi on kaulakiinnitys ruuveilla stratotyyliin, niin homma ei ole edes vaikea (mutta kannattaa lähteä ihan ohuista kiiloista liikkeelle koska se vaikuttaa aika tramaattisesti).
 
Eiks se ole kaikilla pulttikauloilla yhtä helppoa, stratoilla ja muilla? Varmaan kaikissa on tilaa laittaa jotain tilkettä sinne kaulan ja taskun väliin. Ja joo, ajattelin leikata vanhasta visa electronista siivun ja pistää sellaisen. Pahvia tonne on vissiin turha laittaa kun se painuu kasaan.
 
hallu
08.01.2013 23:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomnia: Rämisi siis 2. nauhalta painettaessa, vissiin kolmatta vasten, ja nyt 14. nauhalta. Tein em. toimenpiteet erikseen, eli laitoin ensin shimmin, totesin ettei tepsinyt, ja sitten löysäsin kaularautaa.
 

 
Eiks se ole kaikilla pulttikauloilla yhtä helppoa, stratoilla ja muilla? Varmaan kaikissa on tilaa laittaa jotain tilkettä sinne kaulan ja taskun väliin. Ja joo, ajattelin leikata vanhasta visa electronista siivun ja pistää sellaisen. Pahvia tonne on vissiin turha laittaa kun se painuu kasaan.

 
Usko tai älä, mutta se luottokortti voi olla vähän paksu. Jos sulta löytyy joku vaikka 0,3mm plektra tms, nno saattaa toimia paremmin. Noi räminöiden metsästykset voi toisinaan olla työlaita. Onnea metsästykseen, mulla ei oikein ole kummempia neuvoja valitettavasti antaa. Niin varmaan hoksasitkin jo tarkistaa ettei se kolmas tai neljäs nauha ollut pullahtanut ylös paikaltaan? esim. ohkasella rakotulkilla voi varovasti sinne nauhan tyveen kokeilla meneekö se sinne alle, mikä voisi kieliä nauhan nousemisesta.
 
Itse tappelin kotvasen aikaa tuon Liteashin kanssa ennenkuin mieleiset säädöt löytyivät mutta lopulta ne löytyi joten ei kannata antaa periksi.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Crimsomnia
10.01.2013 16:42:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pistin vähän pahvia kaulataskuun, ja räminä hävisi. Nyt vaan actionia pitäisi saada alemmas ilman että räminät palaa, ja tallaa laskemalla ei ainakaan onnistu.
 
Grugi
10.01.2013 16:45:55 (muokattu 10.01.2013 16:46:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En nyt halua masentaa tai mollata mutta jos ei ole hajua mitä tekee niin saattaa olla kohta ihan poskellaan koko homma. Kiikutappa se kitara jonnekkin liikkeeseen niin osaavat varmasti laittaa sen kondikseen. Toisaalta jos haluaa hinkata ja säätää soittamisen sijaan niin mikäs siinä.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Crimsomnia
10.01.2013 16:55:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mulla on ihan hyvä käsitys mitä olen tekemässä. En ole ekaa kertaa pappia kyydissä, paitsi että näin sitkeää ongelmaa ei ole vielä sattunut kohdalle.
 
Krice
10.01.2013 16:59:26 (muokattu 10.01.2013 17:00:38)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Arvelisin, että tuossa on on nauhat miten sattuu ja kaulassakin voi olla vinoutta, vaikka sitä ei näkisikään. Kyseessä on kuitenkin juuri tuollainen loppuun kulahtanut vanha kasarikeppi, joita tietämättömät hankkivat, koska niissä on jo jotakin vintage-hohtoa. Tuollaisten perusongelmien kanssa kaikki shimmien lisäämiset on ihan turhia toimenpiteitä, joilla ei korjata itse ongelmaa.
 
Crimsomnia
10.01.2013 17:07:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kyseessä on kuitenkin juuri tuollainen loppuun kulahtanut vanha kasarikeppi, joita tietämättömät hankkivat, koska niissä on jo jotakin vintage-hohtoa.
 
Ahaa, paitsi että menen ruuvailemaan mitä sattuu, olen vielä tyhmäkin. Mielenkiintosta, että keppikin sijoittuu sarjanumeron perusteella ysärin lopulle.
 
Tuollaisten perusongelmien kanssa kaikki shimmien lisäämiset on ihan turhia toimenpiteitä, joilla ei korjata itse ongelmaa.
 
Niin, mitä nyt ei kielet rämise enää.
 
Gabe
10.01.2013 17:14:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Kyseessä on kuitenkin juuri tuollainen loppuun kulahtanut vanha kasarikeppi, joita tietämättömät hankkivat
 
Eiköhän meistä jokainen osta sellaisen kitaran kuin haluaa, ja jolla parhaiten toivomansa soundin saa aikaan. En menisi tietämättömäksi tai tyhmäksi haukkumaan sen perusteella, turhaa toisen loukkaamista.
 
www.kitaramaailma.com
Grugi
10.01.2013 17:23:41 (muokattu 10.01.2013 17:24:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomnia: Kyllä mulla on ihan hyvä käsitys mitä olen tekemässä. En ole ekaa kertaa pappia kyydissä, paitsi että näin sitkeää ongelmaa ei ole vielä sattunut kohdalle.
 
En tosiaan tarkoittanut mollata mutta joskus sitä ei vaan omat taidot piisaa tai ei vaan hiffaa koko yhtälöä ja tästä syystä ehdotin että liikkeessä voisivat saada homman kondikseen nopeammin. Itekkin koitan aina tehdä kaiken itse mutta joskus pitää myöntää tappionsa ja kääntyä ammattilaisen puoleen.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
MoreK
10.01.2013 18:04:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos itse haluat varmistaa nauhojen linjan, suorista kaula kaularaudalla, tarkista tilanne ja viila käteen jos on nauhoja koholla:
http://kitaratohtori.org/2010/04/11/sahkokitaran-saato/
 
Tämä on kyllä myös helppo tapa pilata nauhat lopullisesti, jos ei tiedä mitä tekee.
 
Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse! http://www.rockrooster.com
Krice
10.01.2013 19:44:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: En menisi tietämättömäksi tai tyhmäksi haukkumaan sen perusteella, turhaa toisen loukkaamista.
 
Ei tietämättömyys ole loukkaus. Välttämättä ei vaan tiedosteta miten loppuun kuluneita nuo käytetyt hevikepit voi olla. Nauhojen vaihto voi olla se järkevin vaihtoehto jos lähdetään tekemään soittokelpoista jälkeä.
 
Gabe
10.01.2013 20:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Ei tietämättömyys ole loukkaus. Välttämättä ei vaan tiedosteta miten loppuun kuluneita nuo käytetyt hevikepit voi olla. Nauhojen vaihto voi olla se järkevin vaihtoehto jos lähdetään tekemään soittokelpoista jälkeä.
 
Eipä tuo aloittajan keihäs kuitenkaan niin ylettömän vanha kuitenkaan ole? Ja näytti hän kommentistasi vähän mielensä kuitenkin pahoittavan tarkoitit pahalla tai et. Netin välityksellä kommunikoitaessa kannattaa aina kiinnittää edes hieman huomiota miten asiat ilmaisee.
 
www.kitaramaailma.com
Crimsomnia
10.01.2013 21:19:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Eipä tuo aloittajan keihäs kuitenkaan niin ylettömän vanha kuitenkaan ole? Ja näytti hän kommentistasi vähän mielensä kuitenkin pahoittavan tarkoitit pahalla tai et.
 
1996 sarjanumeron perusteella.
 
En nyt mieltäni varsinaisesti pahoittanut. Mulla ei vaan riitä huumori kys. tyypin kommenteille monella foorumilla.
 
vänkylä
10.01.2013 21:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crimsomnia: Kyllä mulla on ihan hyvä käsitys mitä olen tekemässä. En ole ekaa kertaa pappia kyydissä, paitsi että näin sitkeää ongelmaa ei ole vielä sattunut kohdalle.
 
Onko tää sitkeämpi ongelma kuin tässä taannoin se ongelma sun soundin kanssa..
 
Laulava Kylätohtori
10.01.2013 22:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krice: Arvelisin, että tuossa on on nauhat miten sattuu ja kaulassakin voi olla vinoutta, vaikka sitä ei näkisikään. Kyseessä on kuitenkin juuri tuollainen loppuun kulahtanut vanha kasarikeppi, joita tietämättömät hankkivat, koska niissä on jo jotakin vintage-hohtoa. Tuollaisten perusongelmien kanssa kaikki shimmien lisäämiset on ihan turhia toimenpiteitä, joilla ei korjata itse ongelmaa.
 
Hienosti luit rivien välistä myös kaverin motiivin ostaa ko. kitara. Kyse oli siis siitä, että tietämätön ihminen osti tyhmyyttään vanhan loppuunkuluneen paskan, koska luuli sen olevan vintagea... Joo'o. Itse en ole niin hyvä ihmistuntija, että olisin tämän kaiken pystynyt lukemaan aloittajan kirjoituksista...
 
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «