Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 50w vs 100w
1 2 3 4
the-Antero
10.01.2013 13:29:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Tyhmä kysymys. Uutta vahvistinta hommaamassa olen (tässä jossain vaiheessa) nyt on hirveä arpominen. Orangen OR-50 kiinnostaa paljon. Mutta mitäs kun bändikaverilla on 100w. Iskeekö "vahvistinkateus".
 
Onko 50wattinen selkeästi hiljaisempi kuin 100w jos ne nyt olisi vierekkäin ja täysillä (Okei, ei me stadioneilla soitella).
 
Aiempi vahvari on ollut 100w ja sillä ei kyllä jalkoihin jää mutta entä tuolla 50w?
 
Kertokaahan
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Antti1
10.01.2013 13:33:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos tehot on mitattu samalla tavalla on äänenpaine-eroa n. 3dB. Bändin joukosta erottuminen ja säröytymiskynnys on tietty sit taas aivan eri juttuja. Ne riippuvat niin monista eri asioista, että on paljon yksinkertaisempaa vain kokeilla.
 
Perstuntumalta sanoisin, että sitä 100W nuppia saanee sen pykälän verran kuitenkin hiljemmalle, jotta 50W riittää jokatapauksessa.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
the-Antero
10.01.2013 13:36:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo tietty soundit yms vaikuttaa paljonkin tuohon. Ok onko 50w sitten luja ja riittävä?
 
Tarkoitus on tietty mennä testaamaan vahvistinta pikapuoliin :)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Antti1
10.01.2013 13:39:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Joo tietty soundit yms vaikuttaa paljonkin tuohon. Ok onko 50w sitten luja ja riittävä?
 
Tarkoitus on tietty mennä testaamaan vahvistinta pikapuoliin :)

 
Luja ja riittävä? Varmasti. 100dB/1W herkkyydellä varustetulla kaapilla toi kenkii n. 120dB mekkalaa ja käytännössä varmaan enemmänkin. Ei ihan suihkujetin verran vielä, mutta ihan riittävästi kuuroutumiseen. :)
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
Point
10.01.2013 13:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se nyt on varmaa, että 50w on äänekäs. Itse en ole ikinä edes luukuttanut omaa 5w blackstaria täysillä, kun mökää lähtee niin perkeleesti. :)
 
elon arska
10.01.2013 13:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oma 50 top riittää kovakätisen rumpalin kanssa helposti. Tossahan ei ole master volumea, joten särön otan spedusta, ka toi vahvari tykkää kyllä speduista. Mutta niin, kyllä uskon että volan puolesta 50 wattia riittää varmaan kaikille, soundi on sitten toinen juttu.
 
the-Antero
10.01.2013 13:46:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Se nyt on varmaa, että 50w on äänekäs. Itse en ole ikinä edes luukuttanut omaa 5w blackstaria täysillä, kun mökää lähtee niin perkeleesti. :)
 
Nonni tämä selvä :) eiköhän se 50w nippanappa riitä ;)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
the-Antero
10.01.2013 13:48:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska:Tossahan ei ole master volumea, joten särön otan spedusta, ka toi vahvari tykkää kyllä speduista.
 
Sulla on toi OR50? Mikä toi mastervola juttu on. Osaatko kertoa nupista hieman. Miksi otat säröt speduista?
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
elon arska
10.01.2013 13:50:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Sulla on toi OR50? Mikä toi mastervola juttu on. Osaatko kertoa nupista hieman. Miksi otat säröt speduista?
 
eiku Carlsbro 50 Top. Siinä on vaa treble-bass-middle-volume.
 
the-Antero
10.01.2013 13:51:03
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: eiku Carlsbro 50 Top. Siinä on vaa treble-bass-middle-volume.
 
Aaa, ok :) ihmettelin et mikset käytä orankin omaa säröä :D
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Gabe
10.01.2013 14:24:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Nonni tämä selvä :) eiköhän se 50w nippanappa riitä ;)
 
Kyllä 50w pitäisi riittää helposti. Kannattaa tosiaan käydä testaamassa mitä mieltä olet itse.
 
www.kitaramaailma.com
the-Antero
10.01.2013 14:43:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Kyllä 50w pitäisi riittää helposti. Kannattaa tosiaan käydä testaamassa mitä mieltä olet itse.
 
Jep :) pitää mennä pikapuoliin
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
Osteri
10.01.2013 14:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Ok onko 50w sitten luja ja riittävä?
 
Soitan treenit 40W putkicombolla, volaa auki ehkä max 1/3 raskaskätisen rumpalin mukana. Keikalla sitten saman säätää sen mukaan miten tarvii. Isommissa paikoissahan nuo kuitenkin mikitetään joten kuuluvuus ei ole ollut ongelma. Ainakin mulle 40W H&K toimii, joku muu tykkää toisella vehkeellä.....
 
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
blues guitar
10.01.2013 15:28:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

the-Antero: Moro
 
Tyhmä kysymys. Uutta vahvistinta hommaamassa olen (tässä jossain vaiheessa) nyt on hirveä arpominen. Orangen OR-50 kiinnostaa paljon. Mutta mitäs kun bändikaverilla on 100w. Iskeekö "vahvistinkateus".

 
Watteja ei kannata kadehtia. Hyvää soundia mielumminkin.
 
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
the-Antero
10.01.2013 15:36:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

blues guitar: Watteja ei kannata kadehtia. Hyvää soundia mielumminkin.
 
Tämä on totta :) siksi haluankin tuon OR50:sen ;)
 
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
s8na
10.01.2013 15:39:19 (muokattu 10.01.2013 15:41:11)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olisin enemmän huolissani siitä että 50W kone voi kuulostaa ohuemmalta kun 100W vastaava. Tuskin noista kumpaakaan täpöllä tulee ajettua oikein missään ympäristöissä. Mulla tosin rockerverb 50 on volumenamilkaltaan siellä Klo 12 paikkeilla treeneissä. Hönkää riitää ja vielä on vähän reserviä, mutta ei paljon. Puhdas kanava alkaa jo vähän säröytymään. (silleen sopivan vähän)
 
s8na
10.01.2013 15:44:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi OR50:sen mastervola vaikutti vammaselta systeemiltä. Sen voi siis pedaalilla ohittaa. Ymmärrän näin että silloin jos gainit on kovalla, mastervolan ohitus räjäyttää volumet täpölle. Käytännössä gainissa olisi siis joku sweetspoti, jonka kohdalla ainoastaan voisi mastervolaa käyttää boostina.
 
BaldieFarman
10.01.2013 18:25:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omasta kokemuksesta sen verran, että vaikka mullakin oli käsitys, että 50w on aina ja ikuisesti enemmän, kuin liikaa, niin kun hommasin marsun 50w JVM:n, niin huomasin, että treeniksellä ja keikoilla (treenisvola ja lavavola about samaa luokkaa) riittää toi vehje just ja just.
 
Oon siis todella tyytyväinen soundiin, mutta pari kertaa on joutunu himmailee joko mastervolaa, gainia, trebleä tai kanavavolaa semmoset puoltuntia hiljemmalle, kun on alkanu huutamaan. Mulla setupin tuhdimmassa soundissa (hi-gainihkö stadion rocksoundi) gaini joku klo 11, kanavan vola joku klo 12 ja masteri noin klo 3. Jos noista menee vielä ylöspäin, niin sit alkaa aivan s***anallinen vihellys.
 
Se mitä siis yritän sanoa on, että mun tapauksessa toi 50w riittää nipin napin eli kannattaa varmistua eikä harmistua, mutta sehän täällä on melkein kaikilla yleinen neuvo aina ollutkin!:)
 
pekurides
10.01.2013 20:58:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bluesmiehille 50wattia riittää ja on useimmille liikaakin niinkuin edelläkin todettu, mutta hevihommissa ja varsinkin raskaammassa poljennossa eipä välttämättä riitäkkään.
 
Tosin eri pelit tuntuvat "leikkaavan" läpi eritavalla samoista wattimääristä huolimatta eli ei niitä watteja kannata tuijottaa.
 
Tosin eipä noita vehkeitä paljoa uutena reenikselle tahdo testiin saada mutta helpompi se on säätää 100wattinen sopivalle äänenpaineelle muun orkan kanssa kuin 50wattista yrittää saada saada soimaan lujempaa kun säätövarat on loppu:=)
 
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
heiheihellurei
11.01.2013 08:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: eiku Carlsbro 50 Top. Siinä on vaa treble-bass-middle-volume.
 
Nuo Carlsbrot on kylläkin hurjan kovaäänisiä verrattuna vaikka marsun saman wattisiin. Mutta kyllä 50 wattisella soittaa helposti bändin kanssa ja saattaa treenitilanteessa toimia paremminkin kun voi hieman avata ääntä.
 
JepJep
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «