Aihe: Radio Rock
1 2 3 4 515 16 17 18 1922 23 24 25 26
esprit de corps
09.01.2013 20:10:51 (muokattu 09.01.2013 20:13:51)
Stradlin: Voi olla, mutta tuo nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen. Ei se tee sellaisesta kikattelemalla ja vittuilemalla toteutetusta haastattelusta yhtään sen laadukkaampaa, vaikka haastateltavana olisi Hitler. On silkkaa ammattitaidon puutetta alentua sinne Beavis & Butt-head -tasolle heti kun on joku idiootti vastapuolella. Esimerkiksi Arto Nyberg osasi hoitaa homman ihan tyylikkäästi, eikä silti nöyristellyt tai ollut mitenkään "pinnallisen kunnioittava" Bäckmania kohtaan.

Minä oikeesti venasin koko ajan, koska Bäckman laittaa luurin kiinni. Mutta Heikelä kyllä perusteli omia mielipiteitään. Vittuilla tuolle idiootille pitääkin. Se tekee siitä hauskaa.

Varmaan sitä se haluaakin, en tiedä.
"Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift-
esprit de corps
10.01.2013 09:31:28
Okei, äsken oli korporaatiossa vieraana joku turha julkkis Minna Sara (en ollut koskaan kuullutkaan). Mutta Heikelä veti kyllä niin ala-arvoisesti tuon haastattelun. Tarviiko sinne studioon roudata väkeä, jos jo oletusarvoisesti ollaan sitä mieltä, että tässä nyt haastatellaan ihmiskunnan kuonaa? Toi Minna sai kyllä mun pisteet tuosta.
"Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift-
Rhapa
10.01.2013 09:48:24
esprit de corps: Toi Minna sai kyllä mun pisteet tuosta.

Nojaa, aika lailla ihmisperseen oloinen oli jo pelkästään tuon perusteella.
Rhapa
10.01.2013 10:40:10
esprit de corps: Siis varmasti onkin. En minä sitä kiistä. Mutta tuo Heikelän ylimielisyys oli jotenkin ärsyttävää.

Itse olen varmaan vain tarpeeksi juntti diggaamaan Heikelän ulosannista. Korporaatio on helkkarin hyvä aamushöy, vaikkakin moision ainaiset itkut ja valitukset alkaakin joskus ärsyttämään.
Miikss
10.01.2013 15:00:29
Rhapa: ...vaikkakin moision ainaiset itkut ja valitukset alkaakin joskus ärsyttämään.

Kuka ne muka ottaa tosissaan? Se kuuluu Moision rooliin ja selkeästi se kärjistää niitä ihan uhalla. Moisio on kyllä yks parhaita tyyppejä koko kolmikosta, on ollu vähä tylsiä aamuja nyt kun se ei oo ollu paikalla.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Funkånaut
10.01.2013 18:40:54

Varmaan jengi täällä diggaa tästäkin klassikkohaastattelusta. http://www.youtube.com/watch?v=e5P2n1UOMtA

Munsta haastattelijan tulee olla neutraali. Vitsailla totta kai saa, mutta...
"Itse vosin opettaa naisille rumpujen soittoa, jos saisin itse vastalahjaksi ala-majavaa." - heikkijarvinen Kuuntelen tämmöistä
Jormaz
10.01.2013 18:51:37
Funkonaut: Varmaan jengi täällä diggaa tästäkin klassikkohaastattelusta. http://www.youtube.com/watch?v=e5P2n1UOMtA

Munsta haastattelijan tulee olla neutraali. Vitsailla totta kai saa, mutta...

Siitoin vei Ile Jokista kuin mätää kukkoa. Eipä ihme koska Siitoin oli kova juoppo ja pukki.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Rhapa
10.01.2013 19:37:36
Miikss: Kuka ne muka ottaa tosissaan? Se kuuluu Moision rooliin ja selkeästi se kärjistää niitä ihan uhalla. Moisio on kyllä yks parhaita tyyppejä koko kolmikosta, on ollu vähä tylsiä aamuja nyt kun se ei oo ollu paikalla.

Se nyt on ihan yksi ja sama onko se tosissaan vai ei. Sitä jaarittelevaa märsyämistä ei vain aina jaksa kuunnella.
Miikss
10.01.2013 20:19:01
Rhapa: Se nyt on ihan yksi ja sama onko se tosissaan vai ei. Sitä jaarittelevaa märsyämistä ei vain aina jaksa kuunnella.

No hyvä että se edes herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan, taisin jo mainitakin että se just on Korporaatiossa parasta. Turhan usein nuo valtavirtajuontajat koittaa olla turhan neutraaleja, mikä tekee viihteestä tylsää.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
LamaAjanElvis
10.01.2013 20:26:18 (muokattu 10.01.2013 20:31:08)
Korporaatio on ihan hyvä jos siellä ei satu olemaan vieraana mitään sysityhmää bb-julkkista tai jotain muuta kansan kylähullua jotka koitetaan saada nolaamaan itseään vielä pahemmin. Sama juttu soittovieraiden kans, eli siis soitetaan jollekkin Nykäselle tai vastaavalle ja sitten hohotellaan päälle. Vammaiselle nauramista sanon.

Sitten jos on jonkinlaisen informaatioarvon omaava vieras tai näillä juontajilla itsellään sattuu olemaan keskenään hyvä läppäpäivä, niin ihan viihdyttävää.

Juontajiston kemia pelaa hyvin. Jenni on kiltti naiivi romantikko jonka jutut murskaantuu, missä Heikelän inhorealismi, pikkuporvarointi ja Harrin omat maailmankuvat astuvat kehiin.

Nikula on hyvä tarinoija, mut se tarttee sellaisen sesongin että sillä on joku siellä juttukaverina. Muuten homma menee vain biisejä vaihdellessa.

Marse on kuiva, Laura on parempi ja Klasu on kova.
"I cut my finger. That's tragedy. A man walks into an open sewer and dies. That's comedy." -Mel Brooks
Rhapa
10.01.2013 21:22:28
Miikss: No hyvä että se edes herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan, taisin jo mainitakin että se just on Korporaatiossa parasta. Turhan usein nuo valtavirtajuontajat koittaa olla turhan neutraaleja, mikä tekee viihteestä tylsää.

Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat tuolla ja tavallaan olen samaa mieltä mutta en siltikään koe tuota moision ainaista narisemista pelkästään hyvänä asiana sen vuoksi, että se nyt poikkeaa ihanalla tavalla valtavirrasta. Voisihan tuon tehdä vaikka piereskelemällä koko lähetyksen. Tai runkkaamalla. Tai ihan mitä vain. Ei se silti automaattisesti hyvä juttu olisi.
aoi
10.01.2013 21:56:43
"Ilmastoähkijän" haastattelu ja koko tapaus on jäänyt mieleen erittäin viihdyttävänä esimerkkinä. Jutusta kertonee se, että Radio Rock sai lopulta julkisen sanan neuvostolta varoituksen.
Miikss
11.01.2013 15:14:08
Rhapa: Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat tuolla ja tavallaan olen samaa mieltä mutta en siltikään koe tuota moision ainaista narisemista pelkästään hyvänä asiana sen vuoksi, että se nyt poikkeaa ihanalla tavalla valtavirrasta. Voisihan tuon tehdä vaikka piereskelemällä koko lähetyksen. Tai runkkaamalla. Tai ihan mitä vain. Ei se silti automaattisesti hyvä juttu olisi.

Ei toki automaattisesti, mutta jos siitä osa porukasta edes tykkää, niin kyllä sen silloin voi hyväksi jutuksi lukea.
Jormaz
11.01.2013 16:08:58
LamaAjanElvis: Juontajiston kemia pelaa hyvin. Jenni on kiltti naiivi romantikko jonka jutut murskaantuu, missä Heikelän inhorealismi, pikkuporvarointi ja Harrin omat maailmankuvat astuvat kehiin.

Jenni on välillä saatanan rasittava jankuttaja joka ei vaan ymmärrä. Eräänä aamuna se ei suostunut ymmärtämään miksi nykymaailmassa joutuu miettimään kahdesti ennen kuin pyytää ulkona yksin liikkuvaa eksyneeksi epäilemäänsä vierasta lasta autoonsa lämmittelemään. Oikeastaan se oli aika herkullinen tilanne kun studiossa tunteet kuumeni aidosti.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Deg
12.01.2013 00:02:37 (muokattu 12.01.2013 00:03:55)

Sika-Harrihan meni pilalle siinä vaiheessa kun siirtyi johonkin Novalle tai vastaavalle, ja lakkasi olemasta Sika-Harri. Samaan aikaan alkoi myös ne pakinat, jotka on nyt on jatkuneet rockille palatessakin. Huonoimpia kuulemiani pakinoita. Teennäistä paskaa.

Linnonmaa ja Heikelä pitäis pistää samaan studioon hassuttelemaan. Tosin eipä noita ohjelmia tule kuunneltua kuin äärimmäisessä hädässä, olen huomannut hermojeni kiristyvän aika tiukalle jatkuvan mainostulvan ja kulunuttakin kuluneempien soittolistojen puristuksissa. Epäterveellistä.
Sexual chocolate, baby!
rokiroki
12.01.2013 22:57:23
Eilen aamulla ajelin töihin.

"Vartin sissään" tuli Evribati voonts tu bii ön astronaut , ja Siitterin tulkinta biisistä Keörles visper.
Ei siinä enää paljon välissä auttanut Kari Mooren Ouver tö hils änt faar-öö-vei

Aleksanter stuppia lainatakseni: .....ttu , mitä paskaa..!
PodCastit, tervetuloa minunkin elämääni !
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Tuomoo
13.01.2013 21:16:59
Miikss: No roskaviihdettähän se nimenomaan on. En ainakaan itse kaipaa radiossa mitään erityisen henkevää asiaohjelmaa jatkuvasti ja jos kaipaan niin kuuntelen vaikka Yle Puhetta. Tosin on sanottava, että ihan hyviä ja asiallisia keskustelujakin Korporaatiossa välillä on, jos ne oikein pääsee johonkin sopivaan aiheeseen käsiksi.

Jos minä kaipaan vihervasemmiston näkemyksiä aiheesta kuin aiheesta, kuuntelen Yle Puhetta. Eli en ikinä.

Ainoat hyvät haastattelut, mitä Korporaatiolta olen kuullut, ovat olleet Esko Valtaojan haastikset, sekä Markku Uusipaavalniemen yli tunnin kestänyt haastattelu pari vuotta sitten. Jälkimmäisellä kerralla studiossa oli vain Heikelä, ja homma pysyi yllättävän asiallisena, eikä Heikelä yrittänyt provoilla millään tavalla. Harvoin olen radiosta kuullut yhtä sujuvaa haastattelua. Heikelä käyttäytyi jopa herrasmiesmäisesti vierasta kohden, ja aika avoimesti keskustelivat aiheista, muistaakseni aika paljon taloutta käsittelivät, jo ennen eurokriisin laukeamista. Uusipaavalniemen ennustukest ovat käyneet aika hyvin toteen.

Mutta Jenni, Jenni, Jenni... Huonompaa ja ammattitaidottomampaa radioselostajaa saa hakea. Jennin takia ei jaksa koko Korporaatiota kuunnella ollenkaan, aina se on sössöttämässä jotakin joka väliin, käyttäytyy täysin lapsellisesti vieraita kohtaan hyvin usein, jne. Ja se musiikki, mitä Rock soittaa välillä 06:00-20:00 viimeistään saa sulkemaan radion, tai kääntämään kanavaa.

Klasu taasen on ehkä parhaimpia ja asiallisimpia radiotoimittajia, mitä Suomessa tällä hetkellä on, miehen antaumusta on ilo kuunnella, kun se oikeasti tietää asioista, sillä on välillä mielenkiintoisia haastatteluja ja paljon nippelitietoa aiheesta kuin aiheesta. Plus sitten lisäksi se, että sillä on miellyttävä ääni, ja se soittaa todella paljon parempaa musiikkia, mitä tuo soittolistakama voi ikinä olla.
Miikss
13.01.2013 21:27:46
Oon kaikesta muusta eri mieltä, paitsi Klasusta. Jenni oli aikanaan erittäin harvoin taajuuksilla ja aina sitä toivoi, että tulispa se enemmän lähetyksiin. En tiedä mitä se siellä toimituksessa silloin hommasi, mutta aina sillointällöin kävi jotain selittämässä taajuudella.

Jokatapauksessa helposti paras ohjelma radiossa, harva tuotanto näin paljoa jakaa mielipiteitä, mikä on selkeä plussa.
HaloOfFlies
24.01.2013 22:39:10 (muokattu 24.01.2013 22:41:39)

We're like migrating birds, we smell the air and scratch our arses and say, "Hmm think it's time." - Brian Johnson S.M.A.K.-jäsen #5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)