Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 577 78 79 80 8190 91 92 93 94
pardy
24.10.2012 21:39:24

kivempi työskennellä kun ei tartte pelätä, että avain hölppääntyy.

Siitä kaularaudan säätöruuvista puhumattakaan. Nimimerkillä muutaman tapauksen nähnyt, ja joka kerta ottaa päähän soittimen puolesta.
nisumaka
25.10.2012 08:26:13 (muokattu 25.10.2012 08:27:01)
Olette oikeassa, tollai mä teenkin. Eihän tommoinen ole edes kallis kokonaisuutta ajatellen.
pekezu
25.10.2012 08:44:30

pardy: Siitä kaularaudan säätöruuvista puhumattakaan. Nimimerkillä muutaman tapauksen nähnyt, ja joka kerta ottaa päähän soittimen puolesta.

Jep. Sepäse.

Tollanen setti maksaa paikasta riippuen varmaan 15-30e, mut sit ei tartte ostaa ikuna uusia kun pitää noi tallessa.

Omani ostin sillon kun alotin bassonsoiton ja edelleen noi on aktiivikäytössä jatkuvasti.
Siderocks
26.10.2012 00:47:53

pekezu: Tollanen setti maksaa paikasta riippuen varmaan 15-30e, mut sit ei tartte ostaa ikuna uusia kun pitää noi tallessa.

Uus kaularauta ei maksa ku 8 euroo. Paljon halvempaa.
www.myspace.com/heavyspacehero
pekezu
04.11.2012 15:04:07

Siderocks: Uus kaularauta ei maksa ku 8 euroo. Paljon halvempaa.

Kyllä! Ja hyvin nylpätty bulletti siinä käressä, jota ei saa irroitettua kuin repimällä otelaudan irti. Aijettä, ihanan halpaa ja helppoa.
Pancake
14.11.2012 14:50:12
Hintakyselyä:

Olis tyrkyllä Warwick Streamer vuelta -83 tai -84? Ja vaikken basisti olekhaan, ni vähän kyllä houkuttelist.

Mitähän tuommosesta kehtais maksaa? Myyjä ei oikein ite ossaa hinnotella.
hollstro
14.11.2012 15:12:28

Pancake: Hintakyselyä:

Olis tyrkyllä Warwick Streamer vuelta -83 tai -84? Ja vaikken basisti olekhaan, ni vähän kyllä houkuttelist.

Mitähän tuommosesta kehtais maksaa? Myyjä ei oikein ite ossaa hinnotella.

Oletko ihan varma tuosta vuodesta? Jos on noin vanha niin on jo vintage-iässä ja kunto ratkaisee arvon. 1200-1500 € näkemättä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Pancake
14.11.2012 16:17:39
hollstro: Oletko ihan varma tuosta vuodesta? Jos on noin vanha niin on jo vintage-iässä ja kunto ratkaisee arvon. 1200-1500 € näkemättä.

Olen varma. Soitin on edelheen alkuperäsellä omistajalla, ja on ostanu sen vuonna -84 keväällä. Eli toennäkösesti olis -83 valmistettu. Muuten täysin virheettömässä kunnossa, mutta patterikotelon kantta pittää paikalhaan palanen teippiä. Ei yhtään naarmua, kolhua tms. On pietty ko kukkaa kämmenellä.

Soitettavuelthaan ylivoimasesti kevein basso, mitä olen ikinä kokeillu.
hollstro
14.11.2012 19:43:40

Pancake: Olen varma. Soitin on edelheen alkuperäsellä omistajalla, ja on ostanu sen vuonna -84 keväällä. Eli toennäkösesti olis -83 valmistettu. Muuten täysin virheettömässä kunnossa, mutta patterikotelon kantta pittää paikalhaan palanen teippiä. Ei yhtään naarmua, kolhua tms. On pietty ko kukkaa kämmenellä.

Sano että myy sen mulle.
basonisti
09.01.2013 20:13:29
Pancake: Olen varma. Soitin on edelheen alkuperäsellä omistajalla, ja on ostanu sen vuonna -84 keväällä. Eli toennäkösesti olis -83 valmistettu. Muuten täysin virheettömässä kunnossa, mutta patterikotelon kantta pittää paikalhaan palanen teippiä. Ei yhtään naarmua, kolhua tms. On pietty ko kukkaa kämmenellä.

Moroo,

vaikka viestistä kulunutkin aikaa, niin..

83-84 Streamereissa on samanlainen headstockki ku Spectoreissa ja Schallerin yksiosainen talla jne. (omista kuvista löytyy). Lisäksi nuissa ei ole erillistä patterikoteloa, vaan kaikki on saman kannen alla (ellei jotain ledejä vedetty customina). Valmistusvuotta vaikee myös mennä arvioimaan, koska lavassa pelkästää sarjanumero. Oiskoon nuita keretty valmistaa jokunen sata kappaletta, ennen kun Spectori haasto oikeuteen ja joutuvat muuttaa lavan rakenteen nykyiseen kuosiin.. Jos kuvaa löytyy niin siitä vois kertoo jo enemmän.

Mutta kyllä nuista kasari striimereista Suomen maalla kehtoo tuon 1100-1400 maksellakki, tietenkin kunnosta riippuen! Loisto pelejä ja jos nykysin haluisi samoilla spekseillä niin joutuisi tilaamaan CS:n kautta.
Esa H
09.01.2013 20:21:40
basonisti: Moroo,

vaikka viestistä kulunutkin aikaa, niin..

83-84 Streamereissa on samanlainen headstockki ku Spectoreissa ja Schallerin yksiosainen talla jne. (omista kuvista löytyy). Lisäksi nuissa ei ole erillistä patterikoteloa, vaan kaikki on saman kannen alla (ellei jotain ledejä vedetty customina). Valmistusvuotta vaikee myös mennä arvioimaan, koska lavassa pelkästää sarjanumero. Oiskoon nuita keretty valmistaa jokunen sata kappaletta, ennen kun Spectori haasto oikeuteen ja joutuvat muuttaa lavan rakenteen nykyiseen kuosiin.. Jos kuvaa löytyy niin siitä vois kertoo jo enemmän.

Mutta kyllä nuista kasari striimereista Suomen maalla kehtoo tuon 1100-1400 maksellakki, tietenkin kunnosta riippuen! Loisto pelejä ja jos nykysin haluisi samoilla spekseillä niin joutuisi tilaamaan CS:n kautta.

Pystytkö kuvailemaan jotenkin millaiselta erilaiset mikkisyteemit kuullostaa? Kuvissasi näyttäisi oleva Jazz, P/J ja humbuker - mikkejä.
Rulliz
09.01.2013 20:33:08
Mistähän löytäisin Warwickin vahaa? Google ei anna mieluista tulosta... Thomanilta en tilaa pelkkää pientä purkkia,koska postikulut olisivat enemmän kuin se purnukka... Vai onko tälle olemassa jotain turvallista korviketta? Tulisi bubinga ja vaahterarunkoihin.
http://retaliationsyndicate.bandcamp.com
hollstro
09.01.2013 20:37:29

Rulliz: Mistähän löytäisin Warwickin vahaa? Google ei anna mieluista tulosta... Thomanilta en tilaa pelkkää pientä purkkia,koska postikulut olisivat enemmän kuin se purnukka... Vai onko tälle olemassa jotain turvallista korviketta? Tulisi bubinga ja vaahterarunkoihin.

Se on mehilaisvahaa. Samanlainen tökötti (ja hajukin) vaikka tuosta: http://www.nahkakunta.fi/tuotteet/woly-dl/Woly-Kenkarasva.jpg
Esa H
09.01.2013 20:48:35
hollstro: Se on mehilaisvahaa. Samanlainen tökötti (ja hajukin) vaikka tuosta: http://www.nahkakunta.fi/tuotteet/woly-dl/Woly-Kenkarasva.jpg

Warwickin vaha sisältää mehiläisvahaa. Aivan kuin tämä kenkärasvakin. Muista ainesosista ei ole tietoa, joten itse en laittaisi kenkärasvaa puupinnalle. Warwikin vahassa on varmaan aika vähän mehiläisvahaa, koska olemus ja haju on aivan erilainen. Poikana tuli touhuttua mehiläisvahan kanssa, kun minulla oli pari mehiläispesää.
basonisti
09.01.2013 21:17:56
Esa H: Pystytkö kuvailemaan jotenkin millaiselta erilaiset mikkisyteemit kuullostaa? Kuvissasi näyttäisi oleva Jazz, P/J ja humbuker - mikkejä.

Jesh, eli melko erilaisia ovat nuo jo ihan rakenteista lähtien. Kasarituotannossa varsinkin tuntuu jokaisella olevan oma "luonteensa". Nuissa käytetty eri puita ja eletroniikkaa. Ainut yhteinen asia, että kaikki ovat NT malleja ja kaularakenteen päämateriaalina on Wenge (nykyisen Ovangolin sijaan). Ainakin itsellä tuo Wenge on ehdoton. Kovempaa matskua ja saa tehtyy ihan olemattoman ohutta ja kestävää tikkua.

Vanhimmassa, eli tuossa "Spector headstock" vehkeessä on P/J tyylinen mikitys, kuten kaikissa tuon ajan Streamereissa. Basso sorvattu kirsikasta. Oikeestaan tuntuvat olevan ns. prototyyppejä, koska mitä oon marketteja seurannu niin melko paljon variaatioita näissä (esim. rungon paksuus saattaa heittää, vaikka vierekkäiset sarjanumerot). Sinänsä hieno juttu, että tietää olevan viimesen päälle käsityötä. Melko rouheet saundit saa kyllä aikaseksi. Laitteessa kiinni alkup. EMG.t ja alkup. 3-alueinen aktiivielektroniikka (9v. patteri), lisäksi basossa ei ole erillistä aktiivi/passiivi kytkintä. Varmaan jos uusis niin sais vielä jytympää aikaiseksi, mutta ei vissiin näissä niin hyvä idea:) Täytyy sanoa, että kun itse tykkään vedellä yhtälailla tallan vierestä ja puolivälistä niin molemmista saa parhaat irti. Funkkipelejähän nämä on.

Tuossa '89 ltd. editionissa on käytetty kannessa linnunsilmävaahteraa, välissä myös millin ohut raita "jotain" ja normi vaahteraa takakannessa. Näitä valmistettu yht. 120 kpl. Tässä vehkeessä on musarityylinen mikitys. Alkuperäinen mikki on ollut Bartolini, jonka foorumilainen "Unskelotti" on päivittänyt nykyiselleen. Lisäksi 2-alueinen elektroniikkaa modattu sen verran, että että säätö on vain volumille ja treblelle. Soittotuntuma sopii itselle erityisen hyvin, kun musari ollut aina itelle se juttu. Hommat kestää sen 18v. joten ei tarvii hirveesti rouhia menemään kun jo irtoo ääntä.

Viiskielisessä Stage 2 on j/j tyylinen mikitys. Näissä käytetty Warwickin omaa MEC-viritelmää, joka myöskin toimii. 3-alueinen elektr. rouhii kyllä hyvin ja vitoskieli murisee kunnolla (9v.). Pitäisi tähän jossain vaiheessa kuitenkin tehdä remontti konehuoneeseen. Eli tykinpikin voisi siis olla:)

Vaikea sanoa, että miten nuo eri mikitykset vaikuttavat lopulta, koska omasta mielestä kaikki lähtee sormista ja sitä tapaa. Paljon vaikuttaa myös käytetyt materiaalit yms. Helpposoittoisia ja ohutkaulaisia ovat nämä vanhemmat mallit, mikä taas vaikuttaa soittoon ja sitä kautta saundiin. Hienoo ois kyllä jossain vaiheessa kokeilla kaikilla mahdollisilla Nordstrandeilla ja Aguilareilla, mutta mielestäni alkuperäisissä on semmosta tujakkaa uonnetta!

..saatto taas juttu karata:) Laittele vaan viestiä jos lisäinfoja kaipailet. Lisäksi tuolla valmistajan omalla foorumilla on paljon tietoo näistä.
hollstro
09.01.2013 22:14:55

Esa H: Warwickin vaha sisältää mehiläisvahaa. Aivan kuin tämä kenkärasvakin. Muista ainesosista ei ole tietoa, joten itse en laittaisi kenkärasvaa puupinnalle. Warwikin vahassa on varmaan aika vähän mehiläisvahaa, koska olemus ja haju on aivan erilainen. Poikana tuli touhuttua mehiläisvahan kanssa, kun minulla oli pari mehiläispesää.

Mulla on sekä warwickin vahaa että tuota kenkärasvaa. Hyvin samanlaisia ovat.
Esa H
09.01.2013 22:20:41
hollstro: Mulla on sekä warwickin vahaa että tuota kenkärasvaa. Hyvin samanlaisia ovat.

Saattaa ollakin. Asiasta mitään tietämättä tulee vaan sellainen olo, että kenkävoiteissa olisi silikonia tai muita petrokemian tuotteita.
Esa H
09.01.2013 22:24:51

..saatto taas juttu karata:) Laittele vaan viestiä jos lisäinfoja kaipailet. Lisäksi tuolla valmistajan omalla foorumilla on paljon tietoo näistä.

Ovat kyllä hienon näköisiä vehkeitä.
joukov
10.01.2013 13:24:16
Pitänee taas liittyä klubiin Fortress Onella ja HB-stäkillä.
Vice President of KISS Army Finland KAF-jäsenkortilla On The Rocksin hanajuomista -50%. Liity -> www.kissarmyfinland.com
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)