Aihe: Biisi.fi
1 2
superfly
28.04.2004 22:14:21 (muokattu 28.04.2004 22:14:37)
Onko kukaan ehtinyt vielä tutustumaan Biisi.fi -palveluun? Idea vaikuttaa hyvältä, mutta toteutus tuntuu jotenkin kömpelöltä. Sektori.comissa oli melkoisen negatiivista kritiikkiä tuosta..
Harppu on alaston piano
-J
28.04.2004 22:49:54
Jaa'a, mikähän mahtaa olla palvelun kilpailuvaltti Kazaa, DC++ ja Bittorrent -ohjelmiin verrattuna :)
Biisi on soittimen tarkoitus
superfly
28.04.2004 23:00:33
Jaa'a, mikähän mahtaa olla palvelun kilpailuvaltti Kazaa, DC++ ja Bittorrent -ohjelmiin verrattuna :)

Öö... Laillisuus ehkä:) ?
Harppu on alaston piano
PoLFus
28.04.2004 23:10:03

missäs tommonen on?
~ 7ender $tratocaster ~
superfly
28.04.2004 23:17:16
missäs tommonen on?

Otsikosta voi vähän jo päätellä tuota osotetta.
Harppu on alaston piano
-J
28.04.2004 23:27:15
Öö... Laillisuus ehkä:) ?

Entäs jos katsotaan käyttäjän perspektiivistä. Samat biisit/levyt saa imutettua mainitsemillani ohjelmilla ilmaiseksi joka on nykypäivänä (valitettavan) yleistä.
superfly
28.04.2004 23:39:06
Entäs jos katsotaan käyttäjän perspektiivistä. Samat biisit/levyt saa imutettua mainitsemillani ohjelmilla ilmaiseksi joka on nykypäivänä (valitettavan) yleistä.

Itse olisin kyllä valmis maksamaan parista näytebiisistä ennen kuin osta levyn kaupasta. Tähän mennessä on tullut käytettyä mainitsemiasi ohjelmia tuohon tarkoitukseen. Tämä "musiikin netistä imuttaminen vs. moraali" -keskustelu on käyty jo aika monta kertaa muuten. Mahdollisten käyttäjien kokemuksia tuosta palvelusta olisin tähän halunut.
Harppu on alaston piano
-J
28.04.2004 23:45:06
Itse olisin kyllä valmis maksamaan parista näytebiisistä ennen kuin osta levyn kaupasta. Tähän mennessä on tullut käytettyä mainitsemiasi ohjelmia tuohon tarkoitukseen. Tämä "musiikin netistä imuttaminen vs. moraali" -keskustelu on käyty jo aika monta kertaa muuten. Mahdollisten käyttäjien kokemuksia tuosta palvelusta olisin tähän halunut.

Juuh en mä tässä halua mitään moraalisotaa aloittaa, nou hätä :)
Tutustuin päällisin puolin palvelun ideaan ja mietiskelin kannattavuutta siksi, että musiikin imuttaminen netistä filesharing-ohjelmilla on ollut yleistä jo useiden vuosien ajan. Ja kuten tiedämme, sitä kautta saa ladattua hyvinkin uutta matskua...ilmaiseksi.

Mutta se piratismista. Olisihan se hyvä juttu jos palvelu saisi tuulta purjeisiin.
PomppoK
29.04.2004 08:34:40

En kyllä tiedä, onko siinäkään järkeä lähteä myymään muutamia irto-mp3:ia, ikäänkuin etumaksuna mahdollisen cd:n ostosta.

Henk.koht. olen sitä mieltä, että bändit vois olla hieman anteliaampia/järkevämpiä näytteiden kanssa. Olis edes streamattuna pari kokonaista biisiä per levy, joillakin toki on (enemmänkin). Valitettavan usein sivuilta löytyy 30sek klipit vain uusimman levyn biiseistä, eipä niistä oikein mitään irti saa, muodollisuuksia lähinnä. Tällainen järjestely karsis ainakin tietyn ryhmän p2p-softien käyttäjistä, mieluummin menen ensin katsomaan bändin kotisivut ennen kuin turvaudun muihin keinoihin saada näytteitä.

Toinen vaihtoehto olis live-bootlegeihin avoimemmin suhtautuminen, saa niistäkin hieman käsitystä mitä tuleman pitää kun levyä lähtee ostamaan. Kukaan täysjärkinen tuskin lähtee rinnastamaan niitä albumeihin/oikeaan keikkakokemukseen, sinänsä tuollainen ei olis keneltäkään pois.
"I've been busier than a one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
d-iivil
29.04.2004 09:57:46
Lainaanpa hieman erästä postausta tuolta muropaketin puolelta koskien kyseistä palvelua:

"Kokosin hieman listaa palvelun vioista. Tuleeko muuta mieleen?

* Kappaleet on sidottu yhteen ohjelmaan.
* Käytettävä ohjelma on huono; ruma ja kankea eikä edes toimi kunnolla.
* Kappaleet ovat kooltaan isoja, ~8 MB/biisi.
* Kappaleet voit kuunnella samoilla käyttäjätunnuksilla kahdessa tietokoneessa. Jos sinulla on useampia koneita ja haluat kunnella niitä alkuperäisessä formaatissa, joudut hankkimaan musiikkisi uudelleen.(**)
* Muuta kautta hankitun musiikin soitto ei onnistu samassa ohjelmassa. (*)
* Ei ole mitään takeita, että hankitun musiikkin saa varmuuskopioitua konerikon varalle tai kun kone vaihtuu uuteen.(*)
* Et voi myydä hankkimiasi kappaleita edelleen, sinulle siirtyy vain epämääräinen "käyttöoikeus".
* Voit poltaa biisin vain kerran. Et voi polttaa biisilistaasi cd:lle vapaasti otettavaksi mukaan milloin haluat ja kuinka monesti haluat.
* Piilotettu p2p-ominaisuus. Käyttäjien konettaja ja verkkoa kuormitetaan, eikä siitä ole edes kunnon mainintaa palvelussa. Kustannukset maksaa lopulta käyttäjä verkkomaksuina, sähkölaskussaan ja muilta toiminnolta vietyinä resursseina.
* Palvelua varten täytyy avata palomuuriin reikä. Ohjelman tietoturvan ja yksityisyyden suojan tasosta ei ole mitään takeita.
* Koneeltasi biisiä lataava näkee ip-osoitteesi ja mahdollisesti paljastaa musiikkimaun haluamattasi. (*)
* Maksat musiikista kahteen kertaan, sillä jokaiseen cd-levyyn sisältyy teostomaksu. Jos teostomaksu on korvaus cd:lle polttamisen osuudesta, niin miksi cd:lle polttokerrat on rajoitettu yhteen?
* Musiikin käyttö on paljon hankalampaa ja rajoitetumpaa, kuin olisi musiikin osto suoraan cd-levyllä. Lisäksi on epävarmaa, säilyykö hankkimasi musiikki käytössäsi.
* Hankintojesi jälleenmyyntiarvo on nolla.
* On olemassa parempia ja joustavampia järjestelmiä musiikin verkkomyyntiin.
* Ohjelma lataa koko biisin vaikka haluat vain esikuunnella sitä.
* Perinteisestä oikeudesta tehdä muutama kopio lähipiirille täytyy luopua.
* Kappaleiden formaatin laadukkuus ei ole tiedossa.
* Ohjelman kyky polttaa cd erilaisilla cd-asemilla ei ole tiedossa. Lisäksi cd:n poltto saattaa epäonnistua, jolloin menetät ainoan mahdollisuutesi polttaa biisit cd:lle.
* Ohjelman vaatimukset koneelta ovat suhteettoman suuret.
Kappaleet on käytettävissä vain MS:n käyttöjärjestelmissä (XP/NT/2000). Jos vaihdat käyttöjärjestelmää, menetät hankkimasi musiikin."

Lisää keskustelua aiheesta löytyy:
http://murobbs.muropaketti.com/thread.jsp?forum=7&thread=316197
superfly
29.04.2004 12:56:28
theCarnal puhuu asiaa kyllä.
Harppu on alaston piano
Cathi777
29.04.2004 13:35:05

Enemmin mä kyllä haen kaupasta sen sinkun jos tarvin jotain maistiaisia. On niin hölmöä maksaa jos saa pelkän biisin, mutta ei mitään muuta. Tuntuu ihan rahan haaskaukselta. Ennemmin sitä hakee sen sinkun tai levyn kaupasta kuin, että imuttaa jonkun hikisen maksullisen mp3:sen.
Veri on vettä sakeampaa
Aminohappo
29.04.2004 15:45:02
Juu nuo näytti ihan hyviltä sivuilta pitää joskus testata ja ladata jotain.
Aminohappo = proteiinien perusyksikkö
Kanjonit
29.04.2004 15:51:56

On niin hölmöä maksaa jos saa pelkän biisin, mutta ei mitään muuta.

Minulle tuo kyllä sopisi edellyttäen että biisi on kokonainen, ei klippi. CD-kannet alkavat viedä turhankin paljon tilaa. :)

Tuon kyseisen palvelun toteutus tuntuu minustakin melko hataralta. Minkähän kokoisilla summilla tuolla liikutaan?
Better to be hated for who you are, than loved for who you're not.
PoLFus
29.04.2004 21:01:36

Otsikosta voi vähän jo päätellä tuota osotetta.

Ei mulla toimi.
~ 7ender $tratocaster ~
vaurio
30.04.2004 11:20:08
vaikuttaa tähän mennessä kuulemani perusteella täysin turhalta sivulta.
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
Vainhaalee
19.05.2004 22:14:42
Kuuntelin ylexistä tänään juttua tästä, ja mulle tuli jotenkin semmonen kutina et jos ajatellaan sinkkujulkaisuja... Niin ei se tuu yhtään sen halvemmaksi netistä kuin levynä... Jos keskivertosinkulla on öbaut kaks tai kolme biisii niin yhden biisin hinnaksi tulee noin 1,28 euroa jos kuvitellaan et sinkku maksaa noin 3.84 ja siinä on ne kolme biisiä...

Jotenkin tuntee et asiakkaita houkutellaan menemään uuden asian perässä... onhan toi uutta meillä täällä kekkoslovakiassa...

Positiivisia mielikuvia varmasti luo se, että biisit ovat helposti käsillä ja suhtkoht halpoja...

Olisko jotain näkökulmia asiaan artistin ja teosto ym. asioiden suhteen?

Taitaa levyjen kansikuvakulttuuri kokea taas yhden sokin: Menihän kansikuvat persiilleen kun siirryttiin pois älppäreistä... *nyyh*
mitenkä niin tässä kulkee voimavirtaa?
J. Cool
20.05.2004 00:18:59

aivan keskeneräsillä ideoilla ja vielä heikommalla toteutuksella varustettu pelleilyportaali (tm).

jos tällasta tehdään rahalla niin jotain järkeä hommaan. kerran puolessa vuodessa tulee uus yhtä surkea yritys joka sitten kaatuu omiin järjettömiin ratkaisuunsa. vaikka haluais hoitaa musansa laillisesti niin tällaset tekeleet pistää kyllä vaan vihaks. suunnitellaanko näitä oikeasti? ei vaikuta siltä. vois joku käyttää nyt vähän aivoa ja suunnata seuraavaa vastaavaa yritystä varten resursseja sinne suunnittelupuolelle. normaalikuluttajilla menee usko jo tällaseen hommaan. harmillista.
aivan hirrveetä menoa!
R M
22.05.2004 14:10:12
Onko kukaan ehtinyt vielä tutustumaan Biisi.fi -palveluun? Idea vaikuttaa hyvältä, mutta toteutus tuntuu jotenkin kömpelöltä. Sektori.comissa oli melkoisen negatiivista kritiikkiä tuosta..

Joo tutustuttu on. Tilasin kyseisestä palvelusta Seppo Valjakan uusimman sinkun ja kokeilun vuoksi Ninni Poijärven levyn. Hyvin toimii ja lautautuu riittävän nopeasti (yhteytenä adsl).

Palvelu täyttää loistavasti ainankin mun kriteerit kun haluan ostaa musiikkia kuunneltavaksi. Voin tutustua näytteisiin halutessani etukäteen ja ei tarvitse vaivautua levykauppaan. Parasta tässä on ettei tarvitse ostaa niin sanottuja täytebiisejä. Biisien äänen laatu on hyvä, verrattavissa cd:n äänen laatuun (siitä tuo isompi tiedostokoko), ei mitään MP3 kökköä jota ei tosiaankaan viitsi kuunnella stereoissa tai autossa (siis minä en viitsi kuunnella).

Noi käyttöliittymät tekniset seikat yms. on mulle yhdentekeviä, kun olen ostamassa musiikkia, siitähän tässä käsittääkseni on kyse, vai? Enhän minä voi asiakkaana vaikuttaa levykaupan sisustukseenkaan.

Kyseinen palvelu on selvästi koemarkkinointi vaiheessa. Myynnissä ei ole vielä kun parin pienen levy-yhtiön tuotanto. Odotan innolla kun saavat jakeluun lisää artisteja.

Parasta tässä palvelussa on se että artisti saa korvauksen tehdystä työstä. Miksi musiikin pitäisi olla ilmaista ja miksi musiikin tekijät ja esittäjät pitäisi olla sellainen ihmisryhmä joilta saa vapaasti varastaa, ette te varmaa varasta kaupastakaan ruokaa silloin kun Teillä on nälkä.

Tässä yhden pienen ihmisen mielipide aiheesta.

Hyvää kesää kaikille tasapuolisesti! Nauttikaa auringosta ja hyvästä musiikista.

R M
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)