Ossi 27.04.2004 11:57:36 | |
---|
H i t a a s t i ajan kanssa tässä opin koko ajan jotain :) "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
harppi 27.04.2004 12:47:35 | |
---|
Aloitin helmikuussa. Ostin sähkiksen ja muut. On jotain kehitystä tapahtunut kun muija ei pyydä enää heti laittamaan kuulokkeita päähän :) |
Adelheid 28.04.2004 11:30:16 | |
---|
Pikkulapsena kävin musiikkileikkikoulussa ja sen päätyttyä päätin aloittaa kitaransoiton tunnit. (Olin jo silloin haavellut rock-muusikon urasta ja ennen kitaraa treenasin munanleikkurilla :D) Soittotunneilla en oppinut juuri mitään. Vitutti vain kun piti soittaa jotain älyvapaata polkkaa. 6-vuotiaana nappulana en pahemmin käynyt kirjastosta mitään itse hakemassa. Soitin sitä mitä nuotteja äiti eteeni toi :) Opettelin itsenäiseseti 13-vuotiaaksi asti, jolloin aloitin musiikkiopiston soittotunnit. Siellä opin hyvin soittamaan klassista kitaraa. Musiikin teoria ja erilaiset vippaskonstit tulivat tutuiksi. Ensimmäisen sähkökitarani sain vasta 14-vuotiaana. Ja kävin siitä lähtien hakemassa kirjastosta tabulatuureja. Melko hyväksi soittajaksi opin - vaikka itse sanonkin. Ja nyt vitutustus on valtava kun enää en välttämättä soita korkeintaan kuin räkäpilliä! |
ShadowWalker 29.04.2004 13:40:38 | |
---|
Otin kitaran ja rupesin kokeilemaan että miten siitä saa kuulumaan äänen... Siitä se lähti, se rämpyttäminen. Kohta 4 vuotta oon rämpyttäny, nuoteista on tiedä mitään ja vielä vähemmän soinnuista, mutta välillä kuulostaa kyllä aika hyvältä.. (Kirjotin kyllä ehkä väärään topicciin, ku en minä kyllä ehkä osaa vielä soittaa) Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. |
Nixzar 29.04.2004 13:47:53 | |
---|
Olen täysin itseoppinut tähän mennessä. Mutta nyt siihenkin tulee muutos. Isäni pisti minut bändinsä toiselle kitaristille tunneille. No eihän se minua varsinaisesti haittaa =) *Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12* |
Hannu H. 29.04.2004 13:59:12 | |
---|
Nykyinen kitaransoittotaito on pääosin erehdyksen ja onnistumisen kautta tullut. Tunneilla en ole käynyt. "May the tone be with you" |
maelstrom 29.04.2004 14:10:00 | |
---|
Opiskelen tällä hetkellä itsekseni. Pohjalla teorian tuntemusta, vähän pianoa ja bassoa. Treenaa vaan niin pirkuleesti. Itse olen huomannut kehittyneeni. On ässäarpa syntyä Suomeen.
IMIK #12 |
Pande 29.04.2004 14:12:48 | |
---|
Hupaisaa, mutta tuli mieleen että en ole koskaan käynyt kitaratunneilla, vaikka olen itse pitänyt niitä joskus seitsemisen vuotta sitten monille tutuille. Rikastumaan ei kyllä päässyt kun kavereita oli suurin osa, eikä siitä muutenkaan kunnon maksua kehdannu pyytää. Itsekin olin soitellut vasta muutaman vuoden, sitä kun osas jotain tilutusta niin johan riitti oppilaskandidaatteja :P Kävin pyrkimässä musiikkiopistoon samoihin aikoihin. "Kokeessa" soitin paganinin kapriisista #24 pari pätkää kitaralla josta puuttui ylin E-kieli, mutta en suostunut laulamaan niin toinen koestajasedistä vei mut viereiseen studioon jossa joku bändi nauhotteli omiaan ja sano että tässä teille kitaristi. Vuosikymmenen noloin hetki, kun ko. bändin äijät katto suu auki että mitävittua :o Eli itseoppinut olen. If you can't dazzle them with your brilliance, baffle them with your bullshit. |
H i t a a s t i ajan kanssa tässä opin koko ajan jotain :) Lasketaanko kitaratunneiksi se että faija neuvoo joskus ? Olen alottanu soittaa tabulatuureista.Nyt olen heittäny viimesetkin Metallica tabulatuurit roskiin ja yritän nykyisin aina ensin korvakuulolta soittaa.Kehityin heti ennemmän kun lopetin tabulatuurien tuijottamisen.Sitä paitsi ne ei edes aina ole oikein. |
PlasmaDemon 30.04.2004 09:30:21 | |
---|
Sama täällä. Silti tahdon antaa joitain eväitä: Kuunnelkaa paljon musiikkia, paljon erilaisia taitavia soittajia ja useita eri instrumentteja (ei pelkästään sitä omaa). Analysoikaa, mitä musiikissa tapahtuu ja yrittäkää tunnistaa ne asiat, jotka yhdistävät kaikkea sitä, mikä kuulostaa hyvältä. Olkaa musikaalisia, älkää pelkästään teoreettisia tai teknisiä. Tekniikka ei pelasta mitään, jos soittajalla ei ole muuta annettavaa kuin tekniikka. Jos mahdollista, opetelkaa nuotit tai vähintään sointumerkinnät. Tabulatuurit ovat itsensä kusettajille: yrittäkää ennemmin etsiä itse instrumentistanne oikea (=sinulle parhaiten soveltuva) tapa soittaa biisit. Kuuntele lisää musiikkia. Nauhoita omaa soittoasi, kuuntele sitä ja kiinnitä huomiota siihen, mitkä asiat kaipaavat parannusta ja keskity niihin hetkeksi muita asioita enemmän. Palaa myöhemmin uudelleen asiaan: nauhoita soittoasi ja huomaat, että olet kehittynyt. Hanki soittelukavereita ja yritä saada soittosi kuulostamaan hyvältä muiden soiton kanssa. Treenaa soittoa metronomilla, ilman metronomia, levyjen päälle, ilman levyjä, bändin kanssa, kaverin kanssa, ilman bändiä, ilman kaveria. Improvisoi, soita paljon, soita vähän, soita yhdellä kielellä, soita yhdellä kädellä, soita ilman käsiä. Pidä tauko ja käy ostamassa jäätelö, limsa tai pussi irtokarkkia. Kuuntele lisää musiikkia. Nauhoita omaa soittoasi ja kuuntele sitä. Huomaat, että olet kehittynyt. kuinkas sä voit antaa ohjeita jos et osaa soittaa? "rock-kikjeppi!":
huusi ryssä, kun voodoo-kitaran kaatopaikalta löysi. |
Nixzar 30.04.2004 10:09:43 | |
---|
Tuo kuuntelu on tärkeä asi oppimisen kannalta. Minäkin kuuntelen paljon Joe Satrianin ja Steve Vain musiikkia ja sen kyllä huomaa soittotyylistä. *Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12* |
skebajaba 30.04.2004 10:16:57 | |
---|
noh aluksi soitin rumpuja, ja rivitaloon on vähän turha hommata rumpuja, joten isäni osti mulle kitaran...sitten faija aina neuvo kun tartti jotain apua, mutta pääasiassa itse "opiskelin" ...kokeilin metallicaa opetella, mutta oli turhan vaikeata joten nirvanaanhan se minunkin soittaminen painottui aluksi. -mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?- |
WahWah 30.04.2004 20:10:53 | |
---|
Kotona itestään Kolme mummoa ajoi tandemilla ja keskimmäinen keuli |
askomiko 30.04.2004 23:35:04 | |
---|
En oppinut. |
Krice 01.05.2004 00:01:32 | |
---|
Harjoittelemalla. |
Stapdio 01.05.2004 00:45:56 (muokattu 01.05.2004 11:34:23) | |
---|
jaahas toinen mahdollisuus on "viuh plät piipaapiipaa" |
jogo3000 01.05.2004 01:01:47 | |
---|
No tämän verran mitä olen oppinut, olen saanut harjoittelemalla, miten muutenkaan. Ei ole oppitunteja ollut koskaan keneltäkään. Kühl serviert ist es ein Genuß für jeden Tag! |
taikakameli 01.05.2004 11:02:46 | |
---|
Levyjä kuuntelin ja mukana soitin rehellistä suomalaista karhun paskaa |
Jucciz 01.05.2004 12:23:30 | |
---|
En oppinut. Sama Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
limppu1991 01.05.2004 12:39:36 | |
---|
Isoveli opetti kun mä olin 1 luokalla, Apulantaa, sitten smoke on the water. (Bassolla kummatkin). Rummuilla opin soittaa kanssa ekalla mut ne oli leikkirummut. Kitaralla opin soittaa 3-4 luokalla. |