Aihe: Kevyt keikkakalusto
1 2 3 4 5
hemmo
31.12.2012 21:20:52

hollstro: Niin minustakin. Marsun VBC 810:n läpi ainakin se kuulostaa oikein hyvältä.

juuri näin, mulla on sama setti

syleillään!
"Oon hoitanut muutamaa mimmiä jotka diggaa fistauksesta. Emmie oikein tajuu mikä siinä on, mut palveluammatti on palveluammatti." - TommiW
M.Hanski
31.12.2012 21:32:22
Dropped C: Opimme siis tästä, että kirppusirkusvahvistin ei voi koskaan kuulostaa hyvältä, koska siinä D-luokan hakkuripääte, mikä ei paina paskaakaan.

Mites Aguilar AG500 ja AG500SC, joissa on Tripathin valmistama D-luokan pääteaste, mutta "perinteinen" lineaarinen teholähde? Painaa vähän enemmän ku paskaakaan, muttei kiuasosaston lukemia vaakaan kellottele.
J.Hollström
31.12.2012 22:44:19
Dropped C
01.01.2013 01:09:29 (muokattu 01.01.2013 01:09:48)
unskelotti: Mites Aguilar AG500 ja AG500SC, joissa on Tripathin valmistama D-luokan pääteaste, mutta "perinteinen" lineaarinen teholähde? Painaa vähän enemmän ku paskaakaan, muttei kiuasosaston lukemia vaakaan kellottele.

No, toi mun kirppusirkus Markbass R500 kuulostaa vieläkin ihan helvetin hyvältä. Vaikka se ei oikeasti voi kuulostaa hyvältä....
Maisteri
01.01.2013 20:44:04
J.Hollström: Tosta kevyt keikkakalusto: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=709916

Tosta ei iso trankkusirkus kait paljoo parane. Komeakin.

Mut toisaalta, tuo oma kakkossetin virkaa toimittava Peavey-trankkusirkus (Mark IV '82 & 412m Enclosure '76) ei varmaan juuri saundissa/potkussa häviäis Trace-pinolle, ainakaan siinä tapauksessa että alempi trace-loota poistettaisiin stäkistä. Hinnassapa piivii-setti sitten häviääkin melekosen reilusti (ehkä about puolet tracesta).
www.thedgu.com
AcLAc
02.01.2013 13:14:38

Maisteri:
Mut toisaalta, tuo oma kakkossetin virkaa toimittava Peavey-trankkusirkus (Mark IV '82 & 412m Enclosure '76) ei varmaan juuri saundissa/potkussa häviäis Trace-pinolle...

Mielenkiintoinen lähestymistapa kolleegan myynti- ilmoitukseen :)
Minä kuljen, Herra ohjaa!
PnukBassist
02.01.2013 21:22:03

J.Hollström: Tosta kevyt keikkakalusto: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=709916

Hieno ilmoitus kyllä! Mikä toi beissi on? ..nii ja paljonko se painaa?
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Maisteri
02.01.2013 22:03:51
AcLAc: Mielenkiintoinen lähestymistapa kolleegan myynti- ilmoitukseen :)

No kiva, jos mielenkiintoa herättää.

Rinnakkaistestikokemusta ei ole. Mutta referenssiä kumminkin sen verran, että Tracen 4x10 kasaricombolla, jossa vahvistinosa hyvinkin samanlainen, on tullut pari keikkaa heitettyä. Parasta kokemaani lämmintä trankkusaundia se, toki oman Peavey-setin ohella. Totesimpas vain siis treissit ja piiviit ihan tasavahvoiksi omassa trankkusaundiaatelistossa.
www.thedgu.com
olanorman
09.01.2013 07:14:07
Montezuma:
Millaisia variaatioita teillä muuten on keikkakalustoissanne? Kuskaatteko aina tilanteesta riippumatta täyden paketin keikalle ihan vaan muiden kiusaksi?

Kysymys on retorinen. Totta kai basisti roudaa keikalle parhaat laitteet kun kerran keikalle pääsee. Vai onko siinä mitään itua että itsekseen soittelee hyvillä soundeilla ja sitten muille esittelee (tai pitäisikö sanoa erittelee) jotain puolivillaista äänimattoa?

Toki täytyy myöntää että keikkailen melko harvoin, mutta toistaiseksi olen jaksanut kantaa Hartken rantiksen pienemmillekin mestoille. Mulla on nupissa volume-säädin (ja se on trankkuvehje eli täysillä soittaminen ei varsinaisesti paranna sen soundia), harvoin on huudeltu soittamaan hiljempaa.

Mikään ei ole vittumaisempaa kuin tapella koko keikan ajan oman soundin kanssa. Edenin kanssa joskus olen pieniä keikkoja soittanut ja pääsääntöisesti ne on menneet säätämiseksi.

Roudaamisen se osuus jossa kärrään saunan lauteille kestää maksimissaan ehkä 6 minuuttia (kämpillä 3 ja keikkapaikalla 3), joten tuon takia en viitsi parin tunnin keikkaani (ja alku- ja loppuiltaa sen mukana) pilata.

Kukin tietysti tekee valintansa omilla kriteereillään. Itselläni se (lava)soundi ja sen mukanaan tuoma soittamisen ilo ovat asteikolla ykkösenä. Bändikaverit tietysti vittuilee, mutta karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Jos tekisin tätä päivätyökseni niin voisin hankkia pienen mutta loistavasoundisen pikkucombon (jos sellaisia on). Näillä investoinneilla ne lienevät utopiaa. Toisaalta, rehellisyyden nimissä taitaa kyllä olla niin että jos olisi massia niin hankisin kyllä ensiksi Ampegin rantasaunan ja raahailisin sitä hymyssä suin keikolla.

t.Ola
Cathi777
10.01.2013 10:10:29 (muokattu 10.01.2013 10:10:53)

PnukBassist: Pitää nyt elvistellä omilla vehkeillä tähän väliin. Mulla on noita ripuliranne-Markbasseja tämmönen setuppi: Mini CMD 121P-combo, Traveler 121H-kaappi, Little Mark Rocker nuppi ja Standard 104HF-kaappi ja olen ollu kyllä helvetin tyytyväinen. Pikkukeikalle voi ottaa pelkästään tuon 12"-combon (joka painaa jonkun 13 ripulikiloa), vähän isommalle keikalle combon kaveriksi ton 12"-kaapin ja isolle stagelle 4x10"-kaapin ja ton 12"-kaapin Rocker-nupin kaveriksi. Lisäksi comboon voi halutessaan vaihtaa alkuperäisen Comboheadin tilalle ton Rockerin niin saa kivasti säröjä kun tätä räntäntänttää soitellaan.

Mulla on kanssa käytössä toi combo ja sitten Standard kaappi. Pienille keikoille tosiaan vaan tuo pelkkä combo mukaan ja sitten, kun on isompaa tilaa ja isompaa soundia tarvis niin sitten vaan kytkee kaappiin kiinni.

Ja, kun jengi täällä puhuu siitä, että miksi tyytyä kompromisseihin. No esimerkiksi kuljetuskalusto voi sellaisia aiheuttaa. Eli jos, vaikka mennään keikalle pienellä autolla niin ei sinne vaan sitä kaikkein isointa kamaa mahdu. Sitten jos on paku käytössä niin sitten toki vaan niin paljon tavaraa kuin mahtuu.
Only pop music can break my heart...
PnukBassist
10.01.2013 14:58:47

Cathi777:

Ja, kun jengi täällä puhuu siitä, että miksi tyytyä kompromisseihin. No esimerkiksi kuljetuskalusto voi sellaisia aiheuttaa. Eli jos, vaikka mennään keikalle pienellä autolla niin ei sinne vaan sitä kaikkein isointa kamaa mahdu. Sitten jos on paku käytössä niin sitten toki vaan niin paljon tavaraa kuin mahtuu.

Aamen. Kerranki paku hajosi keskelle Saksaa motarin varteen eikä saatu lähimmästä kaupungista vuokralle muuta kuin kaksi henkilöautoa. Siinä ois itku tullu jos ois pitäny jättää rantasauna johonkin matkan varrelle. Nyt ei tarvinnu perua edes keikkaa siltä illalta, ajeltiin vaan combot sylissä ja kitarat korvissa Leipzigiin ja jatkettiin rokkaamista.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Johannes_t
10.01.2013 15:02:53

Kyllähän siinä kamppeelle hintaa tulee yllättävästi joka vuosi lisää, jos matkakulut on kymppejä tai satasia isommat per keikka.
Volle
13.01.2013 20:04:25
Joo, eihän se itse kantaminen vie roudatessa kuin muutaman minuutin suuntaansa. Pelkästään sillä ei ripulirannekamoja perustella. Mutta kuten tässä on pari kirjoittelijaa tuonut ilmi, isot kamat tarvitsevat ison kuljetuskaluston. Autovuokraamostahan saa toki minkälaisia kuormureita hyvänsä, mutta ikäväähän se on, että keikkaliksat hupenee sellaiseen.

Nokkela keikkamyyjä vois tietenkin siirtää ton isomman kuljetuskapasiteetin tarpeen tuoman lisäkulungin keikan tilaajalle. Voi sitten kekkereiden järjestäjä miettiä haluaako ripulirannekompromissisoittajat markbassien ja nord electrojen kanssa vai kuorma-autoilla liikkuvat tosimiehet hammondeineen ja rantasaunoineen jonkin verran kalliimmalla.
Rämppy
13.01.2013 22:14:43
Volle: Voi sitten kekkereiden järjestäjä miettiä haluaako ripulirannekompromissisoittajat markbassien ja nord electrojen kanssa vai kuorma-autoilla liikkuvat tosimiehet hammondeineen ja rantasaunoineen jonkin verran kalliimmalla.
Useimmiten taitaa toi eka vaihtoehto olla lähempänä totuutta, tai sitten artisti maksaa ;-)
En sitten malttanut olla sanomatta.
AcLAc
13.01.2013 22:37:05

Volle: Voi sitten kekkereiden järjestäjä miettiä haluaako ripulirannekompromissisoittajat markbassien ja nord electrojen kanssa vai kuorma-autoilla liikkuvat tosimiehet hammondeineen ja rantasaunoineen jonkin verran kalliimmalla.

Eihän se ole pändi, eikä mikään, jos henkilöautoilla liikutaan!
Minä kuljen, Herra ohjaa!
J.Hollström
13.01.2013 23:17:16
Mullon niin vähän keikkaa, että jaksan kyllä roudaa noi tonnin painoiset kamat sen kerran kun keikalle pääsee.
Maisteri
14.01.2013 14:58:27
AcLAc: Eihän se ole pändi, eikä mikään, jos henkilöautoilla liikutaan!

Saahan noita pakuja aina jostaki vuokrattua. Mutta sen verran harrastetasolla liikutaan omien projektien kanssa, että ainaki puolet mahollisista keikkaliksoista menis pakuvuokriin.

Taitaa valtaosa täälläkin pyörivistä bändeistä olla semmosia, ettei bändillä tai jollain jäsenellä / jäsenen lähitutuilla ole tarjota pakua edullisesti keikkakäyttöön. Kylläpä ne reissut joudutaan aika usein farkku + kuomukärry -meiningillä tekemään, valitettavasti. Jos siis pyritään jotain plussalle, tai edes jotakuinkin nollatulokseen pääsemään. Ei se sekään ihan oikein mene, jos keikkareissun taloudellinen tulos lopulta tyyliin -300e. Vaikka kuinka oltais vaan rakkaudesta tekemiseen harrastamassa tai/ja sitä niin kauhian arvokasta promootiotyötä tekemässä.
www.thedgu.com
Esa H
14.01.2013 22:32:22
J.Hollström: Mullon niin vähän keikkaa, että jaksan kyllä roudaa noi tonnin painoiset kamat sen kerran kun keikalle pääsee.

Mä olen niin kuiva kaveri, että lähtisin lentoon, kun Acoustikit puhaltavat. Pakko soittaa vaan Markeilla.
Warwickbass
14.01.2013 22:43:30
Esa H: Mä olen niin kuiva kaveri, että lähtisin lentoon, kun Acoustikit puhaltavat. Pakko soittaa vaan Markeilla.

Missä on okabass???
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)