Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nyt hyviä lämmittelyjä ja kikkoja siihen liittyen
1
Todd
18.12.2012 19:44:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päivää taas hyvät herrat,nyt kun on saatu ranne parantumaan jännetupen tulehduksesta ja on soiteltu jonkin aikaa taas niin on tullut huomioon että ranteessa tuntuu vieläkin sellainen pieni jälkitoipumisen merkki joten alan pitämään taukoa soittamisesta ennenkun se kunnolla edes alkaakaan. Haluaisin tähän tulevaisuutta varten hyviä lämmittelyjä,linkkejä,videoita,venyttelyjä,mitä vaan sattuu olemaan tarjolla,joten jos olisitte niin ystävällisiä että vaivautuisitte niitä tähän lisäämään olisin kiitollinen.
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Jyrken
18.12.2012 19:49:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossa Joe Satrianin lämmittely, testattu on ja ihan jees: http://www.youtube.com/watch?featur … yer_detailpage&v=JNDyI5b3Fh8#t=182s
 
Ite nykyään heitän yleensä vaan satunnaisen muutaman minuutin pitusen taustaraidan YouTubesta soimaan, ja vedän siihen päälle että nakit virkoaa.
 
if you mostly play metallica get kirk hammets signature dunlop wahh pedal
Wild String Of Voodoo Strat
18.12.2012 21:28:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pitkään käyttänyt tätä:
 
http://www.youtube.com/watch?v=y_GIu7dDeUQ
 
Vasemmalle kädelle hyviä eri otteita erilaisten sointujen merkeissä, ja oikea käsikin avaututuu mukavasti. Oikean käden soittopatterniahan voi aika vapaasti vaihdella juurikin lämmittelyharjoituksissa mielensä mukaan.
 
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
Vetehinen
19.12.2012 04:00:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari tequilashottia aperitiiviksi, tulista meksikomättöä päälle kaljan kera. Jälkiruoaksi pitkää ikää ja Valiojogurttia ettei liikaa lämmitä. Ylempi rivi economyllä ja alempi varustellaan hammer-oneilla:_
 

G ------6---------------------------6-8-9~---
D ----6---6-9-8-7-6-----------6-7-9----------
A --4---------------7---6-7-9----------------
E --------------------9----------------------
 
G --8---9-8-6---------------5-8-6~-----------
D ------------6-4-------4-6------------------
A ----------------7-6-7----------------------
E -------------------------------------------
 
Once you get locked into a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can.
Snapo
19.12.2012 17:08:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomattavasti järkevämpi variantti tosta Satrianin hommasta olis ottaa vaikka kolme nelisointua ja niitä pyöritellä korkeus- ja leveyssuunnassa. Seuraavana päivänä sitte uudet kolme jne.
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Jucciz
19.12.2012 20:11:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Snapo: Huomattavasti järkevämpi variantti tosta Satrianin hommasta olis ottaa vaikka kolme nelisointua ja niitä pyöritellä korkeus- ja leveyssuunnassa. Seuraavana päivänä sitte uudet kolme jne.
 
Mut tolla taktiikalla jää 1234-treenien kiistattomat edut saavuttamatta.
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Snapo
19.12.2012 21:03:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Mut tolla taktiikalla jää 1234-treenien kiistattomat edut saavuttamatta.
 
Oisin voinu lyödä pään pantiksi, että oot lainannu mun tekstiä keskiyöhön mennessä ;)
 
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
julkke
20.12.2012 09:35:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1234 varioituna toimii aina, mutta mä tykkään lämmitellä soittamalla mitä päähän pälkähtää. Joskus biisi- tai sooloaihioita ja niiden työstämistä, joskus ihan vaan jotain riffejä, joskus mieleen pulpahtelevia warmup-reenejä kaiken maailman kitaralehdistä. Ei lämmittelyn tarvi olla niin totista. ;D
 
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Spike
20.12.2012 22:15:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten pitkään ihmiset yleensä lämmittelee?
 
Jos on aikaa, niin helposti menee puolikin tuntia kotona treenatessa ja tuon jälkeen soitto yleensä kulkee vaikka olisi ollut takkuilevampi päivä. Treeneissä ehkä 5 - 10 minsaa tai ei yhtään.
 
Perusrutiinina oikean käden komppia läpi kohtuullisella temmolla, sitten vähän vasemmalle kädelle 16-osa kuviota tempoon 80-110 alternatella. Taas takaisin oikeaan käteen ja vähän jo hakee tempoa. Lopuksi synkka. Aluksi hitaasti ja kun kulkee, vähän nopeutta.
 
tender.insanity
21.12.2012 07:18:19 (muokattu 21.12.2012 07:18:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipä koskaan ole tullut erikseen lämmiteltyä.
 
Jännetupen tulehdus on vain luonnon tapa karsia huonot kitaristit jonkin muun harrastuksen pariin. (hymiö tiukkiksille)
 
Todd
21.12.2012 14:05:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Eipä koskaan ole tullut erikseen lämmiteltyä.
 
Jännetupen tulehdus on vain luonnon tapa karsia huonot kitaristit jonkin muun harrastuksen pariin. (hymiö tiukkiksille)

 
Laitan ihan vittuillakseni sinulle plussan,ihan ilman syytä.
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Todd
03.01.2013 18:05:39 (muokattu 03.01.2013 20:06:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa peukalon tyvessä on patti johon ei sinänsä satu mutta joka liittyy varmasti tähän tulehduksen jälkipuintiin. Olen antanut siihen nyt kylmää ja pitänyt liikkumatta ihan vaikkei siihen satukkaan,pitäisikö mennä lääkäriin jos tuo tuosta uusiutuupi?
 
Edittiä: luultavati tuollainen ganglio eli hyytelörakko,jos se poistetaan niin onko soitosta enää haavettakaan tulevaisudessa?
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Räkkipeli
03.01.2013 21:13:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Tuossa peukalon tyvessä on patti johon ei sinänsä satu mutta joka liittyy varmasti tähän tulehduksen jälkipuintiin. Olen antanut siihen nyt kylmää ja pitänyt liikkumatta ihan vaikkei siihen satukkaan,pitäisikö mennä lääkäriin jos tuo tuosta uusiutuupi?
 
Edittiä: luultavati tuollainen ganglio eli hyytelörakko,jos se poistetaan niin onko soitosta enää haavettakaan tulevaisudessa?

 
Mulla oli joskus samanlainen. Mene lääkäriin, ne poistaa sen, ja jatkat soittamista.
 
Todd
03.01.2013 21:38:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Mulla oli joskus samanlainen. Mene lääkäriin, ne poistaa sen, ja jatkat soittamista.
 
Jo vain,mutta kuinka pitkällä aikavälillä poistosta? Meinaan sunnuntaiksi pitäisi olla parantunut,ei soittoa haittaa mutta jos pahenee niin tilanne voi olla toinen. Siispä menenkö ennen sitä lääkäriin vai sen jälkeen?
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Räkkipeli
03.01.2013 21:49:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Jo vain,mutta kuinka pitkällä aikavälillä poistosta? Meinaan sunnuntaiksi pitäisi olla parantunut,ei soittoa haittaa mutta jos pahenee niin tilanne voi olla toinen. Siispä menenkö ennen sitä lääkäriin vai sen jälkeen?
 
Mullahan se oli tossa kämmenen selkäpuolella, lähellä rannetta, ja se ei siinä ollessaankaan haitannut soittoa juuri ollenkaan ja heti poiston jälkeen pystyi soittamaan. Mutta jokatapauksessa kannattaa mennä näyttämään niin sittehän tiedät varmasti. Jos se tällä hetkellä ei haittaa soittoa niin eiköhän se soitto suju sen poiston jälkeenkin.
 
Todd
03.01.2013 21:52:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Räkkipeli: Mullahan se oli tossa kämmenen selkäpuolella, lähellä rannetta, ja se ei siinä ollessaankaan haitannut soittoa juuri ollenkaan ja heti poiston jälkeen pystyi soittamaan. Mutta jokatapauksessa kannattaa mennä näyttämään niin sittehän tiedät varmasti. Jos se tällä hetkellä ei haittaa soittoa niin eiköhän se soitto suju sen poiston jälkeenkin.
 
Mulla se on ihan samassa kohtaa,ja siis hyvin pieni joka ei näy kuin rannetta taittaessa oikeaan suuntaan,ja joka ei haittaa soittoa,millälailla ne sen sulta poisti? Työnsivät kahdeksansenttisen piikin käsivarresta läpi puuduttamatta ja imivät pois vai..?
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Tonski
05.01.2013 18:58:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Todd: Mulla se on ihan samassa kohtaa,ja siis hyvin pieni joka ei näy kuin rannetta taittaessa oikeaan suuntaan,ja joka ei haittaa soittoa,millälailla ne sen sulta poisti? Työnsivät kahdeksansenttisen piikin käsivarresta läpi puuduttamatta ja imivät pois vai..?
 
Mulla oli ja on edelleen vasemmassa ranteessa peukalon ekstensorijänteiden välissä keskikookas/kookas gangliorakkula. Kerran olen yksityisellä käyny leikkauksessa poistattamassa, ei auttanut, lääkäreiden mukaan jos elimistöllä on taipumusta juuri tuohon tilaan kehossa muodostaa se rakkula niin siihen se todennäköisesti jatkossakin tulee ilmestymään. Leikkauksen ja uudelleenilmestymisen jälkeen muutaman kertaa olen punkteerauttanut lääkärillä tuota; pienenee hetkeksi mutta kasvaa taas ajallaan tuohon kokoonsa. Tuon nesteen punktio sieltä rakkulasta on tosi vaivaton ja kivuton toimenpide, mitä melkein suosittelisin jos pitäs äkkiä saada hetkellisesti ennen keikkaa se rakkula pienenemään. Itellä ilmeni eniten ongelmia soittamisessa sillon kuin se joskus tässä pari vuotta sitten eka kertaa ilmeni, lähinnä vasemman peukalon käytössä, mutta ajallaan kai käsi tottui siihen tai tatsi keveni juuri tästä syystä. Nyt olen antanu ton olla tuossa, jos oireilee niin meen välittömästi lääkäriin. Operoiva kirurgi totesi muistaakseni, että hasardeimmissa tapauksissa tommosen tulehtuminen voi tehdä itse käden jänteille aika ikävää jälkeä..
 
Btw, se miten nopeasti pystyy soittaa taas tommosen patin poiston jälkeen on tosi sidonnaista siihen minkä kokonen rakkula on ja missä kohtaa se sijaitsee. Itsellä piti laskea viikkoja leikkauksesta siihen että pysty pitelemään kitaran kaulaa kädessä ilman, että kipu pakotti lopettamaan. Sanosin kans että menet näyttämään lääkärille sitä kättäs; jos se on tommonen gangliorakkula niin se poistetaan ja ajallaan jatkat soittamista, mahdollisesti vieläpä aika pian.
 
Todd
07.01.2013 22:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvin pieni on,eikä vaikuta mihinkään toimintaan,joten annan olla ja jos tekee liikkeitä niin katson asiaa uudelleen.
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
Räkkipeli
08.01.2013 11:25:59 (muokattu 08.01.2013 11:26:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, sen veraan vielä sanon itekin että siinä oli iso mahdollisuus että se olisi uusiutunut, mutta onneksi minulla ei käynyt niin. Taisi muuten olla niin, että neulalla otti ne nesteet ulos ja laittoi piikillä kortisonia tilalle, ja sillä lähti. Mutta tosiaan, yksilökohtaisia juttuja. Mulla ei vaikuttanut soittoon yhtään.
 
Todd
08.01.2013 20:10:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noniin se onkin sitten jo taas siinä,tänään kun otin kitaran käteen niin jo alkoi taas tuttu samanlainen kipu kuin jännetuppitulehduksessa. Lääkäriin marssimma siis.
 
Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «