Aihe: parempaa symbaalia
1 2
RJL
08.01.2013 00:21:50
R.Taylor: Koska olen siis melko untuvikko näissä musiikkihommissa, kysyisinkin vielä seuraavaa asiaa, mikä tuli tuossa mieleen.
Soitan rumpuja akustisten kitaristien kanssa. Mitkä symbaalit kävisivät parhaiten suhteellisen hiljaiseen soittamiseen?
Kävin tuossa pari päivää sitten musakaupassa, ja siellä suositeltiin Paisten 602 Formula sarjaa. Riden soundi oli älyttömän hyvä ja pehmeän hämyinen. Hintahan oli 385 egee.
Mitkä ovat vastaavia symbaalisarjoja muilla merkeillä?
Eli etsin symbaaleita, joilla voi soittaa mielekkäästi akustisena ilman demppaamista.

Jazz-sarjat. Tumma soundiset parhaimpia hiljaiseen menoon. Paisteet ovat aika kirkkaita.
Syyt ovat usein vieraita jälkeenpäin ajateltuna.
ilebe
08.01.2013 00:37:34
RJL: Jazz-sarjat. Tumma soundiset parhaimpia hiljaiseen menoon. Paisteet ovat aika kirkkaita.

Samaa mieltä. Ohutta ja tummaa.
rintapek
08.01.2013 19:48:20

R.Taylor:
Soitan rumpuja akustisten kitaristien kanssa. Mitkä symbaalit kävisivät parhaiten suhteellisen hiljaiseen soittamiseen?

Eli etsin symbaaleita, joilla voi soittaa mielekkäästi akustisena ilman demppaamista.

Kukaan paitti sinä itte ei kumminkaan voi tietää miltä symbaalin sinun mielestäsi tulee kuulostaa.

Jos nyrkkisääntöjä kaipaat, niin iso, ohut ja just ns. tummasaundinen on kaipaamasi. Iso ja ohut herää henkiin kevyemmälläkin kapulankäytöllä ja ns tummasaundiset ei puukota korvaa niin pahasti.

Cympadit peltien alle, ni peltikattaus vaimenee korvin kuultavasti, eikä sitä taideta edes kutsua demppaamiseksi.

Ja sit se on se ihan kamoista riippumaton fakta ( ja ny saan roppakaupalla kuraa niskaani) mut se runpujen volumesäädin istuu siin runpujakkaralla. Poikkeuksia toki on, mut noin suurinpiirtein keskimäärin runpalin ja basistin tarttee olla se groovaava rytmiryhmä, jotka tukee muita, mut eivät kiilaa päälle. Jos bändis lauletaan, ni melko harva yleisössä tahtoo kuulla neljän setin mittaista runpusooloa. Jolloin se on runpali, jolla on velvollisuus väistää vaik sit omista ihqusaundeistaan tinkien.
Rakennustyömaillakin sähkömies väistää putkimiestä. Aina. Vaik kyseessä olis maailman paras sähkömies ja maailman paskin putkimies, ni sitä suuremmalla syyllä.

Anteeks offtopic ja paska analogia.
One kind of music only - the good kind
JTS
09.01.2013 21:44:04

Terve!

Onko kellään suurempia käyttökokemuksia noista Impressioneista ja lähinnä niiden työn laadusta sekä kestävyydestä? MP3- näytteet miellyttävät korvaa ja hinta asuntovelallisen tilipussia, mutta muistissa on yhä suurella vaivalla kaupassa testattujen ja valikoitujen Staggin Myra- crashien melko tehokas ja yllättävä halkeaminen. Toki tuossa osansa oli todennäköisesti soittotekniikallakin, mutta silti ne ovat edelleen ainoat viidetoista vuoden aikana hajottamani symbaalit.
Nottis
10.01.2013 10:18:57
En nyt lupaa olevani oikeessa, mut oon käsittänyt et noissa Impressioneissa on vähän parempi laaduntarkkailu ja muutenkin vähän enempi pro-kamaa. Staggin idea on sit taas laittaa edullisesti myyntiin tollasta semiprojuttuu ja ilmeisesti sit kiristää just jostain laadunvalvonnasta.. Mulla on yhdellä frendillä setillinen Impressioneita ja sillä nyt on jo jonkun vuoden kestäneet ihan hyvin, vaikka tää jäbä hakkaa aika raskaalla tatsilla.
minä olen maapallo.
AP
14.01.2013 13:50:43
R.Taylor: Koska olen siis melko untuvikko näissä musiikkihommissa, kysyisinkin vielä seuraavaa asiaa, mikä tuli tuossa mieleen.
Kävin tuossa pari päivää sitten musakaupassa, ja siellä suositeltiin Paisten 602 Formula sarjaa. Riden soundi oli älyttömän hyvä ja pehmeän hämyinen. Hintahan oli 385 egee.
Mitkä ovat vastaavia symbaalisarjoja muilla merkeillä?

Jos kysymys vielä on ajankohtainen, niin kip kap vuosikertakamaa ostamaan:
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=714087
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Kärsänpuolikas
15.01.2013 23:35:04
JTS: Terve!

Onko kellään suurempia käyttökokemuksia noista Impressioneista ja lähinnä niiden työn laadusta sekä kestävyydestä? MP3- näytteet miellyttävät korvaa ja hinta asuntovelallisen tilipussia, mutta muistissa on yhä suurella vaivalla kaupassa testattujen ja valikoitujen Staggin Myra- crashien melko tehokas ja yllättävä halkeaminen. Toki tuossa osansa oli todennäköisesti soittotekniikallakin, mutta silti ne ovat edelleen ainoat viidetoista vuoden aikana hajottamani symbaalit.

Mulla on nyt vajaa vuoden ollu setissä haikat ja crash ja on ihan laatutavaraa. Kestävyydestä ei ole pahaa sanottavaa, ikinä ei tosin ole symbaali muutenkaan käytössä hajonnut. Nämä om muistaakseni bosphorukselta ponnistaneiden seppien käsialaa, eli laatua voi odottaa.
korkuinen
R.Taylor
07.02.2013 09:35:52
Symbaalien metsästys on jo hyvällä alulla. Tähän mennessä löytyneitä peltejä ovat AAX Memphis ride 21", Formula 602 Thin crash 16" ja HHX Legacy splash 12". Vielä kun löytyisi hyvä hi-hat ja toinen crash...
JTS
07.02.2013 12:45:04

Kärsänpuolikas: Mulla on nyt vajaa vuoden ollu setissä haikat ja crash ja on ihan laatutavaraa. Kestävyydestä ei ole pahaa sanottavaa, ikinä ei tosin ole symbaali muutenkaan käytössä hajonnut. Nämä om muistaakseni bosphorukselta ponnistaneiden seppien käsialaa, eli laatua voi odottaa.

Kiitos vastauksista!

Täytyy laittaa Impressionin crashit vakavaan harkintaan. Pääsisivät nuo vanhat Avedikset pienelle huilille.
www.gonebadband.bandcamp.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)