Aihe: Mikä tekee ihmisestä kitaristin?
1 2 3
KTR
27.04.2004 22:25:08
No jos osaa soittaa dimmuu filttii slipii ja kobbii nii sit on kitaristi.

No eihän oo, ellei osaa soittaa Metallikan Masters of puppetsii!!1
Jormaz
27.04.2004 22:46:31
No eihän oo, ellei osaa soittaa Metallikan Masters of puppetsii!!1

Ai niinku maailman paras rumpali Lars Ulrich on niin vitun nopee et vaa maailman nopein kitaristi Kirk Hammet pysyy temmossa mukana? Veikkaan et ees Steve Vai ei osaa soittaa filttii tai slipii.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
Väinämöinen
28.04.2004 00:56:36
Koska kitaraa soittaa niin moni, ei ole vielä voitu kehittää yksiselitteistä kitarismi-nimistä aatesuuntaa, jonka ilmentäjä olisi täten kitaristi. Siispä kitaristi = kitaransoiton harrastaja.

Sen sijaan basismi on elämäntapa.
Mykkä kissa on mauton.
vaurio
28.04.2004 02:07:25
Oisko tää nyt sitä elitismiä:
"Vain meillä on oikeus sanoa itseämme kitaristeiksi, koska me osataan ____________"
pöh. naurettavaa, sanon minä.
hei.. mitä sä teet? Hei! Et kyllä ruuvaa mun kitaraa kiinni seinään!!!
Super-Jari
28.04.2004 08:58:13
"Vain meillä on oikeus sanoa itseämme kitaristeiksi, koska me osataan soittaa kitaraa"

ei ole elitismiä vaan kitarismia.
Sacred excrement
Sir Härö
28.04.2004 09:20:51
Se että osaa soittaa paranoidin.

JEEEEE!!!! Mä oon kitaristi!!! JES!!!
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Adelheid
28.04.2004 11:50:14
Kitaristi on se, jolla on vasemman käden kynnet aina lyhyet (eteenkin jos on nainen) ja (humalassa?) on pakonomainen tarve soittaa ilmakitaraa musiikkia kuunnellessa.
g1player
28.04.2004 12:05:45

Voidaan puhua et on eri asteisia kitaristeja esim.:
1. asteen, 2. asten, 3.asteen jne... 1. aste: osaa perus soinnut ym.. vähintään 5 biisiä alusta loppuun ja siittä voi jokainen sit päätellä seuraavat asteet...
"kyllä olen ollut täällä koko ajan, olin äsken vain eri paikassa"
Guitargirl1
28.04.2004 19:28:56
Ihminen joka soittaa kitaraa ja omistaa kitaran niin on kitaristi! :)
Paitsi että voihan sitä olla jossain bändissä kitaristi vaikka ei oiskaan omaa soitinta... Voihan joku olla rumpalikin bändissä vaikka kotona ei olis rumpuja... :) Kai. :)
Errorist
28.04.2004 19:36:32
No perkele. Taas tätä luokittelua. Ihminen, joka on kitaristi, soittaa varmaan kitaraa.
when will mankind finally come to realize/ his surfeit has become his demise?/ how much is enough to kill oneself?/ that quantity is known today/ as we blow ourselves away
ReBeat
28.04.2004 19:37:26

Kas... Guitargirl1. Erittäin hyvän pointin toit esille. *imartelee*
Tekemällä ei synny musiikkia.
Kapane
28.04.2004 20:12:53

kaksi tietä

a) osaa soittaa muutaman jutskelin kitaralla vaika ei peliä omistakkaan

b) omistaa kitaran

mutta huomaa. merkit on osattava, jos on soittanut 800 vuotta sähkökitaraa, mutta ei tiedä mikä on marshall. ansaitsee turpiin vedon ja diibadaaba arvonimen kitaristin sijaan.

btw. marshall on eminemin etunimi
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
Nixzar
29.04.2004 13:21:44 (muokattu 29.04.2004 13:21:50)
Kyllä minä ainakin pidän itseäni kitaristina. Olen soittanut 2 bändissä mutta tällä hetkellä soittelen kotona omaksi ilokseni. Se on minun harrastus!.
*Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12*
Chrissie
30.04.2004 02:24:36
Jos menet soitinkauppaan ja otat kitaran kouraan ja alat rämpyttämään sitä, niin oletko silloin kitaristi?

En välttämättä. Minusta pelkkä kitara ei tee ihmisestä kitaristia. Vaikka henkilökohtaisesti omistankin yhden, ja vaikka soittaisin sitä, en pidä silti itseäni kitaristina. Vielä ainakaan. Perustelen näkemykseni sillä, että en hallitse soitintani vielä niin hyvin, että kehtaisin väittää olevani kitaristi. Olen vielä ennen kaikkea pianisti... (irrelevantti toteamus, eikö totta?)

Entä, jos sanot: "Joo mä oon bändissä ja soitan siinä kitaraa" ?

Ei tämäkään välttämättä tee ihmisestä kitaristia. Pitäisi ensin määrittää merkitys sanalle "soittaminen", jotta tähän pystyisi vastaamaan. Tarkoittaako soittaminen todella epämääräistä rämpyttämistä vai todellista sointujen ja ennen kaikkea sormien hallintaa?

Missä menee se raja että ihmisestä tulee kitaristi? Bändikö sen tekee vai aika?

Bändi ei sitä yksin tee. Tunnen ihmisiä, jotka eivät soita bändissä, mutta jotka määrittelen silti kitaristeiksi. Perustelen näkemykseni sillä, että kitaristiksi tituleeraaminen vaatii mm. väh. kahden vuoden kokemusta, soittotaitoa, ymmärrystä sekä jonkinsorttista laitteistoa.

Toivottavasti tämä oli tarpeeksi vaikeasti perusteltu vastaus :)
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Aardfather
30.04.2004 09:00:10 (muokattu 30.04.2004 09:03:26)
no onko sellainen henkilö sitten kitaristi, joka on soittanut 20 vuotta kitaraa mutta lopettanut koko homman ja myynyt kaikki kitarakamansa?

Ei. Sellainen henkilö on entinen kitaristi. Se että >osaa soittaa< kitaraa ei tee kitaristia vaan se, että >soittaa< kitaraa. Siis säännöllisesti. Tosin myös jos vaikka soittaa vain yhden biisin ajan kitaraa lavalla bändin kanssa, niin silloin on myös kitaristi sen yhden biisin ajan, mutta ei enää sen jälkeen jos sitä hommaa ei jatka enää myöhemmin.
Se että kuinka hyvin tai huonosti hommansa osaa, tai kuinka kauan sitä on tehnyt ei vaikuta tähän vaan se, että tekee sitä. Kysehän on vain yksinkertaista perus-suomenkielen ymmärtämisestä, eikä mistään sen kummemmasta määrittelystä. Aivan kuin että ajaja on sellainen henkilö joka ajaa jotain, esim. autoa. Ei sitä tarvitse osata hyvin tai tehdä jatkuvasti, vaan silloin kun ajat autoa niin olet auton ajaja. Simple as that. Tosin ei se sinusta kuitenkaan vielä ammattilaista tai kilpa-ajajaa tee. ;-)

- Aardfather
Spez
30.04.2004 13:36:58
Omistaa kitaran. Uskoo osaavansa soittaa sitä. Soittaa sitä, tai ainakin yrittää. Valistaa julkisesti basistien tyhmyydestä.
Ynkkä.. Jumalallista sweeppausta.
seventh son
30.04.2004 15:59:05
Kitaristi on se, jolla on vasemman käden kynnet aina lyhyet

tai oikean jos sattuu olemaan vasuri...
life is pain... so get used to it.
Mark-Ken
30.04.2004 16:04:01
Jos soittaa kitaraa aktiivisesti.
Leper
01.05.2004 16:59:11
Osaa soittaa kitaraa ainakin paremmin kuin Toni Wirtanen,tai Kurt Cobain,ja osaa soittaa nuoteista jotenkin,vaikka ei niitä tuntisikaan.Ja tuo merkkien tunteminen on tärkeää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)