Aihe: Seuraatko "Tartu mikkiin" ohjelmaa? II
1 2 3 4 576 77 78 79 8091 92 93 94 95
blaekie
07.01.2013 15:41:22 (muokattu 07.01.2013 15:41:55)

Sax-pappa: Sääli kun aiemmin mukava ohjelma on mennyt onnettomaksi kohellukseksi. Nyt kestin katsoa n. viisi minuuttia.

Mä en kyllä jaksanut katsoa, kuin siitä jätkän humpasta ekan minuutin, seuraavasta kelaten toisen, ja tuhosin samantien koko jakson digiboksista.
Oli kyllä aika luokaton jakso, ei voi jymmärtää tuota päätöntä kohkaamista.

Samaa mieltä, kuin WW. Kyllä Ville Nurmen tyylikästä kitarointia jotenkin myös jäänyt kaipaamaan.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Roweami
07.01.2013 16:05:13
House Band: ..Näköjään YLE:n säästölinja puree kaikkialle. Hyvä niin,meidän rahojahan siinä säästetään..

Sitkeän huhun mukaan säästölinja sen kuin vain jatkuisi. http://www.iltalehti.fi/iltvmusiikki/20130107018025037_a4.shtml
EP
07.01.2013 16:39:08
blaekie:

..Samaa mieltä, kuin WW. Kyllä Ville Nurmen tyylikästä kitarointia jotenkin myös jäänyt kaipaamaan.

Eikös häntä kuule muissa yhteyksissä kuitenkin, niinkuin kaikkia muitakin edellisen bändin soittajia?
Mun mielestä toi uus bändi oli kyllä hyvä piristysruiske tolle ohjelmalle.
WanhaWetäjä
07.01.2013 18:13:03

EP: Mun mielestä Jätkähumppa ja Veikko Lavi ei ole kyllä paskaa.
En ole lainkaan yllättynyt tästä kommentista...mutta en nyt kuitenkaan tarkoittanut tuota aivan kirjaimellisesti vaan lähinnä kuvainnollisesti ja yleisellä tasolla, eli kun "paskasta " aletaan vääntää jotain "hienompaa" tai jopa "taidetta" niin aika usein mennään metsään.
"Jätkän humppa" ei kaikesta mahtavuudestaan huolimatta ole koskaan ollut mun suosikkibiisi, ei edes suosikkihumppa....jätkä siellä, päänsä siellä...vaikka satoja kertoja tuotakin on tulkittu ;-)

Pändi toimi hyvin mutta toi jätkänhumppa oli alussa jokin biitti paremminkin (ennenkö muuttu "rekKeeksi" :D),
tuli vaan mieleen, että humppa taitaa olla aika vierasta heille? ;)

Vissiinkin oli ska-osastoa, jos oikeen muistan, ei pystynyt kuunteleen kuin osan.
Joo, tuskin heistä kukaan on tehnyt oikeita humppakeikkoja mutta en epäile etteikö humpansoitto taitu siitä huolimatta tai juuri siksi.

Kuollutta se soundi/ soitto ei kyllä ole, ihan jees livesoittoa.
Kyllä se sellasta melko suoraa tuuttausta oli ja on JOS vertaa tosiaankin asiansa osaavaan varsinaiseen ja oikeaan soittimensa hallitsevaan fonistiin.
Mutta kuka mistäkin tykkää ja miten asiat kuulee, ihmiset on erilaisia.
Lennu
07.01.2013 18:17:02

WanhaWetäjä: Kyllä se sellasta melko suoraa tuuttausta oli ja on JOS vertaa tosiaankin asiansa osaavaan varsinaiseen ja oikeaan soittimensa hallitsevaan fonistiin.

Kyllä, kuten Michael Monroeen.
no is any good musics maked anymore...
EP
07.01.2013 20:01:13 (muokattu 07.01.2013 20:11:39)
WanhaWetäjä: En ole lainkaan yllättynyt tästä kommentista
.."Jätkän humppa" ei kaikesta mahtavuudestaan huolimatta ole koskaan ollut mun suosikkibiisi, ei edes suosikkihumppa....jätkä siellä, päänsä siellä...vaikka satoja kertoja tuotakin on tulkittu ;-)

Enpä yllättynyt minäkään.. : )

Joo, tuskin heistä kukaan on tehnyt oikeita humppakeikkoja mutta en epäile etteikö humpansoitto taitu siitä huolimatta tai juuri siksi.

Eipä se vaan kaikilta taitu, mutta ei varmaan tarvitsekkaan?

Kyllä se sellasta melko suoraa tuuttausta oli ja on JOS vertaa tosiaankin asiansa osaavaan varsinaiseen ja oikeaan soittimensa hallitsevaan fonistiin..

Mut, usein monipuolinen soitinvalikoima (aitoja soittimia) tuo (niin kuin tässäkin tapauksessa) musiikkiin, kokonaisuus huomioon ottaen paljon enemmän kun yhden soittimen suvereeni soitto.
Ukko
07.01.2013 20:08:45

EP: Mut, usein monipuolinen soitinvalikoima (aitoja soittimia).

.....TÄH ? Eix kaikki soittimet ole aitoja, paitti jos on sellainen mistä ei lähde ääntä. Sit se on lelusoitin.
COVS jäsen nro 6
EP
07.01.2013 20:11:11
Ukko: .....TÄH ? Eix kaikki soittimet ole aitoja, paitti jos on sellainen mistä ei lähde ääntä. Sit se on lelusoitin.

Niistä lelusoittimista usein vasta ääntä lähteekin. : ))
Ukko
07.01.2013 20:14:21

blaekie:Samaa mieltä, kuin WW. Kyllä Ville Nurmen tyylikästä kitarointia jotenkin myös jäänyt kaipaamaan.

Se on ihan parhautta.
COVS jäsen nro 6
EP
07.01.2013 20:20:18
Ukko: Okkei. Nyt mä jymmärsin pointtis. Kaikki soittimet jotka tarttee sähköä, ovat lelusoittimia. Tartee vissiin todeta että enemmistö lienee eri mieltä eli demokratian nimissä mielipiteesi on mitätön.

No, huh sie kyllä käsiiiiiität tahallasi ihan viärin? :/
House Band
07.01.2013 20:27:37
Roweami: Sitkeän huhun mukaan säästölinja sen kuin vain jatkuisi. http://www.iltalehti.fi/iltvmusiikki/20130107018025037_a4.shtml

Todellista säästöä! Ja nyt taikasana:pitkässä juoksussa.Toi rumpali on ihan kone!,eikä ole alkoholiongelmaa...vielä.Mitä nyt öljyä silloin tällöin...
Eikä nyt pääse kukaan sanomaan,et Lars on huono.
Lars on pösilö,mutta se ei liity tähän bändiin mitenkään.Eikä Metallicaan.
Soittaja soittaa,haitaristi haittaa.
tarmo
07.01.2013 20:52:46 (muokattu 07.01.2013 20:52:58)
EP: Eipä se vaan kaikilta taitu, mutta ei varmaan tarvitsekkaan?

Blaaaaaaaaah.
WanhaWetäjä
07.01.2013 22:08:42

EP: Enpä yllättynyt minäkään.. : )
No, sä oletkin sellanen "slipoveri päällä ja haitari sylissä" vanhana syntynyt http://urbaanisanakirja.com/word/reliikki/

Eipä se vaan kaikilta taitu, mutta ei varmaan tarvitsekkaan?
Juu ei, onnenpekkoja ovat he jotka tuon alueen ovat voineet välttää;-)

Mut, usein monipuolinen soitinvalikoima (aitoja soittimia) tuo (niin kuin tässäkin tapauksessa) musiikkiin, kokonaisuus huomioon ottaen paljon enemmän kun yhden soittimen suvereeni soitto.
Jaaha...
Aina parempi jos niitä aitoja soittimia sitten myös soitetaan niinkuin niitä pitäisi, eikä niinkuin jossain seurakunnan puhallinorkesterissa.
Vai meinaatko että mitä enemmän soittimia, sitä parempi, ei niin väliä että onko se nyt niiiin primaa mitä ulos tulee?
Puhaltimet ovat varsin arkoja siinä suhteessa että jo ihan äänenmuodostamisen vaikeuden takia "tämä on selkeesti mun kakkossoitin" tyyppinen soitto kyllä kuuluu yleensä heti soolosoitossa, jollain muulla soittimella ei niinkään. Foni on sellanen soitin että sen soitossa pitää olla sitä tiettyä agrea, voimaa ja "k..pää" että se ylipäätään soi ja ei se lievä seksikkyyskään ole pahasta http://www.youtube.com/watch?v=dbN1pd2hc7Y
Ihan sama kitaran kaa, jos sitä hiplataan varovasti kuin kipeetä p..lua niin ei hyvä!
EP
07.01.2013 22:42:23 (muokattu 07.01.2013 22:46:36)
WanhaWetäjä: No, sä oletkin sellanen "slipoveri päällä ja haitari sylissä" vanhana syntynyt http://urbaanisanakirja.com/word/reliikki/

"Mr. henk.kohtaisuuksiin" iski jälleen, mutta metsään meni ikävä kyllä.

Juu ei, onnenpekkoja ovat he jotka tuon alueen ovat voineet välttää;-)

Ja tuossa tulee syy miksi olet niin katkeroitunut, ilmeisesti?
Vaan joka musiikkilajia voi tehdä sydämellään ja tyylillä ..tai sitten kylmästi rahat pois kyrpä otsassa.
Kummankin tyylin voi itse valita.

Jaaha...
Aina parempi jos niitä aitoja soittimia sitten myös soitetaan niinkuin niitä pitäisi, eikä niinkuin jossain seurakunnan puhallinorkesterissa.
Vai meinaatko että mitä enemmän soittimia, sitä parempi, ei niin väliä että onko se nyt niiiin primaa mitä ulos tulee?
Puhaltimet ovat varsin arkoja siinä suhteessa että jo ihan äänenmuodostamisen vaikeuden takia "tämä on selkeesti mun kakkossoitin" tyyppinen soitto kyllä kuuluu yleensä heti soolosoitossa, jollain muulla soittimella ei niinkään. Foni on sellanen soitin että sen soitossa pitää olla sitä tiettyä agrea, voimaa ja "k..pää" että se ylipäätään soi ja ei se lievä seksikkyyskään ole pahasta http://www.youtube.com/watch?v=dbN1pd2hc7Y
Ihan sama kitaran kaa, jos sitä hiplataan varovasti kuin kipeetä p..lua niin ei hyvä!

No sä kuuntelet jotain yksittäisiä soittimia, mä taas kokonaisuuksia.
Toi sun esimerkkiskin on joltain saksofonistin soololevyltä, ihan eri juttu.
pekkajau
07.01.2013 23:16:40
No tuonkin vois lopettaa...tilalle vaikka joku Thilia Thalia Thallallaa!
WanhaWetäjä
08.01.2013 03:47:58 (muokattu 08.01.2013 03:55:05)

EP: "Mr. henk.kohtaisuuksiin" iski jälleen, mutta metsään meni ikävä kyllä.
Meniköhön? Kunhan tapani mukaan vähän karrikoin henkilöäsi, miten vaan, ei ollut tarkoitus loukata mitenkään... mutta varmaan aika moni on sun jutuistasi ja tuubilinkeistä saanut susta samankaltaisen kuvan, mitä nyt olen rivien välistä ja muutaman vuoden lukenut näitä juttuja. No mitä noista, sä elät tyytyväisenä jotain 70-80 lukua, mä olen jämähtänyt 90-luvulle ja aina vituttaa, samaa meissä on se että me ollaan molemmat samassa nopeasti uppoavassa veneessä mitä tulee soittamiseen ja aikansa seuraamiseen, mä olen ehkä himpun verran enemmän tässä ajassa ja polskuttelen vielä henkeä haukkoen ohuen pelastusköyden varassa, sä taidat olla jo pohjassa ellet sitten kellu haitarin kaa jossain, ja "Jätkän humppa" nuotti kelluu siinä vieressä...onko se hyvä vai huono jos haitari kelluu, vai kelluuko se edes?

Ja tuossa tulee syy miksi olet niin katkeroitunut, ilmeisesti?
Ei, ei se ole katkeroitumista että on realisti ja ei pidä humpasta musiikkityylinä ja näkee asiat niinkuin ne ovat ja sanoo asiat suoraan, totta kai kaikki paska mitä on niskaansa saanut vuosien varrella on osaltaan saanut aikaan sen että olen lievästi sanoen hieman kyyninen tätä alaa kohtaan. Niin on varmasti moni muukin joka näitä hommia on joskus tehnyt.
Tekisit säkin keikkoja ammatiksesi niin ehkä sunkin hymysi saattaisi joskus olla hieman väkinäistä siellä lauteilla.

Vaan joka musiikkilajia voi tehdä sydämellään ja tyylillä ..tai sitten kylmästi rahat pois kyrpä otsassa.
Kummankin tyylin voi itse valita.

No tee hyvä mies, oikeen isolla sydämellä. MIKSI et muuten oikeesti tee? Mä voin kertoa : sä olet pudonnut kelkasta jo aikaa sitten. Toki mä itsekkin keikun kuilun partaalla, ja moni muukin ikäiseni soittaja, ajat ja tavat muuttuu ja ihmiset vanhenee, näin se on aina mennyt ja tulee aina menemään, sitä ei vaan ihan aina itse tajua tai halua uskoa, onneksi peili on keksitty ;-)
Ja sitä omaa soittamista ja sen tasoa kannattaa tutkailla joka päivä eli että onko se edes vähän tätä päivää, mun on pakko soittaa joka päivä muuten homma loppuu hyvin äkkiä. Ei mulle riitä se että soittaa bassoa muutaman keikan/kk ja lopun aikaa on soittamatta mitään.

No sä kuuntelet jotain yksittäisiä soittimia, mä taas kokonaisuuksia.
Toi sun esimerkkiskin on joltain saksofonistin soololevyltä, ihan eri juttu.

Eri juttu ehkä mutta osa kokonaisuuttahan tuo foni on myös "Tartu mikkiin" bandissa. Ja bandin sointi (lue kokonaisuus) on just niin hyvä kuin sen heikoin osa, tässä tapauksessa foni, mun mielestä. Se on suhteessa muihin jotenkin niin eri maailmasta, aivan sama jos kitaristi raapaisis menemään sellasen todella kulmikkaan 70-luvun "raumantappi" soolon hirveen kuulosella ampiaispesäfuzzilla, jos hieman karrikoidaan.
Oikeesti, TM:iin bandin soittajat ovat ihan eri levelillä kuin mitä me mitään osaamattomat wanhat mähelöt täällä palstoilla ollaan.
Jos mä en erityisemmin pidä, mielestäni varsin asiallisin perustein, tuon neitokaisen foninsoitosta niin ei siitä kannata sen suurempaa numeroa tehdä, sehän on vaan mun mielipide.
KoskPaavo
08.01.2013 05:19:13
Edellinen oli karu, mutta just ,ah, just niin viimesen päälle reaalielämäjuttu kuin olla voi.
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
EP
08.01.2013 08:06:27
WanhaWetäjä: Meniköhön? Kunhan tapani mukaan vähän karrikoin henkilöäsi, miten vaan, ei ollut tarkoitus loukata mitenkään... mutta varmaan aika moni on sun jutuistasi ja tuubilinkeistä saanut susta samankaltaisen kuvan, mitä nyt olen rivien välistä ja muutaman vuoden lukenut näitä juttuja. No mitä noista, sä elät tyytyväisenä jotain 70-80 lukua, mä olen jämähtänyt 90-luvulle ja aina vituttaa, samaa meissä on se että me ollaan molemmat samassa nopeasti uppoavassa veneessä mitä tulee soittamiseen ja aikansa seuraamiseen, mä olen ehkä himpun verran enemmän tässä ajassa ja polskuttelen vielä henkeä haukkoen ohuen pelastusköyden varassa, sä taidat olla jo pohjassa ellet sitten kellu haitarin kaa jossain, ja "Jätkän humppa" nuotti kelluu siinä vieressä...onko se hyvä vai huono jos haitari kelluu, vai kelluuko se edes?

En omista haitaria, oon kyllä kattellu sellasta Hohnerin pianomallia tms. mutta eipä ole löytynyt sopivaa.
Mun on pakko pysyä ihan tällä vuosituhannella, monestakin syystä, mutta erittäin kiinnostunut historiasta ja paras musiikkihan tulee tuolta 60 - 70, ehkä vielä 80 -luvuiltakin, isot orkesterit kapellimestareineen jopa kevyelläkin puolella.

Ei, ei se ole katkeroitumista että on realisti ja ei pidä humpasta musiikkityylinä ja näkee asiat niinkuin ne ovat ja sanoo asiat suoraan, totta kai kaikki paska mitä on niskaansa saanut vuosien varrella on osaltaan saanut aikaan sen että olen lievästi sanoen hieman kyyninen tätä alaa kohtaan. Niin on varmasti moni muukin joka näitä hommia on joskus tehnyt..

Mä pidän kaikenlaisesta musiikista (klassisesta humpasta jazzista), mistähän johtuu, että kaikki ole kyynisiä vaikka tekevät vuosikymmeniä keikkaa, varmaan tykkäävät tanssimusiikistakin ihan oikeesti?
Jospa olet väärällä alalla?

No tee hyvä mies, oikeen isolla sydämellä. MIKSI et muuten oikeesti tee? Mä voin kertoa : sä olet pudonnut kelkasta jo aikaa sitten. Toki mä itsekkin keikun kuilun partaalla, ja moni muukin ikäiseni soittaja, ajat ja tavat muuttuu ja ihmiset vanhenee, näin se on aina mennyt ja tulee aina menemään, sitä ei vaan ihan aina itse tajua tai halua uskoa, onneksi peili on keksitty ;-)
Ja sitä omaa soittamista ja sen tasoa kannattaa tutkailla joka päivä eli että onko se edes vähän tätä päivää, mun on pakko soittaa joka päivä muuten homma loppuu hyvin äkkiä. Ei mulle riitä se että soittaa bassoa muutaman keikan/kk ja lopun aikaa on soittamatta mitään.

Ei kai koskaan ole myöhäistä muuttaa tyyliä, tehdä se ohjelmisto ja treenata kunnolla.
Mä oon käsittäny, että sä soittelet kotona ihan eri musaa kun keikoilla.
Kun laittaisit kaiken tarmosi siihen mitä keikoilla esität niin vois ne liksatkin parantua, ehkä?

Eri juttu ehkä mutta osa kokonaisuuttahan tuo foni on myös "Tartu mikkiin" bandissa. Ja bandin sointi (lue kokonaisuus) on just niin hyvä kuin sen heikoin osa, tässä tapauksessa foni, mun mielestä. Se on suhteessa muihin jotenkin niin eri maailmasta, aivan sama jos kitaristi raapaisis menemään sellasen todella kulmikkaan 70-luvun "raumantappi" soolon hirveen kuulosella ampiaispesäfuzzilla, jos hieman karrikoidaan.
Oikeesti, TM:iin bandin soittajat ovat ihan eri levelillä kuin mitä me mitään osaamattomat wanhat mähelöt täällä palstoilla ollaan.
Jos mä en erityisemmin pidä, mielestäni varsin asiallisin perustein, tuon neitokaisen foninsoitosta niin ei siitä kannata sen suurempaa numeroa tehdä, sehän on vaan mun mielipide.

Eipä kannata niin, on sulla oudot vertauskuvat : )
Olipa hyvä kun palasit sentään aiheeseen.
Epämuusikko
08.01.2013 10:36:58
Mitäs tällä palstalla majailevat tekevät työkseen?
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)