Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 560 61 62 63 64299 300 301 302 303
Hynkel
06.01.2013 13:46:57
BigPapa: Gbasessa on tälläistä havaintoa:

http://www.gbase.com/gear/gibson-le … -paul-heritage-series-1981-sunburst

Ebayssa:

http://www.ebay.com/itm/1980-GIBSON … 1?pt=Guitar&hash=item19d7ec392b

sen paremmin en oo perillä noiden nyky hinnoittelusta. Elitet on himpun hinnakkaampia. Standardit jotain 3000- 3500 ja ylöspäin. Jos on tuuria niin halvemmallakin voi löytää tai kalliimmalla.

http://www.mercatinomusicale.com/mm … les-paul-heritage-80_id2802770.html

http://www.mercatinomusicale.com/mm … heritage-standard-80_id2185647.html

Entisellä kitaraopettajalla oli ihan samanlainen 80-vuoden Heritage. Se oli ehkä paras LP jolla olen koskaan soittanut. Onko sinulla kauan ollut toi, kenties jopa sama yksilö?
Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia.
Gabe
06.01.2013 19:41:13
AngieRainbow: Itselläni on useampi Gibson ja kaikki on tosiaankin hyvin! Tänään tuli -65 Melody Maker. Ei mitään valittamista. http://muusikoiden.net/dyn/users/107375.jpg

Hieno. :) Ostitko torilta?
www.kitaramaailma.com
AngieRainbow
06.01.2013 19:51:10
Gabe: Hieno. :) Ostitko torilta?

Totta helvetissä!
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
BigPapa
06.01.2013 20:19:12

Hynkel Belzepop: Entisellä kitaraopettajalla oli ihan samanlainen 80-vuoden Heritage. Se oli ehkä paras LP jolla olen koskaan soittanut. Onko sinulla kauan ollut toi, kenties jopa sama yksilö?

Ostin sen pauttia rallaa 1988/89 nurkilla. Ehkä tarkemmin 1989.
Gabe
07.01.2013 00:07:56
AngieRainbow: Totta helvetissä!

Muistelinkin tuota myös itse kuolanneeni. Hyvä ostos.
www.kitaramaailma.com
MarkoA
07.01.2013 00:24:41 (muokattu 07.01.2013 00:48:28)
-----
Positiivista sen olla pitää!!!
Hynkel
07.01.2013 01:45:08
BigPapa: Ostin sen pauttia rallaa 1988/89 nurkilla. Ehkä tarkemmin 1989.

Ok, sitten ei voi olla sama... No ovat kyllä joka tapauksessa oivia soivia kepuloita nuo.
Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia.
Jucciz
07.01.2013 01:46:00 (muokattu 07.01.2013 01:47:55)
Yksi tunnettu suomalainen Heritage-lespaulisti on Kolmannen naisen Sakari Pesola. Ei sillä huono soundi kyllä ole.

Se Heritagen soololoven kaari vaan silti hämää. Osaako Kettusetä sanoa, paljonko Heritagen ja "tavallisen" Les Paulin soololoven radiuksessa oikeasti on eroa numeroina?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
fox
07.01.2013 02:07:30

Jucciz: Yksi tunnettu suomalainen Heritage-lespaulisti on Kolmannen naisen Sakari Pesola. Ei sillä huono soundi kyllä ole.

Se Heritagen soololoven kaari vaan silti hämää. Osaako Kettusetä sanoa, paljonko Heritagen ja "tavallisen" Les Paulin soololoven radiuksessa oikeasti on eroa numeroina?

En, pittää vissiin viikolla mittailla..
https://muusikoiden.net/dyn/users/107403.jpg
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Jucciz
07.01.2013 02:34:59
fox: En, pittää vissiin viikolla mittailla..
https://muusikoiden.net/dyn/users/107403.jpg

Kas. Kuka onpi hän?
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
fox
07.01.2013 02:40:40

Jucciz: Kas. Kuka onpi hän?

Niin no, ei tuollasta virallisesti ole.. ;) Gibson PTG eli "Pickup Test Guitar". Jos tarkkaan katsot, niin siinä on sulosesti sekaisin mustaa ja nikkeliosaa. Kaiken lisäksi tuo PTG joka mulla on, on tuollanen viimeistelemätön. Siitä on ilmeisesti ollut tarkoitus tulla Joe Perry Boneyard, mutta ei. Voi pikku ressukkaa..
Hauska skeba, käden käänteessä siihen vaihtaa mikityksen.
Jucciz
07.01.2013 02:58:31
Hassu vekotin. Ilmeisesti kaikki on kuitenkin hyvin? :)
Joees
07.01.2013 12:16:02
fox: Niin no, ei tuollasta virallisesti ole.. ;) Gibson PTG eli "Pickup Test Guitar". Jos tarkkaan katsot, niin siinä on sulosesti sekaisin mustaa ja nikkeliosaa. Kaiken lisäksi tuo PTG joka mulla on, on tuollanen viimeistelemätön. Siitä on ilmeisesti ollut tarkoitus tulla Joe Perry Boneyard, mutta ei. Voi pikku ressukkaa..
Hauska skeba, käden käänteessä siihen vaihtaa mikityksen.

PTG-ruoskia oli pari vuotta sitten Maxin kitarapuljussa myynnissä pari kappaletta. Hetken pohdin mut en jaksanut sitten nähdä vaivaa.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Gafa
07.01.2013 14:05:43
fox: Kyllä niitä toisinaan on, ja tiedän tuon toisen, enemmän viimeistellyn, joka oli myynnissä. Useempi vuosi sitten oli yks "täydellinen" PTG myynnissä, eli tuo "alusta" ja täydellinen satsi mikkejä. Niitä kovin harvoin on myytävänä.

Mistä noita PTG:eitä oikeen tulle?

Gipsoni lähettää vai? Kenelle? Maahantuojalle, joka sitten testailujen jälkeen myy niitä?
fox
07.01.2013 14:23:06

Gafa: Mistä noita PTG:eitä oikeen tulle?

Gipsoni lähettää vai? Kenelle? Maahantuojalle, joka sitten testailujen jälkeen myy niitä?

En tuohon osaa oikein kattavasti vastata, tuleeko mistään enää. Niitä ilmeisimmin oli ihan suurimmilla maahantuojilla, sekä tiedän, että niillä tehtiin joskus 10-15 vuotta sitten kaikenmaailman road-showta ja klinikkaa.
Myöskään mulla ei oo käsitystä, kuinka monia "paketteja" noita on ollut. Siis täydellisessä PTG:ssa oli tuo runko, ja siihen 15-16 paria mikkejä noihin vaihtoalustoihin eli -palikoihin kiinnitettynä. Mulla ei tuossa omassani ole kuin 3 vaihtoparia. Ei ole ollutkaan. Ja sitten noita PTG-runkoja oli kovasti eri tasoisia, ihan loppuviimeisteltyjä ja sitten tuollasia kuin mulla, eli pohjalakattuja, mutta varsinainen viimeistely puuttuu.
Ainoa liike, jossa olen noita nähnyt myynnissä, on juurikin tuo edellämainittu.
markusnen
07.01.2013 14:35:40
Tämä lienee tarpeeksi lähellä oleva topikki seuraavaan kysymykseen:

Olen aikeissa ostaa Gibson Les Paulin käytettynä. Haussa olisi Cherry Sunburst värin puolesta ja luultavasti 60-lukulainen kaulaprofiili.

Silloin kun aloittelin kitaran soittamista noin 8 vuotta sitten, ihannoin Lespaa lähinnä ainoan kitaraidolini Slashin takia. Sen jälkeen ihanteeni ja soittotyylini on muovautunut monen mutkan kautta. Nyt kuitenkin, kun ajattelin hommata ensimmäisen "kunnon" kitarani, Les Paul on alkanut kiinnostamaan.

Budjettini olisi sellanen ~1500e.

Kysymys lienee liian yleistävä, mutta minkälaista Gibson Les Paulia tuohon hintaan, käytettynä kannattaa edes kaivata? Minkä vuoden mallia... En oikeastaan osaa täsmentää kysymystäni enempää. Olen siis melko alkeellisella tasolla Les Paul- tietämykseni kanssa.

Ohjausta, neuvoa, kaikkea mikä voisi auttaa tilanteessani, otetaan vastaan!
Numb
07.01.2013 14:39:06

Rautaneito: Budjettini olisi sellanen ~1500e.

Eri ikäisiä Standardeja näkyy torilla noilla kieppeillä aika taajaan.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head MySpace
JeKo
07.01.2013 14:40:53

Rautaneito: Ohjausta, neuvoa, kaikkea mikä voisi auttaa tilanteessani, otetaan vastaan!

Itekin juuri metsästelen käytettyä Paulia. Kannattaa Traditionaaleja tsekkailla, saatat saada jopa uuden tuohon hintaan!
"The left hand steers and the right hand is the gas - If you can't steer, you shouldn't press the gas" -Paul Gilbert
Instrumentaalikitarointia
Gafa
07.01.2013 14:44:26
fox: En tuohon osaa oikein kattavasti vastata, tuleeko mistään enää. Niitä ilmeisimmin oli ihan suurimmilla maahantuojilla, sekä tiedän, että niillä tehtiin joskus 10-15 vuotta sitten kaikenmaailman road-showta ja klinikkaa.
Myöskään mulla ei oo käsitystä, kuinka monia "paketteja" noita on ollut. Siis täydellisessä PTG:ssa oli tuo runko, ja siihen 15-16 paria mikkejä noihin vaihtoalustoihin eli -palikoihin kiinnitettynä. Mulla ei tuossa omassani ole kuin 3 vaihtoparia. Ei ole ollutkaan. Ja sitten noita PTG-runkoja oli kovasti eri tasoisia, ihan loppuviimeisteltyjä ja sitten tuollasia kuin mulla, eli pohjalakattuja, mutta varsinainen viimeistely puuttuu.
Ainoa liike, jossa olen noita nähnyt myynnissä, on juurikin tuo edellämainittu.

Kiitos.

Vaihtorunkoja. Vaihdetaanko ne etu- vai takapuolelta?

Tollasilla olis varmaan Mnetissä kysyntää :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)