Niin, kyllä keikalle lähistölle voisi lähteä, mutta olen hinnoitellut haitarin rappamiseni niin korkealle ko. iltana, ettei kukaan järkevä näillä seuduilla varmasti tilaa minua soittamaan, joten mökille ja jne. |
baron 29.04.2004 12:27:47 | |
---|
Niin, kyllä keikalle lähistölle voisi lähteä, mutta olen hinnoitellut haitarin rappamiseni niin korkealle ko. iltana, ettei kukaan järkevä näillä seuduilla varmasti tilaa minua soittamaan, joten mökille ja jne. Mä vappupäivänä yritin hinnoitella itseni ulos, mutta ne pirut suostui. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
isojussi 29.04.2004 16:33:54 | |
---|
Taas tulee esille yks (toivottavasti ei ainoo) free-lancerina olemisen hyvä puoli: Voin lopunperin itse valita, koska menen keikalle. Tosin valuuttapuoli sanoo helposti painavan sanansa. Tämä Juhannuksen oon toistaseks auki ja kun vakibändiä tai -toimistoo ei oo, auki se pysyykin. Mulla on about sama tilanne, kuin klunssilallakin. kaikki lauantait toukokuun puolesta välistä elokuun loppuun Jussia lukuunottamaat kiinni. Tää ja ens viikonloppu grillataan kotona vaimon ja lasten kanssa halpaa makkaraa ja varmaan tuuri käy ja vaimo on suosiollinen. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
mr.muzak 29.04.2004 19:50:23 | |
---|
Mä vappupäivänä yritin hinnoitella itseni ulos, mutta ne pirut suostui. Sä oot vaan niin pirun haluttua tavaraa. |
oizo 29.04.2004 21:34:48 | |
---|
Ei pidä paikkaansa, 660EURoa sekstetti, ei helkutti!
750euroa itse asiassa mutta osa tuosta menee kunnalle pa:n vuokraan ja matkakuluihin. Pitäisikö alkaa pyytämään keikoista enemmän? Tuntuu vaan että monikaan hääväki ei rupea maksamaan keikasta esim. 1000 euroa. |
baron 29.04.2004 22:23:31 | |
---|
750euroa itse asiassa mutta osa tuosta menee kunnalle pa:n vuokraan ja matkakuluihin. Pitäisikö alkaa pyytämään keikoista enemmän? Tuntuu vaan että monikaan hääväki ei rupea maksamaan keikasta esim. 1000 euroa. Mulla on vähän se käsitys, että hääpari varaa n. euroa musaa varten ja ottaa sen, mitä sillä mitä saa, eikä maksa senttiäkään enempää siitä, onko bändissä "extrajätkiä" neljän lisäksi. Siis 1-2-3 on pikku ja 4:stä ylöspäin alkavat "oikeat" bändit amatöörihäämusatilaajan mielestä. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |
MUUDI 29.04.2004 23:03:29 (muokattu 29.04.2004 23:30:31) | |
---|
kyllä on tanssipuolella huonot hinnat jos 750ekee on kova juttu?bilebändi hommis 1200ekee on lähellä normaalia taksaa 2*45:sta (neljälle jannulle) olen nähnyt kaverin bändin sopimuksia... kyllä tanssimuusikon työstä täytyy saada kunnon korvaus perkele!!!!(vaikken kyllä taaskaan ees lukenu mistä puhutaan mut kommentoin kumminkin:) |
Sertzo S 30.04.2004 09:50:04 | |
---|
Täällä Savonlinnan puolessa on kyllä järkyttävän alihinnoiteltuja nuo keikat Juhannuksenakin. Tiedän sen kokemuksesta. Paikallinen hanuristi on pitänyt ne markkinaosuutensa säilyttämisen vuoksi alhaalla niin kauan kun muistan. Ja kehuu vielä kuuuluvansa Suomen Muusikkojen liittoon. Sekin on yksi syy kieltäytyä keikoista, vaikka kaurapuuroa pitäisi syödä lopun ikänsä. |
isojussi 30.04.2004 11:01:24 | |
---|
...Paikallinen hanuristi on pitänyt ne markkinaosuutensa säilyttämisen vuoksi alhaalla niin kauan kun muistan... Voi perkele! Tekkeeks se ne keikat OMB:nä? No varmaan tietysti tekee... Meidän kaikkien OMB-ukkojen ja akkojen pitäis muistaa, että ei poljettais hintoja vaikka vähän halvempia ollaankin. Sille hanuristille pitäis tietysti muiden osoittaa, että laatu maksaa. Sitäpaitsi älkää menkö sen hinnanpoljentaan mukaan. Seei pysty kaikkia keikkoja kuitenkaan hoitaan ja kyllästyy ne tanssienjärjestäjät vähitellen siihenkin. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
markkuv 30.04.2004 11:07:58 | |
---|
Meidän kaikkien OMB-ukkojen ja akkojen pitäis muistaa, että ei poljettais hintoja vaikka vähän halvempia ollaankin. OMB:lle hän ei ole suoraan määritelty mitään minimiliksaa (vrt. Muusikkojen liiton taksat) joten jokainen yrittää tietenkin saada niin hyvän liksan kuin irti saa revittyä. Tietenkin on sitten näitä soittelijoita, jotka menevät keikalle suunnilleen kaljapalkalla, tai kunhan kotoa pois pääsee. Ja nämä hemmot polkevat kyllä sitten osaltaan hintoja kaikilta alaspäin. Myös karaoke on vähentänyt mielestäni ensinnäkin rutkasti keikkapaikkoja soittajilta ja lisäksi vaikuttanut hintatasoon: kapakan kannattaa joissakin tilanteissa ottaa karaokehemmo joka on halvempi kuin halvin mahdollinen yhtye ja joka lisäksi vielä karaoken pyörittämisen lisäksi hoitaa osittain talon kaljamyynnin. |
Sertzo S 30.04.2004 13:28:59 | |
---|
Voi perkele! Tekkeeks se ne keikat OMB:nä? No varmaan tietysti tekee... Meidän kaikkien OMB-ukkojen ja akkojen pitäis muistaa, että ei poljettais hintoja vaikka vähän halvempia ollaankin. Sille hanuristille pitäis tietysti muiden osoittaa, että laatu maksaa. Sitäpaitsi älkää menkö sen hinnanpoljentaan mukaan. Seei pysty kaikkia keikkoja kuitenkaan hoitaan ja kyllästyy ne tanssienjärjestäjät vähitellen siihenkin. Ei OMB.nä, mutta kalvotaiteilijan kera. Eikä se minua niin suunnattomast enää harmita, mutta takavuosina kylläkin kun itse vielä oli aktiivisemmin baanalla ja oli velkoja ja velvoitteita. Hinnalla ei pystytty kilpailemaan, edellyttäen, että ne olisivat olleet sopimuksien mukaiset. Pakko oli joskus livetä niistä itsekin, että leipää saisi. |
isojussi 01.05.2004 00:33:50 | |
---|
Ei OMB.nä, mutta kalvotaiteilijan kera. Jaahas. Mainio ja monipuolinen. Eikä se minua niin suunnattomast enää harmita, mutta takavuosina kylläkin kun itse vielä oli aktiivisemmin baanalla ja oli velkoja ja velvoitteita. Hinnalla ei pystytty kilpailemaan, edellyttäen, että ne olisivat olleet sopimuksien mukaiset. Pakko oli joskus livetä niistä itsekin, että leipää saisi. Mä olisin silti yrittäny pitää hinnoista kiinni ja antanut ukon soittaa ittensä pihalle, mutta ymmärrän,jos siitä leipä oli kiinni, niin... Tosin vanha totuus on: Mitä pienempi liksa, sen ikävämpi keikka. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
baron 01.05.2004 05:58:23 | |
---|
Tosin vanha totuus on: Mitä pienempi liksa, sen ikävämpi keikka. "Ei niin pientä pilaa, ettei totta toinen puoli" Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy |