Aihe: Mikä Fenderin Usa-Telecaster on paras alle n.1500e ovh?
1 2 3 4 5 6 7
Luuviulu
06.01.2013 18:17:50
Mikä Fenderin Usa-Telecaster on paras alle n.1500e ovh?
Sellasen sit käytettynä hankin :)

Mun mielest suurempaa huijaust ei oo olemassakaa, ku hakee puut jostai Kiinasta ja vaan kasataan Amerikas ja sit lyödään Made In Usa leima keppiin. Ei noin. Ei todellakaan :D

Kaikki osat usa:s ja myös valmistus, ni sit kelpaa mun mielest usa:na myytäväks.
No ok, kielet voi olla muualta.. :)

Kaikkein eniten tykkäisin rautalankasoundist, eli Texas Special tai Custom Texas Special ois vissii mikkeinä parhaat siihen genreen?

Meinasin ostaa Fender 60th Anniversary Telecaster käytettynä hyväkuntoisen.

Saisin tasan 1000e, myyjä väitti maksaneen 1800e ovh:na joskus vuonna 2006, onkohan totta?
Mutta mun mielest se on todella pahasti ylihintanen jos on oikeesti maksanu 1800e joskus?

Tiedot:

Virallisen nimen Telecaster tämä kitara sai helmikuussa 1951 ja täten 60 vuotta julkistamisesta on tullut täyteen. Telecasterista tuli maailman ensimmäinen menestyksellinen umpirunkoinen sähkökitara. Telecaster mullisti kitarointia, muutti musiikin soundia ja siitä on tullut perusväline useille kitaristeille ympäri maailman.

Series: Limited Anniversary Edition Telecaste
Runko: saarni
Thinskin Lacquer Body Finish
Kaula: vaahtera, Modern C Shape
Nauhat: 22 Medium Jumbo
Radius: 9.5" 24.1 cm
Skaala: 25.5" 64.8 cm
Tallamikrofoni: American Standard Tele_ Single-Coil
Kaulamikrofoni: American Standard Tele_ Single-Coil
Säätimet: Master Volume, Master Tone, 3-as. mikkivalitsin
Metalliosat: kromatut
Talla: American Tele with New American Standard Bent Steel Saddles and Stamped Brass Plate
Virittimet: Deluxe Staggered Cast/Sealed
Pleksi: 3-kerros Black/White/Black
Kielet: Fender_ USA Super 250L's, NPS .009-.042 Gauges
Laukku: Molded Fender/SKB_ Case
Väri: Blonde
Thinskin Lacquer Finish, Vintage Style Pickups, 60th Anniversary Neckplate, Five-Screw Mounted Brass Bridge Plate for Sonic Stability, Bent Steel Saddles, Tinted Neck, Rolled Fretboard Edges, Staggered Tuning Keys

Tarvikkeet; Fender/SKB_ laukku, johto, Fender-hihna, kiillotusliinaPolishing Cloth

Siis? Mikä tosta tekee noin sairaan kalliin? Se että se on juhlamalli ja siin on se lätkä jossa lukee juhlamalli, ni sen lätkän takiako tos on n.600e liikahintaa? :D

Mitä erikoishyvää tos on muka oikeasti niinku juhlamallis luulis jotai juhla-osaa olevan? Ei mitään, ei yhtään mitään vai mitä..? :D

Voiko joku asiantuntija vastata nopeasti, kun levytykset ois parin viikon päästä ja Tele tarttis olla hankittuna. Jos joku tämän ketjun luettuaan innostuu myymään, niin ottakoon yhteyttä :)
J Silver
06.01.2013 18:47:19
No jos et usko kitaran olevan niin hyvä kuin luvataan niin älä osta. Ei se sen kummempaa oo.
Luuviulu
06.01.2013 18:55:42
Mulla on todella kauhea kiire saada oikeesti hyvä Fenderin Tele usa tai Japani.

Japanis täytyy olla Texas Specialit paikal originaalina, ettei tarvii alkaa modaa niit.

En oo kuitenkaa paljoa perehtyny Amerikan Teleihin, ni en oo varma, että mitkä niist on oikeesti parhaita ja oikeesti amerikas kokonaan tehtyjä Amerikkalaisista osista.
Siis Traditional ainakin muistaakseni oli joku ihan uskomaton linssiin viilaus. Mexicon puut jotka kasataan Amerikas, ni ei se nyt vaan todellakaan ole mun älyn mukaan Amerikkalainen Fender, tai kyl sit saa aika paljon itteään huijata, jos sen itellee pystyy täysin Amerikkalaiseks selittämään... :D
hallu
06.01.2013 18:59:08
Luuviulu: Mikä Fenderin Usa-Telecaster on paras alle n.1500e ovh?
Sellasen sit käytettynä hankin :)

Mun mielest suurempaa huijaust ei oo olemassakaa, ku hakee puut jostai Kiinasta ja vaan kasataan Amerikas ja sit lyödään Made In Usa leima keppiin. Ei noin. Ei todellakaan :D

Kaikki osat usa:s ja myös valmistus, ni sit kelpaa mun mielest usa:na myytäväks.
No ok, kielet voi olla muualta.. :)

Kaikkein eniten tykkäisin rautalankasoundist, eli Texas Special tai Custom Texas Special ois vissii mikkeinä parhaat siihen genreen?

Meinasin ostaa Fender 60th Anniversary Telecaster käytettynä hyväkuntoisen.

Saisin tasan 1000e, myyjä väitti maksaneen 1800e ovh:na joskus vuonna 2006, onkohan totta?
Mutta mun mielest se on todella pahasti ylihintanen jos on oikeesti maksanu 1800e joskus?

Tiedot:

Virallisen nimen Telecaster tämä kitara sai helmikuussa 1951 ja täten 60 vuotta julkistamisesta on tullut täyteen. Telecasterista tuli maailman ensimmäinen menestyksellinen umpirunkoinen sähkökitara. Telecaster mullisti kitarointia, muutti musiikin soundia ja siitä on tullut perusväline useille kitaristeille ympäri maailman.

Series: Limited Anniversary Edition Telecaste
Runko: saarni
Thinskin Lacquer Body Finish
Kaula: vaahtera, Modern C Shape
Nauhat: 22 Medium Jumbo
Radius: 9.5" 24.1 cm
Skaala: 25.5" 64.8 cm
Tallamikrofoni: American Standard Tele_ Single-Coil
Kaulamikrofoni: American Standard Tele_ Single-Coil
Säätimet: Master Volume, Master Tone, 3-as. mikkivalitsin
Metalliosat: kromatut
Talla: American Tele with New American Standard Bent Steel Saddles and Stamped Brass Plate
Virittimet: Deluxe Staggered Cast/Sealed
Pleksi: 3-kerros Black/White/Black
Kielet: Fender_ USA Super 250L's, NPS .009-.042 Gauges
Laukku: Molded Fender/SKB_ Case
Väri: Blonde
Thinskin Lacquer Finish, Vintage Style Pickups, 60th Anniversary Neckplate, Five-Screw Mounted Brass Bridge Plate for Sonic Stability, Bent Steel Saddles, Tinted Neck, Rolled Fretboard Edges, Staggered Tuning Keys

Tarvikkeet; Fender/SKB_ laukku, johto, Fender-hihna, kiillotusliinaPolishing Cloth

Siis? Mikä tosta tekee noin sairaan kalliin? Se että se on juhlamalli ja siin on se lätkä jossa lukee juhlamalli, ni sen lätkän takiako tos on n.600e liikahintaa? :D

Mitä erikoishyvää tos on muka oikeasti niinku juhlamallis luulis jotai juhla-osaa olevan? Ei mitään, ei yhtään mitään vai mitä..? :D

Voiko joku asiantuntija vastata nopeasti, kun levytykset ois parin viikon päästä ja Tele tarttis olla hankittuna. Jos joku tämän ketjun luettuaan innostuu myymään, niin ottakoon yhteyttä :)

No eihän se nyt mitään huijausta ole jos materiaalit ostetaan kansainvälisiltä markkinoilta jos valmistus tapahtuu kuitenkin siellä missä sanotaankin tapahtuvan. Käsittääkseni yhdysvalloissa on ihan lailla määritelty, että yli puolet tuotteen valmistuksesta pitää tapahtua USA:sa, että sen made in USA leiman saa laittaa. Fender käsittääkseni jakaa sitä tuotantoaan amerikan mantereella Mexikon ja USA:n tehtaiden välillä niin että jotkin työvaiheet tehdään mexikossa ja jotkut USA:sa ja lähinnä valmistuslinja määrittelee sen pistetäänkö made in USA vai made in Mexico leimat soittimeen. Esimerkiksi vahvistimien kotelot tehdään kuulemma kaikki meksikossa vaikka laitteisiin tulisi Maden in USA leimat. Toki tuotelinjojen tuotteissa on eroja esimerkiksi ne halvimmat mexiko kitarat eivät kyllä ole kovin kaksisia lähestkään aina (vaikka joskus saattavat olla ihan hyviä), mutta esimerkiksi kalleimmat mexiko mallit kyllä ovat hyviä.

Omasta mielestäni Fenderin tuotteiden suoraviivainen vertailu maaleimojen perusteella on ihan mahdotonta. Itse kun ostin telen, niin perus USA malleista ei maistunut mikään ja ostin sitten Bajan kun CS fenkkuun ei ollut varaa.

Kun kysyt että mikä juuri jossakin juhlavuoden mallissa on niin hyvää, niin heitän villin arvauksen, että siinä maksaa se juhlavuoden mallius elikkä kitroita on vaan rajallisempi määrä ja maksavat siksi vähän enemmän. Joku oikeasti tietävä voisi tietenkin asiaa valaista.

Jos sä tarttet telen vaan jotain levytystä varten, niin kannattaako sitä nyt omaksi asti ostaa? ei jollain kaverilla olisi lainata sulle sen verta omaansa että saat soudit narulle? jos taas aiot pidempiaikaista ystävyyttä kitaraasi kehittää, niin kannattaa varmaan aluksi selvittää ne keskeiset ominaisuudet jotka juuri sinulle ovat tärkeitä (nimittäin kyllä niissä teleissä eroja on vaikka näyttävätkin ihan samanlaisilta) ja haet sitten vaihtoehtoja sen mukaan ja unohda ne maa leimat suotta vaan rajaat kenties juuri sinulle sopivan kitaran pois pelkän "made in" leiman takia. Niin ja varaa aikaa itsellesi kitaran etsintään. Itsekin jahkailin monta vuotta telen ostoa ja itse ostoprosessikin kesti vuoden verran ennen kuin se mieleinen käteen tarttui.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
J Silver
06.01.2013 19:12:39
Siis Traditional ainakin muistaakseni oli joku ihan uskomaton linssiin viilaus. Mexicon puut jotka kasataan Amerikas, ni ei se nyt vaan todellakaan ole mun älyn mukaan Amerikkalainen Fender, tai kyl sit saa aika paljon itteään huijata, jos sen itellee pystyy täysin Amerikkalaiseks selittämään... :D
Traditional oli joo tällänen meksiko osat - amerikassa kasattu ihme venkoilu. Mulla on itsellä tele am dlx 2011 ja olen kyllä todella tyytyväinen hankintaani. Se taitaa mahtua vielä tohon sun 1500 budjettiisi.
Gabe
06.01.2013 19:33:14 (muokattu 06.01.2013 19:36:00)
Käy kitarapajalla pyörähtämässä: http://www.kitarapajaturku.com/usvi.htm Näytti olevan pari hyvää jenkkiteleä myynnissä. Kokeilemalla pystyt itse toteamaan mikä on paras. Standardit ja Deluxet esimerkiksi ovat esimerkiksi hyvin toimivia soittimia. Ja jos kitara on uutena maksanut 1800e niin kyllä siitä kehtais käytettynä vielä 1200 euroakin pyytää, mikäli se siis on hyväkuntoinen.
www.kitaramaailma.com
Luuviulu
06.01.2013 19:34:28
Ok, esimerkki. Jos Mexicossa tehdään 100% osista. Sitten Ville Päivärinta kokoaa sen Suomen Turussa, ni kyllä se Fender nyt vaan mun logiigan mukaan on Mexicolainen, eikä todellakaa Suomen Turkulainen. :D :D :D

Jonkin verran kitaroista tiedän, mul on ollu n.20 Fenderii, nyt kai 5. Parhain on 92 vuoden USA Super-Strato jossa Floyd rose ja kielilukot, 2kpl Duesembergin käsinkäämittyjä singlejä 2kpl 150e/kpl ja sit tallassa humppari jonka kitaraseppä puolitti niin että saa tonee nostettua puolitetuks. ja B-benderi. Se on kiva,

Teleistä en tiedä pal mitään ja mä haluan aina kaikkein parhaint suht`t halval. :D Haluan sen jäävän omaksi.

Mul pyörii aika pal kitaroit, viime vuonna ostin joku lähemmäs 100kitaraa uskoo joku tai ei. Sit myyn huonoimmat pois :D :D :D Nyt mul on joku 30kpl niit.

Tykkäisin yli 10v vanhast Telest, ku sillon ilmastonmuutos ei ollu viäl pilannu raakamateriaalia. Nykypuuthan kasvaa kai 5x nopeemmin ku ennen, ni jää kevyemmäks ja sustain kärsii. Tosin räjähtävyys lisääntyy keveemmis, mut sustain tärkeempi rautalangas.

Kertokaa nyt vaa joku äkkiä mikä on paras alle 1500e ovh ni alan bongailee. :)
Grugi
06.01.2013 19:57:05
Tää vaikuttaa kyllä niin sketsihahmolta että ei mitään rajaa. Ei muuta kun kauppaan ja ostat sen telen joka jää just alle ton 1500€ niin se on paras.
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
blues guitar
06.01.2013 20:09:21 (muokattu 06.01.2013 21:21:00)

Vaikea sanoa mikä on paras? Itse katselisin tuolla budjetilla käytettyjä CS:iä. Jos ei ihan tuohon hintaan löytyisi, pyrkisin venyttämään budjettia parilla sadalla.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Hynkel
06.01.2013 20:13:18 (muokattu 06.01.2013 20:20:07)
Minulla on juuri tuo samainen 60th anniversary. Ihan julmetun hyväsoundinen vehje. Maksoin muistaakseni tonnin uutena viime vuonna siitä, kun oli pari dingiä. Ovh pyöri 1200 pinnassa. Eikä noita ollut mielestäni 2006 vielä olemassakaan. Nitrolakka on päällä, se maksaa vähän, muuten luultavasti lisähinta tulee juuri tuosta juhlavuodesta.

"Juhlaosana" näyttäisi olevan hieno neckplate. Ja jos toi soundi tulee siitä juhlimisesta niin menköön. Osta pois jos tonnilla saat.
Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia.
McLeach
06.01.2013 20:28:41 (muokattu 06.01.2013 20:28:58)
Luettuani edelliset viestit niin vastaan että osta torilta jokainen tele himaasi ja myy huonoimmat pois. Oikeasti. Jos kitaroita tulee ja menee 100kpl vuodessa ja kaiken oltava parasta niin eiköhän se noin hoidu. Jos tulee kiire niin osta Classic vibe, ihan yhtä teleltä se kuulostaa kuin jenkkikin ja kestää varmasti seuraavaan teleen asti.
blues guitar
06.01.2013 20:42:36 (muokattu 06.01.2013 20:44:24)

Hynkel Belzepop: Minulla on juuri tuo samainen 60th anniversary. Ihan julmetun hyväsoundinen vehje. Maksoin muistaakseni tonnin uutena viime vuonna siitä, kun oli pari dingiä. Ovh pyöri 1200 pinnassa. Eikä noita ollut mielestäni 2006 vielä olemassakaan.....

Joo...itsekin laskeskelin 1951+60=2011
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
J Silver
06.01.2013 20:50:30 (muokattu 06.01.2013 20:53:34)
Grugi: Tää vaikuttaa kyllä niin sketsihahmolta että ei mitään rajaa. Ei muuta kun kauppaan ja ostat sen telen joka jää just alle ton 1500€ niin se on paras.
Hhahaha!! Tyyppi väittää ostavansa sata kitaraa vuodessa. Omistaneensa 30 Fenderiä ja tulee sit kyseleen että mikä olis sitte paras. Meikäläisen aika poistua tämän viestin jälkeen tästä vitsiketjusta.
Ei saatana, ihme tyyppi. Sata kitaraa ja vielä tele pitäis saada. Luulis tolla ostelukokemuksella jo jotain näistä hommista tajuavan. Heh heh.

e. siis 20 fenderiä ja nyt ehkä viis. Vaikee kai se on tarkalleen muistaakkaan monta fenkkua olikaan ku kämpillä tuskin muuta onkaan ku tajuton skebameri noilla hankintamäärillä.
Luuviulu
06.01.2013 21:48:39
???? Fenderi 1.Super-Strato. 2.Mexicon Tele "jonka" tänään myin 3.Fender Modern Player Jazzmaster ostin täältä n.vko sit 300e, 1 toinen Mexicon tele jonka hain Somerolta 250e vm2001 ja F-Musasta ostettu akustinen. Mitä te mulle tosta auotte naamaanne???

Noi kaikki oon ostanu kesäkuun jälkeen. B-benderin asensi seppä.

Ei kai se mun syy oo jos teillä jollain on varaa yhteen Squieriin ja se on sit elämänne kohokohta?

Mun kaverit omistaa kitarakaupan ni saan kaikkee halval poistomyynnistä ja pikkuvikaista ja muutenkin paljon ostelen jne...
Luuviulu
06.01.2013 21:51:07
Pian sit saan kai kuittailua Fenderin Vahvareistani? 1. Fender Blues Deluxe 40w putki. 2.Fender G-dec junior. ...ja tossa oli vaan Fenderin vahvarit... :D :D :D :D :D
naavanka_
06.01.2013 21:53:01
Luuviulu: Pian sit saan kai kuittailua Fenderin Vahvareistani? 1. Fender Blues Deluxe 40w putki. 2.Fender G-dec junior. ...ja tossa oli vaan Fenderin vahvarit... :D :D :D :D :D

Nyt herr mann.
Luuviulu
06.01.2013 21:58:16
Jaajuu, no mikä toi sit on joka on Turun F-musiikis myynni? Takana oli laatta jossa luki joku ensi vuosiluku ja sit -2006

60v-juhlamalliks se myyjä sit mul sano.
fox
06.01.2013 21:58:35

Luuviulu:
Noi kaikki oon ostanu kesäkuun jälkeen. B-benderin asensi seppä.

Oliko arvokas operaatio? Kuinka se pelaa tuon floikan kanssa, onko vireongelmia tms?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Luuviulu
06.01.2013 21:59:08
Ja nimenomaan Telecasterin juhlamalli
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)