Miten hyvin tämä Axe-FX II osaa emuloida aitoa putkivahvistettua soundia? Onko soundi oikeasti putkimainen harmonisten kerrannaisten kanssa vaiko onko samaa keskinkertaista digitekniikalla tuotettua emulaatiota mitä muutkin multiefektihässäkät? How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
TTV 06.01.2013 17:39:09 (muokattu 06.01.2013 17:41:05) | |
---|
Midrange: Miten hyvin tämä Axe-FX II osaa emuloida aitoa putkivahvistettua soundia? Onko soundi oikeasti putkimainen harmonisten kerrannaisten kanssa vaiko onko samaa keskinkertaista digitekniikalla tuotettua emulaatiota mitä muutkin multiefektihässäkät? Hyvin osaa emuloida, vaikken FFT:tä olekkaan tehnyt vertailumielessä. Vaste ja sen hyvyys ovat sitten taas ihan kuulijakohtaisia meilipideasioita. Itse olen tyytyväinen niin Axeni saundiin kuin oikeisiin putkivahvistimiinikin, kummallakin tekniikalla on oma roolinsa omassa käytössäni. Omien kokemusteni (BOSS GT-8, POD HD, 11R, Kemper, VOX tonelab ST, Axe-II) perusteella Axe-II edustaa markkinoiden parasta mallinnustekniikkaa ja on hintansa väärti vaikkei sen ominaisuuksista käyttäisi kuin pientä murto-osaa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
askomiko 07.01.2013 12:42:04 | |
---|
Axen pitäs olla keskiviikkona kotona. Jos itseni tunnen niin ke-to yönä internetti täyttyy laitoihin asti hirveästä räpellyksestä jota suollan jostain syystä julkiseen jakoon, koska olen vähän tyhmä. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
efunkelist 07.01.2013 17:05:24 | |
---|
askomiko: Axen pitäs olla keskiviikkona kotona. Jos itseni tunnen niin ke-to yönä internetti täyttyy laitoihin asti hirveästä räpellyksestä jota suollan jostain syystä julkiseen jakoon, koska olen vähän tyhmä. No odotan kyllä. Tai tavallaan en. Joskus muinoin sun tekemät H&K-klipit sai mulle armottoman huttukettugasin ja tänäänpä suristelin sujuvasti pari tuntia taas huttukettusellani - yksin vähän ikävän terävä soundi, puree nenään naskalihampaillaan, mutta kaipa tuo bändisoitossa leikkaisi sopivasti läpi eikä liikaa... "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Shredator 07.01.2013 18:54:08 | |
---|
Midrange: Miten hyvin tämä Axe-FX II osaa emuloida aitoa putkivahvistettua soundia? Onko soundi oikeasti putkimainen harmonisten kerrannaisten kanssa vaiko onko samaa keskinkertaista digitekniikalla tuotettua emulaatiota mitä muutkin multiefektihässäkät? Kuten TTV tuossa ylempänä sanoikin, osaa emuloida. Nimeen omaan juuri emuloida. Sen se tekee paremmin kuin moni kilpailijansa. Monille se riittää, toisille ei. Itse kuulun jälkimmäiseen ryhmään. Jos on soittanut vuosia hyvillä putkivekottimilla, tuntuu Axekin köpöseltä niiden jälkeen. "Se jokin" ei vain ole siinä. Toki nauhoitettu ja studioprosessoitu Axe huijaa helposti kuulijaa. Ja ei siinä mitään, käyttää ken haluaa. Itse soittaessa sen kuitenkin huomaa. Luultavasti Axe-uskovaiset tulevat väittämään muuta. Mutta niinhän uskovaiset aina. PS. Axe-Fx:t on kyllä mielettömän hyviä räkkiefektilaitteita. Miksi soittaa hitaasti, kun voisi soittaa myös nopeasti? |
juso 07.01.2013 19:40:08 | |
---|
Samuel P.: Onko kellään kokemuksia ja suosituksia monitorin hankintaan? Olen ajatellut siirtyä 4X12 kaapista frfr meininkiin ja ajatuksena on että monitoria voisi käyttää treeneissä ainoana äänenlähteenä ja keikoilla joko monitorina tai backlinena. Mulla on tällä hetkellä listalla EV ELX 112, jota on Fractalin keskustelusivuilla jonkin verran kehuttu, josko sitten toisaalta kaikki eivät siitä ole pitäneet. Toinen vaihtoehto olisi RCF Art 312P. Noita RCF:n kalliimpia monitoreja on kehuttu, mutta tarkoituksena olisi pysyä alle 500 euron hintaluokassa. Pääteasteena on Matrixin GT1000FX. Tällaista kaappia uskaltaisin myös suositella joka pompsahtaa hivenen budjetin yli. http://www.thomann.de/fi/hk_audio_l5_112_x_linear_5.htmMulla löytyy aktiivi rcf kaapit, joihin tein vertailua ja kitarahommissa nää HK:t saundaa paremmalta. Kauppasin juuri mesan 2x12 kaapin pois ja hommasin tänään toisen samanlaisen HK:n. Nää kyllä pelaa axen kans huomattavasti paremmin kuin kitarakaappi. saundi on avonaisempi ja nuohan levittää saundia paljo paremmin kuin kitarakaapit. |
Samuel P. 07.01.2013 20:46:01 | |
---|
juso: Tällaista kaappia uskaltaisin myös suositella joka pompsahtaa hivenen budjetin yli. http://www.thomann.de/fi/hk_audio_l5_112_x_linear_5.htm Mulla löytyy aktiivi rcf kaapit, joihin tein vertailua ja kitarahommissa nää HK:t saundaa paremmalta. Kauppasin juuri mesan 2x12 kaapin pois ja hommasin tänään toisen samanlaisen HK:n. Nää kyllä pelaa axen kans huomattavasti paremmin kuin kitarakaappi. saundi on avonaisempi ja nuohan levittää saundia paljo paremmin kuin kitarakaapit. Kiitoksia vinkistä, pitääpä tsekata myös tuo vaihtoehto! Ei tuo pahasti yli budjetista menisi, täytyy katsoa mihin rahkeet riittää Yksi syy monitorin hommaamiseen olisi juurikin tuo, että ne levittävät ääntä paremmin kuin perinteiset kitarakaapit. Soundi olisi kukaties parempi muillekin kuin vain itselle. |
MoreK 07.01.2013 21:55:00 (muokattu 07.01.2013 21:57:40) | |
---|
Samuel P.: Onko kellään kokemuksia ja suosituksia monitorin hankintaan? Olen ajatellut siirtyä 4X12 kaapista frfr meininkiin ja ajatuksena on että monitoria voisi käyttää treeneissä ainoana äänenlähteenä ja keikoilla joko monitorina tai backlinena. Mulla ollut yli vuoden LD Systems Mon 121A, ensin Axe Ultran, II:n ja nykyään Kemperin monitorina - treeneissä ja keikoilla. Hyvin on toiminu eikä maksa paljon: http://www.thomann.de/fi/ld_systems_mon_121a.htm |
juso 07.01.2013 22:18:09 | |
---|
MoreK: Mulla ollut yli vuoden LD Systems Mon 121A, ensin Axe Ultran, II:n ja nykyään Kemperin monitorina - treeneissä ja keikoilla. Hyvin on toiminu eikä maksa paljon: http://www.thomann.de/fi/ld_systems_mon_121a.htm Kaverilla vaan näkyy olevan matrix räkissä, joten passiivia varmaan hakee ensisijaisesti. Mutta hyvä että täällä jaetaan kokemuksia eri vermeistä niin saa hiukan vertailupohjaa. Liekkö kuin paljo osuutta asiaan tuolla matrixilla ku ite oon soittanu RCF 712 aktiivipömpeliin suoraan ja sitte matrixin kautta passiivi HK:n kaappiin niin tuo hk on kyllä selkeesti parempisaundisempi. |
Samuel P. 08.01.2013 08:42:55 | |
---|
juso: Kaverilla vaan näkyy olevan matrix räkissä, joten passiivia varmaan hakee ensisijaisesti. Mutta hyvä että täällä jaetaan kokemuksia eri vermeistä niin saa hiukan vertailupohjaa. Liekkö kuin paljo osuutta asiaan tuolla matrixilla ku ite oon soittanu RCF 712 aktiivipömpeliin suoraan ja sitte matrixin kautta passiivi HK:n kaappiin niin tuo hk on kyllä selkeesti parempisaundisempi. Joo passiivikaappi tosiaan on kiikarissa. Mulla ei ole muista päättäreistä kokemusta, mutta tuo Matrix on käsittääkseni aika pitkälle Axen ehdoilla suunniteltu, jolloin soundin pitäisikin olla kohdillaan. Olen käyttänyt sitä treeneissä Marsun 4X12 kaapin (lujalla) ja kotona Blackstarin 1X12 kaapin (hiljaa) kanssa, ja molempien kanssa soundi on ollut oikein terve ja toimiva. HK:n Switchbladen efektipaluuseen kytkettynä soundi on myös sinänsä toimiva, mutta omalla tavallaan värittynyt. Tuossa MoreK:n käyttämässä LD systemsin aktiivipömpelissä olisi hyvää tuo coxial systeemi. |
askomiko 14.01.2013 23:44:12 (muokattu 15.01.2013 00:01:34) | |
---|
Ihmeellistä, en laittanut tuhatta rölöpätkää nettiin, ehkä siksi kun vaan soitin autotallissa 12 tuntia. Just tulin että laitan yhen trollipätkän mutta sitten soundcloud on ollut nurin jo monta tuntia eikä lataa. No, ootte sitten iliman. Mutta muuten fiilikset tältä toiselta kierrokselta: tässä vaiheessa olen saanut kotona luureilla säröt rokkaamaan, puhtaat on vähän ankeita. Kitaralla on valtava vaikutus, tein hevikitaralla hevirojektin jossa melko iso jyräsoundi, sitten huvikseni kokeilin samaa presettiä stratolla - hyisss! Autotallissa (Behringer)päätteen läpi kitarakaapppin soittaessa päinvastoin: puhtaista AC/DC:hen asti on aivan timanttia. Täydelliset isot säröt vielä odottelee löytymistä, mutta aika hyviin on päässyt pienellä ruuvaamisella. Sikäli tykkään kun ei tarvitse kuin iskeä virtuaalivahvari tulille, kun ei tarvitse selata tuhatta IR:ää että mikäs se tämän kanssa toimis. Tämä puoliavoin 2x12" ei tietysti ole isosäröihin optimi muutenkaan, mutta kuitennii! Pitää testailla laadukkaalla harleybenton 4x12":lla vielä myöhemmin tällä viikolla. Ei oo ihan kamat tasapainossa, satasen pääte ja teipistä rakennettu kaappi. No, ukkokii on vanha reliikki ni eipä siinä mitään. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Noll_a 15.01.2013 00:32:49 (muokattu 15.01.2013 00:33:04) | |
---|
Ei oo ihan kamat tasapainossa, satasen pääte ja teipistä rakennettu kaappi. No, ukkokii on vanha reliikki ni eipä siinä mitään. Sillä kaapilla(kin) on kyllä huikean iso vaikutus Axen kanssa. Ottaa itteensä paljon enemmän kuin perinteinen styrkkari kaappia vaihdettaessa. Muutamaan otteeseen kaverin kämpillä soitellut 1960:sen, ENGLin, 6505-kaapin ja Mesan Rectokaapin läpi rinnakkain ja jokainen oli kyllä tosiaan erilainen. Ennen mulle ei kauheasti olisi esim. ollut merkitystä, että onko kaappina ENGLin vai Mesan loota, jos sisällä oli V30:set, mutta etenkin stereona vedettäessä ero on kyllä melkoinen. "Rock 'n Roll: The most brutal, ugly, desperate, vicious form of expression it has been my misfortune to hear." -Frank Sinatra |
askomiko 15.01.2013 00:42:57 | |
---|
Mua on aina vituttanut kun kaapit on niin 100% erilaisia ja niitä on niin helvetin vaikea testata ja vaihdella. Siksi teipistä tehty romukaappi - onpahan joku. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
askomiko 16.01.2013 00:57:49 | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Michele 16.01.2013 12:06:14 | |
---|
askomiko: Jospa se tänään toimis: http://soundcloud.com/aziz2/doomtestir-l-tys Hienosäätöä vailla vielä, basso on mössöä ja tilukitarat pomppasi vahingossa paljon kovemmalle ku aiemmin mutta en jaksanu bouncata uudestaan. Hyvää hevirokkia!! Eikä noi Fisq:tkaan huonompaa soittoa lainkaan :) |
askomiko 18.01.2013 20:43:20 | |
---|
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
Ziggy Bubba 18.01.2013 21:30:33 | |
---|
askomiko: Jospa se tänään toimis: http://soundcloud.com/aziz2/doomtestir-l-tys Hienosäätöä vailla vielä, basso on mössöä ja tilukitarat pomppasi vahingossa paljon kovemmalle ku aiemmin mutta en jaksanu bouncata uudestaan. Tiukasti jynkkyy, mutta yläpäähän kaipais lisää eloa ja aika reilusti. Se preesens-alue tuntuu puuttuvan about kokonaan, näin nopeesti kuultuna. |
askomiko 20.01.2013 00:23:30 | |
---|
Päivän keskeneräinen rölötys. Tulee hieno kuhan saan sustainiacin asennettua ja vähän vinguteltua... :) Passon soittelin hätäpäissäni kitaralla oktaavipudotuksen läpi: http://soundcloud.com/aziz2/kakk/s-n8QA9 Pittää kyllä passo ostaa joskus. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
_Tony_ 20.01.2013 04:11:19 | |
---|
Samuel P.: Onko kellään kokemuksia ja suosituksia monitorin hankintaan? Olen ajatellut siirtyä 4X12 kaapista frfr meininkiin ja ajatuksena on että monitoria voisi käyttää treeneissä ainoana äänenlähteenä ja keikoilla joko monitorina tai backlinena. - Matrix CFR12 Jos on varaa laittaa rahaa vähän enemmän, niin sitten. - RCF NX-12SMA - Atomic CLR active wedge - Matrix q12a Jos FRFR:ään haluat mennä niin kannattaa harkita myös wet-dry-wet speaker systeemiä. Itse käytän kotona pääasiassa studiomonitoreja ja normaalit kitarakaapit on tyhjänpanttina. Siirryn todennäköisesti wet-dry-wet FRFR:ään piakkoin. "Talking about music is like fishing about architecture" - Frank Zappa |
efunkelist 20.01.2013 10:28:15 | |
---|
askomiko: Päivän keskeneräinen rölötys. Tulee hieno kuhan saan sustainiacin asennettua ja vähän vinguteltua... :) Passon soittelin hätäpäissäni kitaralla oktaavipudotuksen läpi: http://soundcloud.com/aziz2/kakk/s-n8QA9 Pittää kyllä passo ostaa joskus. Vakuuttavaa soundia ei voi muuta sanoa. No kerrohan, mikä sun hlökoht mielipide on soittotatsista? "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |