vvaltsu 28.12.2011 17:15:20 | |
---|
aristoteles666: tietenkin mono/stereo kytkin on sarjaan /rinnan kytkin, ei ohmit itsekseen muutu. jos ne on kolvattu, niin saa kyllä nykäistä kovaa, ettei vain abiko-liittimestä ollut kyse? Jaa on vai? No kaveri kumminkin sano että onneks tuli katottua, muuten ois paskoittunut vahvain. Paisto vähän semmonen meininki viestistä, että se ois ollu niikun viärin se kytkentä. Ihassama. Siitä en sitten tiiä, oliko kolvattu vai abikot, mutta eikö se oo ihan sama, piuhat kumminkin herkkiä irtoomaan. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
Tuomoo 28.12.2011 22:50:33 | |
---|
The Oath: Onkohan tuo kuinka kestävä/luotettava? Elementit on hyvät mutta kun tuo on HB. Saahan sen merkin onneksi irrotettua? ;)) Itsehän en kyseistä kaappia omista, mutta ostoslistalla jokin kaappi on kärkipäässä, ja tuo HB:n oma on erittäin potentiaalinen vaihtoehto. Elementit ovat tosiaankin kyllä Celestionin Kiinantuotantoa, mutta Celestionit kuitenkin. Kestävyydestäkin voi olla montaa mieltä, eiköhän tuo soittamista kestä, ja ehkä kestää myös roudaamistakin. Tuossa halvassa kaapissa on mun mielestä sekin plussaa, että pikkuinen pintanaarmu riipaisee omistajansa sydämessä paljon enemmän kalliissa Mesan kaapissa kuin halvassa HB:n komootissa. "IntriguingMan: Siittimen läpsyttelyn todistajamieeeesss" |
vvaltsu 28.12.2011 23:11:28 | |
---|
Tuomoo: Elementit ovat tosiaankin kyllä Celestionin Kiinantuotantoa, mutta Celestionit kuitenkin. Niihän ne taitaa olla kaikki nykyään, paitsi Mesan kaapeissa on englantilaiset. I remember singing To Be With You in a Karaoke Revolution game, on Playstation. And I won. - Eric Martin |
aristoteles666 28.12.2011 23:22:42 | |
---|
vvaltsu: Jaa on vai? No kaveri kumminkin sano että onneks tuli katottua, muuten ois paskoittunut vahvain. Paisto vähän semmonen meininki viestistä, että se ois ollu niikun viärin se kytkentä. Ihassama. Siitä en sitten tiiä, oliko kolvattu vai abikot, mutta eikö se oo ihan sama, piuhat kumminkin herkkiä irtoomaan. ne on muissakin samalla tavalla. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Spiral 14.05.2012 21:13:19 (muokattu 15.05.2012 07:13:41) | |
---|
Joku joskus pohti josko asentaisi Blackstarin HT-5 vanhempaan versioon 12 tuuman kaiuttimen. Ihan heittämällä ei mene, ohessa kuvia jotka voi selventää tilannetta. Eli kymppituumainen on ihan kiinni alareunassa ja yläpuolella on tilaa n. 4 cm. Eli joutuu vähän sovittamaan. http://www.dropbox.com/gallery/19479577/1/bs?h=7a9cad |
Tuomoo 14.05.2012 23:29:25 | |
---|
Spiral: Joku joskus pohti josko asentaisi Blackstarin HT-5 vanhempaan versioon 12 tuuman kaiuttimen. Ihan heittämällä ei mene, ohessa kuvia jotka voi selventää tilannetta. Eli kymppituumainen on ihan kiinni alareunassa ja yläpuolella on tilaa n. 40 cm. Eli joutuu vähän sovittamaan. http://www.dropbox.com/gallery/19479577/1/bs?h=7a9cad Joo, itse asiassa minä tätä joskus ihmettelin, ja itsekin olen tuon komootin avannut ja todennut operaatioon ryhtymisen järjen köydyydeksi. Mutta eiköhän tuossa ole 40mm tilaa, eikä 40cm. Mittayksikköpaholainen? |
Spiral 15.05.2012 07:13:33 (muokattu 15.05.2012 07:14:08) | |
---|
Tuomoo: Joo, itse asiassa minä tätä joskus ihmettelin, ja itsekin olen tuon komootin avannut ja todennut operaatioon ryhtymisen järjen köydyydeksi. Mutta eiköhän tuossa ole 40mm tilaa, eikä 40cm. Mittayksikköpaholainen? Joo, mulla muuttuu aina mittaillessa millit senteiksi. ;) Korjaan alkuperäiseen viestiin. Ei kai se ihan mahdoton olisi, jos veistäisi vähän tuota ylärimaa. Tai ehkäpä olisi parasta tehdä kokonaan uusi etulevy. |
Kari1304 06.01.2013 12:53:04 | |
---|
Onko kuulokkeitten kautta soitettaessa oltava kuorma kiinni nupissa? |
Kari1304: Onko kuulokkeitten kautta soitettaessa oltava kuorma kiinni nupissa? Frequently Asked Questions Question: Can I use my Blackstar amp without a speaker cab connected when I'm using the emulated output? Answer: We would normally recommend keeping a speaker cab or equivalent dummy load connected to your amp when using the emulated output. If the amp is used without a speaker cab or dummy load connected there is a possibility of damaging your amp. Some of our amps are designed for use without a speaker load when using the emulated output for silent recording. When used in this configuration, the amp should be in standby and there should be no loudspeaker leads connected to either of the loudspeaker output jack sockets of the amplifier. Please refer to the handbook for more details. The amps in the Blackstar range that can be used without a speaker cab connected when the emulated output is used in the way described above include: - HT-5 range - HT Venue range - Series One range - ID: Series The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
Kari1304 06.01.2013 13:11:20 | |
---|
Korjatkaa toki jos minun englanin taidoissa on puutteita. Eli siis standby off, niin pitäs olla ok? No tässä minun HT-5:ssa ei kuulu kyllä noin mitään kuulokkeista. Minulla on tämä vanha malli, joka siis ilman reverbiä. Oliko se niin että tässä mallissa ei vielä ollut toita standby offilla mahdollisuutta. Tämmönen hatara muistikuva minulla on. |
Ilelee 06.01.2013 21:54:35 | |
---|
Kari1304: Korjatkaa toki jos minun englanin taidoissa on puutteita. Eli siis standby off, niin pitäs olla ok? No tässä minun HT-5:ssa ei kuulu kyllä noin mitään kuulokkeista. Minulla on tämä vanha malli, joka siis ilman reverbiä. Oliko se niin että tässä mallissa ei vielä ollut toita standby offilla mahdollisuutta. Tämmönen hatara muistikuva minulla on. Näin se meni. Mulla kanssa HT-5 ja kaverilla tuo HT-5R ja tuota tuli ihmeteltyä. |
Point 11.01.2013 16:18:33 | |
---|
Hoho, helppo löytää sopiva junttasoundi tolla blackstarilla. Kaikki nupit klo 12 volumea lukuunottamatta. Ja isf vähän mieltymyksen mukaan. Oon tosin harkinnut vaihtavani vahvaria. Tämä kaveri nyt vaan on pirun äänekäs, ei siitä mihinkään pääse. Vaikka saisin meluta maxitäböl, niin en silti tykkää soittaa kovaa. Tässä on kaksi asentoa: pihinä ja sit sellanen, että ottaa jo korviin. Ht tuntuu myös vähän liian high gain-vehkeeltä mun makuuni. Naurakaa vaan, mutta säröä on liikaa sääh. Tai sen luonne on vähän tollanen mikä se nyt on. Tietty erilaisilla putkilla vois koittaa vielä... Kuitenkin aivan loistava nuppi. eikä voi hinnasta valittaa. |
Aivoproteesi 11.01.2013 16:59:31 | |
---|
AKWM: Hoho, helppo löytää sopiva junttasoundi tolla blackstarilla. Kaikki nupit klo 12 volumea lukuunottamatta. Ja isf vähän mieltymyksen mukaan. Oon tosin harkinnut vaihtavani vahvaria. Tämä kaveri nyt vaan on pirun äänekäs, ei siitä mihinkään pääse. Vaikka saisin meluta maxitäböl, niin en silti tykkää soittaa kovaa. Tässä on kaksi asentoa: pihinä ja sit sellanen, että ottaa jo korviin. Ht tuntuu myös vähän liian high gain-vehkeeltä mun makuuni. Naurakaa vaan, mutta säröä on liikaa sääh. Tai sen luonne on vähän tollanen mikä se nyt on. Tietty erilaisilla putkilla vois koittaa vielä... Kuitenkin aivan loistava nuppi. eikä voi hinnasta valittaa. Tässä on hyvä putkivertailu tehty ko. nupin kanssa. Harmi, ettei ääninäytteitä ole tarjolla. http://slowgroove.blogspot.fi/2009/ … star-ht-5h-amp-head-review-and.html |
Valka 29.10.2013 17:49:53 | |
---|
Mykisty reeneissä nuppi,kuuluu pelkästään vaimeaa "sähköistä" rätinää kaapista. Putkivikaa nyt tietty ensinä veikkasin, mutta tuntuis toi emuloitu ulostulo vörkkivän (kuuloke liitäntä). Tomiiko se vaikka jompikumpi putki ois sökönä? Started out with nothing and still got most of it left. |
JoniSusi 18.07.2014 06:05:33 | |
---|
Nostellaanpas hieman Blackstar aihetta, kun on aiheesta asiaa. Olen tässä miettinyt että pitäisikö vaihtaa putkia tuosta HT5 nupista, vaan olen vallan avuton sen suhteen. Blackstar kertoo minulle nupin sisältävän 1xECC83 and 1x12BH7 putkia. Omassani ainakin tämä 12bh7 on mallia 12bh7a EH (valmistajana Electro Harmonix) ja on tuossa hatun alla. Toinen putki on sivuttain ja puoliksi vahvistin osan sisällä enkä näe sen merkintöjä (siis oletettavasti tuo ECC83, mallia jotain) Kysymykseni siis kuuluu, jos haluaisin tiukempaa säröä ulos pömpelistäni, miten toimin? Mitä putkia voisin laittaa nuppiin? Tarvitseeko minun näillä putkilla huolehtia biasista? Etuaste? Pääteaste??? |
JaaGeRMaisTeR 18.07.2014 08:23:56 | |
---|
JoniSusi: Nostellaanpas hieman Blackstar aihetta, kun on aiheesta asiaa. Olen tässä miettinyt että pitäisikö vaihtaa putkia tuosta HT5 nupista, vaan olen vallan avuton sen suhteen. Blackstar kertoo minulle nupin sisältävän 1xECC83 and 1x12BH7 putkia. Omassani ainakin tämä 12bh7 on mallia 12bh7a EH (valmistajana Electro Harmonix) ja on tuossa hatun alla. Toinen putki on sivuttain ja puoliksi vahvistin osan sisällä enkä näe sen merkintöjä (siis oletettavasti tuo ECC83, mallia jotain) Kysymykseni siis kuuluu, jos haluaisin tiukempaa säröä ulos pömpelistäni, miten toimin? Mitä putkia voisin laittaa nuppiin? Tarvitseeko minun näillä putkilla huolehtia biasista? Etuaste? Pääteaste??? Ei tarvi huolehtia biassista. Tiukempaa säröä lähtisin hakemaan etuaste putken vaihdolla. |
Grugi 18.07.2014 13:14:04 | |
---|
Joo sisään vaan uutta putkea ja jos tiukkuutta haluat niin Tung Sol 12AX7 putki sinne niin johan pärisee :) The only true wisdom is in knowing you know nothing. |
JoniSusi 18.07.2014 15:26:42 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Ei tarvi huolehtia biassista. Tiukempaa säröä lähtisin hakemaan etuaste putken vaihdolla. Grugi: Joo sisään vaan uutta putkea ja jos tiukkuutta haluat niin Tung Sol 12AX7 putki sinne niin johan pärisee :) Kumpi nyt on etuaste putki? Se on joka on hatun alla? Vai juurikin se toinen? Kiitoksia vastauksista :) |
JaaGeRMaisTeR 18.07.2014 16:54:46 | |
---|
JoniSusi: Kumpi nyt on etuaste putki? Se on joka on hatun alla? Vai juurikin se toinen? Kiitoksia vastauksista :) Ecc83 joka ei tainnut olla hatun alla. |
kojones 18.07.2014 17:35:44 | |
---|
HT-5:n pääteputkelle ois kyllä hyvä säätää bias, valmistaja tosin taitaa suositella lähinnä hurinoiden ja sirinöiden välttämiseksi. Yllättävän kovat anodijännitteet siellä, muistelisin että n. 470V. Siinä on 12BH7:sta otettu kaikki irti ja vähän enemmänkin :) |