Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kaappia vaihtoon
1
Entropia666
05.01.2013 22:27:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, veivaan rässiä nykyään kombinaatiolla Marsun 2203 -klooni ja HB:n 412 ladattuna V30-ämyreillä. Ongelmaksi treeneissä on meinannut muodostua liiahko alapää. Nyt vaihdettiin viime treeneissä toisen kitaristin kanssa kaappeja päikseen ja ongelma katosi. Hänen kaappinsa on ENGLin 2x12 pysty-yläkaappi jossa myöskin V30-ämyrit. Tosin oli ehkä jopa liian kirkas.
 
Kysymys kuuluukin että mitä HB:n tilalle? Noiden kahden välistä kun löytyisi soundi niin olisi bueno. Joku suositteli marsun 1960-komeroo ja siihen entisestä elementit. Toinen sanoi taas että ompi aika pahvinen soundi. Onko? Mites Mesat? Kulma hevissä ois omiaan. Tai 412-ENGLit? Ostaakko 412 vai 212?
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Moimies
05.01.2013 22:53:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta 1960 marsu ja heitä HB:stä 2 V30:stä siihen marsuun, sillain ristiin, yksi ylös, toinen alas? Itse tein noin ja kyllä se vaan muuttui hurjasti se soundi, parempaan suuntaan. Middleä tuli lisää ja jytäilypuoli tasapainottui, mutta onnistuu se tiukka demppailujytke silti.
 
Sitten marsusta elementit HB:n kaappiin ja HB kiertoon.
 
Käykää kuuntelemassa paskaheviä, hävettää itteenikin: Hate Redaction | Arska-huone
Entropia666
05.01.2013 22:56:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moimies: Osta 1960 marsu ja heitä HB:stä 2 V30:stä siihen marsuun, sillain ristiin, yksi ylös, toinen alas? Itse tein noin ja kyllä se vaan muuttui hurjasti se soundi, parempaan suuntaan. Middleä tuli lisää ja jytäilypuoli tasapainottui, mutta onnistuu se tiukka demppailujytke silti.
 
Sitten marsusta elementit HB:n kaappiin ja HB kiertoon.

 
Miks kaks eikä kaikkia?
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Hynkel
05.01.2013 23:14:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: liiahko alapää.
 
*tirsk*
 
Ihan päinvastainen ongelma täällä...
 
Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia.
Entropia666
05.01.2013 23:21:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: *tirsk*
 
Ihan päinvastainen ongelma täällä...

 
Meinasin kirjottaa myös että rehevä alapää.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Moimies
05.01.2013 23:55:06 (muokattu 06.01.2013 00:01:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Miks kaks eikä kaikkia?
 
Koska ne 1960 elementit (oliko celestion g12t-75) korostaa ainakin internettien isojen kaikkitietäjien mukaan ylä- ja alapäätä, kun taas V30 korostaa keskiääniä, joten nuo täydentävät toisiaan mainiosti. Itse ainakin pidän tuon kaapin soundista nyt enemmän kuin ennen, juurikin siksi että ylä- sekä alaäänet tasoittuivat, mutta middleä tuli kosolti lisää. Makuasioita jne.
 
E: siksi en vaihtanut kaikkia elementtejä koska vain 2 sattui olemaan tuossa HB:n 2x12 varakaapissa, toisekseen, olin lukenut intternettien muiltakin foorumeilta tuosta vaihdoksesta ja kokemukset olivat oleet valtaosin positiivisia.
 
Käykää kuuntelemassa paskaheviä, hävettää itteenikin: Hate Redaction | Arska-huone
Entropia666
06.01.2013 11:48:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moimies: Koska ne 1960 elementit (oliko celestion g12t-75) korostaa ainakin internettien isojen kaikkitietäjien mukaan ylä- ja alapäätä, kun taas V30 korostaa keskiääniä, joten nuo täydentävät toisiaan mainiosti. Itse ainakin pidän tuon kaapin soundista nyt enemmän kuin ennen, juurikin siksi että ylä- sekä alaäänet tasoittuivat, mutta middleä tuli kosolti lisää. Makuasioita jne.
 
E: siksi en vaihtanut kaikkia elementtejä koska vain 2 sattui olemaan tuossa HB:n 2x12 varakaapissa, toisekseen, olin lukenut intternettien muiltakin foorumeilta tuosta vaihdoksesta ja kokemukset olivat oleet valtaosin positiivisia.

 
No voishan sen tietty kokeilla eka että vaihtas vaan puolet ja sen jälkee että vaihtas kaikki. Katellaa.
 
Kiinnostas kyllä myös ihmiset kokemukset Mesan ja ENGLin 412-komeroista. Miksei orangit sun muutkin.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
s8na
07.01.2013 10:03:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: No voishan sen tietty kokeilla eka että vaihtas vaan puolet ja sen jälkee että vaihtas kaikki. Katellaa.
 
Mun mielestä oikein passeli yhdistelmä Marsujen kanssa tuo. Molempien ämyreiden hyvät puolet säilyy. Pelkät V30:set voi mennä aika räikäksi ja precenceä ei saa enää halintaan.
 
Entropia666
07.01.2013 12:30:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s8na: Mun mielestä oikein passeli yhdistelmä Marsujen kanssa tuo. Molempien ämyreiden hyvät puolet säilyy. Pelkät V30:set voi mennä aika räikäksi ja precenceä ei saa enää halintaan.
 
Tuossa yksi paljon kamojen kanssa puljannut tuttava kummasteli kombinaatiota herkkyyserojen vuoksi. V30 kulma jyrää noi vakio GT-75 aika railakkaasti...
 
Lisäksi kiinnostaisi tietää tosiaan noista ENGLin komeroista ja Mesoista. Miten esim. ENGLien V60 ja normi V30 vertautuu keskenään?
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
jii.haanpaa
07.01.2013 12:38:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Tuossa yksi paljon kamojen kanssa puljannut tuttava kummasteli kombinaatiota herkkyyserojen vuoksi. V30 kulma jyrää noi vakio GT-75 aika railakkaasti...
 
Herkkyys mitataan ymmärtääkseni 1kHzin kohdalta. Eli juuri siltä alueelta, jossa G12-75 on kuopallaan.
 
Täältäkin ääni V30n ja G12-75:n naittamiselle. Tällä hetkellä mulla on marsun kulmakaapissa yksi v30:n ja kolme 75:sta. Tylsä, halpa ja toimiva vaihtoehto.
 
Entropia666
09.01.2013 14:59:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään ei siis kokemusta ENGLin komeroista tai Mesoista? Tai Orangeista?
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
s8na
09.01.2013 15:17:52 (muokattu 09.01.2013 15:19:20)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Kellään ei siis kokemusta ENGLin komeroista tai Mesoista? Tai Orangeista?
 
Mä soittelen Orangen PPC212:sella. Tukeva kaappi joskin muoto on musta vähän hassu, matala ja syvyyssuunnassa paksu. Ehkä toi pieni parannus oli aikaisempaan Marshalin vanhaan JCM 1936:seen... ehkä. Ei tuo kuitenkaan 4x12:sta kuullosta, ohkaisempi soundi siinä on, mutta omissa hommissa toimii hyvin. Vaihdoin osittain kokeilunhalusta toisen V30:sen Classic leadiksi. Tuli vähän puntsia ja jotain erottelevuutta lisää soundiin. Orangen Rockerverbi kun tahtoo kaverin JCM 2204:selle jäädä vähän jalkoihin tumman soundin johdosta.
 
Entropia666
10.01.2013 20:59:06
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää ratkses näköjää mustalla hevosella, laitoin Carvin Legacy 412-komootin tulemaa. Kuun lopulla nykyinen omistaja kiikuttaapi mulle. Vaikuttaa lupaavalta.
 
Näinköhän mukana tulis vähän Vain soittotaitoo? :P
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Tinippa84
12.01.2013 13:44:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Kellään ei siis kokemusta ENGLin komeroista tai Mesoista? Tai Orangeista?
 
Jep! Rinnakkaisvertailussa Marshallin 1960 tuuttaa bassoa ainakin enempi kun Mesan Rectokaappi. Yleisesti ottaen 1960 oli -ei niin- skarppi ja sirisevämpi saundiltaan verrattuna Mesaan. Testivahvari oli M-1000 ja säätöihin ei koskettu välillä.
 
Legacy on hyvä valinta myös.
 
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
s8na
12.01.2013 13:49:39 (muokattu 12.01.2013 13:50:28)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tinippa84: Jep! Rinnakkaisvertailussa Marshallin 1960 tuuttaa bassoa ainakin enempi kun Mesan Rectokaappi. Yleisesti ottaen 1960 oli -ei niin- skarppi ja sirisevämpi saundiltaan verrattuna Mesaan. Testivahvari oli M-1000 ja säätöihin ei koskettu välillä.
 
Legacy on hyvä valinta myös.

 
Tuo kuvaus mätsää aikalailla mun käsitykseen G-12T75 ja V30 kajarien erosta.
 
Spike
12.01.2013 14:08:25 (muokattu 12.01.2013 14:10:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Ongelmaksi treeneissä on meinannut muodostua liiahko alapää.
 
Onko testattu ettei ole sijoittelusta kysymys? Kaappi nostettu irti lattiasta ettei huone resonoi?
 
e: ja EQ-pedaali on aika ässä 2203:n edessä.
 
Entropia666
12.01.2013 14:47:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spike: Onko testattu ettei ole sijoittelusta kysymys? Kaappi nostettu irti lattiasta ettei huone resonoi?
 
e: ja EQ-pedaali on aika ässä 2203:n edessä.

 
Edelleenki kaikki ongelmat hävis suoraan kun vaihdettii toisen kitaristin kanssa kaappeja, molemmissa on samat elementit.
 
Molemmilla on pöntlt korokkeella silleen että ylimmät elementit on korvien tasolla.
 
Kaapin rakenteessa siis ongelma, ei niinkään vahvarin soundissa tai sijoittelussa.
 
Rokkifotoja: H A J E . F I
Entropia666
12.02.2013 23:38:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on Carvinin Legacy 412 V30-ämyreillä kotiutettu. Bassomuhju katosi ja soundi on nyt kirkas, erotteleva, tiukka ja tanakka. Eli soittajasta kiinni on nyt sitten.
 
Täysin uudet sivut: H A J E . F I
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «