Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: VOX vs Fender mallintava
1
Pate05
23.11.2012 07:56:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun olisi joululahja tulossa ensi kuun alussa niin olen uutta comboa ajatellut mutta kun en näistä mitään tietä niin kysyisin tietäjiltä.
VOX VT120+ vs Fender Mustang IV ? Speksejä olen lueskellut tuolta Top Soundin sivuilta ja hintakin on suunnilleen sama. Ainoa varma tieto on että ovat isoja ja painavia. Mutta kummalla saa enemmän rahalle vastinetta, kumpi on kestävämpi, onko tyyppivikoja, käytettävyys yleisesti. Ja ääntä pitäisi lähteä niin paljon että kauniina kesäiltana kun roudaan kamat kuistille niin naapurinkin pitäisi kuulla mutta talvella pitäisi pystyä sisällä soittamaan ilman pelkoa vaimon kaulimesta tai häädöstä autotalliin. Vai ovatko molemmat täysiä pommeja jotka kannattaa kiertää kaukaa, jos näin niin mitä suosittelette samassa hintaluokassa ? Soittajanakin olen täysi noviisi joten opettelen kaikkea mielialan mukaan eli sellainen haussa joka taipuisi eri tyyleihin.
 
Sergei Fallinen
23.11.2012 12:52:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VT:t on hyviä, Mustangista ei kokemusta kun siinä ne tietokoneella säätämiset sun muut ei kiinnosta. Oletko aivan varma että tarvitset kotisoittoon noin paljon mökää?
 
Pate05
23.11.2012 13:32:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä pienempikin riittäisi kotisoittoon ja pienempi tuo nykyinen onkin. Eikös tuossa VOX:ssa pysty säätämään pääteasteen tehoa ? Miten se vaikuttaa ääneen muutoin ?
 
Ssyba
23.11.2012 13:49:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox VT vahvistimet on ainakin hyviä hintaisekseen. Itsellä on moinen ollut nyt kohta pari vuotta. VT20+ malli itseasiassa. Riittää muuten tehot kotisoittoon oikein hyvin ja kyllä tuosta ääntä saa todella kovallekin. Toki jos joskus meinaat bändissä vetää niin 120 on varmasti ihan hyvä. Kotisoittoon ainakin itselle siinä olis luultavasti reilusti liikaa.
 
Se sisäänrakennettu powerin säätö on muuten loistavasti toimiva. Itse kotona yleensä pidän powerin ihan minimissä, muutamassa watissa. Ja sitten masteri melko täysille, ja volumepotikasta sitten äänenvoimakkuuden säätö. Tossa hintaluokassa omasta mielestäni parhaita mallintavia.
 
Yamaha THR toki itsellä testaamatta ja sellaista oliskin tarkoitus seuraavaksi ostella.
 
Karhu III, elämän nektariini...
arska72
23.11.2012 18:52:07 (muokattu 23.11.2012 20:18:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse suosittelisin Vox Mini3 harkitsemista.Pieni koko.Kattavat mallinnukset.Laadukas Celestionin elementti.Todella halpa...99,- uutena.Äläkä anna vaatimattoman viiden watin tehon hämätä.Sitä kaulinta saa kyllä pelätä tälläkin,kokemusta on ;)
Parit linkit;
http://www.youtube.com/watch?v=0dwL4uV-n8w
http://www.youtube.com/watch?v=01rVgISZdKE
 
Ja demojahan on juutuuppi väärällään.
 
Gabe
24.11.2012 00:11:55 (muokattu 24.11.2012 10:27:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vox VT20:selläkin hätyyttelet helposti mummoa ja vaimoa. Voxin VT sarjan puoleen kääntyisin muutoinkin näistä, kelvollinen peli ja alkutaipaleella toimii todella hyvin monipuolisuutensa ansiosta.
 
e. Kun kotisoittoon tulee niin tässä hintaluokassa Yamahan THR-sarja kannattaa myös ottaa huomioon. Isojahan ne ei ole mutta soundi kohdillaan.
 
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Strimari
03.01.2013 20:40:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ääni fenderin Mustang IV:lle, kloppi juuri hankki sellaisen. Sisäänrakennettuna enemmän soundimaailmoja kuin ehtii parissa päivässä läpi kahlaamaan, eli ei ihan heti tarvitse alkaa tietokonetta kiinni liittämään.
Messevä mölperi, ja jos on liian iso, niin sitten mustang III .
 
Is dream a lie, if it dont come true, or is it something worse?
JaaGeRMaisTeR
04.01.2013 04:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jeah.. trolling spam... line6 spindelmannen... ite tykkään muut varmaan ei niinkään. Mutta mitä nuista merkistä kokemuksia on niin suosisin mielummin Voxia... tuo mustangi sarja bassossa ei oikeen miellyttäny mua... enkä kyllä muutenkaan ole fenkkujen ystävä. Sinänsä siis melko puolueellinen vastaus.
 
rokiroki
05.01.2013 00:27:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on niitä ekan polven Valvetronixia sillä kromin värisellä grillillä, onkohan niiden mallinimi AD30VT, yhden kerran on se "putki" vaihdettu. Toiminut luotettavasti.( siitä seuraavana taisi tulla se mustaverkkoinen XL-"hevi"mallinnoksilla, sitten valkoisilla potikoilla VT, ja uusin kai tuo VT+)
 
Olen kokeillut noita VT50 ja 40+ mallejakin.Kyllä kai nuo sellaisia kodin yleiskoneita ovat. Se takaseinän "tehonsäätö" on tosi hyvä.
 
Paremmuutta muihin verrattuna en osaa ylistää, mutta kieltämättä Mustangi mainosten tietojen perusteella kuumottaisi, jos olisin ekaa mallintavaa hankkimassa.
Ehkä kaikkein kiinnostavin ominaisuuksuuksiltaan itselleni olisi käytetty huippumalli Voxin 60/120 VTX(sininen vinoruutukangas) ,vaikka tehoja on turhan paljon, ja hintavia käytettynäkin.Olivat uutena lähellä ac30 putkivehkeen hintaa.
 
Noita perus ad/vt-voxeja liikkuu aika paljon, ja halvallakin voi löytää.Jos ei miellytä voi laittaa kiertoon.Noita tehoversiota on liikkeellä harvemmin , mutta itelleni 30w on täysin riittävä.
 
Allekirjoitus_____________ nimen selvennys
Pate05
05.01.2013 00:43:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli sitten VOX ostettua, malliltaan VT 120+. Hieman ehtinyt tutustumaan, haittaa nuo työt harrastusta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «