Epämuusikko 02.01.2013 23:48:25 (muokattu 03.01.2013 00:09:34) | |
---|
Jasks: Löytyyhän Mike Manginiltäkin setistään nuo zbt haitsut. Jokainen tavallaan. Tämä sen sijaan ei kerro mistään mitään. Ei hymiötä. Tai no, kertoo. Mutta: Mangini???? ei enää. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
isoaarne 03.01.2013 11:10:16 | |
---|
sahkuifk: http://www.thomann.de/fi/premier_14x55_modern_classic_maple.htm Onko kokemuksia kellään? Ulkonäkö oli se mihin poikkeuksellisesti kiinnitin ensin huomiota mutta voishan tuossa olla muutakin ideaa. Sopis tällasen Premier-miehen settiin jos on vaan soundit kohdallaan. Mua on jääny askarruttamaan onko vaahtera Modern Classicit olleet aina "solid shell" (Craviotto) rakenteella aiemmin? Vai oliko välissä joku spesiaali erä ? Nykyiset ovat linkinkin mukaan 6-kerros 6 mm pohjois ameriikan vaahteraa uudelleen herätetyllä P badgella ja valmistetaan oletettavasti Taiwanissa... Laitoinpa tilaukseen viime viikolla (huolimatta Taiwanese manufacture). http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18 |
hollmi-5 03.01.2013 13:50:56 | |
---|
isoaarne: Mua on jääny askarruttamaan onko vaahtera Modern Classicit olleet aina "solid shell" (Craviotto) rakenteella aiemmin? Vai oliko välissä joku spesiaali erä ? Nykyiset ovat linkinkin mukaan 6-kerros 6 mm pohjois ameriikan vaahteraa uudelleen herätetyllä P badgella ja valmistetaan oletettavasti Taiwanissa... Laitoinpa tilaukseen viime viikolla (huolimatta Taiwanese manufacture). Hintahan on todella houkutteleva. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Vallu-Veke 03.01.2013 14:18:03 | |
---|
isoaarne: Mua on jääny askarruttamaan onko vaahtera Modern Classicit olleet aina "solid shell" (Craviotto) rakenteella aiemmin? Vai oliko välissä joku spesiaali erä ? Nykyiset ovat linkinkin mukaan 6-kerros 6 mm pohjois ameriikan vaahteraa uudelleen herätetyllä P badgella ja valmistetaan oletettavasti Taiwanissa... Laitoinpa tilaukseen viime viikolla (huolimatta Taiwanese manufacture). Tuo Dunnett:in nostolaite pesee Englannissa valmistettujen saman mallin virvelien nostolaitteen ainakin kestävyydessä. Olen melko varma. Nickelworks-nostin on hyvä, mutta ei kestä, kun on sellainen muovihärpäke. Huolellisella huoltamisella varmaan olisi kestänyt se omanikin, mutta tulee vaan ruuvailtua. Trickin systeemin laitoin tilalle, mutta hintaahan sillekkin tuli sitten. |
passe 04.01.2013 01:43:11 (muokattu 04.01.2013 01:43:55) | |
---|
Tama bell brass kuume hiipii hitaasti iholle. Hinnat kuitenkin hillitsevät himoja melko tehokkaasti (Ebayssä meni hiljattain yksi 4000$:lla...). Onkos jollakin kokemuksia halvemmista, mutta samansuuntaisista cast bronze virveleistä? Olisiko heittää jopa ihan jotain suosituksen tapaista jostakin? Alle tonnin hintaisista. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
hollmi-5 04.01.2013 13:25:31 | |
---|
passe: Tama bell brass kuume hiipii hitaasti iholle. Hinnat kuitenkin hillitsevät himoja melko tehokkaasti (Ebayssä meni hiljattain yksi 4000$:lla...). Onkos jollakin kokemuksia halvemmista, mutta samansuuntaisista cast bronze virveleistä? Olisiko heittää jopa ihan jotain suosituksen tapaista jostakin? Alle tonnin hintaisista. Ei niitä kellopronnsisia oikein missään ole. Sonorin uuden saa noin 1600 eurolla ja se on ihan halvimmasta päästä. http://www.drumstation-maintal.de/s … -bronze-black-1406-2131-p-3628.html Soundit, piuhat ja kajarit. |
passe 04.01.2013 14:12:19 | |
---|
hollmi-5: Ei niitä kellopronnsisia oikein missään ole. Sonorin uuden saa noin 1600 eurolla ja se on ihan halvimmasta päästä. http://www.drumstation-maintal.de/s … -bronze-black-1406-2131-p-3628.html Jotain tällaista vähän pelkäsinkin. Eli day dreamingin jälkeen voin sitten taas ruveta etsimään jotain siihen suuntaan olevaa järkihinnalla. Sonorin Danny Carey sig on nyt tarkemmassa tarkastelussa. Onkos jollain heittää vinkkiä, että missä tuota pääsisi härmässä testaamaan? Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
Seba 04.01.2013 14:48:19 | |
---|
passe: Jotain tällaista vähän pelkäsinkin. Eli day dreamingin jälkeen voin sitten taas ruveta etsimään jotain siihen suuntaan olevaa järkihinnalla. Sonorin Danny Carey sig on nyt tarkemmassa tarkastelussa. Onkos jollain heittää vinkkiä, että missä tuota pääsisi härmässä testaamaan? Jos "natural" väri ei ole ehdoton niin mulla ois Simon Phillips sigu, joka on mustaksi niklattua pronssia, ja hw on nikkelöityä messinkiä vanteita myöten. Älä ota sitä vakavasti. |
Jarmando 04.01.2013 15:03:08 | |
---|
Muksut käyvät läiskimässä minun rummuillani ja olen alkanut harkitsemaan heille omia (kahden rakkaan asian kohtaamisesta ei välttämättä synny ylimaallisen rakasta lopputulosta...). Millen junioriseteissä näkyy olevan 16" bassorumpu, onkohan se jo liian pieni tuollaiselle 130cm mini-ihmiselle? Vai, katsonko suoraan jotain starttitason settejä 18" bassoilla? Junioriseteissä toki kaikki muukin on pientä, joten se 12" virvelikin auttanee sijoittelussa. Lasten seteissä houkuttaa huokea hinta, toisaalta isompia voisi sitten ensi-innostuksen laannuttua hyödyntää itsekin. Kurjaa olla niin älykäs, että käsittää, ettei ole kauhean älykäs. |
Seba: Jos "natural" väri ei ole ehdoton niin mulla ois Simon Phillips sigu, joka on mustaksi niklattua pronssia, ja hw on nikkelöityä messinkiä vanteita myöten. Mulla on jo tuo Pearl Sensitone fosforipronssinen 14x5". Se on tosi kiva perusvirveli ja luulen että se hoitaa mun marginaaleilla tarkkailtuna suunnilleen saman kuin tuo Simoninkin virppa. Se mitä kaipaan lisäksi on sellainen oksat pois rokkimäjäytin, jolla soittaessa komppi kirjoitetaan kapitaalikirjaimilla. Hienouksilla ei niinkään väliksi, kunhan kakkonen ja nelonen jymähtävät kyrväkkäästi. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
passe 04.01.2013 15:12:31 | |
---|
Jarmando: Muksut käyvät läiskimässä minun rummuillani ja olen alkanut harkitsemaan heille omia (kahden rakkaan asian kohtaamisesta ei välttämättä synny ylimaallisen rakasta lopputulosta...). Millen junioriseteissä näkyy olevan 16" bassorumpu, onkohan se jo liian pieni tuollaiselle 130cm mini-ihmiselle? Vai, katsonko suoraan jotain starttitason settejä 18" bassoilla? Junioriseteissä toki kaikki muukin on pientä, joten se 12" virvelikin auttanee sijoittelussa. Lasten seteissä houkuttaa huokea hinta, toisaalta isompia voisi sitten ensi-innostuksen laannuttua hyödyntää itsekin. Mä ostin muksuille sen Ludarin junior setin, muistaakseni aika tarkkaan 300€. Ihan jees. Jos tuohon jaksaisi joku päivä vielä kalvot vaihtaa niin soisi varmasti ihan kivasti. Symbaalien laadusta nyt ei tuohon hintaan varmaankaan tarvitse erikseen mainita. Oikeastaan ainut mikä on ärsyttänyt on ihan onneton haitsun clutch, ei pysy kiinni sitten millään. Nyt kun tuli tässä puettua fiiliksiä sanoiksi niin voisi kai siihenkin viritellä jonkun lukkomutterin alapuolelle. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
marktark 04.01.2013 15:13:50 | |
---|
Jarmando: Muksut käyvät läiskimässä minun rummuillani ja olen alkanut harkitsemaan heille omia (kahden rakkaan asian kohtaamisesta ei välttämättä synny ylimaallisen rakasta lopputulosta...). Millen junioriseteissä näkyy olevan 16" bassorumpu, onkohan se jo liian pieni tuollaiselle 130cm mini-ihmiselle? Vai, katsonko suoraan jotain starttitason settejä 18" bassoilla? Junioriseteissä toki kaikki muukin on pientä, joten se 12" virvelikin auttanee sijoittelussa. Lasten seteissä houkuttaa huokea hinta, toisaalta isompia voisi sitten ensi-innostuksen laannuttua hyödyntää itsekin. En tiedä starttitasosta, mutta Jammun setti vois käydä moneen, alkuinnostuksen laannuttua...;) http://www.musikland-online.de/Yamaha_Stage_Custom_Bop_Kit_NT.html Nimimerkki janneto näytti jotain tuollaista hankkineen (Stage / Tour - ketju), millaisiakohan kokemuksia ? Play that song, not the instrument. |
JTS 04.01.2013 15:22:01 | |
---|
Terve! Treeneissä tapahtunutta: Snaren resokalvo hajosi kesken soiton. Mitä olen tehnyt väärin? Matto on ehjä ja kalvo oli viritetty Tension Watchilla. En tunnusta, että olisin kolhinut sitä mihinkään. Kyseessä oli tehdaskalvo, snare Mapexin Black Panther Brass Hand Hammered 14x5,5. Terv. nimim. "yllättynyt ja kiinnostunut" |
Jasks 04.01.2013 15:27:31 | |
---|
http://www.youtube.com/user/Ayriainen |
JTS 04.01.2013 15:29:47 | |
---|
|
ModernClassic 04.01.2013 16:17:39 | |
---|
isoaarne: Mua on jääny askarruttamaan onko vaahtera Modern Classicit olleet aina "solid shell" (Craviotto) rakenteella aiemmin? Vai oliko välissä joku spesiaali erä ? Nykyiset ovat linkinkin mukaan 6-kerros 6 mm pohjois ameriikan vaahteraa uudelleen herätetyllä P badgella ja valmistetaan oletettavasti Taiwanissa... Kyllä ne on ollu vaahtera-vaneeria "aina",lisäksi jossain vaiheessa sai kyllä rahalla Craviotton valmistamalla rungollakin.. Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia. |
ModernClassic 04.01.2013 16:18:05 | |
---|
Vallu-Veke: Nickelworks-nostin on hyvä, mutta ei kestä, kun on sellainen muovihärpäke. Huolellisella huoltamisella varmaan olisi kestänyt se omanikin, mutta tulee vaan ruuvailtua. Trickin systeemin laitoin tilalle, mutta hintaahan sillekkin tuli sitten. Ko.nostin oli kyllä erittäin miellyttävä käyttää..kevyt ja jämäkkä,niin kauan kun se kesti.. eikä auttanut hyvä huolenpitokaan. Toki Nickelworksilla on myös einiin muovisia nostimia. Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia. |
markkuliini 04.01.2013 16:40:28 | |
---|
ModernClassic: Kyllä ne on ollu vaahtera-vaneeria "aina",lisäksi jossain vaiheessa sai kyllä rahalla Craviotton valmistamalla rungollakin.. En muista millä nimellä ne Craviotton rungoilla olevat oli Premierillä, mutta nehän olivat siis single ply-runkoja. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
Seba 04.01.2013 17:07:31 | |
---|
JTS: Terve! Treeneissä tapahtunutta: Snaren resokalvo hajosi kesken soiton. Mitä olen tehnyt väärin? Matto on ehjä ja kalvo oli viritetty Tension Watchilla. En tunnusta, että olisin kolhinut sitä mihinkään. Kyseessä oli tehdaskalvo, snare Mapexin Black Panther Brass Hand Hammered 14x5,5. Terv. nimim. "yllättynyt ja kiinnostunut" Mä sain yhden alakalvon rikki kiinnitettäessä kun taisin liikaa kiristää yhtä ruuvia kerralla, vaikka en todellakaan mitään älyttömästi pyöritellyt. Tosin hajosi ihan kiinnitysvaiheessa jo ja kalvo irtosi kehyksestä. Hazy ambassador oli, mutta vikaa oli varmaan enemmän käyttäjässä kuin kalvossa, vaikkei uusi kalvo ollutkaan. Opinpahan olemaan kiristämättä yli puolta kierrosta kerrallaan. Älä ota sitä vakavasti. |
ModernClassic 04.01.2013 19:24:14 | |
---|
markkuliini: En muista millä nimellä ne Craviotton rungoilla olevat oli Premierillä, mutta nehän olivat siis single ply-runkoja. Ihan vaan Premier Modern Classic Solid Shell. Hintaluokka toista tonnia! Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia. |