griip 22.12.2012 19:51:51 | |
---|
Moikka! Olen totaalisen n00b mitä tulee bluesiin mutta musiikki kiinnostelee kovasti. Sen sijaan että googlaisin internetin puhki ajattelin kysellä teiltä, mitkä ovat NE artistit/levyt joita kannattaisi ehdottomasti kuunnella? life's a bummer when you're a hummer |
mpekkanen 22.12.2012 23:45:18 | |
---|
griip: Moikka! Olen totaalisen n00b mitä tulee bluesiin mutta musiikki kiinnostelee kovasti. Sen sijaan että googlaisin internetin puhki ajattelin kysellä teiltä, mitkä ovat NE artistit/levyt joita kannattaisi ehdottomasti kuunnella? vaikka varmaan moni bluesmies on eri mieltä niin itse tykkään howlin wolfin london sessionista,toki ne vanhat robert johnsonit,son house ja monet muut ovat kanssa kovia. muddy waters ja johnny winter on myös hyviä. |
RJU 23.12.2012 13:52:49 | |
---|
|
mpekkanen 23.12.2012 15:00:44 | |
---|
|
Scuttle 01.01.2013 14:16:56 | |
---|
"Vanha Juan, joka tunsi musiikin sielun, huolehti siitä että heidän (kitaristien) viskikuppinsa oli täynnä" (John Steinbeck, tuntemattomalle jumalalle, 1933 ,suom. 1982 s.127) |
Hynkel 04.01.2013 09:29:45 | |
---|
Omat suosikit: Muddy Waters - Hard Again ja King Bee (Johnny Winter tuottajana sekä kitarassa) Eric Clapton - Me & Mr. Johnson sekä From The Cradle, covereita tietysti ja aika uusiakin, mutta mielestäni Claptonia parhaimmillaan ja blueseimmillaan Vanhemmilta artisteilta löytyy paljon hyviä kokoelmia, jotka kannattaa ottaa haltuun. Esim. Howlin' Wolf ja T-Bone Walker, aivan ehdottomasti. Aloita matka vaikka noista :) good luck! Tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia. |
Itelle tippuu Robert Johnson, Charlie Patton, Howlin Wolf, Muddy Waters, John Lee Hooker, BB King, Hound Dog Taylor ja sitten noi Fat Possum-ukot RL Burnside ja T-Model Ford. Valkoisista ukoista Johnny Winter, Clapton ja sitten mun ehdoton ykkösnimi bluesin saralla eli Rory Gallagher. Blues on kyllä niin iso pala kakkua, että taatusti löytyy hienoja artisteja ja erityyppisiä juttuja vaikka kuinka. On deltaa, Chicagoa, salonkia ja sitä sun tätä. Löytämisen iloa! All work and no play makes Nick a dull boy!
www.facebook.com/roughboneband |
zipzip 04.01.2013 22:35:43 | |
---|
Ois kiva tietää vähän, minkä tyylisestä mahdollisesti voisit kuvitella pitäväsi. Sitä miettiessäsi käy zekkaamassa Magic Slimin I Wonder Why You Tubesta. No video, audio only. |