Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laulajaksi
1
Huivi-Johanna
06.12.2012 18:56:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen 14-vuotias tyttö ja rakastan laulamista, olin missä tahansa on aina pakko laulaa. Monet ihmiset ovat kehuneet lauluani ja sanoneet, että kelpaisin jopa bändeihin, olen itsekin haaveillut olevani laulaja. Ongelmina silti ovat: Vanhemmat, asun aika pienellä paikkakunnalla, olen hieman ujo ja muutenkin uskon ettei toiveeni toteudu. Mitä voisin tehdä asian eteen?
 
Kalmo
06.12.2012 20:54:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatka laulamista ja pidä antennit ulkona mahdollisten sukulaissielujen löytämiseksi. Ikäsi on vielä jonkin aikaa esteenä itsenäiselle paikkakunnanvaihdolle tms., mutta se mitä, voit tehdä, on pitää huolen siitä, että kun tilaisuus koittaa, olet valmis ja timmissä kunnossa.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Khassera
26.12.2012 22:36:32 (muokattu 26.12.2012 22:37:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanaako vanhemmat vastaan taloudellisen puolen kannalta? Että laulutunnit tulisivat liian kalliiksi? Jos näin on, niin älä huoli. Hyödynnä koulusi todennäköisesti tarjolla olevat musatunnit ja mahdolliset musiikinopettajat, koita viedä viesti läpi että haluat ehdottomasti opetella laulamaan. Lukiossa se ainakin toi itselle lisäpojoja musaopen kanssa :D Sitten vaan kesäduunirahoista osa laulutunneille jos opettaja löytyy. :)
 
Olet ujo: olin itsekin aika pitkään, ja se sitten hidastaa äänenkäyttöön liittyvän rohkeuden oppimista. Ainoa vinkki jonka keksin antaa on, että älä välitä. Pääsin itse siitä yli hokemalla itselleni ettei sillä ole väliä, ainoa tapa oppia on käyttää ääntä. Se on kuin tanssin opettelemisen kanssa: Alussa kaikki näyttää vähän hölmöltä, mutta kun perusteet osaa niin alkaa näyttää jo ihan tanssilta.
 
Sitten se perinteinen:
 
Laula mahdollisimman paljon instrumentaalien päälle. Youtubesta löytyy biisien karaokeversioita aika laajalla skaalalla.
 
Muista, että myös falsettiäänessä on mieletön potentiaali äänen ja laulutaidon kehitykseen, eli aina ei tarvitse laulaa "täysillä" jos tilanne ei anna periksi.
 
Älä lopeta laulamista jos koet että sulla on siihen mielenkiintoa ja motivaatiota. Mikään ei kaduta niin paljon kuin huomata kolmekymppisenä että ei koskaan tullut aloitettua/jatkettua rakasta harrastusta vain koska ympäristö ei ollut siihen suotuisa.
 
"Adaptation hinders progress."
Saappineste
27.12.2012 19:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jatka reenausta, parin vuoden päästä voit hakia jonnekkin isommalle paikkakunnalle opiskelemaan musiikkia jos siltä tuntuu. Tai vaikka etsimään orkesteria itselle. Onko jompikumpi vanhemmistasi sitten muusikko? Yleensä muusikko ei halua koskaan lapsestaan muusikkoa.
 
Linsessa
04.01.2013 01:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus vaan pitää itse pitää omista unelmistaan kiinni...... Vanhemmat voivat alkaa tukea myöhemmin, kun näkevät, että olet tosissasi. Tai sitten eivät. Mutta ei sillä ole väliä, sinä elät omaa elämääsi.
 
Siihen asti, että pääset tekemään mitä haluat, käytä hyödyksi nykyaikaa ja kaiva youtubesta opetusvideoita esim. äänenavauksesta ym. muista tekniikkajutuista. Kirjastossa on kirjoja ja niiden mukana harjoituscd, joiden kanssa voi treenata.
 
Kaikki mahdolliset tilaisuudet esiintymiseen (lähtien hiusharjan kanssa peilin edessä)kannattaa hyödyntää, mitä enemmän kertoja tulee, sitä varmempi olo tulee.
 
Itselleni vielä on auttanut ujouteen ihan muiden juttujen harrastaminen, tanssin ja improteatterin, molemmat ovat auttaneet oppimaan (erityisesti impro), että moka on lahja, kaikki kämmää joskus ja mikä tärkeintä, elämä jatkuu silti! :)
 
Elämä on ihmisen parasta aikaa... -Nykäsen Masa
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «