AP 02.01.2013 23:26:24 | |
---|
Bongowing: Leffakokemuskin on kokonaisvaltainen. Esimerkiksi tietoisuus leffan klassikkostatuksesta tai teknisistä innovaatioista vaikuttaa tavalla tai toisella. Epäilemättä. Sitä vain piti, että ei se vertaus käyttöesineen ja kulttuurituotteen (uusiosana) välillä ny ihan hanurista ollut. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Stradlin 02.01.2013 23:56:10 | |
---|
Kuulostaa hassulta, jos joku ei tosiaan jaksa katsoa Star Warsia. Ymmärrän tuollaisen ongelman, mikäli leffa on hidastempoinen tai muuten jotenkin monimutkainen juoneltaan. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
Bongowing 03.01.2013 00:01:59 | |
---|
Stradlin: Kuulostaa hassulta, jos joku ei tosiaan jaksa katsoa Star Warsia. Ymmärrän tuollaisen ongelman, mikäli leffa on hidastempoinen tai muuten jotenkin monimutkainen juoneltaan. Kyllä minä ymmärrän. Sama kun jos ei jaksa katsoa vaikka Harry Potter -leffaa. Eikä se nopeatempoisuus tai toiminnan paljous takaa viihtyvyyttä. Suurinta osaa ns. toimintaleffoista itse olen mielummin katsomatta. But where the heck is magenta? |
Wolfgang 03.01.2013 10:35:24 | |
---|
Bongowing: Kyllä minä ymmärrän. Sama kun jos ei jaksa katsoa vaikka Harry Potter -leffaa. Eikä se nopeatempoisuus tai toiminnan paljous takaa viihtyvyyttä. Suurinta osaa ns. toimintaleffoista itse olen mielummin katsomatta. Tylsä leffa on tylsä leffa. Mutta Star Warsit eivät ole tylsiä. Paitsi kolme uusinta. "Minulla on parempaakin tekemistä, kuin naisten jatkuvana kiertopalkintona oleminen." -danny |
Miikss 03.01.2013 16:32:49 | |
---|
Wolfgang: Tylsä leffa on tylsä leffa. Mutta Star Warsit eivät ole tylsiä. Paitsi kolme uusinta. Harry Potterit nyt ei ainakaan tylsiä ollu, vaikka osa oli tasoltaan heikompia. Star Warsit oli, paitsi Holiday Special. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Miikss: Harry Potterit nyt ei ainakaan tylsiä ollu, vaikka osa oli tasoltaan heikompia. Star Warsit oli, paitsi Holiday Special. No mitä hevlettiä, esim. just tää mikä tuli telkusta, Order of the Phoenix, oli ihan saatanan tylsä. Star Warsit eivät ole tylsiä. |
Miikss 03.01.2013 19:06:17 | |
---|
Herrah: No mitä hevlettiä, esim. just tää mikä tuli telkusta, Order of the Phoenix, oli ihan saatanan tylsä. Star Warsit eivät ole tylsiä. No tuo Order of the Phoenixi onki sieltä paskemmasta päästä Pottereita, mutta ei sekää kyllä tylsä ollu. Star Warsit oli, pwned! "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Herrah 03.01.2013 20:33:15 | |
---|
Miikss: No tuo Order of the Phoenixi onki sieltä paskemmasta päästä Pottereita, mutta ei sekää kyllä tylsä ollu. Star Warsit oli, pwned! Tossa Feeniksissä ainoo positiivinen asia oli ne harvat kerran kun asialliset näyttelijät kävi ruudulla (Oldman, Gleeson lähinnä). Melkeen 2 tuntia aivan joutavaa paskaa siitä miten koulussa ei oo kivaa kun tantta on diktaattori. Sit loppukohtaus jota ei ees pedattu mitenkään järkevästi oli täys pannukakku. Tylsä mikä tylsä. Ekat 2 Star Warsia ei oo hyviä, mutta kaukana tylsästä silti. Mut jos vanhat SW:t on tylsiä, niin olet varmasti naaras tai kärsit keskittymishäiriöistä. |
Miikss 03.01.2013 20:44:14 (muokattu 03.01.2013 20:44:42) | |
---|
Herrah: Ekat 2 Star Warsia ei oo hyviä, mutta kaukana tylsästä silti. Mut jos vanhat SW:t on tylsiä, niin olet varmasti naaras tai kärsit keskittymishäiriöistä. Point proven, tätä just meinasin sillä, että klassikoita ei saa haukkua joidenkin mielestä. Jos minusta Star Warsit on tylsiä nii ne on tylsiä, en minä sitä mielipidettäni tuosta vaan voi muuttaa vaan koska ne leffat on klassikoita. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
itsy 03.01.2013 20:52:04 (muokattu 03.01.2013 20:52:14) | |
---|
Miikss: Point proven, tätä just meinasin sillä, että klassikoita ei saa haukkua joidenkin mielestä. Jos minusta Star Warsit on tylsiä nii ne on tylsiä, en minä sitä mielipidettäni tuosta vaan voi muuttaa vaan koska ne leffat on klassikoita. Harvempi vain mieltää yhtään alkuperäistä Star Warsia tylsiksi, koska... no, eiväthän ne ole. En ymmärrä miten olisivat, perustele. |
Miikss 03.01.2013 21:01:56 | |
---|
Itchy: Harvempi vain mieltää yhtään alkuperäistä Star Warsia tylsiksi, koska... no, eiväthän ne ole. En ymmärrä miten olisivat, perustele. Tylsyys on yksi niitä harvoja asioita, joita on aika hankala perustella. En minä siihen pysty mitään yksinkertaista syytä antamaan. Sinänsä kyllä ymmärrän miksi nuo leffat on klassikoita, mutta minusta ne vaan tuntui aivan helvetin tylsiltä kaikinpuolin. Ei siinä mitään muuta perustelua ole. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Bongowing 03.01.2013 21:01:57 (muokattu 03.01.2013 21:02:46) | |
---|
Itchy: Harvempi vain mieltää yhtään alkuperäistä Star Warsia tylsiksi, koska... no, eiväthän ne ole. En ymmärrä miten olisivat, perustele. Tunnen montakin naispuolista, jotka pitävät niitä nimenomaan erityisen tylsinä. Joillekin vaan scifi/fantasia (-toiminta/seikkailu) ylipäänsä on alueita minne ei kosketa pitkällä tikullakaan. But where the heck is magenta? |
Stradlin 03.01.2013 21:29:03 (muokattu 03.01.2013 21:32:34) | |
---|
Miikss: Tylsyys on yksi niitä harvoja asioita, joita on aika hankala perustella. En minä siihen pysty mitään yksinkertaista syytä antamaan. Sinänsä kyllä ymmärrän miksi nuo leffat on klassikoita, mutta minusta ne vaan tuntui aivan helvetin tylsiltä kaikinpuolin. Ei siinä mitään muuta perustelua ole. Miten voit ymmärtää niiden aseman klassikkona, jos et ole niitä nähnyt? Bongowing: Joillekin vaan scifi/fantasia (-toiminta/seikkailu) ylipäänsä on alueita minne ei kosketa pitkällä tikullakaan. Vähän sama juttu kuin sellaisilla ihmisillä, joiden musiikinkuuntelu rajoittuu siihen mitä radiosta tulee. Mitään heviä, klassista tai jazzia ei varmasti kuunnella, hyi yök. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
Bongowing 03.01.2013 21:36:36 | |
---|
Stradlin: Vähän sama juttu kuin sellaisilla ihmisillä, joiden musiikinkuuntelu rajoittuu siihen mitä radiosta tulee. Mitään heviä, klassista tai jazzia ei varmasti kuunnella, hyi yök. Vähän joo, vaikka SW:han on just sitä elokuvan poppia. But where the heck is magenta? |
Miikss 03.01.2013 21:42:24 (muokattu 03.01.2013 21:43:28) | |
---|
Stradlin: Miten voit ymmärtää niiden aseman klassikkona, jos et ole niitä nähnyt? No kukapa nyt niiden juonesta ei perillä olisi, vaikka ei leffoja olisi jaksanut kokonaan katsellakaan? Onhan se sinänsä hyvää kerrontaa ja varmasti irtoaa monelle, mutta mulle se vaan jotenkin ei ikinä ole lähtenyt mitenkään kummoisesti lentoon. Ja olen minä osia niistä katsonut useampaan kertaan tosiaan, mutta en ikinä ole jaksanut kokonaisia leffoja putkeen katsella. Stradlin: Vähän sama juttu kuin sellaisilla ihmisillä, joiden musiikinkuuntelu rajoittuu siihen mitä radiosta tulee. Mitään heviä, klassista tai jazzia ei varmasti kuunnella, hyi yök. Mulla nyt lähinnä avaruus ja kaikki teknohäröily tökkii jo ihan lähtökohtaisesti. Elokuvan pitää olla poikkeuksellisen loistava ja hyvin toteutettu, että jaksaisi kiinnostaa (edit: Star Warsit ei olleet minun mielestäni poikkeuksellisen loistavia btw). Onhan noita Matrix ja muutama animeleffa, jotka ovat vähän uskoa tuohon genreen tuoneet, mutta yleisesti ottaen fantasiaelokuvissa tuo aihio ei vaan jostain syystä iske itseeni. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Stradlin 03.01.2013 21:47:12 | |
---|
Bongowing: Vähän joo, vaikka SW:han on just sitä elokuvan poppia. Niin, siksi tuntuukin täysin käsittämättömältä että joku ei jaksa sellaista katsoa. Ihan sama juttu varmaankin niiden Pottereiden kanssa, vaikka en ole yhtäkään tainnut elokuvana nähdä. Lähinnä tulee mieleen joku keskittymishäiriö, jos tuollainen kevyt seikkailu on jo katsojalle liikaa. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
Miikss 03.01.2013 21:52:15 (muokattu 03.01.2013 22:04:26) | |
---|
Stradlin: Niin, siksi tuntuukin täysin käsittämättömältä että joku ei jaksa sellaista katsoa. Ihan sama juttu varmaankin niiden Pottereiden kanssa, vaikka en ole yhtäkään tainnut elokuvana nähdä. Lähinnä tulee mieleen joku keskittymishäiriö, jos tuollainen kevyt seikkailu on jo katsojalle liikaa. No mulla se mielenkiinnon ylläpitäminen vaatii tosiaan paljon muutakin kuin pelkästään "kevyttä seikkailua". Mielenkiintoinen ympäristö ja edes jotakuinkin kiinnostavat henkilöhahmot on must have tai muuten ei jaksa. Esimerkiksi Bitch Slapissa, Fast Fivessa, 2012:sta ja Drive Angryssa kyllä oli apinointia ihan riittävästi, mutta oli kyllä tuskaa nuo leffat vaikka kaikki sain katsottuakin. Toki Star Wars on sinänsä eri asteikolla kuin mikään noista leffoista, mutta ihan yhtä huonosti se jokatapauksessa toimi minun pään sisällä. Edit: Ja kyllä mulla todennäköisesti on myös jotain keskittymishäiriöitä, harvoin jaksaa omasta mielestäni viihdyttäviäkään elokuvia katsoa ihan putkeen loppuun asti. Kirjoja ei tule edes yritettyä nykyään. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Bongowing 03.01.2013 21:53:27 | |
---|
Stradlin: Niin, siksi tuntuukin täysin käsittämättömältä että joku ei jaksa sellaista katsoa. Ihan sama juttu varmaankin niiden Pottereiden kanssa, vaikka en ole yhtäkään tainnut elokuvana nähdä. Lähinnä tulee mieleen joku keskittymishäiriö, jos tuollainen kevyt seikkailu on jo katsojalle liikaa. Ei kai siitä kyse ollutkaan, etteikö tarvittaessa kykene katsomaan, vaan että ko. meuhkaamiset ei tarjoa juuri mitään mieltä viihdyttävää tai ruokkivaa, vaan esim. joku "kohtauksia eräästä avioliitosta" -tyyppinen puhuvat päät -dialogi on 100x viihdyttävämpää. En minäkään jaksaisi/viitsisi Justin Bieberiä levyllistä kuunnella ellei pakko ole. But where the heck is magenta? |
Stradlin 03.01.2013 22:16:37 | |
---|
Miikss: Mulla nyt lähinnä avaruus ja kaikki teknohäröily tökkii jo ihan lähtökohtaisesti. Elokuvan pitää olla poikkeuksellisen loistava ja hyvin toteutettu, että jaksaisi kiinnostaa (edit: Star Warsit ei olleet minun mielestäni poikkeuksellisen loistavia btw). Onhan noita Matrix ja muutama animeleffa, jotka ovat vähän uskoa tuohon genreen tuoneet, mutta yleisesti ottaen fantasiaelokuvissa tuo aihio ei vaan jostain syystä iske itseeni. Nimenomaan, eli suhtaudut kenties hieman ennakkoluuloisesti niihin ulkoisiin puitteisiin. Nyt menee vähän pieleen jo siinä, että ylipäätään lähdet vertailemaan scifileffoja keskenään ihan vain sen futuristisen miljöön perusteella. Ei Star Warsilla ja Matrixilla ole oikeastaan mitään tekemistä keskenään. Alien, Paluu Tulevaisuuteen ja vaikkapa Blade Runner ovat kaikki scifiä, mutta täysin erilaisia elokuvia. "Voi kun täällä onnistuisi älykkäästi keskustella avaruusliskoista ynnä sun muista. Mutta tervettä keskustelua ei synny minnekään kun heti hyökätään ad hominem viesteillä päälle." - Anonymous-jazz |
seppo69 03.01.2013 22:20:09 | |
---|
Stradlin: Nimenomaan, eli suhtaudut kenties hieman ennakkoluuloisesti niihin ulkoisiin puitteisiin. Nyt menee vähän pieleen jo siinä, että ylipäätään lähdet vertailemaan scifileffoja keskenään ihan vain sen futuristisen miljöön perusteella. Ei Star Warsilla ja Matrixilla ole oikeastaan mitään tekemistä keskenään. Alien, Paluu Tulevaisuuteen ja vaikkapa Blade Runner ovat kaikki scifiä, mutta täysin erilaisia elokuvia. Et ilmeisesti oikein ymmärrä; tyyppiä ei kiinnosta scifi/fantasia-leffat. Hän on ilmeisesti myös niitä katsonut jonkin verran mutta genre ei uppoa häneen. Ei ole kyse ennakkoluuloista vaan ihan todetusta asiasta. Deal with it. Itsehän tykkään scifistä, antaa paljon vapauksia esim. tarinan suhteen. |