Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Warwick Corveten outo resonanssi
1
Blackbeard
02.12.2012 21:39:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Itselläni on tuollainen vm. 2009 Saksassa valmistettu Warwick Corvette std, joka on muuten pirun kiva peli soittaa. Nyt on vain ilmennyt yksi ongelma;
A-kieli särisee koko matkaltaan, eikä särinä ole nauhojen aiheuttamaa vaan enemmänkin puisesta bodysta kuuluvaa. Jonkin sortin resonanssihan tässä nyt on kyseessä kun koko basso tärisee, en vain keksi mistä se voisi tulla. Pitkistä etsinnöistä huolimatta en ole löytänyt mitää löystynyttä ruuvia tms.
Kyseinen, ehkä jopa enemmän murinaksi luokiteltava, surina kuuluu siis omasta mielestäni bodyn alueelta, jostain kaulan lopun ja tallan väliltä. Ja kuuluu myös vahvistimeen ikään kuin heikkona säröefektinä. Niin ja tosiaan murina ei kuulu jos samat sävelet soittaa E- tai D-kieleltä.
 
Onko kellään kokemuksia jaettavaksi?
 
hollstro
02.12.2012 23:04:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos särinä kuuluu vain yhdellä kielellä niin hakisin vikaa A-kielen tallapalasta ja sen kiinityksestä tai virittimestä.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Vildascq
02.12.2012 23:09:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vika voi myös olla kielen satulaurassa. Jos se ei ole oikeassa kulmassa alaspäin kohti viritintappia, renonanssiääniä on odotettavissa. Särinää ei kuulu vain vapaalla kielellä vaan eri nauhoiltakin, sillä basson kieli värähtelee voimakkaasti myös otenauhan ja satulan välillä.
 
T.Nick
03.12.2012 08:09:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vildascq: Vika voi myös olla kielen satulaurassa. Jos se ei ole oikeassa kulmassa alaspäin kohti viritintappia, renonanssiääniä on odotettavissa. Särinää ei kuulu vain vapaalla kielellä vaan eri nauhoiltakin, sillä basson kieli värähtelee voimakkaasti myös otenauhan ja satulan välillä.
 
Jep, kokeilee, että vaikuttaako kielen soimattoman osan demppaaminen tohon murinaan.
 
Tyrä homma! Jumalast putsi!
nisumaka
03.12.2012 09:53:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on myös W Corvette. Warren tallan rakenne on osoittautunut ainakin minulla sellaiseksi, että se tosi helposti "löystyy". Suosittelen käydä läpi vielä kerran kaikki ruuvit. Tietysti A-kieli itse voi olla rikki siten, että punos on irronnut hieman sydämmestä, tollaista olen joskus nähnyt. Tarkista myös satula, kun sekin on Warressa säädettävä. Tästä on paha sanoa mitään, kun vika voi olla niin monessa paikassa, mun pointti on se, että Warressa ainakin mulla helposti menee "halpaan" ja luulee, ettei jokin osa voi aiheuttaa särinää, vaikka se just sen tekee. Säädöissään toi on hinta-laatusuhteeltaan huippubasso, mulla se on ainakin työhevonen.
 
nisumaka
03.01.2013 10:22:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulepa, tarkista sähköt. Mulla Warreen tuli saman kaltainen vika ,mitä kuvaat, ja mulla oli volume potikka päässyt löystymään ja se oli se resonanssi. Tosin vahvistimesta ei kuulunut mitään säröä, mutta tommoinen voi vaikuttaa juotoksiin. Toivottavasti jeesas.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «