p130 29.04.2004 08:42:03 (muokattu 29.04.2004 08:42:28) | |
---|
No mä en kyllä varmuudella tiedä, että mitä mun Epin runko on, mutta se JB kyllä toimii vallan loistavasti siinä tallassa. Tämän väittelyn voi lopettaa alkuunsa eli tähän. Makuasia, josta olen useiden muiden nähnyt olevan samaa mielta kanssani. Toiset kyllä vannovat JB:n nimeen missä vain kitarassa. Ei tarvitse arsyyntyä, mielipide. Minulla on JB Gibson ja Tokai Les Pauleissa. Muotoillaan nyt sitten näin, koska tämä jakaa yleisesti mielipiteitä niin mikäli mahdollista suositellaan JB:tä ihan itse testattavaksi samantyyppisessä kitarassa mihin ollaan hankkimassa ennen ostopäätöstä. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
leather rebel 29.04.2004 08:45:54 (muokattu 29.04.2004 08:48:52) | |
---|
Seymourin JB & Jazz on vallan toimiva yhdistelmä, mutta en tiedä saako niitä f-spaced mallina. Kaikki Duncanin mikit saa F-Spacedina. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Quu 29.04.2004 09:03:20 | |
---|
Jos kaikkia Seymoureja saa F-Spacedina, niin Jazz & JB :) Mutta ketjun aloittaja taitaa laittaa ne aktiivit. http://hevijammu.cjb.net
Hinta: 420e/En tingi. |
Minkäslaista mikkiä kandeis hommata Jackson Ps-4:seen. Kitarassa on entuudestaan jacksonin perusmikit. Aattelin vaihtaa talla- sekä kaulamikit. Vaihdatko niitä ihan vaihtamisen ilosta, vai mitä oikein haet? Jos rahat polttaa taskussa, niin onhan tuossa laatumikkejä ehdolteltu mistä valita. Tai sitten pohdit vielä vähän lisää mitä haet. Ja muista kuitenkin, ettei se mikkien vaihto soundia kovin ratkaisevasti muuta, lähinne se on sellaista pientä hienosäätöä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
hirvijo 29.04.2004 09:21:33 | |
---|
Vaihdatko niitä ihan vaihtamisen ilosta, vai mitä oikein haet? Jos rahat polttaa taskussa, niin onhan tuossa laatumikkejä ehdolteltu mistä valita. Tai sitten pohdit vielä vähän lisää mitä haet. Ja muista kuitenkin, ettei se mikkien vaihto soundia kovin ratkaisevasti muuta, lähinne se on sellaista pientä hienosäätöä. On se kyllä kiva kun joku jaksaa yrittää pitää toisten GAS:iä kurissa. :) |
Quu 29.04.2004 09:40:35 | |
---|
Ja muista kuitenkin, ettei se mikkien vaihto soundia kovin ratkaisevasti muuta, lähinne se on sellaista pientä hienosäätöä. Mutta jos kitarastaan todella tykkää ja haluaa siitä vielä piirun verran paremman, niin kyllä sitten voi mikit vaihtaa. Mulla oli juuri noin mun Epin kanssa: Hienonnäköinen & hyvä soittaa, niin nyt siinä on vielä mukavat sounditkin. Kukin tekee rahoillaan mitä haluaa. Ja kyllä mulla varsinkin kaulanpuoleinen soundi muuttui aivan totaalisesti tuossa Epissä. http://hevijammu.cjb.net
Juzzu 29.04.2004 09:53:32 (muokattu 29.04.2004 09:57:51) | |
---|
Kukin tekee rahoillaan mitä haluaa. Tehköön vaan, totta kai, raha kiertämään, se parantaa kansantaloutta ja tuo veromarkkoja. Ja kyllä mulla varsinkin kaulanpuoleinen soundi muuttui aivan totaalisesti tuossa Epissä. Kyllä mä tuon tiedän, olen itsekin Epissä käyttänyt monia eri mikkejä. Mutta kun tuokin on suhteellista, varsinkin jos soittaja sattuu olemaan uran alkuvaiheilla (en viittaa threadin aloittajaan), niin se soundin erottelevuus, dynamiikka tms. on täysin tuntemattomia asioita - voipi olla että mikkien vaihdolla toivotaan konkreettisesti muutosta soundiiin, eli siis yht'äkkiä sen pikkuisen trankun läpi alkaakin puskemaan Vain tai Henkan soundeja. Tulee mieleen pari kitaraummikko-tuttuja, jotka oli syystä tai toisesta, hämmästyttävästi, keskustelleet LP:n ja Telen soundieroista (musiikkimiehiä kuitenniin). Tulivat sittan asiaa selvittämään mun luokse ja minähän innoissaan sitten demonstroimaan soundieroa. Se mikä mun korvaan vaikutti selvältä erolta, "eiks ookin ihan erilainen", aikaansa vain syvän hiljaisuuden ja sen jälkeen hiljaisen kommentin "voisitko vielä ottaa kummallakin uudet soundit, jos vaikka jotain eroa kuulisi?". Ja yksi asia mikä myös kannattaa muistaa mikkejä vaihdellessa on, että paska maistuu kermakuorrutuksella kuitenkin vielä paskalle. EDIT: mä muuten veikkaan, että mikkien vaihto- ja koko mikkipisnes on kasvanut internetin keksimisen jälkeen ehkä noin 600%. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
DownFall83 29.04.2004 09:59:43 | |
---|
Jeps. Ajattelin vaihtaa mikit lähinnä siksi ku mielestäni soundi on kertakaikkiaan ihan perseestä. Fenderissäni, jos on dimarzio fast track 2 talla mikki on parempi, tuhdinpi ja hevimpi soundi ku jacksonis. |
Hanok 29.04.2004 10:51:18 | |
---|
Jeps. Ajattelin vaihtaa mikit lähinnä siksi ku mielestäni soundi on kertakaikkiaan ihan perseestä. Fenderissäni, jos on dimarzio fast track 2 talla mikki on parempi, tuhdinpi ja hevimpi soundi ku jacksonis. Kannattaa kyllä miettiä vielä jos vaihtaisit saman tien koko kitaran. Mikkien hinta kitaran kokonaisarvoon nähden nousee kuitenkin aika suureksi, varsinkin jos aktiivisettiä lähdetään tekemään. Sen asentaminen vaatii kuitenkin elektroniikankin laittamista uusiksi. |
Quu 29.04.2004 11:00:58 | |
---|
Niijuu... Koita myydä toi Jaska pois ja osta vaikka esp jossa on valmiina aktiivit. Tämä oli vain ehdotus... http://hevijammu.cjb.net
DownFall83 29.04.2004 11:50:53 | |
---|
Jees.. Ei huvittas ruveta vaihtamaan kitaraa, koska jacksonini on pirun hyvä soittaa ja tunnearvoa löytyy. |
Quu 29.04.2004 11:59:09 | |
---|
No sitten taitaa tulla hiukka työtä jos aktiivit laitat. Passiivit ei muuta vaadi kun hiukka tinaamista. http://hevijammu.cjb.net