Aihe: MarkBass -klubi
1 2 3 4 532 33 34 35 3644 45 46 47 48
Osmonautti
02.01.2013 21:36:24
Rämppy: SoundStoressa on sellainen "testiseinä" jossa voi nappien painalluksilla kytkeä eri nuppi-kaappi -yhdistelmiä. Jos asut lähiseudulla, kannattaa ottaa oma basso mukaan ja verrata nuppeja paikan päällä. Itse päädyin LittleMark IIIeen nimen omaan lämpimän ja tanakan, mutta selkeän vintagehenkisen soundin takia. VPF-potikalla saa helposti ja portaattomasti säädettyä peukutteluun sopivaa keskialuekuoppaa/ylä-alakorostusta soundiin. Toisaalta kaapit vaikuttaa soundiin aivan ratkaisevasti. Ainakin Markin omien Standard 1x15 ja 2x12 kaappien kanssa toimii. Mullakin on enimmäkseen presari käytössä.

Kiitän infosta. Täytyy katsastaa putiikki. Little mark kakkosia ei taida enää mistään saada halvemmalla eli hankintaan varmaan menis tuo LMIII sitten. Mikäli sattuu löytymään liikkeestä ja miellyttää miestä.

Onko kellään tietoa tuosta analog ja digital tehon erosta? Luotettavuus yms. kiinnostaa..
hollstro
02.01.2013 22:29:02

Osmonautti: Kiitän infosta. Täytyy katsastaa putiikki. Little mark kakkosia ei taida enää mistään saada halvemmalla eli hankintaan varmaan menis tuo LMIII sitten. Mikäli sattuu löytymään liikkeestä ja miellyttää miestä.

Onko kellään tietoa tuosta analog ja digital tehon erosta? Luotettavuus yms. kiinnostaa..

Watti on watti kun se mitataan samalla menetelmällä. Se miten kovalta vahvstin kuulostaa ei ole keskimääräisen tehon perusteella pääteltävissä. Kyky toistaa transientteja ratkaisee paljon, ja se on taas riippuvainen pääteasteen suunnittelusta.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Rämppy
03.01.2013 15:12:42 (muokattu 03.01.2013 15:13:12)
Jos tarkoitat teholla sitä kuinka kovaa ääntä koko paketti puskee, niin myös kaiuttimilla on merkittävä osuus tässä yhtälössä. Kestävyyttä itsekin selvittelin nettiarvioista ja muutamalta tutulta soittajalta. Sen perusteella MarkBassit ovat luotettavan laitteen maineessa. Soundstore antaa noille 3 vuoden takuun ja huolto on Helsingissä eikä jossain rotterdamissa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
BASSOPAAVO
20.01.2013 19:26:06
No - liitytään jonon jatkeeksi Little Mark 800:ella, sekä HF410 ja HR 151 paketilla.
Soundiin olen ollut tyytyväinen ja vääntö ei lopu kesken kovemmassakaan menossa. Puhumattakaan roudausystävällisyydestä - selkävaivainen kun olen
Esa H
20.01.2013 21:37:12
BASSOPAAVO: No - liitytään jonon jatkeeksi Little Mark 800:ella, sekä HF410 ja HR 151 paketilla.
Soundiin olen ollut tyytyväinen ja vääntö ei lopu kesken kovemmassakaan menossa. Puhumattakaan roudausystävällisyydestä - selkävaivainen kun olen

Miltä toi HR 151 kuullostaa yksinään ? Mulla on HF410:n kaverina 121 H. Kumpikin kuullostaa yksinääkin hyvältä. Kaiutinkasa olisi isompi, jos 4*10:n kaverina olisi HR151.
BASSOPAAVO
21.01.2013 21:13:41
Esa H: Miltä toi HR 151 kuullostaa yksinään ? Mulla on HF410:n kaverina 121 H. Kumpikin kuullostaa yksinääkin hyvältä. Kaiutinkasa olisi isompi, jos 4*10:n kaverina olisi HR151.

No sillä saa sen perinteisen syvän ja tumman soundin, vaikka saa siitä kirkkaampaakin ääntä ulos. Nyt heti kärkeen on sanottava, että musiikkityyli on
mulla suomi-poppia laidasta laitaan, mukaanlukien iskelmää ja tanssimusiikkia.
Tanssikeikoilla olen soittanut kummallakin kaapilla erikseen, sekä yhdessä ja poppikeikoilla pääasiassa olen kasannut koko stackin.
Moby_Dick
30.01.2013 17:56:55
Kysymys bassokaappiasiassa.

Mulla on F1 vahvistin ja Classic 104 kaappi.

Olen ajatellut hankkia toisen kaapin kaveriksi tuolle sillä ajatuksella, että sitä kaappia voisi käyttää sekä yhdessä että erikseen tuon vahvistimen kanssa.

Kysymys lienee, että minkälainen kaappi kannattaisi hankkia tuolla ajatuksella?

Ajatuksissa on pyörinyt joku 2X10 mutta ajatuksen järkevyydestä en ole varma.
Enkä ole välttämättä tämän asian kanssa merkkilojaali.
"This time you dont need any weapon" AP Kivinen
PnukBassist
31.01.2013 08:42:48

Moby_Dick: Kysymys lienee, että minkälainen kaappi kannattaisi hankkia tuolla ajatuksella?

Ajatuksissa on pyörinyt joku 2X10 mutta ajatuksen järkevyydestä en ole varma.
Enkä ole välttämättä tämän asian kanssa merkkilojaali.

Itellä MB:n Traveller 121H ja Standard 104HF ja paketti on toiminu erittäin hyvin, joten ainakin tota 121H:ta voin suositella. 2x10" ei varmaan oo yhtään huono myöskään.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
Esa H
31.01.2013 08:55:51
PnukBassist: Itellä MB:n Traveller 121H ja Standard 104HF ja paketti on toiminu erittäin hyvin, joten ainakin tota 121H:ta voin suositella. 2x10" ei varmaan oo yhtään huono myöskään.

Meikäläisellä samanlainen yhdistelmä. Toimii erittäin hyvin. Pikkukaappia on helppo kuljetella tarvittaessa mukanaan ja siitäkin lähtee melua melkoisesti.

Vertailin joskun Soundstoressa 121H:ta ja 2*10:ä. Mun mielestä 121H:ssa oli parempi saundi - lähinnä pehmeämpi. Tämä on tietysti makukysymys.
cthulhu98
31.01.2013 09:45:57
Onko kenelläkään kokemuksia Markbass MB Mini Dististä?
Respect my authoritah!
Moby_Dick
31.01.2013 12:34:32
PnukBassist: Itellä MB:n Traveller 121H ja Standard 104HF ja paketti on toiminu erittäin hyvin, joten ainakin tota 121H:ta voin suositella. 2x10" ei varmaan oo yhtään huono myöskään.

Kiitos vinkistä, joku tommonen se voisi ollakin! Tänks.
Moby_Dick
31.01.2013 12:36:04
Esa H: Meikäläisellä samanlainen yhdistelmä. Toimii erittäin hyvin. Pikkukaappia on helppo kuljetella tarvittaessa mukanaan ja siitäkin lähtee melua melkoisesti.

Vertailin joskun Soundstoressa 121H:ta ja 2*10:ä. Mun mielestä 121H:ssa oli parempi saundi - lähinnä pehmeämpi. Tämä on tietysti makukysymys.

Tuo on hyvä tietää, pehmeämpää soundia haeskelenkin eli alkaisi näköjään natsaamaan. Kiitti!
BASSOPAAVO
10.02.2013 19:05:36
BASSOPAAVO: No sillä saa sen perinteisen syvän ja tumman soundin, vaikka saa siitä kirkkaampaakin ääntä ulos. Nyt heti kärkeen on sanottava, että musiikkityyli on
mulla suomi-poppia laidasta laitaan, mukaanlukien iskelmää ja tanssimusiikkia.
Tanssikeikoilla olen soittanut kummallakin kaapilla erikseen, sekä yhdessä ja poppikeikoilla pääasiassa olen kasannut koko stackin.

Niin - täytyy korjata pikku virhe: HR 151:en kaverina on tietysti HF104, eikä HF410. Meni nääs vähän numerot sekaisin.
osmonen
03.06.2013 13:17:44

Tähän voisi löytyä jonkunlaista mielipidettä Markbass-klubilaisilta. Markbass houkuttelisi mutta budjetti on hieman tiukka. Riittääköhän JB Players School -combo pienille keikoille tai lavamonnariksi? Tehoa on ilmeisesti 150 w ilman lisäkaiutinta. Kysyn siksi, että valmistajat ilmoittavat tehoja niin monella tavalla ja tehojen suhde äänenvoimakkuuteen riippuu niin monesta asiasta. Tarvitsemani lavavolyymi ei rokkikeikallakaan ole iso.

Ei ole tähän hätään mahdollisuutta käydä testaamassa kyseistä comboa missään.
jukkajylli
11.06.2013 20:28:11
Tuli just mark-bass huollosta. Little mark II, siis. Trankut meni oikariin ja paskaks ja vaihtoon (keikalla pimeni, tietty..). Kaverilla oli korjaajakaverin arvion mukaan uudessa little mark III:ssa sama vika. Se meni kuitenkin takuuhultona. Hanelle sanottiin huollon yhteydessa, etta n. 1%:n markbass nuppeihin tulee tammoinen vika. Ajateltiin hankkia prosenttiliivit.
Gary oin
12.06.2013 08:15:47

jukkajylli: Tuli just mark-bass huollosta. Little mark II, siis. Trankut meni oikariin ja paskaks ja vaihtoon (keikalla pimeni, tietty..). Kaverilla oli korjaajakaverin arvion mukaan uudessa little mark III:ssa sama vika. Se meni kuitenkin takuuhultona. Hanelle sanottiin huollon yhteydessa, etta n. 1%:n markbass nuppeihin tulee tammoinen vika. Ajateltiin hankkia prosenttiliivit.

Mulle kans yhdet. R500:sta pääte oikoseen kesken reenien. Huoltoreissu kesti pitkälle kolmatta kuukautta, kunnes selvisi että virtalähteen puolellakin on vikaa. Onneksi Tapiola sentään toimi kotivakuutuksen kanssa vähän ripeämmin =)

Pitkän pähkäilyn ja renkaanpotkimisen jälkeen tilasin sitten Soitin Laineelta saman pelin, kun oli vielä yksi jäljellä. Liikkeen demolaite ja kuukauden vanhempi kuin tuo kärähtänyt, mutta onpa sentään täysi takuu tällä kertaa.
Jari on sellanen vähän juntti, lähes kääpiön mitoissa oleva harmaa kumipää. Kunnon reppana.
jukkajylli
12.06.2013 16:11:44
Turisas: Mulle kans yhdet. R500:sta pääte oikoseen kesken reenien. Huoltoreissu kesti pitkälle kolmatta kuukautta, kunnes selvisi että virtalähteen puolellakin on vikaa. Onneksi Tapiola sentään toimi kotivakuutuksen kanssa vähän ripeämmin =)

Pitkän pähkäilyn ja renkaanpotkimisen jälkeen tilasin sitten Soitin Laineelta saman pelin, kun oli vielä yksi jäljellä. Liikkeen demolaite ja kuukauden vanhempi kuin tuo kärähtänyt, mutta onpa sentään täysi takuu tällä kertaa.

Nimenomaan, paatteen trankut oikariin ja sen seurauksena virtalahde myos rikki. Tervetuloa jengiin! Ettei vaan olis tyyppivika kuitenkin..
Dropped C
12.06.2013 19:14:47 (muokattu 12.06.2013 19:16:56)
Mulla on kyllä kestäny tollanen R500 jokaviikkoista soittoa nyt tollaset vajaat neljä vuotta. Toivottavasti ei kosahda, kun diggaan saundista ja säädöistä. Paljon parempi saundi tässä on kun tossa mun LM800:ssa ja ei ole niitä turhia soundinhuononnusfiltterisäätöjä. Kerran on sulake aktivoitunut.
suti666
12.06.2013 21:13:56
Liityin joukkoon mukavaan mini cmd 121p:llä.
Ja todella tyytyväinen olen tuohon ollut ja suosittelen lämpimästi ketkä tuollaisesta haaveilevat. :D
Ja kysymys kokeneemmilta. Millaisia kaappeja olette tuon kanssa käyttäneet? Kukkuisiko tuo hyvin esim. GK:n neo 2x12 kaapin kanssa?
Pahoittelen jos viesti on asiattoman oloinen, mutta oma vahvistin historiani on suppea ja tarvitsen tietäjien neuvoja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)