Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kuunteluapuja!
1 2
darkus
31.12.2012 17:17:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hey!
 
Eli jos täällä on joku jolla menee kuuntelu luotettavasti alle 80hz niin jos viittis vilkasta onko mulla subit ihan katossa ja jumissa ja tukassa ja vituillaan vai ei..
 
Katoin mittareilla mutta en ole varma.
 
Tossa alustava rough mix
https://dl.dropbox.com/u/23190863/joo3.mp3
 
Vertailukohteeksi vaikkapa tämä (kelaa suoraan kohtaan 0:43)
http://www.youtube.com/watch?v=c6hl3ufc8rI
 
Kiitos! =)
 
Attack Attack, Were back again baby!
dewil
31.12.2012 20:30:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tod. Enemmänkin mahtuis. Melkolaillakin, mun makuuni.
Tiukkaa on soundi!
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
darkus
31.12.2012 21:14:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia!
 
Voisin kokeilla master channelin jakamista kahteen auxiin joista toinen alle 100hz ja toinen yli, ja kompressoida/limitoida ton subikanavan ihan lyttyyn.
 
Noi matalat taajuudet on aina mulle vähän semmonen iso pelottava mörkö kun ei ole luotettavaa kuuntelua alas asti.
 
Attack Attack, Were back again baby!
saastara
01.01.2013 11:32:13 (muokattu 01.01.2013 11:39:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Kiitoksia!
 
Voisin kokeilla master channelin jakamista kahteen auxiin joista toinen alle 100hz ja toinen yli, ja kompressoida/limitoida ton subikanavan ihan lyttyyn.

 
Mitä ajattelit tällä saavuttaa jos kuuntelu on edelleenkin epäluotettava alapään osalta? Sitten sulla on kasa täysin staattiseksi länättyä huminaa joka voi olla liian kovalla tai hiljaisella?
 
Noi matalat taajuudet on aina mulle vähän semmonen iso pelottava mörkö kun ei ole luotettavaa kuuntelua alas asti.
 
Ootko laadukkaita luureja ajatellut..?
 
Hitler used Telefunkens.
maza
01.01.2013 11:36:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tässä ainakaan liikaa botnea ole, tän tyyppiseltä materiaalilta olisin ehkä olettanut enemmänkin - en tosin todellakaan ole tyylin asiantuntija.
 
Meneekö sulla basso rumpuryhmään?
darkus
01.01.2013 11:49:32 (muokattu 01.01.2013 11:51:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Mitä ajattelit tällä saavuttaa jos kuuntelu on edelleenkin epäluotettava alapään osalta? Sitten sulla on kasa täysin staattiseksi länättyä huminaa joka voi olla liian kovalla tai hiljaisella?
 

 
Ootko laadukkaita luureja ajatellut..?

 
Mulla on Sennheiserin HD600 ja behringerin truthit jotka kuulostaa paskassa huoneessa ihan miltä sattuu.
 
Oon ajatellu Adamin A7X:pönttöjä ja akustointia
 
Attack Attack, Were back again baby!
darkus
01.01.2013 11:50:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maza: Ei tässä ainakaan liikaa botnea ole, tän tyyppiseltä materiaalilta olisin ehkä olettanut enemmänkin - en tosin todellakaan ole tyylin asiantuntija.
 
Meneekö sulla basso rumpuryhmään?

 
Ei mee, rummuille, bassolle ja kitaroille on kaikille oma bus.
 
Basso on kyllä leijeröity basarin kanssa ja basso dukkaa 2db kun basari iskee eli sidechainia on kyl....
 
Attack Attack, Were back again baby!
jannu
01.01.2013 12:13:31 (muokattu 01.01.2013 12:14:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, ei tossa botnea liikaa ole. Rohkeesti vaan hanaa. Ehkä riittävä liike on vaan laittaa bassoa isommalle? Samoin kuin alamiddleäkin vois vaikka bassolle antaa vähän enempi, niin tulis lisää turpaanvetomeininkiä.
 
Kumpi sulla menee alemmas, bassari vai basso?
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
darkus
01.01.2013 12:25:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso menee alemmas.
 
Attack Attack, Were back again baby!
saastara
01.01.2013 13:11:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Mulla on Sennheiserin HD600 ja behringerin truthit jotka kuulostaa paskassa huoneessa ihan miltä sattuu.
 
Oon ajatellu Adamin A7X:pönttöjä ja akustointia

 
Hd600 kuulostaa aina samalta missä tahansa tilassa. Referenssimatskun kanssa ne on enemmän kuin riittävät basso-osaton tarkistamiseen.
 
Vaikka akustointi ja Behkuista päivittäminen onkin ehdottomasti suositeltavaa, suosittelen silti tutustumaan / paneutumaan tohon luureilla tsekkaamiseen. Mitä nyt sun postauksia oon lukenut, niin epäilen vahvasti, että sulla on käytössä sellaisia rahoja ja tiloja, johon sä saisit akustoitua 'oikeasti' luotettavan toiston 80hz alaspäin.
 
Tästä huolimatta väitän kyllä, että työhuoneen akustoiminen parantaa sun työskentelyä enemmän kuin mikään laite mitä sä voit ostaa.
 
Hitler used Telefunkens.
darkus
01.01.2013 13:34:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara: Hd600 kuulostaa aina samalta missä tahansa tilassa. Referenssimatskun kanssa ne on enemmän kuin riittävät basso-osaton tarkistamiseen.
 
Vaikka akustointi ja Behkuista päivittäminen onkin ehdottomasti suositeltavaa, suosittelen silti tutustumaan / paneutumaan tohon luureilla tsekkaamiseen. Mitä nyt sun postauksia oon lukenut, niin epäilen vahvasti, että sulla on käytössä sellaisia rahoja ja tiloja, johon sä saisit akustoitua 'oikeasti' luotettavan toiston 80hz alaspäin.
 
Tästä huolimatta väitän kyllä, että työhuoneen akustoiminen parantaa sun työskentelyä enemmän kuin mikään laite mitä sä voit ostaa.

 
Mä en ikinä väittänyt että kuulokkeet kuulostaa jotenkin erilaiselta eri tiloissa? lol
 
Joo ku ensin olis nää kaijuttimet jotenkin järkevän matkan päässä seinästä haha...
 
Attack Attack, Were back again baby!
saastara
01.01.2013 14:00:22 (muokattu 01.01.2013 14:38:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Mä en ikinä väittänyt että kuulokkeet kuulostaa jotenkin erilaiselta eri tiloissa? lol
 
Et toki. Tarkotin sitä, että sulla on käsissäs muuttujista vapaa kuuntelu, johon sä voit luottaa, jos vain opettelet sen.
 
E: Niin ja jäi epäselväksi, että mikä visio sulla oli tossa multiband-limitoinnissa?
 
Hitler used Telefunkens.
darkus
01.01.2013 16:36:12 (muokattu 01.01.2013 16:38:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus:
 
Voisin kokeilla master channelin jakamista kahteen auxiin joista toinen alle 100hz ja toinen yli, ja kompressoida/limitoida ton subikanavan ihan lyttyyn.

 
Tein nyt juurikin näin eli nyt on miksaukseen lisätty kompressoitua alapäätä lisää.
 
Saastaralle jo etukäteen koska mokoma kysyy kuitenkin; Mun mielestä jos joku pitää saada soimaan kovempaa, sitä kannattaa mielummin kompressoida ja nostaa kompressorin outputgainilla hieman, kuin suoraan EQ:n alahyllyllä boostia kehiin.
 
EDIT: unohdin tietenkin linkin, onko parempi? https://dl.dropbox.com/u/23190863/Pavement4.mp3
 
Attack Attack, Were back again baby!
saastara
01.01.2013 17:14:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Saastaralle jo etukäteen koska mokoma kysyy kuitenkin; Mun mielestä jos joku pitää saada soimaan kovempaa, sitä kannattaa mielummin kompressoida ja nostaa kompressorin outputgainilla hieman, kuin suoraan EQ:n alahyllyllä boostia kehiin.
 
Miksi?
 
(täytesana)
 
Hitler used Telefunkens.
darkus
01.01.2013 17:34:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska se tuntuu mun mielestä järkevämmältä.
 
Sano nyt, onko tuo tehnyt mun miksaukselle mitään?
 
Attack Attack, Were back again baby!
saastara
01.01.2013 18:50:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Koska se tuntuu mun mielestä järkevämmältä.
 
Mä nyt olen vähän aistivinani, että sä et halua vastata. :)
 
Jos biisi kaipaa susta lisää alapäätä, miksi sä kompuroit, ennen kuin sä nostat alapäätä? Etenkin jos oot vielä yleissoundiin oikein tyytyväinen?
 
Toinen mikä tuli mieleen, että eikö fiksumpaa olisi hakea sitä lisäbotnea tuolta basarista ja bassosta, ihan vaikka niitä nostamalla, sen sijaan, että rupeaa masterissa jotain, melko perusteettomia, multiband-kikkailuja harrastamaan?
 
Sano nyt, onko tuo tehnyt mun miksaukselle mitään?
 
Jos sä siis mun mielipidettä haluat, niin kyllä toi omaan makuun sietäisi vielä huomattavasti enemmän botnea alleen.. Makukysymyksiähän nämä.
 
Mutta jos haet tommoista TDWP-soundia, mitä tuossa alussakin linkitit, niin ei botnen määrä ole musta se suurin ongelma. Ootko filtteröinyt kitaroista kaiken ylä- ja alapään pois, että 'bassolle ja muille jää tilaa'?
 
Hitler used Telefunkens.
jannu
01.01.2013 23:36:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

darkus: Basso menee alemmas.
 
Niin, mä vaan hetken mietin sellasta semisti epäoleellista, että mitähän se dukkaava bassari tekee biisin botnelle?
 
"You really can't be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Kapane
02.01.2013 06:43:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Bassoa tosiaan lisää nostamalla bassokitaraa ja basaria. Ei masterista. Jos bassottomuus vaivaa, niin silloin vika saattaa olla alamiddlessäkin jota on liikaa.
 
Tässä mua vaivasi ainoastaan jonkinlainen onttous koko miksauksessa. Kuuntelin tarkoituksella suoraan läppärin kajareista, josta tällainen kama 95% kuitenkin kuunnellaan. Tuntui olevan pelkkää rumpua ja kitaraa jotenkin käsittämättömän erottelevalla miksauksella mun makuun. Jotenkin tuntui että oot miksannut basson liikaa pois ja kokoajan sillai, että tähän tulee laulut vielä nokille.
 
http://vimeo.com/46875594#at=0
darkus
02.01.2013 10:29:30 (muokattu 02.01.2013 10:30:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

saastara:
 
Mutta jos haet tommoista TDWP-soundia, mitä tuossa alussakin linkitit, niin ei botnen määrä ole musta se suurin ongelma. Ootko filtteröinyt kitaroista kaiken ylä- ja alapään pois, että 'bassolle ja muille jää tilaa'?

 
Kys. äänite ei ole ollut mulla mitenkään miksausreferenssinä, muuten mun miksaus olis aivan eri kuulonen. Kuhan nyt oli alapää referenssinä kun satun tietämään että kyseisellä levytyksellä sitä on.
 
Kitaroissa highpass/lowpass 120-12khz. Luulis että mahtuu.
 
Luulenkin että mulla on ongelmana tässä toi 100-300hz alue jota on ehkä liikaa.
 
Joku sanoi että ihankuin lauluille olis jätetty tilaa. No kyllä?!
 
Attack Attack, Were back again baby!
darkus
02.01.2013 10:37:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jannu: Niin, mä vaan hetken mietin sellasta semisti epäoleellista, että mitähän se dukkaava bassari tekee biisin botnelle?
 
Basari ei dukkaa vaan basso dukkaa. 50ms ajan. Ihan vaan sillein että muuten tilasta taisteleva basari mahtuu samaan aikaan joukkoon.
 
Attack Attack, Were back again baby!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «