Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ihan eka ja ainoa musiikin innoittaja?
1
KoskPaavo
31.12.2012 21:23:04 (muokattu 31.12.2012 21:25:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällaisen ketjun nyt keksin.
Mulla oli jostain syystä haitaristi Onni Laihanen ihan alle kymmenvuotiaana 50-luvun lopulla. Sen haitarisävellys "Muuttolintujen lähtö"-tango, siinä oli semmoinen hieno kakkoshaitari mukana, se jotenkin viehätti. "Rantakoivun alla" on mun kestosuosikki, oon vetänyt sitä 50 vuotta eri sovituksin, aina yhtä hieno. "Iltatähti-tango" ei taitu kaikilta vaakapelillä, eikä varsinkaan "Tukholman polkka".
Sorry, tuo otsikko tuli väärin , tarkoitin siis "eka ja vain se yksi", on niitä mullakin pitkä jono tuon jälkeen.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Ukko
31.12.2012 21:38:01
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Tällaisen ketjun nyt keksin.
Mulla oli jostain syystä haitaristi Onni Laihanen ihan alle kymmenvuotiaana 50-luvun lopulla. Sen haitarisävellys "Muuttolintujen lähtö"-tango, siinä oli semmoinen hieno kakkoshaitari mukana, se jotenkin viehätti. "Rantakoivun alla" on mun kestosuosikki, oon vetänyt sitä 50 vuotta eri sovituksin, aina yhtä hieno. "Iltatähti-tango" ei taitu kaikilta vaakapelillä, eikä varsinkaan "Tukholman polkka".
Sorry, tuo otsikko tuli väärin , tarkoitin siis "eka ja vain se yksi", on niitä mullakin pitkä jono tuon jälkeen.

 
Ohhoh.......?
 
COVS jäsen nro 6
EP
31.12.2012 21:45:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KoskPaavo: Tällaisen ketjun nyt keksin.
Mulla oli jostain syystä haitaristi Onni Laihanen ihan alle kymmenvuotiaana 50-luvun lopulla. Sen haitarisävellys "Muuttolintujen lähtö"-tango, siinä oli semmoinen hieno kakkoshaitari mukana, se jotenkin viehätti. "Rantakoivun alla" on mun kestosuosikki, oon vetänyt sitä 50 vuotta eri sovituksin, aina yhtä hieno. "Iltatähti-tango" ei taitu kaikilta vaakapelillä, eikä varsinkaan "Tukholman polkka".
Sorry, tuo otsikko tuli väärin , tarkoitin siis "eka ja vain se yksi", on niitä mullakin pitkä jono tuon jälkeen.

 
Samaa mieltä noista, mutta ne tuli hieman myöhemmin.
 
Mut jos yks pitää mainita niin:
Tapio Rauma!
Joskus, ehkä v.72-73 poikasena tutustuin siskonmiehen pänditreeneissä ekan kerran ja ajattelin, että "ei tollasta ihmistä voi ollakkaan?"
Niin kitaran soittotekniikka kun korkea tenori lauluääni joka muistutti suuresti jo silloin ihailemaani Pepe Willbergiä.
 
pekkajau
31.12.2012 23:57:01 (muokattu 31.12.2012 23:58:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyll se Kirka oli...sitten Juice.
 
omarklah
01.01.2013 00:11:40
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sellin paarin levyautomaatista käsin, Led Zeppelin - Whole Lotta Love.
Siitä se lähti ja loppua ei vielä näy.
 
Semmonev vanha kitara, jonka haljennutta kantta on koitettu tökeröstik korjatak kiiltävällä ja rämisevällä pellimpalalla, or ropro...
pekkajau
01.01.2013 00:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tää on kyllä se eka biisi joka ankkuroitui pakosta alitajuntaan kun isäukko pyöritti tuota savikiekkoa aika päntiönään...
http://www.youtube.com/watch?v=jx4PffXafno
 
pekkajau
01.01.2013 00:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaverin vanhemmat hommas jonkun stereo-ASA hässäkän ja saivat tuon levyn kaupan päälle. Sitä kuunneltiin ja sitten se oli menoa!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirka_keikalla
 
ModernClassic
01.01.2013 05:15:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika paljon tuli kelattua magnetofoonilla:säänn fräännsiskoo ja luukin aut mai päkdooria.
 
Kääntyvää,mutta taittumatonta komppia.
Tankero
01.01.2013 05:51:10 (muokattu 01.01.2013 05:51:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

omarklah: Sellin paarin levyautomaatista käsin, Led Zeppelin - Whole Lotta Love.
Siitä se lähti ja loppua ei vielä näy.

 
Sehän se.
 
Humppajyrä
baron
01.01.2013 11:23:30 (muokattu 01.01.2013 11:34:00)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka olen ilmoittanut erilaisia mielipiteitä kitaristeista niin kyllä se oli Herbert "Häkä" Katz joka soitti humppaa Onni Gideonin orkesterissa mutta lisäksi tosi hienoja jazzvetoja erilaisten kokoonpanojen kanssa, sekä livenä että levyillä.
Erikoisesti jäänyt mieleen EP ruotsalaissaksonisti Hacke Björkstenin kanssa jossa Häkän kitarasoolo piisissä Sweet Georgia Brown oli sellainen jota jaksoin kuunnella kerta toisensa jjälkeen.
 
Edit: Löytyi netistä:
http://www.discogs.com/Hacke-Bj%C3% … ndinavian-Jazz-No-2/release/2503910
 
Siinä muukin jengi oli ihan huippua, Erik Lindström. Kalevi Hänninen, Teuvo Suojärvi.
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «