Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Putkinupin & kaapin valinnan vaikeus.
1
luciferi
27.12.2012 19:09:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjestapäivää kaikille jäsenille! Mulla olisi pienimuotoinen onkelma vahvistimen ja kaapin valinnan kanssa. Pitkällisen seulonnan jälkeen on enää kaksi vaihtoehtoa jäljellä pikkunupiksi ja ne olisi Traynorin DarkHorse ja Voxin Nighttrain. Tarkoituksena olisi parittaa nuppi 1x12 kaapilla. Traynori olisi sinällään valmis paketti että siinä tulisi sopiva kaappi mukana josta saa itse valita onko se takaa avoin vai suljettu, kun taas voxilla on avoin kaappi josta en niin perusta. Mikä olisi hyvä kaappivaihtoehto pariksi tuolle voxille? Ja onko porukalla täällä kokemuksia noista nupeista että kumpi olisi se parempi vaihtoehto semmoiseen laidastalaitaan rytkytykselle? Headroomia saisi olla aika paljon koska tulee pääasiassa efektistä säröt otettua. Itse en pääse missään kyseisiä laitteita testaamaan koska asun täällä mörönperseessä ja työt vie melkein kaiken ylimääräisen ajan. Tuossa vielä T-Kaupan linkit paketeista mitä oon katellu.
 
http://www.thomann.de/fi/vox_nighttrain_bundle.htm
 
http://www.thomann.de/fi/traynor_darkhorse_bundle_2.htm
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Jabe
27.12.2012 21:02:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Vox NightTrain, ja sen kaverina Palmerin 1*10" kaappi, jossa elementtinä Eminencen Copperhead. Näitä Palmereita haluamallaan elementillä saa Uraltonelta. Ja löytyy myös 1*12" kaappi. Näitä voin suositella varauksetta.
 
http://www.uraltone.com/kauppa/
http://uraltone.com/kauppa/index.ph … l&XTCsid=2m9cvcecvou835dhql6b3upb20
 
Mitä NightTrainiin tulee, niin minä olen saanut siitä straton kanssa hyviä kliinejä soundeja, ja vähän säröytetttyjä komppisoundeja esim. Way Huge PorkLoinin kanssa. Hyvää laulavaa särösoundia en NighTrainistä minä ole irti saanut.
 
Traynorista ei mulla itsellä oo mitään kokemuksia, mutta tuosta GW-testistä saa yleiskuvaa, jos et oo vielä tsekannut: http://www.youtube.com/watch?v=GHPL3GFDBcU
 
luciferi
27.12.2012 21:13:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Mulla on Vox NightTrain, ja sen kaverina Palmerin 1*10" kaappi, jossa elementtinä Eminencen Copperhead. Näitä Palmereita haluamallaan elementillä saa Uraltonelta. Ja löytyy myös 1*12" kaappi. Näitä voin suositella varauksetta.
 
http://www.uraltone.com/kauppa/
http://uraltone.com/kauppa/index.ph … l&XTCsid=2m9cvcecvou835dhql6b3upb20
 
Mitä NightTrainiin tulee, niin minä olen saanut siitä straton kanssa hyviä kliinejä soundeja, ja vähän säröytetttyjä komppisoundeja esim. Way Huge PorkLoinin kanssa. Hyvää laulavaa särösoundia en NighTrainistä minä ole irti saanut.
 
Traynorista ei mulla itsellä oo mitään kokemuksia, mutta tuosta GW-testistä saa yleiskuvaa, jos et oo vielä tsekannut: http://www.youtube.com/watch?v=GHPL3GFDBcU

 
Mä oon noita arvosteluja katellu/lukenu molemmista vehkeistä vaikka kuinka paljon mut jostain syystä ei vaan pääse yksimielisyyteen itsensä kanssa siitä että kumpi nuppi lähtisi tilaukseen. Voxi on kyllä voitolla hinnan ja ulkonäön perusteella tässä vaiheessa.
 
No, pitänee vielä pähkäillä ja odotella tulisiko joku kertomaan enemmän tuosta traynorista ennenku päätöksiä tekee. Kiitos vastauksesta!
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
LaMotta
27.12.2012 21:15:30 (muokattu 27.12.2012 21:16:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sopiiko headroom ja NightTrain samaan lauseeseen? Olen tuota kokeillut ja mieleen jäi se, ettei siitä kovin paljoa cleania ääntä saanut säröytymättä. Käytetty se tosin oli, joten putkien kunnosta ei tietenkään voinut olla täysin varma.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
sickboy
27.12.2012 21:49:52 (muokattu 27.12.2012 21:50:49)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä en ymmärrä mikä siinä musakaman ostossa on niin vaikeeta. Tutkii vaihtoehdot, käy kokeilemassa, ostaa liikkeestä, tai käytettynä. Sit ku se peli ei enää tunnu/kuulosta hyvältä, ni siirrytään seuraavaan. Ei se eka, tai toka vahvistin useinkaan ole se elämän ainoa kumppani. Kaupassa moni vahvari kuulostaa paremmalle ku kotona, tai treeniksellä. Fiilikset vaikuttaa, ei ku testaamaan, ei se niin vaikeaa ole. Kokemusta ei kartu ku kokeilemalla.
 
LaMotta
27.12.2012 21:52:15 (muokattu 27.12.2012 21:55:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Mä en ymmärrä mikä siinä musakaman ostossa on niin vaikeeta. Tutkii vaihtoehdot, käy kokeilemassa, ostaa liikkeestä, tai käytettynä.
 
Kehäkolmosella ei varmaan ole mikään ongelma kävellä kauppaan ja testata lähes mitä mieleen juolahtaa. Meillä päin ei esimerkiksi kaupoista saa kertakäynnillä välttämättä edes kieliä (irtokielistä kasattua settiä saa yleensä odotella viikon tai kaksi) tai plektroja (kerran odottelin 6 viikkoa) :)
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
s151669
27.12.2012 21:58:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Sopiiko headroom ja NightTrain samaan lauseeseen?
 
Juu, sama tuli mieleen. Ei sillä että mulla yöjunaa (tai mustaa heppaa) olisi mutta 2xEL84 on 2xEL84 vaikka voissa paistaisi.
 
Muutenkin kuulostaa vähän perse edellä puuhun kiipeämiseltä että haetaan pikkunuppia jonka juju on siinä että sen voi kääntää täysille ja nauttia päätesäröistä --- ja sitten todetaan että säröt otettaisiin pääasiassa multiefektistä.
 
Antikitarasankari
Gabe
27.12.2012 22:18:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos puhtaat on nimenomaan sitä mitä haetaan niin katsoihin hieman tehokkaampia nuppeja. Esim: http://www.thomann.de/fi/vox_nt50h_night_train_50_head.htm
 
www.kitaramaailma.com
LaMotta
27.12.2012 22:26:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

VOX AC15sta kuitenkin irtoaa enemmän cleania kuin Nighttrainista, joten asia ei selity pelkillä putkilla.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
sickboy
27.12.2012 22:59:18 (muokattu 27.12.2012 23:03:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kehäkolmosella ei varmaan ole mikään ongelma kävellä kauppaan ja testata lähes mitä mieleen juolahtaa. Meillä päin ei esimerkiksi kaupoista saa kertakäynnillä välttämättä edes kieliä (irtokielistä kasattua settiä saa yleensä odotella viikon tai kaksi) tai plektroja (kerran odottelin 6 viikkoa) :)
 
Ymmärrän, että etelässä on helpompi mennä liikkeisiin kokeilemaan. On tää pähkäily mun näkökulmasta silti ihan järjetöntä välillä. Viilataan kuukausitolkulla päätöstä, vaikka mieli tulee kumminkin muuttumaan.
 
Toisaalta itse lukeudun niihin, joilla ei ole varaa säästää kaikkea ostamaansa. Olen siis tottunut myymään/ostamaan/vaihtamaan ja näin testaillut oikeasti tosikäytössä eri vahvistimia. Tätähän nyt voi tietty harrastaa, vaikka syrjemmässä asuisikin.
 
EDIT: Aloittajalle vielä ihan asiaakin: Toi 15w ei useimmille riitä headroomiltaan bändisoitossa. Monissa tilanteissa toki, mutta tulee takuulla tilanteita, jossa toi on vaan liian tehoton. Tietty jos sulla jo joku tehokkaampikin on olemassa ni sit ei mitään.
 
luciferi
28.12.2012 10:51:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Kehäkolmosella ei varmaan ole mikään ongelma kävellä kauppaan ja testata lähes mitä mieleen juolahtaa. Meillä päin ei esimerkiksi kaupoista saa kertakäynnillä välttämättä edes kieliä (irtokielistä kasattua settiä saa yleensä odotella viikon tai kaksi) tai plektroja (kerran odottelin 6 viikkoa) :)
 
Tämä on kyllä tullu huomattua. Nyt meni viimeinenkin soitinkauppa konkurssiin tästä läheltä niin kaikki on nyt tilattava jostain muualta.
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
luciferi
28.12.2012 10:58:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sickboy: Ymmärrän, että etelässä on helpompi mennä liikkeisiin kokeilemaan. On tää pähkäily mun näkökulmasta silti ihan järjetöntä välillä. Viilataan kuukausitolkulla päätöstä, vaikka mieli tulee kumminkin muuttumaan.
 
Toisaalta itse lukeudun niihin, joilla ei ole varaa säästää kaikkea ostamaansa. Olen siis tottunut myymään/ostamaan/vaihtamaan ja näin testaillut oikeasti tosikäytössä eri vahvistimia. Tätähän nyt voi tietty harrastaa, vaikka syrjemmässä asuisikin.
 
EDIT: Aloittajalle vielä ihan asiaakin: Toi 15w ei useimmille riitä headroomiltaan bändisoitossa. Monissa tilanteissa toki, mutta tulee takuulla tilanteita, jossa toi on vaan liian tehoton. Tietty jos sulla jo joku tehokkaampikin on olemassa ni sit ei mitään.

 
Joo ei tässä kuukausikaupalla kuitenkaan viilata ostopäätöksiä. Ihan pari päivää on riittänyt. Ja kuten jo ensimmäisessä viestissä sanoin, ei testausmahdollisuutta ole. Etsin tarkoituksella pikkunuppia mikä kanssa ilmenee ensimmäisessä viestissä eli se ei tule bändikäyttöön. Sitä varten on isommat vehkeet. Mutta kiitos kuitenkin vastauksista.
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Gabe
28.12.2012 11:29:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luciferi:Etsin tarkoituksella pikkunuppia mikä kanssa ilmenee ensimmäisessä viestissä eli se ei tule bändikäyttöön. Sitä varten on isommat vehkeet. Mutta kiitos kuitenkin vastauksista.
 
No sitten tuo 15w riittää reilusti. Noista kahdesta minun ääni menee siis tuolle kanadalaiselle Dark Horselle.
 
www.kitaramaailma.com
luciferi
28.12.2012 17:51:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: No sitten tuo 15w riittää reilusti. Noista kahdesta minun ääni menee siis tuolle kanadalaiselle Dark Horselle.
 
Sinne suuntaan omakin mielipide alkaa mennä. Olishan se mukavaa jos testata voisi mutta ei viitti montaa sataa kilsaa ajella pelkän testin takia. T-kauppaan voi kuitenkin aina palauttaa ajamatta toiselle puolelle suomea jos ei miellytä.
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
Gabe
28.12.2012 18:27:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

luciferi: Sinne suuntaan omakin mielipide alkaa mennä. Olishan se mukavaa jos testata voisi mutta ei viitti montaa sataa kilsaa ajella pelkän testin takia. T-kauppaan voi kuitenkin aina palauttaa ajamatta toiselle puolelle suomea jos ei miellytä.
 
Mahtaako Dark Horsea edes saada suomesta? En muista nähneeni missään ainakaan.
 
www.kitaramaailma.com
luciferi
28.12.2012 19:44:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gabe: Mahtaako Dark Horsea edes saada suomesta? En muista nähneeni missään ainakaan.
 
Eipä ole mun tietääkseni ainakaan missään. Kiinnostavan oloinen kapistus kyllä olisi kotikäyttöön. Mut eipä noita voxejakaan kyllä ole täällä päin kokeiltavaksi..
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
luciferi
31.12.2012 19:03:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö täällä tosiaan ole ketään Traynor Darkhorsen omistajaa joka osaisi kertoa vähän minkälainen nupikka kyseessä?
 
Jos ei muut niin ainakin korvat soi hyvässä vireessä!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «