Jucciz 31.12.2012 13:28:34 | |
---|
Kävin tyyppaamassa pari päivää sitten jäsen jniskan luona koko päivän kestäneiden jamisessioiden lomassa myös Bluetone JCM800 Junioria ja sehän on mainio rokkivahvistin. Ilmeisesti kytkentää oli joltain osin modattu korvakuulolta siitä tilanteesta kun vehje oli saapunut testiin. Vertailukohtaa "modaamattomaan" mulla ei ole, mutta noiden muutaman modin jälkeen tuo ainakin soundasi oikein hyvältä 4x12"-kaapin kanssa - tosin meillä taitaakin olla aika yhtenevä soundimaku jniskan kanssa. Vehje myös puhdistui aivan mallikkaaksi Marshall-puhtaaksi volume-potikan avulla, dynamiikkaakin piisaa siis aivan mukavasti. Kyllä kelpasi Kolmatta naista soittaa. :) Mökää lähti sen verran, että olisin voinut kuvitella sen riittävän aivan hyvin sellaisen rumpalin kanssa, jolla on korvat päässä ja jonka ei ole pakko takoa täysillä. Nuppi on myös todella kompaktin kokoinen. Kaiken kaikkiaan: kiinnostava ja varteenotettava laite, jos 80-luvun Marshall-henkinen särömaailma ja kotisoitteluun sopiva teholuokka - unohtamatta kotimaista käsityötä - ovat kiikarissa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Gabe 31.12.2012 13:39:46 | |
---|
Jucciz: Kävin tyyppaamassa pari päivää sitten jäsen jniskan luona koko päivän kestäneiden jamisessioiden lomassa myös Bluetone JCM800 Junioria ja sehän on mainio rokkivahvistin. Nuppi on myös todella kompaktin kokoinen. Kaiken kaikkiaan: kiinnostava ja varteenotettava laite, jos 80-luvun Marshall-henkinen särömaailma ja kotisoitteluun sopiva teholuokka - unohtamatta kotimaista käsityötä - ovat kiikarissa. Kiitos infosta, hyvä tietää. Eli 2-3 wattiakin riittää :) www.kitaramaailma.com |
Jucciz 31.12.2012 13:47:09 (muokattu 31.12.2012 13:47:48) | |
---|
Gabe: Kiitos infosta, hyvä tietää. Eli 2-3 wattiakin riittää :) Riittää: - soitteluun kotosalla, sivistyneen rumpalin kanssa treenikämpällä ja takuulla myös häätöön kerrostalossa Ei riitä: - raivotautisen apinan (lue: voimalla tekniikan sijaan soittavan rumpalin) kanssa äänenvoimakkuudesta kilpailemiseen Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
AngieRainbow 31.12.2012 13:54:42 (muokattu 31.12.2012 13:55:31) | |
---|
Gabe: Kiitos infosta, hyvä tietää. Eli 2-3 wattiakin riittää :) Mä olen viime aikoina heräillyt juurikin tähän tehon määrään. Esim. mun Bluetone JMP50-nupin volume ei ole oikeastaan koskaan lähelläkään puoltaväliä. Viime keikalla mastervolume oli noin 1/4 tehoista, mikä riittää lähes aina. Vaikka onhan se joskus mukava treenikämpällä lyödä oikein kunnolla löylyä. Tosi elämässä kuitenkin yllättävän pienillä tehoilla tuntuu pärjäävän, jos ei nyt missään ulkoilmastadioneilla soittele. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe 31.12.2012 13:55:19 | |
---|
Jucciz: Riittää: - soitteluun kotosalla, sivistyneen rumpalin kanssa treenikämpällä ja takuulla myös häätöön kerrostalossa Ei riitä: - raivotautisen apinan (lue: voimalla tekniikan sijaan soittavan rumpalin) kanssa äänenvoimakkuudesta kilpailemiseen Näinpä juuri, eikä liene järkevääkään lähteä tämmöisen rumpalin kanssa kilpasille. www.kitaramaailma.com |
Gabe 31.12.2012 13:59:00 (muokattu 31.12.2012 13:59:41) | |
---|
AngieRainbow: Mä olen viime aikoina heräillyt juurikin tähän tehon määrään. Sama täällä. Vahvistimien tehot on pienentyneet reilusti, nyt olen huomannut että 15w näyttäisi olevan semmoinen kakkein sopivin minulle. Nyt tällä hetkellä tuo Bluetonen Princeton Reverb vaikuttaisi kaikinpuolin täydelliseltä minun tarpeisiini. Pitää vielä muutama kuukausi arpoa. www.kitaramaailma.com |
AngieRainbow 31.12.2012 14:07:52 (muokattu 31.12.2012 14:08:02) | |
---|
Gabe: Nyt tällä hetkellä tuo Bluetonen Princeton Reverb vaikuttaisi kaikinpuolin täydelliseltä minun tarpeisiini. Pitää vielä muutama kuukausi arpoa. Jahka omani on valmistunut, niin tervetuloa kokeilemaan Tampereelle. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Gabe: nyt olen huomannut että 15w näyttäisi olevan semmoinen kakkein sopivin minulle Samaan tulokseen on tultu täällä: n. 15 watin vahvistimia pystyy yleensä avaamaan särölle asti treenikämpällä ilman tulppia - joskus keikallakin. Siksipä tuohon eturiviin ilmestyikin syksyn/alkutalven aikana nuo kolme: https://dl.dropbox.com/u/4302688/soul_of_tone.jpg Vieläpä aivan erisoundisia koneita kaikki. Ennen kaikkea nuo ovat a)kevyitä ja b)pienikokoisia, eli ihanteellisia myös keikalle. Mikki vaan eteen ja menoksi. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Jucciz 31.12.2012 14:09:37 | |
---|
AngieRainbow: Jahka omani on valmistunut, niin tervetuloa kokeilemaan Tampereelle. Täältä tullaan! :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
PJS 31.12.2012 14:11:57 | |
---|
Jucciz: Samaan tulokseen on tultu täällä: n. 15 watin vahvistimia pystyy yleensä avaamaan särölle asti treenikämpällä ilman tulppia - joskus keikallakin. Siksipä tuohon eturiviin ilmestyikin syksyn/alkutalven aikana nuo kolme: https://dl.dropbox.com/u/4302688/soul_of_tone.jpg Vieläpä aivan erisoundisia koneita kaikki. Ennen kaikkea nuo ovat a)kevyitä ja b)pienikokoisia, eli ihanteellisia myös keikalle. Mikki vaan eteen ja menoksi. Kaikki vaan samaan aikaan päälle ja täbölle. Sit P90 les paulilla avosointuja rouhimaan... Keneltä saundaa? no iteltään tietty, mut varmaan Niilokin arvostais. Peace! |
Numb 31.12.2012 14:12:04 | |
---|
Jos laittaisin joskus kustommivahvistinta, niin Hiwatt -puhdas ja Orange Rockerin särö. |
Gabe 31.12.2012 14:41:25 | |
---|
AngieRainbow: Jahka omani on valmistunut, niin tervetuloa kokeilemaan Tampereelle. Pidetään mielessä. Laita ainakin sitten vaikka tänne vähän juttua mitä pidät siitä? Jucciz: Samaan tulokseen on tultu täällä: n. 15 watin vahvistimia pystyy yleensä avaamaan särölle asti treenikämpällä ilman tulppia - joskus keikallakin. Siksipä tuohon eturiviin ilmestyikin syksyn/alkutalven aikana nuo kolme: https://dl.dropbox.com/u/4302688/soul_of_tone.jpg Vieläpä aivan erisoundisia koneita kaikki. Ennen kaikkea nuo ovat a)kevyitä ja b)pienikokoisia, eli ihanteellisia myös keikalle. Mikki vaan eteen ja menoksi. Näinpä juuri. Minun käytössäni 30 wattiakin on jo aivan liikaa, lisäksi tuommoiset 15 watin vahvistimet on tosi näppäriä jo pelkästään kokonsa puolesta. Sulla on tosi komea Fender rivi tuossa! Jos olisin vähänkään tietävämpi niin tuommoinen vintage princeton olisi hauska omistaa. www.kitaramaailma.com |
Laulava Kylätohtori 31.12.2012 14:52:06 | |
---|
Sanon edelleen, että 15 wattia loppuu aika nopeasti kesken, jos haluaa puhtaita soundeja - vaikka ei olisikaan sitä raivopäistä rumpalia... Toki tämäkin riippuu monista asioista, mutta silti... Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Gabe 31.12.2012 15:02:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Sanon edelleen, että 15 wattia loppuu aika nopeasti kesken, jos haluaa puhtaita soundeja - vaikka ei olisikaan sitä raivopäistä rumpalia... Toki tämäkin riippuu monista asioista, mutta silti... Tietenkin jokaiselle watit tarpeen mukaan. En tarkoittanut että tuo 15w olisi mikään kaikille sopivin määrä, minulle se on juuri passeli. Ja vähän tuokin on vahvistimesta kiinni, Fenderin Blues Junior on esimerkiksi todella äänekäs vahvistin 15 wattiseksi, ja ainakin minun kokemuksieni mukaan pärjää rumpalille helposti. www.kitaramaailma.com |
blues guitar 31.12.2012 15:07:14 (muokattu 31.12.2012 15:09:35) | |
---|
Hyvin piisas viime keikalla 12w Fender 5e3. Oli sen verran pieni paikka että 20w Bluetone olis ollu auttamatta liian äänekäs. Rumpalikin malttoi hillitä itsensä eikä yleisöstä kukaan tälläkertaa valittanu liian suuresta volumesta. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Lancelot 31.12.2012 17:07:38 (muokattu 31.12.2012 17:09:13) | |
---|
Tietysti 2-3 wattia riittää kun veivataan jotain jazzia. Rumpuja voi myös soittaa lujaakin(voimalla) ilman että tekniikka kärsii. Nii joo, :) |
julkke 31.12.2012 17:56:16 | |
---|
Riippuu muuten hyvin pitkälti myös käytettävistä kajareista. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
stratomaster 31.12.2012 19:30:11 (muokattu 31.12.2012 19:31:31) | |
---|
julkke: Riippuu muuten hyvin pitkälti myös käytettävistä kajareista. Jep. Esim. tuon itsekin omistamani Dusty Roadin äänekkyys (mutta myös aivan loistava soundi) perustuu osaltaan siihen, että niissä yleensä käytetty Eminence Red Fang-ämyri on hyvin herkkä, muistaakseni 103 db/1W/1m. Vähemmän herkällä, esim. 100 db:n elementillä tarvittaisiin tuplateho samaan äänenpaineeseen. Pelkästään noista elementtien herkkyystiedoista oikeastaan jo näkee, mihin 1 W tehoa riittää: metrin päässä ämyristä saadaan siis luokkaa 100 db ja ylikin. |
jniska 06.01.2013 18:55:05 | |
---|
Bluetone JCM 800 Junior saundiklippejä. Humbucker-kitara säädöt klo 12, paitsi VVR täysillä, master ja gain klo 13 http://maihinnousu.net/s/18628 Singlecoil-kitara säädöt klo 12, paitsi VVR täysillä, master ja gain klo 14 http://maihinnousu.net/s/18629 Soitto on mitä on, mutta saundia tässä esitelläänkin. Kai sitä saa kunnon kitarakamat omistaa sentään !! |
TTV 06.01.2013 19:47:42 | |
---|
jniska: Bluetone JCM 800 Junior saundiklippejä. Humbucker-kitara säädöt klo 12, paitsi VVR täysillä, master ja gain klo 13 http://maihinnousu.net/s/18628 Singlecoil-kitara säädöt klo 12, paitsi VVR täysillä, master ja gain klo 14 http://maihinnousu.net/s/18629 Soitto on mitä on, mutta saundia tässä esitelläänkin. Boost ei tainnu olla kummassakaan päällä? Hienolta kuulosti joka tapauksessa niin soitto kuin saundikin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |