Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 569 70 71 72 73497 498 499 500 501
blues guitar
30.12.2012 12:50:50

Hynkel Belzepop: Hinta on turvoksissa joo, mutta kusetukseksi homman tekee vain se, että myyjä tietää kyseessä olevan ns. "halvemman" mallin, muttei viitsi kertoa. Näissä MP:n purkeissa kun ei oikein vielä sellaista ulkoista tuntomerkkiä ole, niin onhan toi tosi huonoa meininkiä. Se että jollain on hinta paisuksissa ei tietenkään yksin ole kusettamista.

Toisaalta, jos myyjä ei erityisesti mainitse tuotteen olevan se kalliimpi malli, niin silloin oletuksena se on se halvempi, vaikka onkin ylihintainen.

Ihmeellistä että valmistaja tekee kahta eri tuotetta identtisellä ulkomuodolla.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Hynkel
30.12.2012 14:09:15
blues guitar: Toisaalta, jos myyjä ei erityisesti mainitse tuotteen olevan se kalliimpi malli, niin silloin oletuksena se on se halvempi, vaikka onkin ylihintainen.

Aivan totta. Itse en edes tiennyt että näitä tehdään nykyään Aasiassa, eikä tiennyt DLX:n myyjäkään pedaalia myydessään kun kysyin. Myönsi auliisti ettei ole asiasta varma, joten homma sen puoleen ok. Miulle riittää rehellisyys, ja Mad Professorin osalta se, että soundi on täydellinen omaan makuuni...
Fender, Bluetone, Bogner.
Laulava Kylätohtori
30.12.2012 14:34:31
blues guitar: Toisaalta, jos myyjä ei erityisesti mainitse tuotteen olevan se kalliimpi malli, niin silloin oletuksena se on se halvempi, vaikka onkin ylihintainen.

Joku voi hinnan mukaan olettaa, että on kalliimpi malli. Kyllä tuossa minusta aika harmaalla alueella liikutaan. Aivan selvästi yritetään saada joku kuvittelemaan, että kyseessä on HW, vaikkei suoraan valehdellakaan...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Gabe
30.12.2012 14:41:36

Totta tämäkin. Muutama seikka vaan tekee vähän arveluttavaksi tämän kyseisen tapauksen:

1) Sain kysellä alkuun useampaankin otteeseen että kumpi versio on kyseessä.

2) Ei mitään lippuja lappuja/Laatikkoa tallessa ja tuote ostettu kaverilta.

3) Kun ilmoitin myyjälle että kyseessä on tehdastekoinen versio jonka hinta uutena on tuo hänen pyyntihintansa niin vastaukset sen jälkeen olivat "Ok" "Ok"...

4) Kun ilmoituksesta poistettiin kommentointimahdollisuus ja hinta pysyi samana mutta tarkennusta tuotteesta ei tullut, laitoin hänelle huomautuksen että tuo hänen hintansa on yhä todella korkea. Vastaukseksi sain että tämä asia ei kuulu minulle.

Saahan myymästä tavarastaan pyytää mitä haluaa, mutta kyllä siinä pitäisi sitten rehellisesti kertoa mitä tuotetta ollaan myymässä. Joku joka ei myöskään tiedä näistä niin paljon voi epähuomiossa maksaa ihan törkeän hinnan tuotteesta mikä ei ole sitä mitä hän oletti ostavansa.
www.kitaramaailma.com
blues guitar
30.12.2012 15:00:40 (muokattu 30.12.2012 15:05:00)

Gabe: Totta tämäkin. Muutama seikka vaan tekee vähän arveluttavaksi tämän kyseisen tapauksen:

1) Sain kysellä alkuun useampaankin otteeseen että kumpi versio on kyseessä.

2) Ei mitään lippuja lappuja/Laatikkoa tallessa ja tuote ostettu kaverilta.

3) Kun ilmoitin myyjälle että kyseessä on tehdastekoinen versio jonka hinta uutena on tuo hänen pyyntihintansa niin vastaukset sen jälkeen olivat "Ok" "Ok"...

4) Kun ilmoituksesta poistettiin kommentointimahdollisuus ja hinta pysyi samana mutta tarkennusta tuotteesta ei tullut, laitoin hänelle huomautuksen että tuo hänen hintansa on yhä todella korkea. Vastaukseksi sain että tämä asia ei kuulu minulle.

Saahan myymästä tavarastaan pyytää mitä haluaa, mutta kyllä siinä pitäisi sitten rehellisesti kertoa mitä tuotetta ollaan myymässä. Joku joka ei myöskään tiedä näistä niin paljon voi epähuomiossa maksaa ihan törkeän hinnan tuotteesta mikä ei ole sitä mitä hän oletti ostavansa.

Jep ..kyllä tuossa vaiheessa olisi jo ollut asiallista lisätä ilmoitukseen, että kyseessä on "kiinanmalli". Kyllä tuossa ilmoittamisessa hieman on kusetuksen makua siltä osin.

Toisaalta jos joku on myymässä handwired mallia todennäköisesti myös mainitsee sen myynti-ilmoituksessa.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
oiva tumpeloinen
30.12.2012 15:23:02
blues guitar: Jep ..kyllä tuossa vaiheessa olisi jo ollut asiallista lisätä ilmoitukseen, että kyseessä on "kiinanmalli". Kyllä tuossa ilmoittamisessa hieman on kusetuksen makua siltä osin.

Toisaalta jos joku on myymässä handwired mallia todennäköisesti myös mainitsee sen myynti-ilmoituksessa.

Mun mielestä tuossa ilmoituksessa ei ole yhtään kusetuksen makua. Se on uutta halvempi, eikä siinä missään vihjata sen olevan HW-versio. Mä en ymmärrä, miksi se pitäisi erikseen mainita, kun lähtökohtaisesti mainitsematon lelu on kuitenkin PCB-versio.

Ja mitä tulee vastaukseen: "ei kuulu sulle", voisin ihan hyvin kuvitella jonkun vastaavan tuohon tapaan, jos toinen tinkaa riittävästi aiheesta vielä sen jälkeen, kun on kaupat jo menneet puihin. Se on siinä ihan oikeassa, ettei se oikeasti kuulu kenellekään, jos ilmoituksessa ei valheita ole.
blues guitar
30.12.2012 15:29:29

oiva tumpeloinen: Mun mielestä tuossa ilmoituksessa ei ole yhtään kusetuksen makua. Se on uutta halvempi, eikä siinä missään vihjata sen olevan HW-versio. Mä en ymmärrä, miksi se pitäisi erikseen mainita, kun lähtökohtaisesti mainitsematon lelu on kuitenkin PCB-versio.

Ja mitä tulee vastaukseen: "ei kuulu sulle", voisin ihan hyvin kuvitella jonkun vastaavan tuohon tapaan, jos toinen tinkaa riittävästi aiheesta vielä sen jälkeen, kun on kaupat jo menneet puihin. Se on siinä ihan oikeassa, ettei se oikeasti kuulu kenellekään, jos ilmoituksessa ei valheita ole.

Mutta jos olis maininnu ilmoituksessa kyseessä olevan PCB-version, oltaisiin vältytty näiltäkin keskusteluilta.
oiva tumpeloinen
30.12.2012 15:33:24 (muokattu 30.12.2012 15:37:31)
blues guitar: Mutta jos olis maininnu ilmoituksessa kyseessä olevan PCB-version, oltaisiin vältytty näiltäkin keskusteluilta.

Kaikkeahan sitä voi toki mainita siellä. Mut en oikein menis takuuseen, onko tämän kaltainen keskustelu ja lyttääminen sen parempi tapa hoitaa asioita. Varsinkin, kun toinen osapuoli on täysin hiljaa. Toisaalta aika normi tapa pistää asiat rullaamaan netissä.

Noin yleisesti vastaavista pedaaleista on kyllä ainakin itselle jäänyt mieleen, ettei juuri kukaan PCB-version myyjä mainitse ilmoituksessaan tuota. Eipä niistä kuitenkaan jauheta ihan henkilökohtaisuuksiin menevällä innolla.
blues guitar
30.12.2012 15:41:50

oiva tumpeloinen: Kaikkeahan sitä voi toki mainita siellä. Mut en oikein menis takuuseen, onko tämän kaltainen keskustelu ja lyttääminen sen parempi tapa hoitaa asioita. Varsinkin, kun toinen osapuoli on täysin hiljaa. Toisaalta aika normi tapa pistää asiat rullaamaan netissä.

Joku olisi kuitenkin saattanut tietämättään ostaa tuon HW-versiona. Tämän välttääkseni olisin ainakin itse maininnut että kyseessa on PCB-versio.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään.
oiva tumpeloinen
30.12.2012 15:44:54 (muokattu 30.12.2012 15:46:34)
blues guitar: Joku olisi kuitenkin saattanut tietämättään ostaa tuon HW-versiona. Tämän välttääkseni olisin ainakin itse maininnut että kyseessa on PCB-versio.
Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Olisi voinut ostaa, joo. Mutta aiemmin myyjä ei ilmeisesti tiennyt asiasta, ja tarina ei käsittääkseni missään kohti kerro, aikooko myyjä tulevaisuudessa vastata kysyjille totuuden. Jos vastaa, niin en mä näe mitään ongelmaa. Jos taasen ostaja kiilto silmissä ostaa kysymättä, niin alkaa olemaan vähän fiftisiksti, kumman moka on.

Tarkoitus on siis sanoa, että joku vastuu sillä ostajallakin on asian suhteen. Jos myyjä jättää jotain oleellista mainitsematta ilmoituksessa, sen voi suosiolla skipata heti, tai kysyä asiaa. Tuo nyt suoranaisesti ei ole mikään "piilovika", mikä ei ostajalle tulisi mieleen ostotilanteessa.
Hynkel
30.12.2012 15:54:04
oiva tumpeloinen: Olisi voinut ostaa, joo. Mutta aiemmin myyjä ei ilmeisesti tiennyt asiasta, ja tarina ei käsittääkseni missään kohti kerro, aikooko myyjä tulevaisuudessa vastata kysyjille totuuden. Jos vastaa, niin en mä näe mitään ongelmaa. Jos taasen ostaja kiilto silmissä ostaa kysymättä, niin alkaa olemaan vähän fiftisiksti, kumman moka on.

Tarkoitus on siis sanoa, että joku vastuu sillä ostajallakin on asian suhteen. Jos myyjä jättää jotain oleellista mainitsematta ilmoituksessa, sen voi suosiolla skipata heti, tai kysyä asiaa. Tuo nyt suoranaisesti ei ole mikään "piilovika", mikä ei ostajalle tulisi mieleen ostotilanteessa.

Tässähän tämä kiteytyy. Samaa mieltä myös siitä, että kannattaa miettiä moneen kertaan ennen kuin laittaa nimiä yms. julki näissä yhteyksissä. Oli oikeassa tai ei, oli ne mukana ilmoituksessa tai ei. Ikävää, mutta kantsii muistaa nettimyllytyksen mahdollinen kohtuuttomuus myös ja toimia sen mukaan. Mutta jokainen valitkoon itse.
Fender, Bluetone, Bogner.
JaaGeRMaisTeR
30.12.2012 15:58:29
Mikä siinä on että pitänee kommentoida myytävää tuotetta silleettiis että se ei mene kaupaksi. Antakaa myyjän myydä ja ostajan ostaa... Tuli vaan yksi kaunis päivä vastaan jostain kitarasta että "onpa kallis... maksaa uutenakin jotain" edelleenkään se joka pyytää ei ole se tyhmä.. vaan se joka maksaa. Ja jos hinta mietityttää niin eikös täällä ole siihenkin oma ketjunsa. Ihmetellyt monesti sitä jos ei ole aikomusta ostaa mutta kommentoidaan hinnasta.. meneekö nää samat tyypit prismaankin ilmottamaan että cittarissa tää kirjolohen aivomössö on halvempaa ja jatkaa matkaa...

Tuosta 170 pedalista jos kaveri on nopeesti googlannut ja kattonut että se maksaa sen 240 ja laittanut hinnan sen mukaan.. kaippa se kommentointi poistetaan jos se menee vaan vinkumiseksi..
Pyytäähän autokauppiaatkin 200€ autoista 1200€... ja jos käyt ilmoittaan että nuita saa halvemmalla on kommentti takasin "hae sieltä" joku nuita silti ostaa.

Pakko sanoa että mystinen on internetin myyntipalstat..
markus16
30.12.2012 16:08:09
Tämä keskustelu se vaan jaksaa jatkaa vuodesta toiseen samalla uralla.
Kirka saatana!
MikaHekkanen
30.12.2012 16:09:55
markus16: Tämä keskustelu se vaan jaksaa jatkaa vuodesta toiseen samalla uralla.

Eikö se juuri ole tämän keskustelun tarkoitus?
Päiväni murmelina? burgerina? hurmurina?
Gabe
30.12.2012 16:41:09
oiva tumpeloinen: Kaikkeahan sitä voi toki mainita siellä. Mut en oikein menis takuuseen, onko tämän kaltainen keskustelu ja lyttääminen sen parempi tapa hoitaa asioita. Varsinkin, kun toinen osapuoli on täysin hiljaa. Toisaalta aika normi tapa pistää asiat rullaamaan netissä.

Noin yleisesti vastaavista pedaaleista on kyllä ainakin itselle jäänyt mieleen, ettei juuri kukaan PCB-version myyjä mainitse ilmoituksessaan tuota. Eipä niistä kuitenkaan jauheta ihan henkilökohtaisuuksiin menevällä innolla.

Sanotaan nyt selvennyksenä en tunne myyjää enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa. Tämän tapauksen julkituomisen tarkoitus oli toimia ainoastaan varoituksena/tiedotteena muille potentiaalisille ostajille jotka eivät Mad Professor pedaaleista niin paljoa tiedä. En tiedä miten myyjää tulee toimimaan jatkossa, jos hän sanoo että kyseessä on tehdastekoinen versio niin homma on ok. Mutta kyllä tämä tapaus kaikenkaikkiaan on selvästi harmaalla alueella vaikka ei kusetusta suoranaisesti olisikaan. Ehkä olisin voinut hoitaa asian hieman fiksumminkin, mutta niin olisi myyjäkin. Olen nyt sanonut sanottavani tästä asiasta ja minun puolestani se saa nyt olla.
www.kitaramaailma.com
Laulava Kylätohtori
30.12.2012 19:58:57
Itse en allekirjoita, että totuuden kertomatta jättäminen ei olisi kusetusta. Voinhan myydä stratocasteria, missä on vaikka Squierin body, Fenderinä USA/Mexico-mallin hintaan. Onhan Squierkin Fender, joten jos en kerro tästä ja ostaja ostaa sen "aitona" Fenderinä, niin minä en ole kusettaja ja ostaja on tyhmä...?
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
oiva tumpeloinen
30.12.2012 20:12:13 (muokattu 30.12.2012 20:13:20)
Laulava Kylätohtori: Itse en allekirjoita, että totuuden kertomatta jättäminen ei olisi kusetusta. Voinhan myydä stratocasteria, missä on vaikka Squierin body, Fenderinä USA/Mexico-mallin hintaan. Onhan Squierkin Fender, joten jos en kerro tästä ja ostaja ostaa sen "aitona" Fenderinä, niin minä en ole kusettaja ja ostaja on tyhmä...?

No jos nyt ihan tarkkaan mietitään, niin Squju ei ole Fender. Ja jos sä myyt kokonaisuutta, niin kyllähän siihen kuuluu osat sen mukaan kuin on tehtaalta lähtenyt. Tai sitten niistä sopii mainita erikseen. Menee sinänsä nyt vähän puurot ja vellit sekaisin.

Tuossa purkissa ei oltu vaihdettu mitään, ja kaiken lisäksi myyjä oli antanut gut shotit purkista, mikä mun mielestä kertoo aika kohtuullisen pitkälti, ettei siinä ole tarkoitus kusettaa. Niistä kun näkee heti, kumpaa mallia purkki sattuu olemaan.

Ja tuon kuvankin jälkeen täällä saadaan aikaan keskustelu siitä, minkälainen koijari myyjä on. Kaiken lisäksi niiden henkilöiden toimesta, joilla ei ole mitään tekemistä koko purkin tai pieleen menneiden kauppojen kanssa.

E: jos tuolle sun mainitsemalle koijauslinjalle lähdetään, niin lähempänä totuutta ollaan, kun tilataan parin kympin kopsu MP:stä (niitäkin löytyy nykyisin), ja pistetään se myyntiin alkuperäisenä. Tässä ei kuitenkaan käsittääkseni ole kysymys siitä.
oiva tumpeloinen
30.12.2012 20:34:42
statementus: Mä allekirjoitan tän. Sitäpaitsi tota myydään ihan väärällä nimellä, factory versiot kulkee ihan joka kaupas ja proffan sivul PCB nimen perään liitettynä. Musaliikkeen myyjä sanoi mul et jos nimes ei ole PCB liitettä niin se on Hand Wired. Esim. tää tuote on oikeesti "MAD PROFESSOR SWEET HONEY OVERDRIVE PCB "

Tällä perusteella 90% torin ilmoituksista ylipäätään on ilmoitettu väärin. Muutenkin vähän nihkeä lähteä yhden musiikkiliikkeen sedän ilmoituksen mukaan tekemään yleistyksiä jostain asiasta. Jos siltä pohjalta lähdetään, aika moni romu saisi erilaisen nimen, maineen tai käyttötarkoituksen.
mattim
30.12.2012 20:42:11

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)