Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MI Audio Flex SmartAmp, digiputkivahvari haastaa Kemperin?
1 2
trih
29.12.2012 15:47:42 (muokattu 29.12.2012 15:53:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kemperin haastaja? Vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta niinhän ne kaikki aluksi :)
 
http://www.premierguitar.com/Magazi … /MI_Audio_Unveil_Flex_SmartAmp.aspx
 
Eli esim tabletilla valitaan täysin analoginen skema :). Sitten vaan lataamaan skemoja tabletille...
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
jpjanhun
29.12.2012 16:07:15 (muokattu 29.12.2012 16:08:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varmaan noita profilointilaitteistoja ilmaantuu pian lisää.. ja miksei softaakin? luulis että tuollaisen profiloinnin voisi toteuttaa pc-softallakin. joten eiköhän noita kempereitäkin kohta muutaman vuoden päästä löydy kirpparilta hintaan a 50e (tosin voinee olla mahdollista että näitä silloin jo kiusaa jokin blue screen of death tms.) t. ilonpilaaja
 
Kefiiri
29.12.2012 16:11:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: varmaan noita profilointilaitteistoja ilmaantuu pian lisää..
 
Kyllä, ja niitä sitten vaihdellaan, kuten vahvistimia nyt. Hohhoijaa...
 
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas
Gabe
29.12.2012 16:14:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jpjanhun: luulis että tuollaisen profiloinnin voisi toteuttaa pc-softallakin. joten eiköhän noita kempereitäkin kohta muutaman vuoden päästä löydy kirpparilta hintaan a 50e
 
Tätä odotellessa. Ainakin tämä uutukainen miellyttää silmää enemmän.
 
www.kitaramaailma.com
-HP-
29.12.2012 16:44:06 (muokattu 29.12.2012 17:06:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Kemperin haastaja? Vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta niinhän ne kaikki aluksi :)
 
http://www.premierguitar.com/Magazi … /MI_Audio_Unveil_Flex_SmartAmp.aspx
 
Eli esim tabletilla valitaan täysin analoginen skema :). Sitten vaan lataamaan skemoja tabletille...

 
Tajusinko mä nyt tosta oikein että siellä on tyyliin tuhansia komponentteja sisällä joita sitten skeemojen perusteella otetaan käyttöön ja linkitetään yhteen halutuksi virtapiiriksi? Jumaliste. Pieni suunnitteleminen ollut tuossa.
 
E: Pakko se on olla niin, aika kunnianhimonen yritys ainakin siis. Oikeasti toimiessaan mä veikkaan että tää ei tule unohtumaan aivan heti.
 
"When asked about the technology, Ibrahim explains The Flex SmartAmp is an all-analog path, vacuum tube amplifier like all of the classic designs before it. From the input jack to the speaker cabinet output, the signal flows through all of the traditional components found in customary amplifiers such as resistors, capacitors, power and preamp tubes etc. What sets the Flex SmartAmp apart is the way that these components are wired up to each other can be controlled via a mobile computing device such as a laptop, smart phone or tablet. Digital modelling amps typically switch and control DSP programming. Every option, dial and switch that corresponds to a physical component in the amplifier is switched in real time."
 
"Any modifications that are necessary to any of these amps are just a click away via the Schematics Editor. This allows you to tune the amplifier specifically for the user."
 
Kuka väittää ettei kitara muka ole lyömäsoitin?
TTV
29.12.2012 17:19:17 (muokattu 29.12.2012 17:21:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika veikee idea, toivottavasti ovat satsanneet analogiakytkinten laatuun, sillä ei kai noita virtateitä muuten voi oikein muutella. Lupausten mukaan signaaliketju on puhtaasti analoginen, joten routtaukset pitää tehdä tiettyjen solmupisteiden kautta. Eli, saadaan vaihtoehtoisia piirejä konfattua kyllä, muttei voida vaikuttaa komponettien arvoihin ym. ... tai sitten siellä on aika hemmetillinen matriisi vastuksia ja konkkia ja ehkäpä kuristimiakin jokaisessa piiriosassa, jotka voidaan kytkeä melkein miten lystää. Sähköteknisesti voisin kuvitella tuon olevan melkoisen haastava paketti hanskata, mutta kaippa se jotenkin onnistuu. No, tuomitsematta paras, mielenkiinnolla odottelen ekoja kokemuksia.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Boltsa
29.12.2012 18:28:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hauskin osa tuota artikkelia oli Axe FX:n mainos alapuolella.
 
Boltsa
trih
29.12.2012 19:07:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"...you have 3.43 x 10154 options to choose from"
 
Onneksi aika menee soittamiseen eikä säätämiseen :D
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
A.O.K.
29.12.2012 19:19:12 (muokattu 29.12.2012 19:27:26)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Aika veikee idea, toivottavasti ovat satsanneet analogiakytkinten laatuun, sillä ei kai noita virtateitä muuten voi oikein muutella. Lupausten mukaan signaaliketju on puhtaasti analoginen, joten routtaukset pitää tehdä tiettyjen solmupisteiden kautta. Eli, saadaan vaihtoehtoisia piirejä konfattua kyllä, muttei voida vaikuttaa komponettien arvoihin ym. ... tai sitten siellä on aika hemmetillinen matriisi vastuksia ja konkkia ja ehkäpä kuristimiakin jokaisessa piiriosassa, jotka voidaan kytkeä melkein miten lystää. Sähköteknisesti voisin kuvitella tuon olevan melkoisen haastava paketti hanskata, mutta kaippa se jotenkin onnistuu. No, tuomitsematta paras, mielenkiinnolla odottelen ekoja kokemuksia.
 
Säätövastukset ja säätökonkat helpottavat ehkä vähän tuota ettei siellä tarvitse olla miljoonaa erilaista fyysistä komponenttia :) Eiköhän noita saa integroiduissa piireissäkin jo kaikenlaisia. 99.999% varmasti siellä ei ole analogisia kytkimiä liittämässä eri komponentteja toisiinsa. Vaikka signaaliketju on analoginen niin ei siellä välttämättä montaa perinteistä vastusta tai konkkaa, läjä piirejä vaan.
 
On kyllä mielenkiintoinen laite.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
kallepeltopelle
29.12.2012 21:35:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Kemperin haastaja? Vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta niinhän ne kaikki aluksi :)
 
http://www.premierguitar.com/Magazi … /MI_Audio_Unveil_Flex_SmartAmp.aspx
 
Eli esim tabletilla valitaan täysin analoginen skema :). Sitten vaan lataamaan skemoja tabletille...

 
Enpä usko että on haastaja Kemperile. kaikkia ei kiinnosta PC-ympäristö...
 
oiva tumpeloinen
30.12.2012 00:48:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: Enpä usko että on haastaja Kemperile. kaikkia ei kiinnosta PC-ympäristö...
 
Sen enempiä asiaan perehtymättömänä voisi hyvin kuvitella, että Kemperiä pidetään puucee-ympäristöön sijoittuvana koneena. Jotka vieroksuu tuota, jättää varmaan Kemperinkin väliin. Tai kyllä mulle ainakin Kemperiä kokeillessa jäi mieleen, että ihan samanlainen valikkohelvetti sekin on kuin muutkin nykyaikaiset hedelmäpelit.
TTV
30.12.2012 03:52:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.O.K.: Säätövastukset ja säätökonkat helpottavat ehkä vähän tuota ettei siellä tarvitse olla miljoonaa erilaista fyysistä komponenttia :) Eiköhän noita saa integroiduissa piireissäkin jo kaikenlaisia. 99.999% varmasti siellä ei ole analogisia kytkimiä liittämässä eri komponentteja toisiinsa. Vaikka signaaliketju on analoginen niin ei siellä välttämättä montaa perinteistä vastusta tai konkkaa, läjä piirejä vaan.
 
On kyllä mielenkiintoinen laite.

 
Niinpä, jos skemaa pystyy editoimaan ja eri toiminnallisia lohkoja siirtelemään, niin jotain fiksua on oltava mukana, eikä muutama dedikoitu piiri vielä kovin moneen variaatioon pysty. Päätteen ajoon tarvitaan jo muutakin kuin IC:tä, eli tehokomponenttejakin olisi hyvä olla mukana. Mut joo, ootellaas tarkempia tietoja . . .
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
30.12.2012 10:38:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Niinpä, jos skemaa pystyy editoimaan ja eri toiminnallisia lohkoja siirtelemään, niin jotain fiksua on oltava mukana, eikä muutama dedikoitu piiri vielä kovin moneen variaatioon pysty. Päätteen ajoon tarvitaan jo muutakin kuin IC:tä, eli tehokomponenttejakin olisi hyvä olla mukana. Mut joo, ootellaas tarkempia tietoja . . .
 
Eikös tuon pitänyt olla digiputkivahvistin? eihän siinävoida tarvita mitään komponentteja vaan mahdollisimman tehokas prosessori. Vai missä se digeys on?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
TTV
30.12.2012 10:58:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eikös tuon pitänyt olla digiputkivahvistin? eihän siinävoida tarvita mitään komponentteja vaan mahdollisimman tehokas prosessori. Vai missä se digeys on?
 
Mjaa-a, minä ymmärsin että kyseessä olisi analoginen signaaliketju, jota pystytään konffaamaan skemojen mukaan tietokoneella ym. Voip olla etten tajunnu tuon uutuuden ideaa lainkaan . .
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
30.12.2012 11:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Mjaa-a, minä ymmärsin että kyseessä olisi analoginen signaaliketju, jota pystytään konffaamaan skemojen mukaan tietokoneella ym. Voip olla etten tajunnu tuon uutuuden ideaa lainkaan . .
 
Ai, tuntuu aika utopistiselta idealta eikä se tosiaan silloin ole digitaalinen. Minä kuvittelin, että ne komponentit on digitaalisia malleja joita voi pyöritellä mielensä mukaan tietokoneen muistissa. Jos siellä sisällä on karsea määrä komponentteja ja piuhanpätkiä ja niistä sitten voi yhdistellä mieleisiään kytkentöjä, niin se ei ole digitaalinen ja liaäksi siellä on kamala määrä kaikenlaista turhaa tauhkaa kun yhtä kytkentäähän siellä vain kerrallaan käytetään kummiskin. En taida nyt olla oikein kartalla tämän asian kanssa. Jään tarkkailemaan saisiko joku tolkun, että minkälaisesta laitteesta tuossa nyt oikein on kyse. Eihän nyt ole mikään aprillipäiväkään?
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
I3enjam1n
30.12.2012 11:54:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Eikös tuon pitänyt olla digiputkivahvistin? eihän siinävoida tarvita mitään komponentteja vaan mahdollisimman tehokas prosessori. Vai missä se digeys on?
 
Digeyllä ohjataan ja vaihdetaan analogisen kytkennän komponenttien arvoja ja paikkoja, signaaliketju on täysin analoginen.
 
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
hallu
30.12.2012 12:06:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

I3enjam1n: Digeyllä ohjataan ja vaihdetaan analogisen kytkennän komponenttien arvoja ja paikkoja, signaaliketju on täysin analoginen.
 
Minä olen niin kielipuoli, että kun yritin lukea tuota artikkelia uudelleen, niin en vain saanut siitä kunnolla tolkkua. Luulin, että tuo vahvistin on vain putkipäättäri, johon voidaan etuasteeksi liittää läppäri tai taulutietokone etuasteeksi ja käyttöliittymäksi? Olen aina kuvitellut, että jos jossakin on sana "digitaalinen", niin se tarkoittaa vähintään yhtä ad-da muunnosta signaaliketjussa, muussa tapauksessa se on analoginen. Tämmöinen digitaalinen joka onkin analoginen, menee meikäläisen hilseen yli että heilahtaa. Onko nyt siis kyse siitä, että tuo vahvistin on kokonaan tuossa kotelossa ja se on analoginen, mutta potikoita ohjataan taulutietokoneella, johon voi netistä ladata nappuloille vaihtoehtoisia asentoja?
 
Minä olen nyt niin sekaisin, että vetäydyn takavasemmalle tarkkailemaan tilannetta, ennen kuin paljastan moukkamaisuuttani lisää ja häiritsen tarpeettomasti tätä ketjua.
 
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
TTV
30.12.2012 12:12:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu:
 
Minä olen nyt niin sekaisin, että vetäydyn takavasemmalle tarkkailemaan tilannetta, ennen kuin paljastan moukkamaisuuttani lisää ja häiritsen tarpeettomasti tätä ketjua.

 
Liityn sun seuraksi, eiköhän se selvyys tähänkin vekottimeen vielä tule :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
A.O.K.
30.12.2012 12:23:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Minä olen niin kielipuoli, että kun yritin lukea tuota artikkelia uudelleen, niin en vain saanut siitä kunnolla tolkkua. Luulin, että tuo vahvistin on vain putkipäättäri, johon voidaan etuasteeksi liittää läppäri tai taulutietokone etuasteeksi ja käyttöliittymäksi? Olen aina kuvitellut, että jos jossakin on sana "digitaalinen", niin se tarkoittaa vähintään yhtä ad-da muunnosta signaaliketjussa, muussa tapauksessa se on analoginen. Tämmöinen digitaalinen joka onkin analoginen, menee meikäläisen hilseen yli että heilahtaa. Onko nyt siis kyse siitä, että tuo vahvistin on kokonaan tuossa kotelossa ja se on analoginen, mutta potikoita ohjataan taulutietokoneella, johon voi netistä ladata nappuloille vaihtoehtoisia asentoja?
 
Minä olen nyt niin sekaisin, että vetäydyn takavasemmalle tarkkailemaan tilannetta, ennen kuin paljastan moukkamaisuuttani lisää ja häiritsen tarpeettomasti tätä ketjua.

 
Siinähän sanotaan että digitaalisesti ohjattu analoginen putkivahvistin. Semmoinenhan ei ole mitään uutta, onhan noita räkkietuasteita jossa on muistipaikkoja ollut jo 80-luvun lopusta lähtien. Vallankumouksellista on että tuossa pystytään vaihtamaan komponenttien järjestystä, eikä pelkästään potikoiden arvoja. Eli siis vähän kuin joku tuommoinen räkkietuaste jossa pystytään muuttamaan ilmeisesti kaikkien komponenttien arvoja, määrää ja järjestystä. Jonkinlainen rajattu määrä noita kytkentöjä varmasti on, senkin takia ettei joku onneton käyttäjä onnistu kytkemään pääteputkien 500 voltin jännitettä inputtiin. Mielenkiinnolla kyllä odotan lisätietoja.
 
Well by seventy-six we'll be A.O.K.
kojones
30.12.2012 13:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän tuossa softapuolella ole valmiiden vahvarien schemoja muistissa, joiden perusteella tuohon sitten ajetaan haluttuun muistipaikkaan tietty styrkkari. Hyvin yksinkertaista, mutta vaatii paljon komponentteja.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «