Aihe: Viime keikka part II
1 2 3 4 533 34 35 36 3768 69 70 71 72
Epämuusikko
02.12.2012 22:28:03
Ruka Pe ja La, puitteet oli kohdillaan.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
EP
03.12.2012 06:31:08
WanhaWetäjä:

..Helvetin kylmät lattiat ja ulkoseinät, keittiön lavuaarikaapissa lämpötila on pahimmillaan varmaan pakkasen puolella, mulle tuli kurkku/nenäoireita ja meinas ääni mennä kun joutu laulaan suurimman osan illasta. Myös kiipparisti niiskutteli koko ajan.

No toi ei oo kyllä kivaa, voi tulla vaikka mitä altistuksia..

Mitä näistä, tää alue (=trio forrester) on ollut aina sellanen että pitää tyytyä siihen mitä tarjotaan, mistään ei todellakaan saa olla mitään mieltä ettei vaan ne omat keikat tipahda pois.

EP:n kaltaiset syntymähölmöt pärjäis näissä kuvioissa, kaikki käy.
Lähe Elli tuuraan mua, ois 5 vetoa joulukuun lopussa Rukalla, ota n 30 laulubiisia nuotteineen matkaan niin pärjäät kyllä, muitten vetämistä biiseistä on laput bassolinjoineen.

Sot sot, mut hulluksi saa kyllä kutsua (vaikka on sitä välillä hölmöiltykin)!
Joo, heh heh.. ei oo ees mahdollisuuksia lähtee tällä hetkellä, talo hoidettavana ja elukat.
Lauluhommat oon jättäny niille joilla on lauluääni, tosin duohommaa on joskus harrastettu ja se oli ihan kivaa, kiinnostais vieläkin ..pärjää vaikkei ihan kultakurkku oliskaan.
Thefish
03.12.2012 12:10:25
EP:
Jos täälä kaikki olis aina samaa mieltä (aika usein kyllä on) niin mitää keskustelua (tappelua : )))) ei koskaan syntyisi, olis tylsää!

Jummarran, kevyesti trollipohjalta siis.
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
EP
03.12.2012 13:50:41
Thefish: Jummarran, kevyesti trollipohjalta siis.

Ei! Mutta huumorilla höystettyä asiaa.
Epämuusikko
06.12.2012 12:15:37
Huttukylän uudistettu Nuorisoseuraintalo oli jees ja ruuat oli mitä mainioimmat.
half
16.12.2012 13:41:35
Jämsässa Wanha Mestari eilen. Lähistöllä oli keikalla Ranu vai oliko se Jonu, Viki ja keitä näitä nyt taas onkaan eli saimme soitella aika rauhassa.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
WanhaWetäjä
28.12.2012 10:35:08

http://dl.dropbox.com/u/62628467/kuva.JPG

Joopa joo, kuva on otettu 21.30 kun "tanssit" alkoivat, 1 pari salissa... koko iltana 3 paria yhtä aikaa parketilla, päästiin pois puoli yksi, mikä oli mukavaa.
Tänään pitäsi olla vilkkaampaa, Kuusamosta pitäisi tulla paikallisia jivejalkoja pyörimään loputonta pyörimistään hyrrien lailla, saas nähdä.
HotWheels
29.12.2012 02:07:25
WanhaWetäjä: http://dl.dropbox.com/u/62628467/kuva.JPG

Joopa joo, kuva on otettu 21.30 kun "tanssit" alkoivat, 1 pari salissa... koko iltana 3 paria yhtä aikaa parketilla, päästiin pois puoli yksi, mikä oli mukavaa.
Tänään pitäsi olla vilkkaampaa, Kuusamosta pitäisi tulla paikallisia jivejalkoja pyörimään loputonta pyörimistään hyrrien lailla, saas nähdä.

Oltiin pari viikkoa sitten pe-la ja perjantaina oli ihan mukavasti tanssiporukkaa ja suurin osa paikallisia. Oletteko koko loppuvuoden hovissa?
WanhaWetäjä
29.12.2012 02:49:10

HotWheels: Oltiin pari viikkoa sitten pe-la ja perjantaina oli ihan mukavasti tanssiporukkaa ja suurin osa paikallisia. Oletteko koko loppuvuoden hovissa?

Juu ei...la eli tänään on viimenen veto. Joulunaika verottaa jengiä, paikan vastaava sanoikin että ensi vuonna on uudet kuviot, jouluviikolla ei kannata järjestää tansseja kun ketään ei käy. Ketola&Vitikainen vetää uudenvuoden aattona.
Bilemesta Zonessa oli täysi hulabaloo, rumpalimme kävi katsastamassa, sanoi että touhu muistutti lähinnä eläintarhaa, osa sekasesta nuorisosta seisoi pöydillä ja roikkui tangoista joita oli pöytien päällä.
Epämuusikko
29.12.2012 17:12:39
WanhaWetäjä:Bilemesta Zonessa oli täysi hulabaloo, rumpalimme kävi katsastamassa, sanoi että touhu muistutti lähinnä eläintarhaa, osa sekasesta nuorisosta seisoi pöydillä ja roikkui tangoista joita oli pöytien päällä.

Juuri näin. Eikö olekin mahtavaa? !!!
baron
29.12.2012 20:54:48 (muokattu 29.12.2012 20:56:44)

Terveisiä keikalta: tilat hyvät, safka viimeisen päälle, soittajat saivat syödä ihmisten ruokaa, juoda ihmisten juomia, yleisö tyytyväistä ja tärkeintä: maksajakin!!!
Kapakan omistajakin pyysi yhteystiedot idiksellä että meille voisi olla jatkossakin käyttöä (ja soitimme jatsia??)

Mutta: Muutaman onnistuneen keikan jälkeen mulla oli laput vain iPadillä, jätin ekan kerran paperikansion himaan.
Ja onnistuin saamaan iPadin tottelemattomaan tilaan. Ekan setin soittelin sitten niitä piisejä jotka muistin ulkoa.
Onneksi paikalla oli nörtti, joka vaikkakaan ei tuntenut Applen laitteita, kävi netissä ja löysi ongelmaan korjausohjeet ja loput setit menivät sitten suunnitellusti.

Nyt mökillä oon analysoinut tilanteen:
Oletusasetukset on että kolme kertaa kotia painamalla menee näkövammaisille tarkoitettuun Voiceover toimintoon joka kertoo ääneen mitä tekee mutta ei tottele normaaleita sormikäskyjä.
Ja olin vahingossa painanut kotinappulaa kolme kertaa!
Nyt otin sen pois eli sama ei enää vahingossa tapahdu mutta mitä kaikkia ylläreitä iPadillä on vielä varastossa mua varten?
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
half
29.12.2012 21:04:28
baron: Terveisiä keikalta: tilat hyvät, safka viimeisen päälle, soittajat saivat syödä ihmisten ruokaa, juoda ihmisten juomia, yleisö tyytyväistä ja tärkeintä: maksajakin!!!
Kapakan omistajakin pyysi yhteystiedot idiksellä että meille voisi olla jatkossakin käyttöä (ja soitimme jatsia??)

Mutta: Muutaman onnistuneen keikan jälkeen mulla oli laput vain iPadillä, jätin ekan kerran paperikansion himaan.
Ja onnistuin saamaan iPadin tottelemattomaan tilaan. Ekan setin soittelin sitten niitä piisejä jotka muistin ulkoa.
Onneksi paikalla oli nörtti, joka vaikkakaan ei tuntenut Applen laitteita, kävi netissä ja löysi ongelmaan korjausohjeet ja loput setit menivät sitten suunnitellusti.

Oletusasetukset on että kolme kertaa kotia painamalla menee näkövammaisille tarkoitettuun Voiceover toimintoon joka kertoo ääneen mitä tekee mutta ei tottele normaaleita sormikäskyjä.
Nyt otin sen pois eli sama ei enää vahingossa tapahdu mutta mitä kaikkia ylläreitä iPadillä on vielä varastossa mua varten?

Älä mieti turhia. Soittelet vaan letkeästi ja helpon näköisesti käsiin katsomatta. Samalla otat riettaasti katsekontaktia paikan tyylikkäimpään ladyyn. Lasket itse biisit sisään suurieleisesti ja pidät luonnollisesti viskilasia pianon päällä.
http://www.youtube.com/watch?v=20pCwQC6pWw
rintapek
30.12.2012 12:41:50

half: Älä mieti turhia vaan letkeästi ja helpon näköisesti käsiin katsomatta otat riettaasti katsekontaktia paikan tyylikkäimpään ladyyn. Lasket sisään suurieleisesti pianon päällä.

No mutta Halffi. Hyi sua.
One kind of music only - the good kind
Veksi
30.12.2012 13:14:00 (muokattu 30.12.2012 18:03:48)
Nuorisoseuran 100 vuotisjuhla Ohkolan NS talolla, soittoa pari tuntia, kiva keikka !
MatRa
30.12.2012 15:42:41

baron: Terveisiä keikalta: tilat hyvät, safka viimeisen päälle, soittajat saivat syödä ihmisten ruokaa, juoda ihmisten juomia, yleisö tyytyväistä ja tärkeintä: maksajakin!!!

Ihan parilla keikalla oon kokeillut padia, valo riittää, koko on pienehkö. Oon lähinnä hakenut toivebiiseistä jotain osviittalappuja, ja ulkomuistin tueksi käyttänyt padia. Mutta oon kanssa ajatellut laittaa useimman kansion padiin...olis viimein paperit järjestyksessä, kun ne sekoittaja- luonteeni tuntien ovat aina sekaisin.

Eli, mitä ohjelmaa olet käyttänyt, siis oletko skannannut paperit, ja pdf- papruina sitten lueskellut padista, vai oletko sanat/ soinnut kirjoitellut padiin, vai miten?
Jos ehdit valaista tätä, niin kiitti! Sen huomasin, että torkkutilaan menoa täytyy myöhästyttää, ettei pimene kesken biisin;)
yykaakookaakaatadada mmzatsaa ymzaztaa...
baron
30.12.2012 17:08:53

MatRa:Eli, mitä ohjelmaa olet käyttänyt, siis oletko skannannut paperit, ja pdf- papruina sitten lueskellut padista, vai oletko sanat/ soinnut kirjoitellut padiin, vai miten?
Jos ehdit valaista tätä, niin kiitti! Sen huomasin, että torkkutilaan menoa täytyy myöhästyttää, ettei pimene kesken biisin;)

Mulla on forScore ohjelma, maksoi muutaman euron ja osaa käsitellä pdf:iä. Osan olen skannannut, osan kirjoittanut Finalella joka osaa "export as pdf".
Sitten mulla on Airturn langaton jalkapoljin joka osaa kääntää sivuja ilman että tarvitsee käsiä käyttää.
Mulla on 15 min viive torkkutilaan menemiseen, mun kaikki piisit on lyhyempiä:-)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
MatRa
30.12.2012 17:31:06

baron: Mulla on forScore ohjelma, maksoi muutaman euron ja osaa käsitellä pdf:iä. Osan olen skannannut, osan kirjoittanut Finalella joka osaa "export as pdf".
Sitten mulla on Airturn langaton jalkapoljin joka osaa kääntää sivuja ilman että tarvitsee käsiä käyttää.
Mulla on 15 min viive torkkutilaan menemiseen, mun kaikki piisit on lyhyempiä:-)

Paras kommellus oli yhen tutun pankinjohtajan läksiäisissä, johon tein juhlan edetessä android puhelimeen oman sanoituksen pennitön uneksija- biisistä, juhlakalulle pyydettäessä räätälöidyn. No, pankin johto oli paikalla, kun esitin sen sitten laulaen, samalla puhelimesta sanoja tapaillen. No hyvin meni puoleen väliin värssyjä, ruutu pimeni, no ei kun äkkiä sanat esille pyyhkäisyllä, jotain muminaa siinä samalla hyräillen..että nolotti;)

Kiitos vinkeistä, toi skannaus taitaa olla kätevin tapa. Työ joka kannattaa tehdä, keikoilla kun yhä useammalla on padi, niin laput on äkkiä järjestetty joka nenän eteen. Ja toi on hyvä, että hämärässä näkee lappuja. En ole kyllä auringonpaisteessa ulkokeikalla kokeillu, voi olla että ipadilta ei paljon silloin näe.

Ennen muisti koko keikan ulkomuistista, 50-70 biisin sanat ja kuviot. Ei vaan enää, kovalevy on sen verran lahonnut;)

Toi näytön pienuus on kyllä suhteellista, kai se on meikäläisen viimein uskottava, ja kakkulat hankittava, ei maha mitään.
baron
30.12.2012 17:39:35 (muokattu 30.12.2012 17:47:40)

MatRa: Toi näytön pienuus on kyllä suhteellista, kai se on meikäläisen viimein uskottava, ja kakkulat hankittava, ei maha mitään.

Jos lähtönuotit on selviä niin kyllä ne on riittäviä nähtäväksi iPadin näytöstä.
Jos se on epämääräinen kopion kopion kopio joka skannattu niin sitten vaikeuksia.

Edit: Yksi tapa saada nuotit helpommin luettavaksi on kääntää iPad poikittain jolloin nuotit on suurempia mutta silloin näkyy vain puolet A4:sta kerrallaan jolloin sivua kääntävä jalkapoljin tulee hyödylliseksi!
MatRa
30.12.2012 21:17:22

baron: Jos lähtönuotit on selviä niin kyllä ne on riittäviä nähtäväksi iPadin näytöstä.
Jos se on epämääräinen kopion kopion kopio joka skannattu niin sitten vaikeuksia.

Edit: Yksi tapa saada nuotit helpommin luettavaksi on kääntää iPad poikittain jolloin nuotit on suurempia mutta silloin näkyy vain puolet A4:sta kerrallaan jolloin sivua kääntävä jalkapoljin tulee hyödylliseksi!

Vielä tuosta nuottien luvusta tanssimusassa...jos on ns. puolituttuja biisejä, ts melkein osaa ne, laput on melkeimpä haitaksi, vievät turhaa keskittymistä itse esiintymiseen, katsekontaktia yleisöön jne..sanoistahan se usein se muistaminen jää kiinni, kosketinsoittajalla näkömuisti soittamiseen auttaa kummasti ulkomuistista vedettäessä.

Mutta kun ei luota enää muistiinsa, kyllähän se on paljon rentouttavampaa kun saa päästellä ulkomuistista, tulee soittoonkin enemmän eloa. Siksi tuollainen ipadin jalkapoljin on varmaan tosi hyvä, mahdollisemman helpoksihan se lappuhomma on syytä tehdä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)