Andy Six 28.12.2012 19:12:41 | |
---|
varakeef: Siis vanhat... Ne jotka ovat Helpistä lukeneet "rollarit". Samat heebot,joo...... |
jra 28.12.2012 21:34:34 | |
---|
jazzmies: Stoneseista puhuvat ihmiset, joilla on huono itsetunto, haluavat olla sisäpiirissä tai ovat kyynisiä besserwissereitä. Rollareista puhuvat me kokeneet, joilla on hyvä itsetunto, ovat paljon nähneet ja arvostavat yhtyettä. Mutta ketä armoitettuja ovat ne jotka puhuvat Pyörivistä Paltereista? - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
Stone 28.12.2012 21:48:12 (muokattu 28.12.2012 22:07:54) | |
---|
jazzmies: Stoneseista puhuvat ihmiset, joilla on huono itsetunto, haluavat olla sisäpiirissä tai ovat kyynisiä besserwissereitä. Rollareista puhuvat me kokeneet, joilla on hyvä itsetunto, ovat paljon nähneet ja arvostavat yhtyettä. Jestas ;) En tiedä onko tässä hyvä vai huono itsetunto, mutta itse taidan käyttää molempia termejä siis kumpi tulee aina suusta ensin ulos tai joku muu "sammakko". 70-luvulla nappulana taisin puhua vain Rolling Stones(eista) että sekin vielä :D Seuraavaksi voitaneenkin sitten miettiä, että käytetäänkö Keith Richardsista kutsumanimeä Keith vai Keef :) Kaikki muistavat tietysti senkin, että 60-luvulla Keithin sukunimessä S-kirjain ei ollut sallittu. Eiköhän tästä taas saada jutunjuurta :) Ja tätä en siis sano pahalla kenellekkään vaan huumorilla. "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards |
Artturi 28.12.2012 22:54:53 | |
---|
Keefin Life-kirja on yks parhaista rokkarielämänkerroista minkä olen lukenut! En omista ku ihan vaan muutaman Rolling Stones-levyn ja dvd:n eli en juurikaan tunne tekemäänsä musaa, mutta persoonana hra Richards on kirjansa perusteella "sangen" mielenkiintoinen.. Ens vuonna voiskin ottaa Stonesin tuotannon haltuun, olisko se se uuden vuoden lupaukseni..??? |
mlehtinen 28.12.2012 23:15:35 | |
---|
Artturi: Ens vuonna voiskin ottaa Stonesin tuotannon haltuun, olisko se se uuden vuoden lupaukseni..??? Mullakin tuo on osittain työn alla mutta on siinä melkoinen urakka. Ihan mukava urakka tosin... Maailmassa vaan on liian paljon hyvää musiikkia johon pitäisi tutustua tarkemmin. "Can they do it? Fuck yeah, they're the E Street Band!" |
Joees 29.12.2012 00:07:27 | |
---|
Artturi: Keefin Life-kirja on yks parhaista rokkarielämänkerroista minkä olen lukenut! En omista ku ihan vaan muutaman Rolling Stones-levyn ja dvd:n eli en juurikaan tunne tekemäänsä musaa, mutta persoonana hra Richards on kirjansa perusteella "sangen" mielenkiintoinen.. Ens vuonna voiskin ottaa Stonesin tuotannon haltuun, olisko se se uuden vuoden lupaukseni..??? Kannattaa myös tutustua Ronnie Woodin elämäkertaan. Se on erittäin viihdyttävää luettavaa myös. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Dirtyh 29.12.2012 00:34:30 | |
---|
Methis: Kannattaa myös tutustua Ronnie Woodin elämäkertaan. Se on erittäin viihdyttävää luettavaa myös. Itse pidin lähes raivostuttavana sitä kuinka huono Ronnie on ollut huolehtimaan raha-asioistaan. Kaikkia juttuja leimasi lopulta se että kaveri tuli aina kusetetuksi finanssipuolella. |
Rodger 29.12.2012 00:56:44 | |
---|
Päätöskonsertti Newarkissa oli kovin kankealta vaikuttavaa soittoa. Ihmettelen, että mitä Wood kuvitteli saavuttavansa jatkuvalla kitaran vaihdolla? Miksaajalla oli hänen kitaransa hukassa koko ajan ja luultavasti juuri sen takia, ettei soittaja itsekään tiennyt, millä soittaa. Richards sen sijaan vaihteli normikitaransa ja viisikielisen kanteleensa välillä. Sitten tuli vierailijoita ja vedettiin niin maan perusteelliseesti sooloa, Kaikki vähintää kaksi kertaa. Viu-viu-viu. Kitarat sen kuin lauloi ja joku tonnikeijukin taisi välillä käydä lavalla huutamassa. Oli havaittavissa kaikki samat elementin, joiden takia http://fi.wikipedia.org/wiki/The_Rolling_Stones_Rock_and_Roll_Circus jäi alunperin julkaisematta. Liian pitkään ja turhaan ja vain rahan takia. Vielä kerran, vielä yksi kertsi. |
Rodger 29.12.2012 01:04:55 | |
---|
Stone: Kaikki muistavat tietysti senkin, että 60-luvulla Keithin sukunimessä S-kirjain ei ollut sallittu. Eiköhän tästä taas saada jutunjuurta :) Saadaan varmasti. Minkälainen jurpo ei tiedä tai osaa päättää sukunimensä kirjoitustapaa? Jos on muutaman vuoden jatkuvasti huumeiden vaikutuksen alaisena, niin ehkä identiteettikin alkaa olemaan aika kadoksissa. Olenko Matti vai Maija? Miten tätä sähkökanteletta soitetaan? |
Quadrofenix 29.12.2012 01:19:13 | |
---|
Kun Keefistä (saa vissiin sanoo) on ollut puhetta, niin mitä mieltä ihmiset täällä ovat sen soololevyistä? Yksi suosikkini kaikista maailman julkaisuista on Talk is cheap. Aivan huippua kamaa, esim. Big enough ja varsinkin You dont move me. Hienoa soittoa ja laulua. Steve Jordan ilmeisesti sopi hyvin merirosvon aisapariksi. |
Quadrofenix 29.12.2012 01:34:10 | |
---|
|
Jucciz 29.12.2012 02:44:56 | |
---|
Vaan Kakkosen Uu se vasta tylsää musiikkia onkin. Voi herranjestas. Melkein yhtä unettavaa kuin Coldplay. Tai ehkäpä vaan täysin yhtä unettavaa. Mut joo, mää yritän antaa Rollareille tai Stoneseille, kummalle vaan, mahdollisuuden säännöllisin väliajoin. Ehkä kolahtaa, ehkä ei. Ei sinänsä ole elämän tai kuoleman kysymys tämä. Ehkäpä muutama valittu ehdotus aivan erityisen hyvistä biiseistä (ja vieläpä mikä versio, jos useampia on tarjolla) auttaisi oikealle ladulle. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Funkånaut 29.12.2012 03:17:12 | |
---|
Jucciz: Vaan Kakkosen Uu se vasta tylsää musiikkia onkin. Voi herranjestas. Melkein yhtä unettavaa kuin Coldplay. Tai ehkäpä vaan täysin yhtä unettavaa. Mut joo, mää yritän antaa Rollareille tai Stoneseille, kummalle vaan, mahdollisuuden säännöllisin väliajoin. Ehkä kolahtaa, ehkä ei. Ei sinänsä ole elämän tai kuoleman kysymys tämä. Ehkäpä muutama valittu ehdotus aivan erityisen hyvistä biiseistä (ja vieläpä mikä versio, jos useampia on tarjolla) auttaisi oikealle ladulle. No jaa. Jos väkisin yrittää, niin ei se ikinä kolise. Ehkä joskus kolahtaa, jos antaa vaan ajan kulua. Ehkä ei, mutta mitä sitten. Maailma on täynnä mainiota musiikkia, niin ei yhden bändin kolahtamattomuus paljoa paina. Ihan sama mitä joku teoreetikko väittää. En sääli itseäni, koska olen 10 kertaa älykkäämpi ja 50 kertaa lahjakkaampi kuin tavalliset ihmiset. Eli te. - Krice
Kuuntelen tämmöistä |
Jucciz: Vaan Kakkosen Uu se vasta tylsää musiikkia onkin. Voi herranjestas. Melkein yhtä unettavaa kuin Coldplay. Tai ehkäpä vaan täysin yhtä unettavaa. Mut joo, mää yritän antaa Rollareille tai Stoneseille, kummalle vaan, mahdollisuuden säännöllisin väliajoin. Ehkä kolahtaa, ehkä ei. Ei sinänsä ole elämän tai kuoleman kysymys tämä. Ehkäpä muutama valittu ehdotus aivan erityisen hyvistä biiseistä (ja vieläpä mikä versio, jos useampia on tarjolla) auttaisi oikealle ladulle. Vaikea ehkä tosiaankin tuputtaa mitään "tiettyä" biisiä Stonesilta, mutta ehkäpä Get yer ya-ya's out ' the rolling stones in concert Lp tai CD:stä saisi jonkinlaisen näkökulman bändin bluesrock vivahteisemmasta tuotannosta/ bändin lavakunnosta 60-luvun lopulta. Eihän siitäkään ole pakko pitää, jos varsin väkinäiseltä tuntuu :) Yksi asia mikä minua henkilökohtaisesti on aina ihmetyttänyt Stonesien biiseistä, että miksi 'Stray Cat Blues' ei juurikaan koskaan ole missään Stonesin kokoelmalevyllä (mikä muuten aikalailla slovarimpana versiona tuolla em. konserttilevyllä vrt. levytysversioon)? Minun mielestäni ainakin siinä olisi energiaa vaikka mihin. "If you want heavy metal, talk to John Lee Hooker...that's heavy metal. That's armour!"
-Keith Richards |
Jokapaikanapina 29.12.2012 11:51:11 | |
---|
Funkonaut: No jaa. Jos väkisin yrittää, niin ei se ikinä kolise. Ehkä joskus kolahtaa, jos antaa vaan ajan kulua. Ehkä ei, mutta mitä sitten. Maailma on täynnä mainiota musiikkia, niin ei yhden bändin kolahtamattomuus paljoa paina. Vaan saahan sitä suosituksia kysyä. Mulla meni vuosia ymmärtää mistä Dylanista oli kyse, kun yritin itse ottaa selville. Kuuntelin 60-luvun kamat läpi ja toki sieltä joitakin hyviä juttuja löytyi, mutta moni juttu (varsin akustisista jutuista) tuntui tylsältä. Sitten joku vinkkasi 70-luvun kaman ja huhhuh kun lähti käsistä, aivan loistavalta tuntui! |
Kefiiri 29.12.2012 13:36:39 | |
---|
"Musiikki on ainut melu josta täytyy maksaa." -Alexandre Dumas |
Funkånaut 29.12.2012 15:22:16 | |
---|
Jokapaikanapina: Vaan saahan sitä suosituksia kysyä. Mulla meni vuosia ymmärtää mistä Dylanista oli kyse, kun yritin itse ottaa selville. Kuuntelin 60-luvun kamat läpi ja toki sieltä joitakin hyviä juttuja löytyi, mutta moni juttu (varsin akustisista jutuista) tuntui tylsältä. Sitten joku vinkkasi 70-luvun kaman ja huhhuh kun lähti käsistä, aivan loistavalta tuntui! Saa tietty, mut jos väkisin koittaa hiffata, niin ei siitä tule mitään. Ettei sentää hampaat irvessä tarvitse kokeilla. Kolisee, jos kolisee. Jos ei heti kolise, niin kokeilee joskus uudestaan. Ihan sama mitä joku teoreetikko väittää. En sääli itseäni, koska olen 10 kertaa älykkäämpi ja 50 kertaa lahjakkaampi kuin tavalliset ihmiset. Eli te. - Krice
Kuuntelen tämmöistä |
Jokapaikanapina 29.12.2012 15:43:29 | |
---|
Funkonaut: Saa tietty, mut jos väkisin koittaa hiffata, niin ei siitä tule mitään. Ettei sentää hampaat irvessä tarvitse kokeilla. Kolisee, jos kolisee. Jos ei heti kolise, niin kokeilee joskus uudestaan. Niin, toki. Ja erikseen bändi joita diggaa jollain muulla kuin musiikin tasolla. Mä esimerkiksi diggaan Rushin meiningistä tosi paljon, mutta ei oo montaa biisiä josta oikeesti tykkään, haluisin varmaan vaan tykätä :D Ja erityisesti tietty arvostaa saa ilman että pitää. |
Calliope 29.12.2012 19:39:32 | |
---|
Jucciz: Mut joo, mää yritän antaa Rollareille tai Stoneseille, kummalle vaan, mahdollisuuden säännöllisin väliajoin. Ehkä kolahtaa, ehkä ei. Täältä vertaistukea Juccizelle; vajaa 40 vuotta on jo mennyt, eikä ole tämä yhtye kolahtanut. Ja ylläolevaan linkkiin liittyen, kuuntelen Ry Cooderin Ry Cooderina, kiitos. "Your mind makes a promise that your body can't fill" |
StJerky 29.12.2012 19:46:01 | |
---|
Jucciz: Vaan Kakkosen Uu se vasta tylsää musiikkia onkin. Voi herranjestas. Melkein yhtä unettavaa kuin Coldplay. Tai ehkäpä vaan täysin yhtä unettavaa. Olen kyllä aika pitkälle samaa mieltä. Rollareilla sentään jokunen hieno piisi ja U2:llakin Sunday Bloody Sunday. |