Aihe: Laney VH100R vs Engl Fireball
1 2
Von Härskiburg
28.04.2004 17:19:43

Olen tässä tuuminut, että pistäisin kalustoa kesätyörahnoilla uusiksi. Ainakin joku putkinuppi olisi mielessä, ja olen päätynyt harkitsemaan Laney VH100R- tai Engl Fireball-vaffareita. En ole tuota Engliä päässyt testaamaan, mutta sellaisen käsityksen olen saanut, että olisivat ainakin säröpuolella melko lähellä toisiaan. Laneystä tykkäsin n. 20 minuutin testauksen perusteella. Musatyyli on melko laaja, jonkunlainen sekoitus noist jäsenkuvauksessa näkyviä bändejä, mutta säröllä pääasiassa soittelen.

Eli siis kysyn nyt asiantuntijoilta neuvoa, jotta kumpi parempi. Erityisesti jos joku on omistanut jompaakumpaa jo useita vuosia, niin olisi hyvä tietää, kuinka herkkiä ovat hajoamaan. Saa tietty ehdotta muitakin. Ja jos joku tietää jonkun melko halvan 4x12"-kaapin, joka noiden kumppaniksi sopii, niin otan ilomielin informaatiota vastaan.
"Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa.
skebajaba
28.04.2004 18:26:33
en ole ite tuommosta laneyta kokeillut...mul on lh50-r joka on kyllä hyvä nuppi.
tommonen laney on tolla opethin kitaristilla...
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Skebaristi
28.04.2004 18:32:32

en ole ite tuommosta laneyta kokeillut...mul on lh50-r joka on kyllä hyvä nuppi.
tommonen laney on tolla opethin kitaristilla...

Sentenced myös käyttää tommosta...
"Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy"
Kitarasankari
28.04.2004 18:38:37 (muokattu 28.04.2004 18:41:25)
englistä ei oo kokemuksia mut meidän bändin toinen kitaristi soitti yhen keikan tuolla laneylla ja soundas ihan pirun hyvälle! Bluesiin ja rokkiin löytyi tod hyvät soundit ja kyllä siitä heviäkin irtoo hyvin kun siinä on vielä joku ihme tupla gaini. Cleanit oli myös hyvät, jopa aika lähellä mahtavia fenkku-kliinejä!

EDIT: jos halpaa kaappia etsit niin älä lähde ekana kaupasta uusia kattomaan vaan käytettynä joku marshallin kaappi jossa on celestionit sisällä, ei mitään halpoja behringereitä!!! Onhan 412 kaappi ihan vityn munakas mutta 212 on niin paljon helpompi, halvempi ja soundaa silti aikas muhkeelle!! Mietipä sitä kaapin kokoo vielä!
Jazz is not dead...it just smells funny...ostakaa ibanez!!
Torniojaws
28.04.2004 18:52:18

http://www.rocksolidamps.com --> Sound Bytes

Siellä on iso läjä eri Engl-vahvistimien ääninäytteitä.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Eemil
28.04.2004 19:20:53
Kannattaa vielä tarkkaan harkita minkä Laneyn otat kilpakumppaniksi Englille.

VH100R on kyllä hyvä peli, mutta jos et tarvitse yhtä paljoa efektiluuppeja ja muuta monipuolisuutta niin suosittelen ehdottomasti esim. GH50L. Laneyn nupeista kannattaa testiä VH100R, GH50L ja TT50H.

Tuota TT50H:ta en ole kokeillut, mutta TT20-combo oli todella rautainen.

VH100R:n footswitch on aika herkkä kytkimistään. Olen kuullut pari kertaa tästä ja itsellänikin on yksi kytkin kyrvähtänyt vähän yli vuoden aikana jolloin olen tuolla soittanut. Vaihto maksaa tosin töineen kympin verran eli ei mikään kauhea kankkulan kaivo.
Christian
28.04.2004 19:24:32
VH100R:n footswitch on aika herkkä kytkimistään.

joo, itsellä tippu yks switchi lootan sisälle...
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Swan
28.04.2004 19:39:43
Laneyn nupeista kannattaa testiä VH100R, GH50L ja TT50H.

TT100H:kin lienee specsien perusteella kokeilemisen arvoinen. Jos ikinä näen missään, niin takuulla aion itse ainakin katsastaa jonkun näistä.
Kuinka opin soittamaan niin kuin Carlos Santana? - Sullo bokserisi persvakoosi, ja yritä saada ne sieltä pois soittaessasi.
Sammakko
28.04.2004 19:41:24 (muokattu 28.04.2004 19:41:39)

Osta mielummin fenderin combo on parempi. :)
Puli puli..
Swan
28.04.2004 19:42:28

Sanomista olisikin tullut ilman tuota hymiötä.
Kuinka opin soittamaan niin kuin Carlos Santana? - Sullo bokserisi persvakoosi, ja yritä saada ne sieltä pois soittaessasi.
Kapane
28.04.2004 19:51:22

olis kyllä alkanut tyrät rytkyyn
mua ei huvita enää yhtään mikään. [Kyllä Lähtee]
Antti
29.04.2004 07:59:57
Minulla on tuollainen Laneyn VH100R ja hyvin tyytyväinen olen siihen ollut. Mökää siitä lähtee todella paljon. Ei tarvitse paljon volaa kääntää kun kitara soundaa niin että kaikki kuulevat ihan varmasti. En käytä mitään matolaatikoita tai efectejä kitaran ja vahvistimen välillä.

Soundi puolesta sen verran, että minulle siitä lähtee ihan itsestään todella hyvät säröt. Nuppi soundaa todella selkeästi kovillakin säröilla ja jaksaa soittaa hyvin kaikki äänialueet. Cleaneista en oikein osaa mitään sanoa, koska niillä ei tule pahemmin soiteltua.

Vuoden nuppi on minulla ollut ja tähän mennessä ei ole ollut mitään ongelmia.
Flaxwoodista lähtee Rujo soundi
Hanok
29.04.2004 10:02:10
Kysyjän tarpeista en tiedä, mutta VH100R:n ja Fireballin välillä on aika selviä eroja toimintojen määrässä. Fireballissahan ei mm. ole kuin yksi eq - kannattaa miettiä pärjääkö sillä. Muutenkin Fireball taitaa olla aika pitkälti hevikone (vrt. Peavey 5150), kun taas VH100R:llä pitäisi taipua todella monipuolinen musiikkiskaala helposti. Siinähän saa jo neljää soundia vaihdettua footswitchilläkin ja löytyy pari eq:ta.

Kannattaa kyllä Engliltä harkita myös Screamer-nuppia. Siinäkin on kyllä vain yksi eq, mutta muuten löytyy Fireballia vähän monipuolisempi soundiskaala, myös footswitchillä.
leather rebel
29.04.2004 12:02:07

Fuck yeah! Frontmani... :D
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Von Härskiburg
29.04.2004 18:03:32

Vaikuttaisi kovasti siltä, että tuon Laneyn puoleen kallistuisin. Engli oli klippien perusteella vähän liian hevi, ja onha tossa Laneyssä kaksi EQ:ta. Toisaaklta ei mulla vielä ole edes rahaa kasasa, joten ties mitä muita vahvareita sattuu eteen. Päätin vaan nyt näin etukäteen ruveta harkitsemaan, etten sitten tilin tullen ole innoissani ostamassa ensimmäistä tielle tullutta, vaikka parempia olisi.

Kiitoksia kaikille vastanneille.
Ben_D
29.04.2004 19:26:06

Vaikuttaisi kovasti siltä, että tuon Laneyn puoleen kallistuisin. Engli oli klippien perusteella vähän liian hevi, ja onha tossa Laneyssä kaksi EQ:ta. Toisaaklta ei mulla vielä ole edes rahaa kasasa, joten ties mitä muita vahvareita sattuu eteen. Päätin vaan nyt näin etukäteen ruveta harkitsemaan, etten sitten tilin tullen ole innoissani ostamassa ensimmäistä tielle tullutta, vaikka parempia olisi.

Kiitoksia kaikille vastanneille.

Vielä sen verran, että oletko harkinnut Peavey 5150:aa tai jotain muuta ENGLia?
Von Härskiburg
29.04.2004 21:15:57

Vielä sen verran, että oletko harkinnut Peavey 5150:aa tai jotain muuta ENGLia?

Peaveyn kliineistä olen kuullut aika paljon negatiivista palautetta, ja noissa Engleissä vähän epäilyttää tuo yhteinen EQ kliinille ja särölle. Powerballissa ja Savagessa ainakin olisi kaksi EQ:ta, mutta hinta onkin sitten liian kova. Ja muutenkin tuosta Laneysta puhuvat, että olisi todella monipuolinen. Tosin Screamer alkoi noiden klippien perusteella kiinnostamaan. Se täytyy käydä testaamassa, kuin myös Fireball.
Ben_D
29.04.2004 21:21:12

Peaveyn kliineistä olen kuullut aika paljon negatiivista palautetta, ja noissa Engleissä vähän epäilyttää tuo yhteinen EQ kliinille ja särölle. Powerballissa ja Savagessa ainakin olisi kaksi EQ:ta, mutta hinta onkin sitten liian kova. Ja muutenkin tuosta Laneysta puhuvat, että olisi todella monipuolinen. Tosin Screamer alkoi noiden klippien perusteella kiinnostamaan. Se täytyy käydä testaamassa, kuin myös Fireball.

Niin aivan. Katselinkin tota sun jäsenkuvauksen listaa ja huomasin , että tarviit varmaankin myös cleaneja. Itsellä tulee harvemmin käytettyä kun tota rässiä juntataan. 5150 II-versiossa on molemmille kanaville oma EQ, mutta enpä osaa oikein sanoa clean soundeista. Täytyis oikein testata ajan kanssa ;)

Kokeile se Screamer. On edullisempikin käsittääkseni kun nämä viisyksviisnollat ja Powerballit.
mongoloidi
29.04.2004 21:41:08
Itse olen enempi Englin kannalla.
Laney on tietty hyvä,mutta satun vaan tykkäämään tosta Englistä enempi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)