Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bluetone Black Face-nupille komero
1 2
Hynkel
27.12.2012 21:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on mielestäni maailman paras vahvistin, Bluetone Black Face-nuppi. Tällä hetkellä vahvarin alla on Bognerin sinänsä erinomainen mutta middlekäs Goldfinger 2x12" Celestion Greenback + G12H30-yhdistelmällä.
 
http://muusikoiden.net/dyn/users/102306.jpg
 
Kaapissa ei ole mitään vikaa. Se vain ei sittenkään ole ihan sitä mitä olen hakenut, sillä vaikka tuo kyllä taipuukin monenlaiseen, siitä puuttuu sellainen kuulaus, mitä Fender-mies kovasti kaipailee. Rootsi, siis tiätsä. Luulen, että tämä on enemmänkin hevikorston vehjes, kun minä taas kallistun enemmän tuonne Jeff Beck-osastolle.
 
Arvon raadilta kysyisinkin nyt, että minkälainen kaappi minun kannattaisi hommata? Ymmärrän hyvin, että kaiuttimet pitää ajaa sisään ennen kuin ne varsinaisesti aukeavat, Bognerini kohdalla tämä on luultavasti vielä vaiheessa. Mutta silti. Olen kysynyt Bluetonelta myös heidän kaappejaan, mutta pitäisi päästä eroon tuosta edellisestä..
 
Ottaisin kiitollisena vastaan hyviä vinkkejä, jonka jälkeen Bogner lähtee torille, ja minä jatkan sisäänajoa kunnes oikea soundi löytyy.
 
Fender, Bluetone, Bogner.
kallepeltopelle
27.12.2012 22:55:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi jumalauta...jos noilla ei lähde... ???
 
Siirry luolakauteen( tai keskiajalle )...osta Kemper...ja tulet yllättymään.
 
Hynkel
27.12.2012 22:56:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kallepeltopelle: Voi jumalauta...jos noilla ei lähde... ???
 
Siirry luolakauteen( tai keskiajalle )...osta Kemper...ja tulet yllättymään.

 
Lähteehän niillä. Mutta ei sitä mitä haetaan. Mitkä elementit Kemperissä on?
 
Fender, Bluetone, Bogner.
kallepeltopelle
27.12.2012 23:02:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Lähteehän niillä. Mutta ei sitä mitä haetaan. Mitkä elementit Kemperissä on?
 
Sorry, mitä tarkoitat elementeilllä... Kemperissä on riittävästi.
 
kallepeltopelle
27.12.2012 23:04:30 (muokattu 27.12.2012 23:10:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se järkytys että mallintavasta voi löytyä parempi soundi ?
 
http://www.gearslutz.com/board/8569668-post58.html
 
Jucciz
27.12.2012 23:08:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan nyt käynyt niin, että joku tässä keskustelussa ei ymmärrä, että sana "elementti" tarkoittaa kaiutinelementtiä, ts. arkikielessä kaiutinta.
 
Kemper ei taida kaiuttimia sisältää. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Hynkel
27.12.2012 23:17:40 (muokattu 27.12.2012 23:19:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Onkohan nyt käynyt niin, että joku tässä keskustelussa ei ymmärrä, että sana "elementti" tarkoittaa kaiutinelementtiä, ts. arkikielessä kaiutinta.
 
Kemper ei taida kaiuttimia sisältää. ;)

 
Kun tästä intterwebistä puuttuu se sarkasmihymiö; aattelin vaan että kun kaappia kysytään niin miksi Peltikallio tarjoaa mallintavaa vahvistinta? Jos minä menen maitokauppaan ostamaan litraa piimää ja minulle tyrkytetään hemmetin lämpimiä lapasia, saan sormet lämpöisiksi, mutta edelleen janottaa.
 
Onhan mulla ollut Kemper testauksessa, mutta:
 
1. Kamalan näköinen vehje, hyi hirvitys sentään.
2. Hirveästi nappuloita. Miksi pitää olla paljon nappuloita, jos tarvitsee vain tonen ja volumen?
3. Jos haluaa nopean auton, miksi ostaa monikäyttöinen Corolla jos vasiten valmistettuja Ferrareitakin on saatavilla?
 
Jos mallinnan mun Bluetonen Kemperillä, saan hemmetin ruman Bluetonen. Miksi nähdä moinen vaiva ja vielä maksaa siitä?
 
Fender, Bluetone, Bogner.
jii.haanpaa
27.12.2012 23:23:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokos olet testannut Bouneria avoimena, ilman persseinää siis?
 
kallepeltopelle
27.12.2012 23:30:06 (muokattu 28.12.2012 10:13:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

virhe
 
Hynkel
27.12.2012 23:41:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jii.haanpaa: Jokos olet testannut Bouneria avoimena, ilman persseinää siis?
 
Toi on sellainen puoliksi avoin kaappi, elementit näkyvissä. Mutta kokonaan en ole ruuvannut auki. Voisin kokeilla.
 
Peltokalle: en provoa, mutta tarviin high gainia yhtä paljon kuin punatulkku polkupyörää. Mielestäni kaikkea pitää voida kokeilla, ainakin jos aikoo ostaa. Oletko itse kokeillut koskaan oikein rouheasoundista putkivehjettä? Entä onko sulla ehdotuksia kaapista vai haluatko vain rölöttää?
 
Fender, Bluetone, Bogner.
Jucciz
27.12.2012 23:51:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peltikaali taitaa ymmärtää hyvästä kitarasoundista yhtä paljon kuin punatulkku polkupyörästä. ;)
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
kallepeltopelle
27.12.2012 23:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Toi on sellainen puoliksi avoin kaappi, elementit näkyvissä. Mutta kokonaan en ole ruuvannut auki. Voisin kokeilla.
 
Peltokalle: en provoa, mutta tarviin high gainia yhtä paljon kuin punatulkku polkupyörää. Mielestäni kaikkea pitää voida kokeilla, ainakin jos aikoo ostaa. Oletko itse kokeillut koskaan oikein rouheasoundista putkivehjettä? Entä onko sulla ehdotuksia kaapista vai haluatko vain rölöttää?

 
Ookke. Tällä hetkellä ainoastaan seuraavat koska Kemper on alkanut tyhjentää huonetta:
 
H&K Switchblade combo 50W
Marshall JMD conbo 50W
Egnater Tweaker 15W nuppi
Orange AD-30 nuppi
Egnater kaappi 2x12 Celestion G12-H kaapilla
Marshall 1936 kaapi ( 2x12")
 
Kemper tulee aiheuttamaan sen että suurin osa lähtee.
 
Confidentum
28.12.2012 00:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oiskoon jotku Jensenin P-sarjalaiset kuulaan Fendermäiset. Nuo nykyiset minusta Marshallin alle sopisivat
 
Hyvät vehkeet, parempi mieli
AngieRainbow
28.12.2012 00:08:52 (muokattu 28.12.2012 00:17:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kait tässä täytyy kantaa kortensa kekoon, kun kerran mun vanha nuppi on kyseessä :)
 
Mulla on Bluetone 2x12 kaappi ja on sitten jykevä komero. Mulla oli siinä aiemin Eminence Red Fang kaiuttimet ja nykyään löytyy Celestion V30 kaiuttimet.
 
Kaappi on kaikista mun kitarakamoista ollut mulla pisimpään. Se on saundannut todella hyälle juuri tuon ko Black Face -nupin kanssa ja nykyään ajalen sitä mun Bluetone JMP50-nupin kanssa.
 
Se Bluetone komero näyttää muuten aika hyvälle siinä Bluetone nupin alla :) Ja saundaa myös. Kokeilin kerran juuri tuota sun Blak Face nuppia rinnakkain ton mun 2x12 kaapin ja yhden halvan HB:n kaapin kanssa. HB:n saundi oli niin paska, että ei olisi uskonut, että kyseessä on sama nuppi. Siinä viimeistään opin, kuinka tärkeä osa saundia hyvä kaappi ja hyvät elementit ovat.
 
P.S. Hitto että odotan mun tulevaa Bluetone Princeton Reverb comboa.
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
kallepeltopelle
28.12.2012 00:11:43 (muokattu 28.12.2012 10:11:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

väärä komentti
 
Jucciz
28.12.2012 00:12:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: kuinka tärkeä osa saundia hyvä kaappi ja hyvät elementit ovat.
 
Aivan erityisen tärkeä. Monesti aivan aliarvostettu osa kokonaisuutta, mutta totta puhuen hirveän tärkeä: hyvä kaappi kruunaa soundin, kun taas paska kaappi voi pilata todella onnistuneen lähtösoundin.
 
P.S. Hitto että odotan mun tulevaa Bluetone Princeton Reverb comboa.
 
Niin määkin. Siis sitä sun comboa. ;)
 
Milläs tötteröllä muuten se tulee?
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
AngieRainbow
28.12.2012 00:16:12 (muokattu 28.12.2012 00:18:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jucciz: Milläs tötteröllä muuten se tulee?
 
12" Tayden Smooth Alnico 25 W 8 ohmia
 
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Hynkel
28.12.2012 00:19:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Confidentum: Oiskoon jotku Jensenin P-sarjalaiset kuulaan Fendermäiset. Nuo nykyiset minusta Marshallin alle sopisivat
 
Voi olla. Jenseneistä tykkäsin kovasti Twin Reverbillä soitellessani.
 
Fender, Bluetone, Bogner.
Jucciz
28.12.2012 00:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngieRainbow: 12" Tayden Smooth Alnico 25 W 8 ohmia
 
Jees. Tommoseen comboon ois herkullista testata jotain vanhaa Jenseniä. Itse asiassa mulla ois ainakin yksi elementti, jota aivan ehdottomasti tekisi mieli testata tuossa combossasi jahka se saapuu, nimittäin Jensen Vibranto vuodelta '62. Noita ois kaksinkin kappalein nyt jouten, niistä vois tehdä jonkun kivan lisäkaapin vaikkapa.
 
https://www.dropbox.com/sh/dpzpd1lpv0qugeb/e67k-JAWri#/
 
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
juki
28.12.2012 11:06:11 (muokattu 28.12.2012 11:08:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hynkel Belzepop: Voi olla. Jenseneistä tykkäsin kovasti Twin Reverbillä soitellessani.
 
Jos komero ei ole kerran kokonaan suljettu niin ämyreistä lähtisin liikkeelle itekin. Monet ovat olleet tyytyväisiä päiviteltyään Fendereihinsä Weberin tötteröitä; 12A150 tai 12F150 (alnico/ceramic) on tehty klassikko Jensen/Oxford pohjilta. Tuollainen 'light dope' käsittelyllä niin ei tarvii harrastaa niin kauan sisäänajoa kuulostaakseen siltä miltä pitää. Vaihtoehtoisesti toiseksi ämyriksi Weberin rinnalle Celestionin Gold/Blue tuomaan Voximaista kuulautta ja monipuolisuutta kaapilla äänittelyihin.
 
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «