Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Periytyikö musikaalisuus?
1 2 3
Adelheid
28.04.2004 14:13:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omat vanhempani eivät tiedä musiikista mitään. Eivät edes kuuntele musiikkia.
Tyttäreni on vasta 3kk vanha, eikä hänestä voi vielä sanoa mitään. Kovasti hän tykkää minua seurata, kun soitan jotain. Myös klassista hän tykkää kuunnella.
 
Minut laitettiin musiikkileikkikouluun pienenä. Ehkä se on vaikuttanut asiaan. Tyttärenikin menee vauvamuskariin pian :)
 
Monilla musikaalisilla ystävilläni on myös musikaaliset vanhemmat. Miten teillä?
 
Nuuskamuikkunen
28.04.2004 14:43:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sehän menee niin, että perintötekijöihin on "kirjoitettu" rajat, mutta kuka tahansa voi kehityä. Enemmän on merkitystä ulkopuolisilla tekijöillä, esimerkiksi sillä, kuinka paljon lapsi on tekemisissä musiikin kanssa. Tietysti lapsen olisi hyvä olla itsekkin innostunut musiikista. :) Nuorempana heitä voi tietysti aivopestä soittamalla heille musiikkia tahtomattaa. (vitsi)
 
Kahvi on hyvää, mutta tee on parasta.
Karlsson
28.04.2004 14:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanaha!
 
No, eiku: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=9&t=54114&o=0&co=30
 
Myydään bassoja: Nauhaton Music Man ja 6-kielinen Samick/ Valley Arts. Halavalla lähtee!
Adelheid
28.04.2004 15:40:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tarkoittanut geneettistä periytymistä.
 
Ääh. Emmä tiiä mitä täällä on keskusteltu kun vasta tänään tänne tupsahdin. Voisin alkaa vaikka selaamaan vanhoja keskusteluja läpi näin ajan tappamiseksi..
 
Torniojaws
28.04.2004 16:05:56 (muokattu 28.04.2004 16:11:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsittääkseni musikaalisuus on verissä, mutta se ei takaa mitään tuleeko lapsesta musikaalinen. Helpompaahan sen musiikin soittaminen on jos perheessä on kulkenut, mutta veikkaan silti, että eniten lapseen vaikuttaa mikäli vanhemmat ja/tai kaveripiiri harrastaa musiikkia paljon.
 
EDIT:
Isäni ei edes välitä musiikista, äitini soitti nuorempana pianoa ja lauloi, äidinpuolen isoisäni laulaa edelleen (70 v) ja isänpuolen isoäiti lauloi tietääkseni kirkkokuorossa.
 
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
Turmis
28.04.2004 16:08:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Monilla musikaalisilla ystävilläni on myös musikaaliset vanhemmat. Miten teillä?
 
Äitini on ollut kuulema jo pienestä pitäen hyvä laulaja, laulelee nykyään paikallisessa viihdekuorossa. Isä taas on soitellut kitaraa nuoruudesta asti, siis hyvin musikaalisia ovat molemmat. Ukkini (isän puolelta) soitti pianoa.
Veljeni kanssa olemme hyvin musikaalisia, ja pidämme käytännössä täysin samanlaisesta musiikista.
 
Sethery ja sen musiikkivideo. Säälittävää mainostustako?
Juugeli
28.04.2004 17:01:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat vanhemmat ovat kovia laulamaan. Mitään eivät soita, mutta minä ja molemmat isoveljeni soittavat kitaraa.
 
Excuse me, while I kiss the sky IHKK #3
lapio
28.04.2004 17:09:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin lauluääni periytyy, ei isäni eikä äitini osaa laulaa.
 
"BANZAI!" -Juha Mieto Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
FlatOutFucked
28.04.2004 17:39:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lahjakkuus suoraan ei periydy, vaan taipumus lahjakkuuteen, mikä ei takaa mitään.
 
"You´re not just a duck, You´re human...YOU´RE HUMAN! Go forth! Go forth and thrash..." -Thurston Moore
Catja
28.04.2004 17:53:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin lauluääni periytyy, ei isäni eikä äitini osaa laulaa.
 
Totta. Minä en suutani avaa jos pitäisi laulaa, sillä se ei ole hyväksi muiden korville. Eikä ole äitinikään ääni, mutta hän ei sitä ole vieläkään ymmärtänyt.
 
Alttoviulisti
28.04.2004 17:58:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mun isä laulaa ja soittaa kitaraa ym, eli on todella musikaalinen, mut äiti on sit epämusikaalinen, siis että rytmitajua eikä lauluääntä löydy.
 
madclass
28.04.2004 17:58:48 (muokattu 28.04.2004 17:59:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on siltäkin osin mielenkiintoinen aihe että nykyisten tutkimusten mukaan opitut taidot/kyvyt eivät periydy. tietynlainen taipumus voi kylläkin periytyä. Mutta sen ei pitäisi vaikuttaa että vanhempasi ovat ahkerasti harjoitelleet soittamista ennen syntymääsi. Joka tapauksessa usein on niin että musikaalisten vanhempien lapsista tulee musikaalisia. On sitten toinen asia kumpi vaikuttaa enemmän, lasten periytynyt lahjakkuus vai ympäristön suhtautuminen musiikin harrastukseen.
 
Soita sitä mitä siinä ei ole. -Miles Davis
Chemo
28.04.2004 19:03:04
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhemmat: lapsuudesta muistan kun notkuin faijan bänditreeneissä. Harrastepohjalla oli tuo, mutta faija oli kysytty soittaja, kun soitti enimmäkseen semmoista tanssittavaa ja helposti kuunneltavaa musaa. Mutsi soitti viulua ja pianoa. Molemmat soittimet ovat mulla tallessa jälkipolvia varten - tai piano on päivittäin käytössä meidän perheessämme.
 
Lapset: tytöt 4 ja 6 v. Mihinkään ei pakoteta, mutta kyllä kannustetaan kun haluavat soittaa. Vanhempi soittaa viulua (musiikkiopistossa) ja nuorempi selloa (erittäin tasokas yksityisopettaja). Kakkosinstrumenttina molemmilla piano. Ovat myös käyneet musiikkiopiston muskareissa vauvaikäisesestä saakka, olleet mukana yhdessä suht isossa musikaaliproduktiossa ja muuta sellaista. Omin päin kuuntelevat mielellään musaa, tanssivat ja laulavat.
 
Ehkäpä soittaminen todellakin on, paitsi parantumaton, myös periytyvä sairaus.
 
Ramalamadingdong.
Tupuna
28.04.2004 19:04:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isäni ja äitini eivät soita mitään soitinta, mutta laulavat kyllä hyvin ja nuotilleen molemmat. Ehkä on siis jotain periytynyt, koska molemmat veljeni kanssa olemme lapsesta lähtien olleet musikaalisia ja omanneet hyvin pienestä lähtien mm. tarkan sävelkorvan. Siksi kai meidät soittamaan laitettiinkin.
 
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
Jani The Rock
28.04.2004 19:18:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isä on hyvä laulamaan, isän veli soittaa haitaria ja löytyypä isän suvun puolelta kovatasoinen huuliharpistikin. Äiskän isoisä taas oli pelimanni, mutta noista suvusta löytyvistä musikaalisista kyvyistä suurin vaikutus on ehdottomasti ollut äidin äidillä. En tiedä mitä on periytynyt, mutta ainakin mummo on pirun taitava riimittelijä ja keksii niin jumalattoman härskejä värssyjä, että pakostikin niitä kuunnellessa on jotakin oppinut.
 
Don`t mess with the countryboys
jogo3000
28.04.2004 19:23:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molemmat vanhempani ovat hyviä laulamaan. Ja musikaalisuus periytyi. Siskolleni.
 
Kühl serviert ist es ein Genuß für jeden Tag!
Errorist
28.04.2004 19:32:51
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei periytynyt. Tosin vanhemmat kuuntelivat paljon musiikkia ja kuulin että soittivat tietoisesti minulle kun oli vielä äidin mahassa. Musiikista olen aina ollut itse kiinnostunut.
 
when will mankind finally come to realize/ his surfeit has become his demise?/ how much is enough to kill oneself?/ that quantity is known today/ as we blow ourselves away
Lord of the strings
28.04.2004 19:33:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on luonnostaan helvetin hyvä rytmitaju.
Ja faija on soittanu kitaraa.. Ööö, kauan.
 
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
poppamies
28.04.2004 19:33:45
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän se periytyy sekä tapakulttuurina että geneettisesti. Sitten on eria asia etti sen musukaalisuuden välttämättä tartte periytyä joka ikiseen sukupolveen vaan saattaa tulla "musti lampaita".
 
"G-strings are for strippers"
depe
28.04.2004 19:41:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isä ja varsinkaan äiti eivät tunnu olevan juurikaan musikaalisia. Tai no isä kai osaisi laulaa vähän. Molemmat seuraavat musiikkielämää lähinnä TV:n välityksellä (=Tangomarkkinat, Bumtsibum, jne. -linjaa) Jälkikasvu sitä vastoin tuntuu olevan jonkin verran musikaalista. Isoveli on "musiikin ammattilainen" ja itse nyt olen mitä olen. Pikkusiskokin on soitellut pianoa jne. ja on selvästi musikaalinen.
 
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «