sepisti 26.12.2012 12:10:53 | |
---|
rabitti88: 4 sähkistä ja 2 elektroakustista Hillsong tyyliin tai sinne päin. jos tiedätte mitä tarkoitan. tavoitteena yli 20 keikkaa vuodessa, paikoissa joissa ei ole omaa ääni järjestelmää se oli bassoja 2 joista toinen on elektroakustinen. Mukavaahan se on haaveilla "Hillsong" -keikoista ja isoista kamoista... |
Jaava 26.12.2012 16:19:40 | |
---|
Mielenkiintoinen bändi on, kun on 4 sähkökitaraa yhtä aikaa. Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari |
LHU 26.12.2012 17:51:47 | |
---|
Jaava: Mielenkiintoinen bändi on, kun on 4 sähkökitaraa yhtä aikaa. Mutta onko se aktiivinen vai passiivinen, vai aktiivisti passivoitunut? Täältähän poistellaan viestejä ja kokonaisia keskusteluja aivan mielivaltaisesti!!! |
Rallattelija: Jotenkin kaikki trollin merkit näkyvissä mutta toisaalta pitää muistaa, että joskus kauan kauan sitten kysyin itse kaupassa voiko tähän sähkökitaraan laittaa nylon kieliä. Jokainen siis lähtee jostakin liikkeelle ja poikkeuksetta aina lähdetään nollasta. Vastaus kysymykseen lyhyesti: Jos etsin kunnollista olet tainnut vahingossa liittää väärän linkin jos kaapeista puhutaan. Passiivi/aktiivi. Eroja on.. Aktiiveissa vahvistimet on kaapissa kiinteästi kiinni. passiivissa taas ei ole. Aktiivin hyötyjä: - Vahvarit aina mukana ja menee pienessä tilassa. - signaali helppo jakaa XLR kaapelilla. - Vahvistimet suunniteltu kyseiselle kaapille jolloin tehon anto ja sietosuhde on optimi - Vahvarissa saatettu ottaa huomioon kaapin ominaisuuksia ja korjata niitä. - pienessä tilaisuudessa esim puheen vahvistukseen ei tarvi ku kaapin ja mikin miinuksia: -Paino - Jos pääte brakaa on vaikeeta saada parin tunnin sisällä uutta ja vielä kiinnitettyä se kaappiin. - ite ainakin inhoon sitä sähköjohto helvettiä vasrinkin monareissa. Passivi plussia: - Paino - jos päätteet hajoo niin käyn lainaamassa kaverin päätteen alle tunnissa. Seuraavana päivänä voit hommata kestävämmän päätteen niin ei tarvi miettiä koska menee uudestaan rikki. - Prossun saa tehtaan setien asetuksilla mutta voit myös ajaa vaikka Lakella ja säätää sen itse. Miinuksia: usein halvatun painava pääteräkki siinä nyt jotain..
Ainoa oikea etu itselleni mitä passiiveissa keksin, on että niitä aktiivipömpelin nappeja/liittimiä tulee välillä kolhittua. Passiivien liittimet on helppo vaihtaa ja niitä ei juuri koskaan tule kolhittua. XLR+Shuko kaapelit on sen verran halpoja, että kaapelihemmetin välttäminen on suht helppoa pikkukeikoilla. Toinen etu on, että hyviä pömpeleitä ei juurikaan valmisteta aktiivisena, joten ei ole vaihtoehtoa. Luotan aktiivieihin kyllä enemmän kuin passiivivahvariin. Aktiivisetissä jos yks pääte pettää keikan voi hoitaa loppuun ilman että välttämättä kukaan edes huomaa. Passiivissa, jos pääte pettää, niin pahimmillaan setti on mykkä. Toisaalta kertaakaan ei pääte ole pettänyt kesken keikan. |
thedude 01.04.2013 23:03:59 | |
---|
Lainataan nyt vaikka tätä topicia. Meidän pumpulla ois ens lauantaina keikka sellasessa mestassa, jossa on Dynacordin Powermate mikserivahvistin ja siihen kytkettävät 2 passiivikaiutinta (ja taitaa olla myös subbari). Näiden kautta siis laulu ja akkari, muu bändi omista kamoistaan. Koska siellä ei valitettavasti ole monitoria / monitoreja, kelasin että voinko käyttää tuon Dynacordin kanssa mun omaa dB:n aktiivikaiutinta monitorina mikserivahvistimen monitor outista? Mä oon käyttänyt ainoastaan aktiivi-systeemejä, joten en valitettavasti tiedä voiko noita laitteita käyttää ns. ristiin. Kiitos jo etukäteen vastauksistanne. |
Danko 01.04.2013 23:48:04 | |
---|
thedude: Koska siellä ei valitettavasti ole monitoria / monitoreja, kelasin että voinko käyttää tuon Dynacordin kanssa mun omaa dB:n aktiivikaiutinta monitorina mikserivahvistimen monitor outista? Manuaalin sivulta 15: This output provides connection for an power amplifier or active stage monitor speaker systems. The MONITOR output is designed in Ground Sensing technology to prevent the induction of external noise, even with long cables. Use balanced cables for the connection of external components whenever it is possible. eli lähtö on linjatasoinen ja käy aktiivikaapille sellaisenaan. "No olet luultavasti ammattitaitoinen miksaaja ja sulla on laitteisto kohdillaan." -OPJ1974 |