Aihe: Pahin mokasi keikalla?
1 2 3 4 5
Ronttimus
15.12.2012 23:02:27
arppah8: Taidat normaalisti nauttia iltateesi kera panhuilumusiikin jos SA on mielestäsi heviä ;-)

Jos tätä ei ole RASKAS kuunnella niin ei mitään http://www.youtube.com/watch?v=vk3BOnPYy74
reaper666
16.12.2012 07:04:27
Zarmo: Tero nyt onkin astetta kovempi jätkä.

kuten myös cheek. lol.
Kapane
16.12.2012 07:31:01

Yksi painajaismainen dj keikka oli tuossa keskiviikkona.

Kytkin pahaksi onneksi soittimet väärinpäin mikseriin, eli oikea dekki oli vasemman puolen kanavassa ja näin. Siinä sitten meni pari vaihtoa niin, että vedin juuri alkaneen biisin komeasti poikki kesken leikin. Yhden biisin aloitin myös alusta keskeltä biisiä painamalla väärää rew. nappulaa...

Tekniikka ei saisi olla liian monimutkaista. DJ kiskan takana, kun taitaa nykyään olla enemmän tietokoneita, kuin keskiverto lukiossa.
http://vimeo.com/46875594#at=0
Jallumiäs
16.12.2012 21:55:24
arppah8: Taidat normaalisti nauttia iltateesi kera panhuilumusiikin jos SA on mielestäsi heviä ;-)

En juo iltateetä ollenkaan enkä pidä SA:ta hevinä saati sitten hyvänä musiikkina, mutta oon vaan kuullu saman stoorin jossa näin kävi juuri SA:n keikalla :) Mistä mä sen tiedän jos Juntunen pitääkin sitä hevinä? ;D
Volle
17.12.2012 15:49:40
Ei ollut kylläkään oma moka, mutta: keikan ekana biisinä oli instrumentaalikappale. Heti ekoista äänistä lähtien homma kuulosti suht karmealta ja heti hoksasin, että basisti vetää nyt sävellajista kuin oli ennalta sovittu. Loppubiisi menikin sitten katsellessa mistä kohtaa basisti painelee otelautaa ja sen mukaan sävellajia hakiessa, mutta oikeaa ääntä ei tainnut ennen biisin loppumista löytyä. Onneksi oli lyhyt biisi.
GiovanniDiRondo
17.12.2012 22:38:10

Muistelisin joskus että olin kitaristi/laulajana ja hyppäsin monta minuuttia aikaisemmin jostakin syystä suoraan vikaa kertsiä edeltävään kohtaan. Muut tulivat mukaan ja 5-minuuttinen biisi kesti minuutti 40 sekuntia.

Yleisö nauroi makeasti, koska se oli jotenkin niin kummallista.
SaukHo
17.12.2012 22:53:22
GiovanniDiRondo: Muistelisin joskus että olin kitaristi/laulajana ja hyppäsin monta minuuttia aikaisemmin jostakin syystä suoraan vikaa kertsiä edeltävään kohtaan. Muut tulivat mukaan ja 5-minuuttinen biisi kesti minuutti 40 sekuntia.

Radio editti :D +
ekikoo
18.12.2012 12:48:02
Menin lavalle.

Iha hyvin kai meni mutta opiskelijakarkelossa soitettiin useasta porukasta viimeisenä, mitä siinä välissä teet ku juot olutta. Ois voinu pari vähemmän ottaa...
Öyy...
Erska88
19.12.2012 00:14:35 (muokattu 19.12.2012 00:17:07)
Tulipas kerran taas oltua juovuksissa keikalla, tai oikeestaan juotua soittaessa itsensä känniin kuumien valopönttöjen paahtaessa selkää aiheuttaen pakollisen "tolppa kaljaa huikalla biisien välissä" -efektin

No vika biisi on sellanen pitkä ballaadi joka yltyy lopuksi isoksi. anyways alussa on pitkä akustinen intro ja vähän "nussi mua hiljaa" -kitaranvonguttelua, niin minä muppetsien Animal fanina, fever -videosta oppineena matkin ja vedin random rumpufillejä sinne sun tänne. No tää oli onneks pienempi pupikeikka.
isommalla keikalla loppubiiseissä basisti sitten keksi soittaa bassoa selän takana ja irrotti piuhan.....kolme kertaa. -.- antoi lopuksi jonkun eturivin sällin soittaa sitä bassoo ja veti ite jotain robottitanssia. Itse katsoin parhaakseni soittaa rumpusoolon hänen kaljuun takaraivoonsa.
Ammattimaista?..tuskin, hauskaa? vieläkin naurattaa... :) sen verran levotonta meininki oli että omistaja ilmoitti että yleisö poikkeuksellisesti kuunteli koko setin kun ei koskaan tienny mitä ne urpot juopot "rokkitähdet" sitten keksii. :D
laitetaan vielä kruunuksi tuo muppetsipätkä jos joku ei sitä ole nähny:
http://m.youtube.com/#/watch?v=VoIZ … 2Fwatch%3Fv%3DVoIZQh1IjI8&gl=FI
Mollihan on duurin vastakohta!
Jaava
27.12.2012 21:53:42
GiovanniDiRondo: Muistelisin joskus että olin kitaristi/laulajana ja hyppäsin monta minuuttia aikaisemmin jostakin syystä suoraan vikaa kertsiä edeltävään kohtaan. Muut tulivat mukaan ja 5-minuuttinen biisi kesti minuutti 40 sekuntia.

Yhdellä kuorokeikalla kävi sama. Biisi oli ihan hieno, mutta pikkuisen lyhyt.
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Volle
28.12.2012 11:34:35
Erska88: Tulipas kerran taas oltua juovuksissa keikalla, tai oikeestaan juotua soittaessa itsensä känniin kuumien valopönttöjen paahtaessa selkää aiheuttaen pakollisen "tolppa kaljaa huikalla biisien välissä" -efektin

Tuollaisiin tilanteisiin liittyen on tullut tehtyä (ja nähtyä) monella keikalla erilaisia virheitä:
1. Kaljaa on tullut varattua lavalle liian vähän ja se on loppunut kesken.
2. Jos keppanaa on ollut riittävästi, setin loppupuolella tuppaa olemaan kova kusihätä.
3. Jos kaljaa on tullut kipattua jo ennen keikkaa ja ensimmäisten settien aikana, viimeisessä setissä saattaa tulla oltua jo aika kovassa kekkulissa, mikä saattaa manifestoitua esimerkiksi hajonneiden tuoppien, väärien nuottien, sanojen unohtamisen, välispiikkien sössöttämisien, saatanan kovaa soittamisen, soittokamojen vuokra-autoon tai keikkapaikalle unohtamisen, bändikavereille rähjäämisen tai ihan vaan keikkapäivää seuraavan päivän rapulan muodossa.

Vaikea se on noiden välissä tasapainotella, jos meinaa keikat kuitenkin pikkupäissään soittaa!
Hynkel
29.12.2012 09:41:43 (muokattu 29.12.2012 09:42:24)
Volle: Ei ollut kylläkään oma moka, mutta: keikan ekana biisinä oli instrumentaalikappale. Heti ekoista äänistä lähtien homma kuulosti suht karmealta ja heti hoksasin, että basisti vetää nyt sävellajista kuin oli ennalta sovittu. Loppubiisi menikin sitten katsellessa mistä kohtaa basisti painelee otelautaa ja sen mukaan sävellajia hakiessa, mutta oikeaa ääntä ei tainnut ennen biisin loppumista löytyä. Onneksi oli lyhyt biisi.

Tätä meininkiä en ole oikein koskaan tajunnut. Miten joku voi olla niin kujalla ettei viitsi seurata mitä bändi soittaa? Omat kokemukset ovat myös lähinnä basisteista, mikähän siinäkin on että _bändisoitto_ on joillekin niin vaikeaa? Ja kun nimenomaan basistin tontilla pitäisi olla sellainen kaveri joka tietää mitä muut tekee.

Kyllä miä mokat tajuan ja hyväksyn, ne kuuluu livesoitantaan. Mutta se ettei huomaa soittavansa väärästä kohdasta koko biisiä --- täysin anteeksiantamatonta ja uskomattoman raivostuttavaa.

Tosiaan muutama vastaava kokemus on itselläkin, ja keikan jälkeen on joskus tullut sanottua sitten pahastikin. Hommassa ei v***ta niinkään biisin kuseminen, vaan se, että jotakuta kavereista ei ns. "kiinnosta" hoitaa tonttiaan.

Muistanpa sellaisenkin keikan, kun itse omalla bändillä oltiin keikalla jossain päin Suomea, ja minä siinä vokalistin ominaisuudessa spiikkailin biisejä. Itselläni meni biisien järjestys sekaisin, ja kerroin soittavamme eri biisin kuin mikä oli lattialla ns. "settilistassa". Kitaralla sitten aloin vetää introa, ja basisti taas aloitti sen biisin mikä oli listassa. Teki sen vielä tahallaan, koska hänen mielestään biisijärjestys oli lyöty lukkoon jo aikoja sitten. Olen varmaan vähän heikkohermoinen mutta flippasin kyllä aivan totaalisesti.
Fender, Bluetone, Bogner.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)