Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Jackson Soloist SLX vai Jackson DXMG
1
Clayden
22.12.2012 13:02:07 (muokattu 26.12.2012 16:39:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En oikein löytänyt hirveästi tarinoita ko. kepeistä. Osuisivat budjettiini aika loistavasti. Mietin vain, että kumpi noista kannattaa ostaa? Soloist maksaa thomannilla sen 500€ ja DXMG:tä saa käytettynä samaan hintaan. Molemmissa floikka (jota myöskin haen). Soloistiin joutunee varmaan mikit vaihtamaan (mulla on kaapissa emg:n setti ylimääräisenä). DXMG:ssä on pääosin emg hz -mikit.
 
Kaikesta selviää oikealla asenteella tai vähintäänkin tyylillä.
FateWhispered
22.12.2012 13:21:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soloistista ei kokemuksia, mutta DXMG on varmasti hintaansa nähden hyvä keppi, itsellä on yksi omistuksessa.
 
Schaller
22.12.2012 22:46:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satuin löytämään tuollaisen DXMG:n uutena ja vielä leppärungolla (suurimmassa osassa noista on lehmusrunko) saksalaisesta soitinkaupasta. Hain sen postista viime torstaina.
 
Vaikutelmat tähän mennessä ovat pelkästään positiivisia. En ole tähän mennessä joutunut pettymään Japanilaiseen Jacksoniin, eikä tarvinnut tälläkään kertaa ja neljäs kerta menossa. Nuo EMG-HZ:t jopa kuulostavat paremmalta kun mitä toivoinkaan vaikka niitä on usein moitittu. Kielet sai todella lähelle otelautaa ilman että rämisee.
 
Minun ääneni menee ehdottomasti tuolle DXMG:lle vaikka olisikin käytetty. Laatu tuntuu olevan tasaisempaa noissa Japanin Jacksoneissa kuin noissa Intian/Indonesian malleissa. Torilla taitaakin tällä hetkellä olla muutama myynnissä ihan sopivaan hintaan, jopa alle tuon mainitsemasi 500€.
 
SPolis
23.12.2012 01:17:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ei ole kokemusta noista Intiassa tehdyistä. Ainoastaan Japsi ja USA Jacksoneista.
 
Tollainen DXMG tuli ostettua uutena melkein 10 vuotta sitten ja on edelleen käytössä. Elektroniikat siinä parin vuoden jälkeen louhahti, potikat lähti vaihtoon. Samaten tuo lisenssitallan tilalle tuli hetki sitten OFR, tuo alkuperäinen talla väsyi aika pahasti muutamassa vuodessa eikä pysynyt erinäisistä huoltotoimenpiteistä huolimatta vireessä. Nyt kun siinä on tuo Original FR niin jotenkin kitara heräs uudellalailla eloon, sustain parani jne. Mikit on puhtaasti makukysymys, itse vaihdon jossain kohtaan vanhan Duncanin JB:n tallaan ja toimii mulle hieman paremmin.
 
Soitettavuus ja viimeistely tuossa on huippuluokkaa.
Kuluvat osat suurin heikkous, elektroniikka ja talla siis. Sama ongelma todennäköisesti noissa Intiassa tehdyissäkin.
 
http://www.coronaskies.com
LMN
23.12.2012 08:38:50
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Schaller: Satuin löytämään tuollaisen DXMG:n uutena ja vielä leppärungolla (suurimmassa osassa noista on lehmusrunko) saksalaisesta soitinkaupasta. Hain sen postista viime torstaina.
 
Kerrohan, että mistä puljusta löytyi. Itseänikin kiinnostaisi ko. kitara.
 
Schaller
23.12.2012 13:19:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LMN: Kerrohan, että mistä puljusta löytyi. Itseänikin kiinnostaisi ko. kitara.
 
Löysin sen tuolta Musik-Produktiv nettikaupasta. Mutta valitettavasti se taisi olla viimeinen kun saldo meni heti nollaan kun tilasin sen. Laukussakin oli kahvassa lappu missä luki suurella että OUTLET.
 
Mutta koitappa katsoa tuolta Topsoundin sivuilta. Siellä ainakin kirjoitushetkellä on DXMG vielä listoilla. Ja muutamalla kympillä lisää sieltä saa DK2:osen jossa tulee kova laukkukin mukana.
 
Onnea metsästykseen! Ja hyvää joulua.
 
Clayden
24.12.2012 15:36:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei. Kiitos näkökulmista, täytynee vähän mietiskellä. Muitakin vaihtoehtoja saa toki Jacksonilta ehdottaa, ei nuo kaksi mallia ole täysin kiveen hakattuja. Budjetti on se 500-700€
 
Kaikesta selviää oikealla asenteella tai vähintäänkin tyylillä.
markkuilari
25.12.2012 19:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytän tätä vähän härskisti, mut mites tollanen Jackson DR-X. On reverse lapaa, floikkaa, hainevää, 24 nauhaa, MIJ. Tollanen löytys multa, tosin hinta jää aika paljon tosta sun budjetista. Kuva löytyy mun omilta sivuilta. 320e.
 
Schaller
27.12.2012 18:55:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuilari: Käytän tätä vähän härskisti, mut mites tollanen Jackson DR-X. On reverse lapaa, floikkaa, hainevää, 24 nauhaa, MIJ. Tollanen löytys multa, tosin hinta jää aika paljon tosta sun budjetista. Kuva löytyy mun omilta sivuilta. 320e.
 
Hieno tuo sun DR-X:ä! Tuokin on varmaan hyvä vaihtoehto. HSH mikitys on suuri plussa.
 
Hyvin harvinaista Jacksonilla tuo HSH mikitys. Minullakin on yksi HSH jaska, JDR-94 ja se tuntuu kaikista Jacksonin sisaruksista mitä omistan eniten sopeutuvalta menoon kuin menoon.
 
Ja kuten yllä jo mainitsin niin tuo DK2 on erinomainen vaihtoehto. Itse hörähdin tuohon DK2M malliin (vaahtera otelauta ja HH mikitys) niin pahasti että ostin niitä 2.
 
Leluja on, muttei taitoja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «