Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 5324 325 326 327 328598 599 600 601 602
seppo69
22.12.2012 11:10:27
Rhapa: Otan tämän kohteliaisuuteni.

Olkaa hyvä, kohteliaisuutena se oli tarkoitettukin.
itsy
22.12.2012 19:27:00
Rhapa: Hachiko (2009) http://www.imdb.com/title/tt1028532/

Tippa tuli linssiin tätä katsellessa. Äärimmäisen hienoa tarinankerrontaa. Ei tästä oikein voi mitään muuta sanoa. Kannattaa katsoa, jos haluaa itkeä kuin pikkutytöt.

4,5666/5

Minä en pitänyt, vaikka väkisinkin kyynelehdin lopussa ja koin elokuvan viehätystä ymmärtäväni. Pohjimmiltaan aivan ontto tarina, johon Lasse Hallström saa silkalla ammattitaidollaan liimattua päälle jotenkin perustellulta tuntuvan tunnelatauksen, vaikka se lähinnä kumpuaakin katsojan valmiista mielikuvasta ihmisen ja koiran syvästä suhteesta. "Tearjerker" kaikkein manipuloivimmasta päästä.
Rhapa
22.12.2012 19:43:37
Itchy: Minä en pitänyt, vaikka väkisinkin kyynelehdin lopussa ja koin elokuvan viehätystä ymmärtäväni. Pohjimmiltaan aivan ontto tarina, johon Lasse Hallström saa silkalla ammattitaidollaan liimattua päälle jotenkin perustellulta tuntuvan tunnelatauksen, vaikka se lähinnä kumpuaakin katsojan valmiista mielikuvasta ihmisen ja koiran syvästä suhteesta. "Tearjerker" kaikkein manipuloivimmasta päästä.

Noh, mun mielestä tuo on koko leffan pointti. Manipulointi nyt on vähän kyseenalainen termi, kun tämä kuitenkin on ihan puhtaasti nyyhkyleffa ja eikä se edes yritä olla mitään muuta. Ja vaikka se tunnelataus tulisi sieltä omasta päästä, niin ei se kaivamatta tule. Ei paska leffa onnistu mun pään sisältä niitä tunnelatauksia kaivelemaan, vaikka valmiita yhteyksiä löytyisi esitettäviin asioihin.

Mut liiallinen sentimentaalisuus olisi se ainut miinus minkä tästä antaisin. Taisin sen kerran tuohon aiempaan kirjoittaa, ja sitten pyyhkiä pois. En halunnut olla liian kyyninen paska, kun tällaisia leffoja on kuitenkin oikeasti aika vähän.
itsy
22.12.2012 20:01:10
Rhapa: Noh, mun mielestä tuo on koko leffan pointti. Manipulointi nyt on vähän kyseenalainen termi, kun tämä kuitenkin on ihan puhtaasti nyyhkyleffa ja eikä se edes yritä olla mitään muuta. Ja vaikka se tunnelataus tulisi sieltä omasta päästä, niin ei se kaivamatta tule. Ei paska leffa onnistu mun pään sisältä niitä tunnelatauksia kaivelemaan, vaikka valmiita yhteyksiä löytyisi esitettäviin asioihin.

Se tunnelataus jäi vain perustelemattoman tuntuiseksi. Ihan kuin keskivaiheilta olisi leikattu jotain koiran ja ihmisen välisiä kohtauksia ja niiden seikkailuja, joissa ne tekevät jotain ja se syvä suhde, jonka katkeamista koko loppuelokuva keskittyy suremaan, muodostuu. Olihan siinä joitakin juttuja, mutta aivan liian vähän.

Ainakin tuo oli siinä mielessä totuudenmukainen, ettei ihmisen ja koiran välisen suhteen syntymiseen oikeassa elämässä vaadita kauhean paljon dramaattisia ja mielenkiintoisia tapahtumia. Elokuvaan vain nähdäkseni tarvitaan.
NHR
23.12.2012 13:41:28

Begotten (1990) 2/5

Ihan oikeasti, yritin tosissani keskittyen nyt katsella tätä, mutta kun noin puolet ajasta saa olla arvailemassa mitä kuvassa edes pitäisi näkyä, eikä loppuja jaksa enää edes arvuutella, niin yli tai ohi menee niin että vinkuu, mutta menköön. Ehkä olen sitten vain taidetta ymmärtämätön ääliö, mutta en kuitenkaan usko olevani ainoa sellainen. Dialogikin tästä puuttui kokonaan, mikä vielä entisestään vaikeutti "juonen" seuraamista, mutta itse asiassa tuosta vahvan hypnoottisesta ääniraidasta oikeastaan jopa tykkäsin, siitä piste. Synkkä mutta ahdistava tunnelma oli tavallaan hieno myös. Erityisesti jäi mieleeni miten raskaalta ja vaivalloiselta liikkuminen (ts. joka ikinen liike) näyttikään. Oletan, että tämä oli nimenomaan tarkoituksenakin. No hyvä on, laitetaan toinen piste vielä kaupan päälle, vaikka en minä tätä kyllä uudelleen välitä nähdä, ainakaan ihan lähiaikoina.
"Jos Luoja olisi meidän halunnut kuuntelevan stereomusiikkia, Hän olisi antanut meille kaksi korvaa."
- Tankki täyteen -sarjan rovasti
author
23.12.2012 15:40:32
NHR: Begotten (1990)

Hoho! Repesin jo pelkästä ajatuksesta että joku katsoo tän kokonaisuudessaan :D

Synecdoche New York

Katsoin tän ku tuli Teemalta, mut en oo osannu oikein päättää pidinkö vai en. Toisaalta erittäin kiehtova ja mielenkiintoinen. Ei ainakaan ennalta-arvattava, kun koko ajan oli vähän pihalla. Myös hyvin voimakas ja ajatuksia herättävä. Silti leffan jälkeen olo oli aika masentunut, enkä osaa sanoa pidinkö siitä. Noh, eihän kaikkien elokuvien tartte olla nimenomaan "viihdyyttäviä", kyllä mä sen ymmärrän. Mutta kyllä toi silleen hyvällä tavalla jäi kummittelemaan katselun jälkeen. Siinä oli se oma fiiliksensä.
NHR
23.12.2012 16:15:09

author: Hoho! Repesin jo pelkästä ajatuksesta että joku katsoo tän kokonaisuudessaan :D

Pitihän se nyt lopultakin katsella, kun ko. elokuvan YouTube-linkki oli kummitellut kirjanmerkeissäni varmaan ainakin puoli vuotta jo, kaiketi jonkinlaista "sopivampaa katseluhetkeä" odottaen. Tiesin kyllä jo etukäteen, että kyseessä on hieman "hämärä" leffa, mistä syystä sen katsominen varmaan lykkäytyikin näin pitkään. Ei minulla ainakaan ole mitään "sopivaa" hetkeä tai mielentilaa tuollaisille leffoille olemassakaan, mutta tulipahan nyt sekin sitten nähtyä.
"Jos Luoja olisi meidän halunnut kuuntelevan stereomusiikkia, Hän olisi antanut meille kaksi korvaa."
- Tankki täyteen -sarjan rovasti
Miikss
24.12.2012 23:56:13
Postia pappi Jaakobille

No jaa, ei nyt ihan minun tyylinen leffa ollut edes oletusarvoisesti, joten hieman hankala tätä arvostella "neutraalisti". Ei tuo nyt kuitenkaan mitenkään huonokaan ollut, vaikka tarina olikin aika yksioikoinen. Ei oikein yltänyt tunnetasollakaan kovin mahtavalle tasolle oman pääni sisällä. Noh kertaalleen katsoi ihan mielellään kuitenkin.

5/10
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Hetfield
25.12.2012 14:53:13

Eilen tuli telkkarista Crank-leffan jatko-osa Crank: High Voltage. Meni niin paljon yli, että piti karjua jatkuvasti, sekä tietenkin Jason Stathamista plussat. Täytyy joskus vissiin tsekata se ykkönenkin. 3,5/5
I quit the band... Now I just play with myself.
Informaatiokameli
25.12.2012 15:16:04

Hetfield: Eilen tuli telkkarista Crank-leffan jatko-osa Crank: High Voltage. Meni niin paljon yli, että piti karjua jatkuvasti, sekä tietenkin Jason Stathamista plussat. Täytyy joskus vissiin tsekata se ykkönenkin. 3,5/5

Molemmat leffat ovat kyllä mainiota roskaa. Ykkönen ehkä vähän parempi. Kakkosen jättiläistaistelukohtaukselle tulee aina karjuttua ihan täysiä, Stathamin leuka eisss.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Bonham
25.12.2012 19:06:31
Enkelit ja demonit

Sain vasta eilen katsottua tämän kokonaan. Eikä tosiaan olisi kannattanut... todella puuduttava koko jutun uusinta, väsyneillä näyttelijöillä ja ylipitkällä kestolla. Kamalaa paskaa.

0.5/5
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Stoalainen
25.12.2012 19:57:39
itellä molemmat crankit ovat olleet pienoisia pettymyksiä. leffojen alkuasetelmat antas puitteet vielä överimmälle revittelylle. suurimmaksi osaksi ovat toiminnan osalta melko peruskauraa.
Too weird to live, too rare to die
Tuomoo
25.12.2012 23:05:19
Tuli katsottua tämänpäiväinen Chaplin-putki Teemalta.

Kultakuume (The Gold Rush, 1925)
Sirkus (The Circus, 1928)
Chaplinin poika (The Kid, 1921)

Chaplin oli Nero, ei hänestä muuta voi sanoa. Sirkus oli näistä ainoa, mitä en ollut nähnyt, mutta aivan yhtä loistava sekin oli. Perusjuonena aina suunnilleen sama, Chaplin esittää köyhää kulkuria, jolle sattuu ja tapahtuu vaikka mitä.

Jostakin syystä ihmettelen, miksei nykyään enää tehdä näin loistavia elokuvia? Chaplin on ylivoimaisesti hauskin persoona, kuka on valkokankaalla esiintynyt. Jos ajattelee, että herran elokuvat ovatkin sellaista kohellusta, josta voisi odottaa vain pienten lasten pitävän kliseisyytensä takia, on väärässä. Elokuvista tuli aidosti hyvä mieli, ehkä myös sen vuoksi, että tällaisia mestariteoksia on tehty jopa yli 90 vuotta sitten. Välistä tulin ajatelleeksi ihan elokuvien teknistä toteutustakin; esimerkiksi miten ihmeessä Sirkuksessa Chaplinin nuorallatanssi oli loppulaskussa toteutettu? Tuon kuvaaminen on varmasti vaatinut melkoista rohkeutta tuohon aikaan, tuon aikaisella kalustolla toteutettuna. En voi kuin hämmästellä.

Kultakuume on mielestäni hauskin elokuva, mitä ikinä on tehty. Vastaavaa mestariteosta ei ikinä ole tehty, eikä ikinä tulla enää tekemäänkään.

Jokaiselle näistä kolmesta elokuvasta
10/10
Heiskanen
26.12.2012 00:59:38
Dredd 3D vahva neljän tähden elokuva. Toivottavasti tulisi jatkoa. Huomattavasti uskollisempi sarjakuvalle kuin Stallonen vastaava.
Negative thinking always works! www.myspace.com/crookedgroove
Rhapa
26.12.2012 17:17:27
Pukki toi uusimman Batmanin blurayna ja pitihän se ensin virkistää muistia beginsllä ja the dark knightilla. Lyhyttä arviota, kun nämä ovat varmaan kaikille aika tuttua kauraa..

Batman begins

Ihan ensimmäisellä katsomiskerralla en niin hirveästi tästä muistaakseni pitänyt. Tai siis toki se oli hyvä mutta en niin erityisemmin elokuvasta innostunut. Lukemattomia kertoja tämä on nyt tullut nähtyä ja aina se on himpun verran paremmalta maistunut. Burtonmainen kaupunkimiljöö ei toimi niin hyvin, mitä jatko-osien "reailistisempi" kuvaus.

3,5/5

The Dark Knight

Edelleen todella hyvä elokuva. Ledger jokerina on napakymppi. Loppukliimaksi jää hieman valjuksi, kun pitää liiaksikin pohjustaa jatko-osaa. Vaikkakin se Gordonin puhe lopussa on joillekin korni, niin mielestäni tämankaltaisissa elokuvissa se on enemmän kuin sallittua. Välillä pitää olla korni.

4/5

The Dark Knight Rises

Tulin lukeneeksi aika paljon kritiikkiä tästä mutta onneksi en suuremmin ehtinyt spoilaamaan mitään oleellista juonen suhteen. Olen nähnyt tämän nyt vain tuon yhden kerran ja sen perusteella voin helposti liioitellakin elokuvan tekemää vaikutusta.

Bane oli helvetin loistava pahis ja juuri sitä mitä trilogian viimeinen osa kaipasikin. Kunnon pahis, joka vetää kaikkia turpaan ja näyttää myös siltä. Beginsin ongelma oli juurikin vähän väritön ja mauton pahis.

Epäilin viimeiseen asti kissanaisen tuomista mukaan elokuvaan mutta kas kummaa - olin niin väärässä. Toimi todella hyvin. Ja lopun Robin vihjailut saivat minut kiroamaan sitä, että tämä oli Nolanin viimeinen bättis. Olisin kernaasti katsellut vielä toisenkin trilogian tämän maestron tehtailemana.

Diggasin ihan helvetisti tästä viimeisestä leffasta.

4,5/5

Pakko se kait on raahautua katsomaan man of steel kaiken tämän jälkeen. Traileri ainakin lupaa hyvää ja jos uutta batmania ei kerran enää ole luvassa...
mpekkanen
26.12.2012 23:14:54 (muokattu 27.12.2012 01:19:41)
The Reef. Aika tyhjänpäiväinen elokuva. Viiden henkilön porukka lahtee purjehtimaan ja vene kaatuu.Sitten lähdetään uimaan ja hai liittyy mukaan juoneen.
Mä oon vissiin tullut vanhaksi kun lähes kaikki elokuvat on nykyään niin monesti nähtyjä. Minusta elokuvan pitäisi olla musiikkeja myöten hyvin tehty ja se olisi sellainen jossa olisi jotain uutta. Nykyään tuntuu että hyvätkin näyttelijät on aivan surkeissa kuvissa. No kuitenkin tässä elokuvassa ei ollut minulle tuttuja näyttelijöitä ja tulos oli muutenkin aika surkea.
mpekkanen
27.12.2012 03:37:18
I Saw The Devil. Omituinen niinkuin nämä aasialaiset tuppaa olemaan ja väkivaltainen. Kyllä tämän yhden kerran nipinnapin jaksoi katsoa.
seppo69
27.12.2012 10:38:09
Once upon a time in America

Hyvä leffa.

3-4,3/5
Herrah
27.12.2012 13:19:34
seppo69:

3-4,3/5

mit

Virhe! Hämmentynyt kirjoitus!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)