Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkapaikkoja alaikäisille?
1
tompero
21.12.2012 18:05:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa on koitettu hakea keikkoja mutta tuppaa kokoajan yhteen ongelmaan, eli ikään. Netistä koittanut etsiä mahdollisia paikkoja mutta kaikki on vain baareja, yökerhoja yms. Nyt kysyisinkin, missä on semmoisia paikkoja missä ei ole "ikärajaa" bändillä? Tiedän että tähän varmaan lisäillään "soitelkaa nuorisopaikkoihin" mutta kai nyt Etelä-Suomessa on muitakin vaihtoehtoja? Kiitos.
 
väärennetty
firecane
21.12.2012 19:48:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuorisotalot
 
"Mulle brenkku ei ole koskaan ollut ongelma. Ei silti, toisinaan tykkään yhä rakentaa ranskalaistyylisen seitinohuen iltapäiväkännin." - Pentti Matikainen
basinisti_
21.12.2012 21:07:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

firecane: Nuorisotalot
 
Jopa vittuiluks luokattoman huono vastaus :)
 
Kun ny ei vaan sattus mitää...
Jeszse
22.12.2012 18:06:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basinisti_: Jopa vittuiluks luokattoman huono vastaus :)
 
Mun mielestä oikein hyvä vastaus.
 
RekoS: Ihan normaali mnettiläinen varustettuna keskimääräistä mnettiläistä huomattavasti paremman näköisellä tyttöystävälläm.
sticky fingers
22.12.2012 19:10:16 (muokattu 22.12.2012 19:10:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Kai niitä on muitakin paikkoja"..?
 
Varmaan kerrot jos tiedät? Mä en ymmärrä, miksei nuorisotslot kävis yhtenä vaihtoehtona. Näitä "muita paikkoja" vois sitten olla jotkin kyläjuhlat/markkinat/muut pienempimuotoiset tapahtumat.
 
...
tompero
22.12.2012 19:26:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sticky fingers: "Kai niitä on muitakin paikkoja"..?
 
Varmaan kerrot jos tiedät? Mä en ymmärrä, miksei nuorisotslot kävis yhtenä vaihtoehtona. Näitä "muita paikkoja" vois sitten olla jotkin kyläjuhlat/markkinat/muut pienempimuotoiset tapahtumat.

 
Anteeksi, tarkoitin että "luulen" että jossakin on pakko olla muitakin paikkoja, mutta en tiedä. En todellakaan itse tiedä kun olen ite hakenut näitä paikkoja mutta netistä löytyy vain näitä K18 paikkoja. Tuossa tuli hyviä ehdotuksia mutta mikä tuossa mättää niin ne ovat "sisäpiiri"juttuja, eli minulla ei ole hajuakaan missä tuollaisia järjestetään. Ja mitä markkinoihin tulee, sinne otetaan vain iskelmä laulajia yms. Nuorisotalot käyvät ihan hyvin mutta esitin, löytyisikö mitään muunlaisia paikkoja. Miettii kuitenkin että Suomessa ei pääse kuitenkaan mitenkään muualla alaikäisenä esiintymään, ellei tyylin jonkun jäsenen faija ole joku levypomo. Eli toistan vain että nuo norsotilat oli hyvin tiedossa, mutta ihmetelin jos Suomessa, musiikin nousevassa maassa ei ole muita paikkoja.
 
väärennetty
sticky fingers
22.12.2012 19:56:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tompero: Anteeksi, tarkoitin että "luulen" että jossakin on pakko olla muitakin paikkoja, mutta en tiedä. En todellakaan itse tiedä kun olen ite hakenut näitä paikkoja mutta netistä löytyy vain näitä K18 paikkoja. Tuossa tuli hyviä ehdotuksia mutta mikä tuossa mättää niin ne ovat "sisäpiiri"juttuja, eli minulla ei ole hajuakaan missä tuollaisia järjestetään. Ja mitä markkinoihin tulee, sinne otetaan vain iskelmä laulajia yms. Nuorisotalot käyvät ihan hyvin mutta esitin, löytyisikö mitään muunlaisia paikkoja. Miettii kuitenkin että Suomessa ei pääse kuitenkaan mitenkään muualla alaikäisenä esiintymään, ellei tyylin jonkun jäsenen faija ole joku levypomo. Eli toistan vain että nuo norsotilat oli hyvin tiedossa, mutta ihmetelin jos Suomessa, musiikin nousevassa maassa ei ole muita paikkoja.
 
Yleensä elävää musiikkia kuulee paikoissa, joissa on ihmisiä. Näin ollen periaatteessa kaikki julkiset tapahtumat ovat lähtökohtaisesti mahdollisia paikkoja keikkojen tarjoamiselle, mutta aika harvaan mitenkään pääsee. Totuus on, että nuorille ei keikkapaikkoja erikseen kovin paljoa ole. Ehkä siksi, että erikseen nuorisolle suunnattuja tapahtumiakaan ei liikoja ole.
 
...
firecane
22.12.2012 20:02:32 (muokattu 22.12.2012 20:03:58)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, tarkoitus ei ollut olla veemäinen. En ymmärrä mikä vika nuokkarikeikoissa on, siellä saisi tehtyä hyvän pohjatyön, kun siirrtytään sitten täysi-ikäisyyden kautta baarimaailmaan keikkailemaan.
 
Kuten aikaisemmin tuolla mainittu, niin sitten kannattaa kysyä erilaisten järjestöjen järjestämiin tapahtumiin. Muutenkin kannattaa verkostoitua hyvin, sillä sitä kautta saattaa tippua yllättävän paljon keikkoja.
 
"Mulle brenkku ei ole koskaan ollut ongelma. Ei silti, toisinaan tykkään yhä rakentaa ranskalaistyylisen seitinohuen iltapäiväkännin." - Pentti Matikainen
tompero
22.12.2012 22:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä jotain järkeäkin tänne sanottiin mutta on se ihme että suomessa, musiikin kulttuurimaassa ei löydy muita vaihtoehtoja kuin nuorisotalot, niin ihmetyttää vain. Tarkoitin kirjoituksellani että löytyisikö suomesta tämän tyylisiä keikkapaikkoja, missä ei ole ikä rajaa. Tosiaan vakavissani koittanu hakea keikkapaikkaa keikkapaikka.infosta, mutta kaikissa on se ikäraja. Mutta ei siinä mitään, jos muita vaihtoehtoja löytyy niin ilmoitelkaa tänne.
 
väärennetty
sticky fingers
22.12.2012 23:22:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Erilaisten bändikisojen kautta voi päästä myös keikoille. Näitähän nykyään on paljon kans. Usein ikärajattomiakin.
 
Ylempänä mainittu verkostoituminen kannattaa.
 
Voittehan myös ajatella järjestävänne itse jonkin nuorisotapahtuman. Esim. kunnan/kaupungin kanssa yhdessä ideoitte nuorille bändeille ja nuorille kuuntelijoille suunnatun tapahtuman, jonne hankitte itsenne lisäksi muitakin alaikäisiä orkestereita....
 
...
elon arska
23.12.2012 10:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tompero: ... mutta ihmetelin jos Suomessa, musiikin nousevassa maassa ei ole muita paikkoja....
 
... mutta on se ihme että suomessa, musiikin kulttuurimaassa...

 
Sulla on aivan väärä käsitys tästä maasta ja sen musiikkikulttuurista. Kuten eräs kohtuu tunnettu muusikko joskus sanoi: "On jumalan pilkkaa syntyä rokkariksi Suomeen."
 
tompero
23.12.2012 15:37:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elon arska: Sulla on aivan väärä käsitys tästä maasta ja sen musiikkikulttuurista. Kuten eräs kohtuu tunnettu muusikko joskus sanoi: "On jumalan pilkkaa syntyä rokkariksi Suomeen."
 
ehkä vähäsen ylidramatisoin, kiitos palautteesta
 
väärennetty
moukli
23.12.2012 17:25:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A) Älä mainitse ikää.
B) Odottele täysi-ikäisyyttä.
C) Hommaa suhteita.
 
tompero
23.12.2012 17:42:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moukli: A) Älä mainitse ikää.
B) Odottele täysi-ikäisyyttä.
C) Hommaa suhteita.

 
Luitko ollenkaan mitä kysyin?
 
väärennetty
Antti1
23.12.2012 17:46:14 (muokattu 23.12.2012 17:47:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Baarit, klubit yms. ovat aika paljolti myös kiinni markkinointikyvyistä alaikäisten kohdalla, mitään laillista estettähän niissä soittamiselle ei ole. Kyse on vain siitä, että baarin pitää jotenkin pysty kontrolloimaan sitä, ettei alaikäisille anniskella alkoholia. Käytännössä siis kamat lavalle, soundcheck, bäkkärille, keikalle, kamat pois ja kotiin. Baarin puolella ei pyöritä. Nämä selkeät pelisäännöt jo etukäteen yksinkertaisesti todeten ja mahdollisesti jonkun nimetyn valvojan mukaan ottamalla voi sen keikan saadakin. Loppu on kiinni sitten siitä mistä kaikilla muillakin bändeillä keikan saanti: kiinnostavuus, esitystapa, musamateriaali, saatekirje, myyntipuhe, yhteydenpito, muistuttelu, kontaktit, kontaktihenkilön henkinen tasapaino, kuun kiertorata jne.
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
hemuli_rokkari
24.12.2012 01:09:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meidän viisi henkisessä bändissä on 2 alaikäistä ja ollaan soitettu baarissa. Syy: tietääkseni kukaan ei vaan ilmoittanut asiasta järjestäjille :)
 
"Kitaristeja on liikaa ja basisteille riittää duunia!"- TÖRPPÖ
Edvin.
24.12.2012 01:28:44 (muokattu 24.12.2012 02:15:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei niitä kaikenikäisille avoimia keikkamestoja liene kuin ne nuorisotalot pienemmissä kylissä ja esim täälläpäin Turussa on nimenomaan nuorison keikkapaikoiksi tehdyt kaupungin mainiot Vimma sekä Auran panimo.
 
Ikärajalliseen paikkaan soittamaan pääsy on ihan mahdollista, mutta vaikka sen keikan saisittekin niin yleisön paikallesaaminen on ongelma. Milläs nuori bändi saa fanit ja kaverit mestoille kun ne on yhtä lailla alaikäisiä? Onhan se siistiä soittaa oikeassa rokkiluolassa mutta vähän hohtoa syö jos katsomassa on vain äiti ja isoveli.
 
Plaratkaa myspacea, facebookia, soundcloudia, m.netiä ja ties mitä läpi, ottakaa ikäisiinne tyyliänne lähellä oleviin bändeihin reilusti yhteyttä ja sumplikaa yhdessä keikkamahdollisuuksia. 2-3 bändin valmista pakettia kun on helpompi tarjota niille baareillekin. Ja plussana saatte uusia mahdollisesti jatkon kannalta hyödyllisiä tuttavuuksia. Tai sitten järkkäätte itse nuorisotaloille bändi-iltoja. Jos ja kun löytämänne bändit ovat eri paikkakunnilta niin tehkää kimpassa kiertue jokaisen bändin kotikunnan nuokkarilla.
 
Tehkää myös kaikille tuttaville ja ei-tuttaville selväksi että teillä on bändi! (Älkää kuitenkaan ärsyttävyyteen asti tyrkyttäkö) Keikkapyyntöjä saattaa silloin tippua aivan yllättäviltäkin tahoilta. Hyvä keino on vaihtelun vuoksi tarttua akustisiin kitaroihin ja vetää kevyesti unpluggedina jossain kuppilassa. Roudaaminen helpompaa ja keikan voi vetää pienessäkin tilassa korvien särkymättä.
 
Mainitut bändikisat ovat hyviä ja vaikka olisi ikärajakin niin kysykää silti kisan järjestäjältä olisiko mahdollisuus osallistua erityisjärjestelyin. Saatte keikkoja ja tulette tutuksi sellaisillekin ihmisille joille muuten ette tulisi ja keikkapyyntöjä saattaa taas tippua.
 
Nää omien kokemusten pohjalta. (Eipä näistäkään tietty mitää apua oo jos on ihan paska bändi...)
 
"Me soitamme progea. Siihen eivät liity tytöt mitenkään." - HulluNieminen
tompero
24.12.2012 11:56:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hemuli_rokkari: Meidän viisi henkisessä bändissä on 2 alaikäistä ja ollaan soitettu baarissa. Syy: tietääkseni kukaan ei vaan ilmoittanut asiasta järjestäjille :)
 
Tuo kanssa ollut mielessä, mutta sanotaan näin että mikään ei olisi inhottavampaa kuin mennä keikkapaikalle hyvissä fiiliksissä ja sitten kysyttäisiinkin henkkareita ja keikka jääkin soittamatta. Muutaman tämänkaltaisen tarinan olen kuullut :(
 
Meininki on Huutomies, oletko sinä NUIJA!?
Objectif Lune
24.12.2012 12:42:30
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai syy siihen, miksi niitä paikkoja ei löydy, on selvä? Kysehän on ainoastaan siitä että taloudellisesti ei ole kannattavaa järjestää keikkoja alaikäiselle yleisöllä, koska alaikäisillä ei ole varaa/halua maksaa keikkalipuista niin paljoa, että se kompensoisi kaljanmyynnin puutteen ellei kyse ole jostain Musen tapaiseta suuruudesta, J-rockista tai muusta syvää fanitusta keränneestä musiikista.
 
Sen vuoksi kaikki alaikäisille tarjottava musiikkitarjonta on julkisin varoin tuettua toimintaa eli yleensä nuorisotaloja tai epäkaupallisia tapahtumia. Jälkimmäisiä voi aina järjestää itse - usein nuorisotaloissa.
 
Hopeakala: https://www.facebook.com/Hopeakala // http://hopeakala.bandcamp.com/
Läpistö
07.03.2013 16:53:17
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nuo nuorisotalot/tilat ovat kyllä hyvä paikka aloittaa nuorena keikkailu ja paikkoja kyllä riittää vaikka kuinka paljon. Isoimmissa kaupungeissa on kuitenkin useampiakin nuorisotiloja. Itse n. 5 vuotta nuorisotyötä tehneenä on tullut nähtyä kaikenlaisia bändejä keikoilla soittamassa.
 
Nuorisotiloihin pääsee myös helposti soittamaan, jos vaan pystyy itse hieman aktivoitumaan mainostamisessa yms. Kannattaa myös suunnitella yhteiskeikkoja vaikka parin muun bändin kanssa. Kannattaa kuitenkin muistaa, että bändien musatyylin kannattaa olla suht samanlainen (omasta mielestäni).
 
Sellaisellakin keikalla olen ollut, että ekan metallibändin aikana tila oli aivan täysin. Kun sitten seuraavaa brittipoppibändi nousi lavalle, kaikki hevifanit lähtivät ulos röökillä tms. :D
 
http://www.myspace.com/sinkinmonks
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «