svilo: Vaihteeksi Stratolla :) Olin niin fiiliksissä ... tuli niin piiiiitkä www.youtube.com/watch?v=7PRZBejBAno /sääh Tänx, fiilis välittyy 110%, plussan arvoinen laitevideo :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
hevikukko 22.12.2012 20:26:23 | |
---|
Kävin testaa punaisen laatikon tänään ja vakuutti niin pahasti, että melkeen nyt harkitsen pedalboardin rakentamista. Joku vahvistin vaan alle hyvällä clean soundilla ja siihen tuo Ecstasy säröttimeksi. Maukas ja tiukka särö. Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
Kunnallisjäte 22.12.2012 20:42:16 | |
---|
kallepeltopelle: Vakava varoitus ! Älkää katsoko tätä linkkiä ! Tai pitäkää ainakin huoli että sitten sopiva raha löytyy... :-) Toisaalta Pete Thorn saa kaiken kuullostamaan hyvältä. http://www.youtube.com/watch?v=2TolmmTn36Y No mutta ohhoh! Onneksi tiedän, että mulla ne ei toimisi noin... Hyviä oli Svilonkin pätkät ei siinä. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
hevikukko 22.12.2012 22:13:05 (muokattu 22.12.2012 22:16:31) | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=2TolmmTn36Y Mahtavaa soittoa...ja sanon vaan että koin tänään ihan Ibanezin putkivahvarilla clean pohjilta aikamoisen WTF elämyksen. Bognerin punainen loota siihen ja hohhoijaa...oksat pois. Mites jos laittais vaikka Mesan combon ja siihen tuo purkki + efektit. Nam! Nyt alkoi Gas...täytyy kohta myydä tavaraa paljon pois, koska en tarvitse tuota läjää tällä hetkellä. Läjä on paras,,,mutta mutta tää purkki on "ensimmäinen" joka osoittaa oikeaa pakattua säröä purkin muodossa mulle. Nyt on oikeasti aika Tenka Po? Mitäs tekis???? Pikkuinen helpposetti roudata ja siihen efektit. Wauuuuuuuu Mikä Boogie? ... No Mesa Boogie tietenkin! Hahahaa |
efunkelist 25.12.2012 10:20:05 | |
---|
No huh mitä soundeja 9V purkeista! En ole itse löytänyt netistä mistään mainintaa noiden spedujen virrankulutuksesta. Onko purkkeja omistavilla kertoa montako milliampeeria nää syö? Mietin vaan josko vaihtais Blackstarin HT-Dual-pedaalin bogneriin... Sais yhden muuntajan vähennettyä lankusta - yksinkertaisemmin on kauniimpaa. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
oiva tumpeloinen 25.12.2012 15:29:12 | |
---|
efunkelist: No huh mitä soundeja 9V purkeista! En ole itse löytänyt netistä mistään mainintaa noiden spedujen virrankulutuksesta. Onko purkkeja omistavilla kertoa montako milliampeeria nää syö? Mietin vaan josko vaihtais Blackstarin HT-Dual-pedaalin bogneriin... Sais yhden muuntajan vähennettyä lankusta - yksinkertaisemmin on kauniimpaa. Nyt menee vähän mutupohjalle, mutta jostain muistaisin löytäneeni maininnan 70mA. En tietenkään sitä nyt löytänyt, mutta pitää jossain vaiheessa kokeilla tuota PP2+:n kanssa, niin sit selviää ainakin, riittääkö 100mA. |
efunkelist 25.12.2012 17:50:49 | |
---|
oiva tumpeloinen: Nyt menee vähän mutupohjalle, mutta jostain muistaisin löytäneeni maininnan 70mA. En tietenkään sitä nyt löytänyt, mutta pitää jossain vaiheessa kokeilla tuota PP2+:n kanssa, niin sit selviää ainakin, riittääkö 100mA. please 70! :D mulla on tällane: http://www.sfdamp.com/valvulator_features.html Tosin dilsojen jne vuoksi lankusta löytyy myös yksi ohnesportterikin. Itseasiassa tällä hetkellä 1spot ruokkii kaikki 9v palikat koska siinä riittää potku, mutta joskus voi olla tilanteita kun lankussa on vain sellasia mitkä voi ruokkia tuolla bufferimurikallakin "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
oiva tumpeloinen 25.12.2012 19:42:50 | |
---|
efunkelist: please 70! :D mulla on tällane: http://www.sfdamp.com/valvulator_features.html Tosin dilsojen jne vuoksi lankusta löytyy myös yksi ohnesportterikin. Itseasiassa tällä hetkellä 1spot ruokkii kaikki 9v palikat koska siinä riittää potku, mutta joskus voi olla tilanteita kun lankussa on vain sellasia mitkä voi ruokkia tuolla bufferimurikallakin Tuosta Bognerin purkista osasi eräs mainita, että se on vähän herkkä virtalähteen suhteen. Mä en osaa sanoa aiheesta sen enempää, koska pelkästään paristolla kokeillut sitä. Menee varmaan vielä oma hetki, ennenkö tuon PP2+:n kanssa tulee kokeiltua, se kun sattuu olemaan toisella kämpällä, eikä sinne olla menossa vasta kuin viikon lopulla aikaisintaan. 1-Spotillakaan en tuota kokeillut. Sinänsä 70mA voisi kuulostaa ihan ok lukemalta, kun pienet säristimet ei vie sitäkään, eikä tuossa ole kuitenkaan putkea, mikä kaipaisi enemmän mehua. Mut tosiaan, ei osaa sanoa sen tarkemmin aiheesta. |
svilo 25.12.2012 20:28:12 | |
---|
1Spotilla hurisi hieman, Cioks TC10:llä ei mitn hätää.... /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
- Knowledgeable people rarely hang out with idiots - |
efunkelist 26.12.2012 12:55:13 | |
---|
Pitänee vaan kokeilla, valvulator mukaan teemareissulle kauppahan. Mutta eipä nuo tosiaan säristimet usein paljoa virtaa syö. Hittolainen... pitkästäkö aikaa tässä saatiin poljin-gas vireille? :D "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Hanok 26.12.2012 19:41:29 | |
---|
efunkelist: pitkästäkö aikaa tässä saatiin poljin-gas vireille? :D Vähän samoja oireita täälläkin. Kuinkas paljon gainia noista oikeastaan lähtee? Minua kiinnostaisi laulava ja sustainikas lead-soundi ja toisaalta metalliriffittely. Osaako joku jo sanoa mikä noista olisi sopivin vaihtoehto? Punainen Ecstacy? Ei haittaa jos kevyemmätkin gainit toimivat. |
TTV 26.12.2012 19:52:55 | |
---|
Hanok: Vähän samoja oireita täälläkin. Kuinkas paljon gainia noista oikeastaan lähtee? Minua kiinnostaisi laulava ja sustainikas lead-soundi ja toisaalta metalliriffittely. Osaako joku jo sanoa mikä noista olisi sopivin vaihtoehto? Punainen Ecstacy? Ei haittaa jos kevyemmätkin gainit toimivat. RED:illä et mene metsään, sillä se volume/gain sädettävä boost auttaa ihan hemmetisti saundin mätsäämisessä. Lähtee todella iloiset ja erottelevat B-vire-riffit ihan tosta vaan. Aattelin tässä välipäivinä käydä testaamassa vielä sen Überin, josko sen vielä laittais itelle jälkijoululahjana :-) Mut joo, toi punainen purnukka noista varmaankin on se monipuolisin ja yltää keposesti Leadeihin ja Higain riffeihin. Mitä nyt Savagea ja RED:iä oon vertaillu, niin ei tuo Bogner kauas jää särön määrässä, luonne on toki hieman eri. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
Prostator 26.12.2012 20:41:44 | |
---|
efunkelist: No huh mitä soundeja 9V purkeista! En ole itse löytänyt netistä mistään mainintaa noiden spedujen virrankulutuksesta. Onko purkkeja omistavilla kertoa montako milliampeeria nää syö? Mittasin virrankulutukset; bypass/ on alle 8mA /9V ja BOOST päällä (kaikki kolme LEDiä päällä) himpun yli 10 mA. Eli käytännössä todella vähän. 9 paristollakin pitäisi pystyä ajelemaan yli 10h, tod näk jotain 15h+. |
Prostator 26.12.2012 22:29:30 | |
---|
Prostator: efunkelist: No huh mitä soundeja 9V purkeista! En ole itse löytänyt netistä mistään mainintaa noiden spedujen virrankulutuksesta. Onko purkkeja omistavilla kertoa montako milliampeeria nää syö? Mittasin virrankulutukset; bypass/ on alle 8mA /9V ja BOOST päällä (kaikki kolme LEDiä päällä) himpun yli 10 mA. Eli käytännössä todella vähän. 9 paristollakin pitäisi pystyä ajelemaan yli 10h, tod näk jotain 15h+. KORJAUS Oikeasti 9V alkaliparisto antaa noin 400...600 mAh, joten sellaiset 50 tuntia saattaisi irrota. Aika monta nuottia siihen jo mahtuu. :-D |
slapvete 26.12.2012 22:43:08 | |
---|
svilo: 1Spotilla hurisi hieman Ei yllätä yhtään. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
efunkelist 27.12.2012 15:29:32 | |
---|
Kiitos Prostator mittauksista! Eihän tuo siis oikein mitään kuluta (niinku putkettomat säröt yleensäkään) slapvete: Ei yllätä yhtään. offtopic: Ai sekö ei olekaan hyvä laite? Just hommasin moisen korvaamaan perus ibanez/boss/pingpong-palikoita kun niistä loppu tehot ja ajattelin että kiva kun tuo ei tuon isompi ole tilaa viemään (=mahtuu casen viritelmiin) mutta V-I-H-A-A-N ylimääräisiä hurinoita mitä signaaliketjuun kasaantuu. En tosin huomannu 1spotin aiheuttavan enempää meuhkaa kuin aiemmat virtalähteet. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
TTV 27.12.2012 15:39:21 | |
---|
TTV: ... Aattelin tässä välipäivinä käydä testaamassa vielä sen Überin, josko sen vielä laittais itelle jälkijoululahjana :-) ... No ei tullu jälkijoululahjaa enää Bognerin muodossa, vaan möin RED:inkin jo pois Herra Oiva Tumpeloiselle :-) Kuherruskuukausi (= 1,5 viikkoa) ei vienyt suhdettamme esileikkiä pitemmälle ja joka kerta RED:iä räplätessäni huomasin kaipaavani viereisen ENGL:in tuhdimpaa saundia. Tän pedaalin kanssa kävi ihan samalla lailla kuin Mini Rectifierin kanssa vuosi sitten, kamahomous on parantumaton sairaus . . . No, onneksi ei raha polta enää taskussa, sillä kerkesin viime hetkellä lisäämään Custom Bluetonen speksiin VVR-piirin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
jpjanhun 27.12.2012 16:13:46 | |
---|
sitäpaitsi, eikös näistäkin kohta ole skema netissä ja halpoja diy-klooneja tilatavissa (t. ilonpilaaja) |
svilo 27.12.2012 17:43:22 | |
---|
jpjanhun: sitäpaitsi, eikös näistäkin kohta ole skema netissä ja halpoja diy-klooneja tilatavissa (t. ilonpilaaja) Voin lainata jos piirrät skemat :) /sv "It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
jpjanhun 27.12.2012 18:17:25 | |
---|
Voin lainata jos piirrät skemat :) /sv -heh :) -nojoo, en mä harrasta skemojen levittelyä, heitin vitsinä vaan tuon mun kommentin. |