Miikss 21.12.2012 21:21:18 | |
---|
Loijaa: huonommin. Joo Zombieland oli kyllä pettymys. Ei se jaksanut pahemmin repeilyttää missään vaiheessa vaikka ihan viihdyttävä olikin. Shaun of the Dead sentään nauratti ja oli viihdyttävä samaan aikaan. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
Miikss: Joo Zombieland oli kyllä pettymys. Ei se jaksanut pahemmin repeilyttää missään vaiheessa vaikka ihan viihdyttävä olikin. Shaun of the Dead sentään nauratti ja oli viihdyttävä samaan aikaan. Juurikin näin. Hyvät kauhukomediat ovat muuten todella harvassa, on meinaan sen verran vaikea leffa(ala)genre. we want the world and we want it now |
-Lassi- 22.12.2012 00:02:33 (muokattu 22.12.2012 00:06:53) | |
---|
Loijaa: Juurikin näin. Hyvät kauhukomediat ovat muuten todella harvassa, on meinaan sen verran vaikea leffa(ala)genre. Parhaat kauhukomediat on mun mielestä niitä, jotka on yritetty tehdä tosissaan, mutta pienen budjetin takia ovat jääneet vähän rosoisen näköisiksi. Jostain luin että esim Evil Deadin piti alun perin olla ihan vakavahenkinen kauhuleffa, mutta meni läskiksi kun ei ollut rahaa tuottaa kunnon erikoistehosteita. Nykyajan kauhukomediat ovat omien havaintojeni mukaan lähinnä suuren budjetin leffoja joissa on sotkettu keskenään kesyhköt zombit sekä ripaus kankeaa huumoria, tästä esimerkkinä juurikin Zombieland ja Shawn of the Dead. Meno on vähän turhan kesyä, mutta uskallan arvata että Zombielandilla on tehty enemmän rahaa kuin Basket Casella(joka on muuten aivan vitun huikea leffa, kantsii tsekata jos tykkää gomedioista ja goresta http://www.youtube.com/watch?v=SiFysMND59k .) Ymmärrän siis ettei kenelläkään ole nykypäivänä hirveästi innostusta alkaa väsäämään mitään kömpelöä kulttikomediaa, vaan toki pyritään miellyttämään mahdollisimman suurta yleisöä. -It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it. |
Miikss 23.12.2012 13:26:37 | |
---|
-Lassi-: Parhaat kauhukomediat on mun mielestä niitä, jotka on yritetty tehdä tosissaan, mutta pienen budjetin takia ovat jääneet vähän rosoisen näköisiksi. Jostain luin että esim Evil Deadin piti alun perin olla ihan vakavahenkinen kauhuleffa, mutta meni läskiksi kun ei ollut rahaa tuottaa kunnon erikoistehosteita. Kyllä ite katoin ykkös-Deadia iha paskat housuissa yksinäni viikonloppuna kämpillä keskellä yötä. Ei paljoo huonohkot erikoistehosteet haitannu. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
bedlam 23.12.2012 15:02:22 | |
---|
Evil Dead oli mun lapsuuden pelottavin kauhuleffa. Ei ne tehosteet mun mielestä erityisen koomisia ole, vaikka taso välillä onkin vähän mitä sattuu. Enemmän se komiikka tulee näyttely- ja ohjaustyöstä, ja niissä se on ihan tarkoituksellista. Leffan komiikan tosin löysin vasta aikuisiällä, nuoruudessa se oli ihan pelkkää äärimmäistä kauhua. http://www.petrilampela.net |
-Lassi- 23.12.2012 20:21:55 | |
---|
Miikss: Kyllä ite katoin ykkös-Deadia iha paskat housuissa yksinäni viikonloppuna kämpillä keskellä yötä. Ei paljoo huonohkot erikoistehosteet haitannu. Oon kattonu kakkosen pari kertaa. On yks pelottavimmista mitä oon ikinä kattonu, stop-motionbalettikohtaus tulee uniin. Leffan yligoret splatterikohtaukset ovat kuitenkin kaikesta huolimatta koomisia -It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it. |
tomaattiorava 23.12.2012 20:33:20 | |
---|
Evil Dead nyt on kaikilla mahdollisilla tasoilla puhdasta parhautta. Milläs mielin jengi venailee remakea? "Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
-Lassi- 23.12.2012 20:36:40 | |
---|
tomaattiorava: Evil Dead nyt on kaikilla mahdollisilla tasoilla puhdasta parhautta. Milläs mielin jengi venailee remakea? Jos ei ole Bruce mukana niin en venaile. Enkä tiedä venailisinko vaikka oliskin, en vain näe syytä miksi kaikin puolin täydellinen teos pitäisi pilata isolla rahalla. -It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it. |
carnation 23.12.2012 21:04:58 | |
---|
-Lassi-: Jos ei ole Bruce mukana niin en venaile. Enkä tiedä venailisinko vaikka oliskin, en vain näe syytä miksi kaikin puolin täydellinen teos pitäisi pilata isolla rahalla. En ole koskaan ymmärtänyt tätä "nyt sekin pilataan" -näkökulmaa. Eihän se alkuperäinen siitä miksikään muutu, vaikka uudelleen tehtäisiinkin. Esim. Total Recall paskottiin ihan äsken, mutta Arskan originaalilta se ei vienyt yhtään mitään pois. ED-remake on jopa ihan kiinnostavakin tapaus, ainakin projektilla on reilusti Raimin sekä Campbellin siunaus kun tuottajinakin toimivat, joten toivoa on plus että traileri oli aika hardcorea tavaraa. Jos on huono niin sitten on, mahtuuhan näitä maailmaan. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Bongowing 23.12.2012 21:06:44 | |
---|
carnation: En ole koskaan ymmärtänyt tätä "nyt sekin pilataan" -näkökulmaa. Eihän se alkuperäinen siitä miksikään muutu, vaikka uudelleen tehtäisiinkin. Esim. Total Recall paskottiin ihan äsken, mutta Arskan originaalilta se ei vienyt yhtään mitään pois. ED-remake on jopa ihan kiinnostavakin tapaus, ainakin projektilla on reilusti Raimin sekä Campbellin siunaus kun tuottajinakin toimivat, joten toivoa on plus että traileri oli aika hardcorea tavaraa. Jos on huono niin sitten on, mahtuuhan näitä maailmaan. Mää kuuntelin tätä ennen teitä ja eka demo oli paras. But where the heck is magenta? |
Miikss 24.12.2012 00:33:13 | |
---|
-Lassi-: Oon kattonu kakkosen pari kertaa. On yks pelottavimmista mitä oon ikinä kattonu, stop-motionbalettikohtaus tulee uniin. Leffan yligoret splatterikohtaukset ovat kuitenkin kaikesta huolimatta koomisia Kakkonen nyt olikin enemmän huumorilla vedetty kun ykkönen, vaikka olikin siitä huolimatta välillä pelottava. Ykkösessä en taas ensimmäisellä katselukerralla nähnyt mitään humoristista, vaikka osa tehosteista kökköjä olikin. "Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji" |
mpekkanen 24.12.2012 03:30:05 (muokattu 25.12.2012 20:17:22) | |
---|
Parhaat kauhu genreen kuuluvat leffat on minusta alkuperäinen ennustus, hohto ja alkuperäinen teksasin moottorisahamurhat. En tiedä onko noista yksikään oikein kauhu elokuva, mutta hyviä elokuvia. Muitakin ihan katsottavia tietysti on, mutta itse tykkään näistä hieman vanhemmista enemmän. Nämä uudet on joko saw tyyppisiä kidutus-leffoja tai sitten muuten vaan niin monesti juoneltaan nähtyjä että ei oikein jaksa innostua. Aika teineille tehtyjä filmejä ja useinhan näissä onkin joku teiniporukka jossain ja yksitellen tippuu porukkaa pois. Suurin osa kauhu elokuvista on todella tylsiä ja ainakaan minun mielestä eivät ole edes jänniä katsoa. Vanhoissa hammerin elokuvissa on jotain sellaista tyyliä josta tykkään. Nehän teki aikoinaan näitä dracula leffoja vaikka kuinka paljon joissa oli christopher lee. En kehuisi kyllä niitäkään mitenkään kauheiksi. |
-Lassi- 24.12.2012 10:35:58 | |
---|
carnation: En ole koskaan ymmärtänyt tätä "nyt sekin pilataan" -näkökulmaa. Eihän se alkuperäinen siitä miksikään muutu, vaikka uudelleen tehtäisiinkin. Esim. Total Recall paskottiin ihan äsken, mutta Arskan originaalilta se ei vienyt yhtään mitään pois. ED-remake on jopa ihan kiinnostavakin tapaus, ainakin projektilla on reilusti Raimin sekä Campbellin siunaus kun tuottajinakin toimivat, joten toivoa on plus että traileri oli aika hardcorea tavaraa. Jos on huono niin sitten on, mahtuuhan näitä maailmaan. Nojoo, oot oikeessa. Pakko myöntää että en tiennyt että tuo remake on noinkin valmis ennen kuin otettiin täällä puheeksi joten suuntasin sitten youtubeen ja tsekkasin trailerin. Kyllähän toi vaikutti aika tykiltä matskulta, että pitäähän se nyt käydä sitten tsekkaamassa jos kerta Raimi ja Campbellkin mukana on. Toivon ankarasti ettei remakessa olisi ainuttakaan CGI-örkkiä. Niitä on (kauhu)leffoissa nykyään vähän liikaa. Vanhempia leffamörköjä on kiva katsoa juuri siksi että voi miettiä että miten ne käytännössä on toteutettu, tietokonegrafiikassa ei ole ollenkaan sitä viehätystä. Skeptinen päänaukoja on puhunut. -It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses. -Hit it. |
Black Baron 24.12.2012 11:35:15 (muokattu 24.12.2012 11:49:01) | |
---|
On se aika kuollut tulee vain paskaa "kauhua" nykyään esim. Wrong Turn 5, ATM, Bait, Growth, I Am Number Four, Nailbiter, Panic Button, Psych 9, Rites Of Spring, Silent House, Sound Of My Voice, The Haunting Of Whaley House, The Pact, The Barrens, The Ghostmaker, The Tall Man, Werewolf The Beast Among Us, Playback Yllä mainitsin muutaman kauhu elokuvan mitä oon viime aikoina katellu. Osa ei oo kauhua ja välillä on elokuvissa hetkensä, mutten pysty suosittelemaan mitään noista. Ehkä kukaan ei oo minua vaan mainostanut hyvistä kauhu elokuvista ja valitsen väärät elokuvat omatoimisesti. Mulle kauhua ei oo semmonen missä on saatanasti verta ja suolen pätkää. Myöskään 70 luvun hitaat "kauhu" leffat ei iske vaan jotain tuolta väliltä. Japani/kiina yms. vinosilmä elokuvia boikotoin periaatteen takia, koska niissä ei puhuta englantia, latistaa tunnelman mielestäni. Näissä elokuvissa parasta on muijat, koska thai-tytöt kiihottaa mua :) Ainut hyvä kauhu viime aikoina on ollut American Horror Story, mut se onkin sarja. Katsoin juuri ensimmäinen kauden. Voin suositella. Ei mikään ultimate supreme sarja mut nykypäivän tasoon nähden ihan asiallinen. edit. kohtalainen jännitys elokuva oli SINISTER. Seuraavaksi katsoin tietoisesti paskan leffan, koska ei oo nyt muutakaan tarjolla: Zombie Apocalypse :) |
seppo69 24.12.2012 14:58:03 | |
---|
Black Baron:Japani/kiina yms. vinosilmä elokuvia boikotoin periaatteen takia, koska niissä ei puhuta englantia, latistaa tunnelman mielestäni. Näissä elokuvissa parasta on muijat, koska thai-tytöt kiihottaa mua :) Tervetuloa takaisin Masse. |
Askorbiinihappo 25.12.2012 20:00:05 (muokattu 25.12.2012 20:01:15) | |
---|
Vaihteeksi pirun mielenkiintonen ketju aiheeseen liittyen. Täältähän on mukava poimia uusia tuttavuuksia. Mun mielestä kauhu ei todellakaan ole kuollut genre, päinvastoin. Okei, ehkä kauhusta on jollain tavalla tullut jotain "mainstreamia", mutta kyllähän kaivamalla löytää silti hyviä pätkiä, kuten esim. juurikin edellämainittu Insidious. Myös Paranormal Activityt, pääasiassa ykkönen, ja Grave Encounters ovat mun mielestä aika loistavia kauhupätkiä, olkoonkin sitten paskat erikoistehosteet ja näin, mutta vetoavat meikäläiseen. Murhaajista kertovat leffat saavat olla aika omalaatuisella tyylillä kerrottuja, että iskisivät, sen takia mulle toi paranormaali osasto on huomattavasti helpompaa. E: Niinjoo, ja pari viestiä aikasemmin oli mm. Silent House teilattu. Toimii kyllä ainakin se espanjaversio mulle. |
Kampela77 27.12.2012 12:10:02 | |
---|
bedlam: Evil Dead oli mun lapsuuden pelottavin kauhuleffa. Ei ne tehosteet mun mielestä erityisen koomisia ole, vaikka taso välillä onkin vähän mitä sattuu. Enemmän se komiikka tulee näyttely- ja ohjaustyöstä, ja niissä se on ihan tarkoituksellista. Leffan komiikan tosin löysin vasta aikuisiällä, nuoruudessa se oli ihan pelkkää äärimmäistä kauhua. Sama juttu. Kyllä se ainakin noin seitsemän vuoden ikäisenä pelotti kovasti. Ikäraja oli K-21 ja kannessa teksti "Suomen kauhein kauhuelokuva". Silti oli saksittu ainakin lopun kaurapuuroefektit pois. Parista muussakin kohtauksessa oli tainnut sakset viuhua. Moneen kertaan se tuli pienenä katsottua. Välillä piti juosta toiseen huoneeseen tai sohvan taakse piiloon, eikä pelottavissa kohtauksissa meinannut uskaltaa tuijottaa ruutua. Leffan nimi kuitenkin unohtui ja harmitti, kun sitä parikymppisenä yritin metsästää, enkä tiennyt mistä leffasta oli kyse. Evil Deadista olin kyllä kuullut, mutta en osannut yhdistää sitä kyseiseen leffaan. Silloin nuorena leffa kulki vain nimellä Kauhunriivaamat, jonka senkin olin unohtanut. Oli nostalgiset fiilikset, kun suunnilleen 25 vuoden iässä vihdoin sain selville mikä leffa oli kyseessä ja katsoin uudestaan. Pelotti silloinkin yksin pimeässä katsoessa, kun nuoruuden muistot pulpahtelivat mieleen. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Tawsky 28.12.2012 10:38:18 | |
---|
Kattelin tossa toissapäivänä Jacob's Ladder-nimisen pätkän vuodelta 1990. Olen joskus ennenkin muistaakseni nähnyt mutta niin kauan sitten että oli pakko katsella ajatuksella uudestaan. Tykkäsin kyllä pirusti, juuri sellanen hämärä psykologinen hämmennysleffa. Tuskin tehdään moisia enää nykyään. Ainakaan yhtä hyviä. Isken tähän trailerin vielä jos joku nyt ei tiedä mistä on kyse. http://www.youtube.com/watch?v=fHjBYM2J228 Traileri on kyllä paska, mutta porkkanana täytyy heittää että Silent Hill-pelisarja on ottanut tuosta paljon vaikutteita. Sairaalakohtaus kyseisessä leffassa on yks huikeimpia. Taitaa löytyä youtubesta jos ei koko leffaa halua katsoa. "Odotin sellaista Tony Halmeen näköistä kaveria sieltä ilmaantuvaksi, joten shokki oli kova kun mielikuvat romahti." -DM |
tomaattiorava 30.12.2012 13:25:02 | |
---|
Jacob's Ladder on ihan ookoo, juoni sopivan v*ttumainen ja sairaalakohtaus ihan hieno. Viime ajoilta : Black Death : Teemaksi muodostuu loppua kohden ihmisen avuttomuus suurten mittakaavojen tragedioiden edessä ja hänen tapansa keksiä selityksiä selittämättömälle ja miten nämä erilaiset uskomukset (ja uskonnot) lisäävät kärsimystä entisestään. http://www.imdb.com/title/tt1181791/ Pandorum : Ihan liian hyvän ratingin saanut tusinascifikauhupätkä joka lähinnä pitkästytti ja harmitti. http://www.imdb.com/title/tt1188729/ I Spit on yout grave : Uudelleenfilmatisointi 70-luvun leffasta, ihan mukiinmenevästi toteutettu muttei millään tapaa erikoinen. Kyttä oli kovin roolihahmo. http://www.imdb.com/title/tt1242432/ Stake Land : Selkeesti paras näistä, tyly ja tyylikäs moderni maailmanlopun jälkeinen selviytymiskauhuleffa. Karismaattinen päähenkilö. http://www.imdb.com/title/tt1464580/?ref_=fn_al_tt_1"Ootko avaruusolio?
-En.
No mee sit lääkäriin." |
Karipiirto 30.12.2012 21:22:28 | |
---|
tomaattiorava: Stake Land : Selkeesti paras näistä, tyly ja tyylikäs moderni maailmanlopun jälkeinen selviytymiskauhuleffa. Karismaattinen päähenkilö. http://www.imdb.com/title/tt1464580/?ref_=fn_al_tt_1 Tämä oli kyllä kiistatta yksi hienoimpia rainoja pitkiin aikoihin. "If you're going to be crazy, you have to get paid for it or else you're going to be locked up."
Hunter S. Thompson |