Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 5119 120 121 122 123244 245 246 247 248
piipponen
20.12.2012 17:20:25
Epämuusikko: Tirkkosen Anssi on mahtava mies.

se on.

ei virhettä.
imo
EJ84
20.12.2012 20:13:45

markkuliini: Olin eka ihan fiiliksissä kun kaverilla on paljon jazz- ja fuusio-juttuja, kivoja treenipaloja, ja ihastelin että onpas hyvän kuuloinen tekniikka. Mutta sitten kuuntelin noita komppipätkiä ja ne ei kyllä toimi oikein mitkään tarpeeksi hyvin mun mielestä. Outoa, olin varma että itse komppisoitto toimis musikaalisesti, mutta ei oikein... :( Voi pettymysten kevät.

Ovatko nämä treenipalat ihan kelvottomia jos kaikki komppipätkät eivät toimi?
markkuliini
20.12.2012 20:21:16

EJ84: Ovatko nämä treenipalat ihan kelvottomia jos kaikki komppipätkät eivät toimi?

Ei toki. Tarkoitin vaan sitä, että kokonaisfiilis vaan lopahti hieman. :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
-Dr.DW-
21.12.2012 11:49:57 (muokattu 21.12.2012 11:50:09)
Ei tullu kehveli maailmanloppua... Tosin onhan tässä vielä reippa 12 tuntia aikaa=P
Hukkaan mäni nämäkin kaljat...
Anteeksi, en tarkoittanut.
passe
21.12.2012 12:54:12
-Dr.DW-: Ei tullu kehveli maailmanloppua... Tosin onhan tässä vielä reippa 12 tuntia aikaa=P
Hukkaan mäni nämäkin kaljat...

Mä olin kans ihan varma että tulee, jätin rummutkin putsaamatta ja kaikkee!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
-Dr.DW-
21.12.2012 18:28:39 (muokattu 21.12.2012 18:29:00)
Myönnettäköön, hieman repesin ääneen.

http://9gag.com/gag/6138288
"Friends dont let Friends be friends, with cunts." :)
Epämuusikko
28.12.2012 11:45:23
Mitä todennäköisin välistäjääminen harmittaa jo nyt.

http://www.tiketti.fi/Cody-ChesnuTT … vastia-klubi-Helsinki-lippuja/18030
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ferodoz
06.01.2013 01:45:20

Heikki Silvennoisen keikka Yle Teeman Kosketuksessa -sarjassa tuli äsken teeveestä. Voi jumalaare ku oli hyvänkuuloista. Auvisen Jani rummuissa, Jarmo Nikku & Heikki itse kitarassa, Okke Komulainen koskettimissa, jne muutamia mainitakseni. Tykkäsin ihan törkeesti.
Kailis: Jos mä otan joskus tatuoinnin niin se on Joukahainen ottamassa Väinämöiseltä suihin.
Linnunlaulupuu
06.01.2013 03:17:32
Epämuusikko: Mitä todennäköisin välistäjääminen harmittaa jo nyt.

http://www.tiketti.fi/Cody-ChesnuTT … vastia-klubi-Helsinki-lippuja/18030

Tuonne mennään, maksoi mitä maksoi. Vaikka sata kultarahaa.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Duro
06.01.2013 10:31:01
ferodoz: Heikki Silvennoisen keikka Yle Teeman Kosketuksessa -sarjassa tuli äsken teeveestä. Voi jumalaare ku oli hyvänkuuloista. Auvisen Jani rummuissa, Jarmo Nikku & Heikki itse kitarassa, Okke Komulainen koskettimissa, jne muutamia mainitakseni. Tykkäsin ihan törkeesti.

Itsekin tuon taltioinnin katoin ennen nukkumaanmenoa. Varsin vaikuttunut olin. Pepe Ahlqvistin ja Mikko Kuustosen fiittailut oli kans tosi hienoja. Ylipäätään se bändin yhteensoitto oli melkeen maagista. Hitosti tykkäilin.
Tilipitappituppitappi
Epämuusikko
06.01.2013 12:12:24
Linnunlaulupuu: Tuonne mennään, maksoi mitä maksoi. Vaikka sata kultarahaa.

Syö paskaa, kulta.
Linnunlaulupuu
06.01.2013 13:36:49
Epämuusikko: Syö paskaa, kulta.

Päädyn kuitenkin vahingossa sikarihuoneeseen nicaragualaisen joopelin ja single maltin kanssa, baby girl. Näitä vahinkoja käy toisinaan.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Epämuusikko
06.01.2013 13:55:09
Linnunlaulupuu: Päädyn kuitenkin vahingossa sikarihuoneeseen nicaragualaisen joopelin ja single maltin kanssa, baby girl. Näitä vahinkoja käy toisinaan.

Tavastialla eräs herra v. 2005 poltti ranteenpaksuista sikaria ja katsoi Hermeto Pascoalia. Itse katsoin näitä molempia ja olin että nyt ollaan herrasmiesten kerhossa.

Hyviä aikoja.
lrz
06.01.2013 14:51:23
ferodoz: Heikki Silvennoisen keikka Yle Teeman Kosketuksessa -sarjassa tuli äsken teeveestä. Voi jumalaare ku oli hyvänkuuloista. Auvisen Jani rummuissa, Jarmo Nikku & Heikki itse kitarassa, Okke Komulainen koskettimissa, jne muutamia mainitakseni. Tykkäsin ihan törkeesti.

Joo, tuli semmoinen "vanhat hyvät ajat" -fiilis. Kuustonen ja Heikki ovat aina osanneet haalia hyvän bändin ympärilleen. 90-luvulla tapahtunut herrojen tiettyjen kokoonpanojen katselu ja kuuntelu oli yksi syy, miksi heräsin diggailemaan lähes pakonomaisesti hyviä ammattimuusikkoja. Mikä jatkuu edelleen.

Outoa etten ollut nähnyt tuota ennen. Sehän oli 2008 tai jotain?
Vallu-Veke
06.01.2013 15:07:09
lrz: Joo, tuli semmoinen "vanhat hyvät ajat" -fiilis. Kuustonen ja Heikki ovat aina osanneet haalia hyvän bändin ympärilleen. 90-luvulla tapahtunut herrojen tiettyjen kokoonpanojen katselu ja kuuntelu oli yksi syy, miksi heräsin diggailemaan lähes pakonomaisesti hyviä ammattimuusikkoja. Mikä jatkuu edelleen.

Outoa etten ollut nähnyt tuota ennen. Sehän oli 2008 tai jotain?

Vitsi vieköön. Ei ole yle areenalla, eikä ollut tiedossa uusintaa.
haunted
07.01.2013 07:21:57
Vallu-Veke: Vitsi vieköön. Ei ole yle areenalla, eikä ollut tiedossa uusintaa.

Tän pystyis kattoon kans.
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
passe
09.01.2013 09:06:55
Wooten puhuu ja demonstroi basisteille timen treenaamisesta. Varsinkin lopun "osuuko kohdalleen tiskatessa" treeni täytyy yrittää integroida arkeen.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
marktark
09.01.2013 12:49:13
burdon: Tyhmä kysymys mutta otin tossa uusinta katsontaan King Of The Hill sarjan minkä editoimaton tunnari löytyy @_http://www.youtube.com/watch?v=uAvGUIvQblg niin mietin että onko tuo "kilinä" soitettu ridellä ja jos niin yhdellä vai kahdella kädellä? Ja onkse soitettu samaan aikaan kuin muukin komppi vai nauhoitettu erikseen? Tällanen puurokorva ja ikinyyppä ei ota selkoo, mietin vaa et jos on yhdel kädel soitettu niin melko hyvin. Saa myös viskellä linkkejä tutoriaaleihin et miten oppis ittekki ridettää tollasta kyytiä...

Vastaavanlaista 16-osakomppia, tai siis tuollaista nopeaa kilkutusta, voi vetää yhdellä kädella. Haastavaa on saada se kuulostamaan hyvältä ja tasaiselta (beats even), kuulostaen siltä ikäänkuin olisi soitettu kahdella kädellä. Näin : valitse aluksi isoin kello mitä hyllystä löytyy ja aseta sen "suu" itseesi päin (johonkin telineeseen).
Tiedätkö millä rannetekniikalla "one handed stroke roll" (vai mikä sen nimi nyt onkaan) soitetaan ? Eli vähän samaan tapaan, siis pääasiassa käsivarsi tekee sen ylös-alas-työn ja ranne "joustaa" liikkeen mukana.
Aseta kapula kellon sisään ja huom. reilusti, puoleenväliin tai lähes niin pitkälle, että tippi osuu kellon takareunaan. Koska isku yleensä lähtee kättä/rannetta kohottamalla, niin eka isku tapahtuu silloin kun käsi nousee ja kapula osuu kellon yläreunaan. Vastaavasti käsivartta alas viemällä tapahtuu toinen isku, ja taas ylös jne. Näin selitettynä siis "hidas opettelu"-versio; nopea (ja ehkä helpompi joillekin) versio taas menee näin : kapula sisään ja armotonta ylös-alas-venkutusta ! Mutta huom. tässäkin : ranne joustaa käsivarren tehdessä pääasiallisen työn. Kun tatsin hiffaa, niin jatkuvaa ja tasaista 16-osaa pystyy vetämään ihan hillityllä käsitekniikalla. Tärkeää on myös, ettei kapulan tippipää osu kelloon (sisäpuolella) ja aiheuta näin ylimääräistä iskua (jos tasaista kilkettä halutaan).

Aika kiva on soitella toisella kädellä tota 16-osa-cowbelliä jollain sambameiningillä (jalat) toisen käden sooloillessa virveliä ja tomeja jne. Ja mikä mainiointa, sillä saa hetkeksi toisen rumpalin hoomoilakseksi kummastelemaan että " miten hitossa se tekee ton ??"....;)
Play that song, not the instrument.
Olly
10.01.2013 02:08:01 (muokattu 10.01.2013 02:09:50)
Näin rumpaleita arvostetaan. Olkaa tarkkoina ihan alussa...

http://www.youtube.com/watch?featur … detailpage&v=BzUcpm836bw#t=303s
Read more than one book.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)