Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Miten nopeesti korvamonitoreihin "sisälle"?
1
Connor
21.12.2012 11:43:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulevana lauantaina EP julkkarikeikka ja tuli mahdollisuus lainata korvamonitorizydeemiä. Koskaan en oo ko. systeemin kanssa laulanu ja nyt hieman mietityttää, että mitenkähän noihin pääsee sisälle ja mitä mun kannattaa osata pyytää miksaajalta?
 
Lupasin alustavasti vaan testata soundcheckissä systeemiä, mutta entäpä jos se rupee tuntumaan hyvältä?! Kulma tulee kyllä eteen varalle ja varmaan "oikee" checkki tehdään sen kanssa.
 
Pitkäänhän tää systeemi on ollu mielessä kun menee aina hermo keikalla tohon oman äänen kuulemiseen ja näin amatöörillä itsensä kuuleminen on suoraan verrannollinen vireeseen.
 
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
BigAgib
24.12.2012 01:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtökohtaisesti ota omaa laulua ensiksi nappeihin. Sitten jotain mistä kuulee vireen esim pianoa tai skittaa. Sitten jotain mistä kuulee tempon esim.haitsua rummuista.
Itse vetelen keikoilla vain toinen korvanappi korvassa josta kuuntelen enimmäkseen omaa laulua
 
Pääskynen
27.12.2012 11:52:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen amatööri tuossa korvamonttumiksissä koska heitän yleensä sisätiloissa keikkaa ja suht pienillä lavoilla niin mulle riittää korvaan vain oma ääni ja hiukan taustanauhaa, loput vuotaa pienellä lavalla mikin kautta riittävästi.
Mutta isolla ulkolavalla kun ei checkiä ehtinyt tekemään, huomasin etten kuullut mitään muuta kuin itseäni jonka huomasin olevan jopa hankalanpaa kuin ei itsensä kuuleminen ja jouduin ottamaan toisen napin pois.
 
Yritän siis sanoa että joka kerta on hyvä tehdä checki ja jos jaksaa säätää niin heti käytön alussa kannatta huolella opiskella mitä tarvii korvaansa ja käyttää sitä joka tilanteessa.
 
Tosta monttumiksauksesta löytyy kyllä ketjuja täälläkin kun hakee vaan.
 
Connor
31.12.2012 12:39:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, jäi vastailemati sillon aiemmin. Kiitos enihuu vinkeistä. Meillä oli onneksi pätevä miksaaja matkassa ja se vinkkas, että vois riittää jos otat kitarat ja oman laulun korviin. Näin tehtiin ja basso ja rummut kuuli/tunsi läpi (kysessä siis melodista metallia vääntävä bändi ja perus baarilava). Päädyin vetämään sitten keikan läpi noilla kun checkissä kaikki tuntu hyvältä.
 
Olihan tuo niin mahtava vehjas laulun kannalta, että ei mitään järkee. Hieman livefiilis kärsii tosta, mutta toisaalta kuulee koko ajan itsensä ilman kierto-ongelmia, ääni kesti huomattavasti paremmin ja pää ei humissu keikan jälkeen, joten kyllä tuo mulla menee hankintaan vaikka keikkaa vähemmän onkin. Vireeseen olen jäävi kommentoimaan, mutta ei varmasti ainakaan huonompaan suuntaan menny.
 
Setä ei ole paha. Setä on vaan ruma.
BigAgib
01.01.2013 15:15:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä että toimi!
Kyllähän se ääntä säästää noilla rokkikeikoilla, kun ei tartte huutaa lavamökän yli!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «