Aihe: Kysymys/vastaus topic part V
1 2 3 4 5123 124 125 126 127311 312 313 314 315
marktark
18.12.2012 12:09:08 (muokattu 18.12.2012 13:46:21)
Ostin käytetyt Z K Custom Dark hatut. Jotain pikkuroiskeita löytyy ja tummentumia jäänyt sormenjäljistä, topin tekstit osittain hiukan haalenneet ja ulkokehä snadisti tummentunut, mutta kannattaako noita putsailla ? Vaikuttaako putsaus merkittävästi soundiin ?
En ole koskaan kokeillut uusia vastaavia.

edit. ja joo, onhan noi jo ikänsä puolesta ns. sisäänajettu.
Play that song, not the instrument.
tomboarmageddon
18.12.2012 12:17:45
marktark: Ostin käytetyt Z K Custom Dark hatut. Jotain pikkuroiskeita löytyy ja tummentumia jäänyt sormenjäljistä, topin tekstit osittain hiukan haalenneet ja ulkokehä snadisti tummentunut, mutta kannattaako noita putsailla ? Vaikuttaako putsaus merkittävästi soundiin ?
En ole koskaan kokeillut uusia vastaavia.

Toiset haluaa,että ne kiiltää. Soundi taas monien mielestä paranee kun pelti pskaantuu. Eihän toi k oo ees uutenakaan kiiltävä jos nyt oikeisiin symbaaleihin yhdistin.
Mä sanoisi., että älä pese.
Niq
18.12.2012 15:07:04

Topa-: Mitä näistä taman 2000-luvun rockstareista kannattais pyytää? kalvot on hirveässä kunnossa, itse pöntöt ja HW ihan ok. ostin noi uutena x vuotta sitten, kun mallin valmistus oli jo lopetettu. kuva just samanlaisesta setistä: http://static.musiciansfriend.com/d … egular_713185.001_midnight_blue.jpg

Huonoilla kalvoilla, ilman telineitä joku 300-350 euroa on varmaan semmonen hinta, jolla saat rummut menemään. Kalvoremontti kuitenkin tulee maksamaan heti sen satkun uudelle ostajalle, vaikka uusisi vain lyöntipuolen kalvot.
El Jefe
18.12.2012 17:09:21
hollmi-5: Performerit olivat halvimmat saksalaiset Sonorit omana aikanaan. Paljon paremmat, kuin Force 1000 ja 2000 sarjalaiset kuitenkin.

Sonor Force 2000 ja uudemmalla badgella olevia Performereita tehtiin samalla 9 ply poppelirungolla. Hardis yhtä hyvää ja huonoa ja osittain samaa.
Fresh White Reeboks Kickin Your Ass
Bobana
18.12.2012 17:34:58
El Jefe: Sonor Force 2000 ja uudemmalla badgella olevia Performereita tehtiin samalla 9 ply poppelirungolla. Hardis yhtä hyvää ja huonoa ja osittain samaa.

Kyllä Performereissa on raudat ihan eri planeetalta kun Force-sarjoissa. Siis paremmat.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
El Jefe
18.12.2012 17:53:34
Bobana: Kyllä Performereissa on raudat ihan eri planeetalta kun Force-sarjoissa. Siis paremmat.

Silloin Sonor siirti tuotantoaan Saksasta pois niin osa molempien sarjojen raudasta samaa kuin kalliimmissa ja osa taas tuontikamaa. Molemmat kuitenkin made in Germany.

Mulla on kahdet Performerit ollut ja nyt Force 2000. Ei niissä juuri eroa ole. Force 2000 hienommat lugit.

Lugit, vanteet ja viritysruuvit molemmissa ok tavaraa. Tomimountit kanssa. Lattiatomin jalat Force 2000 tukevammat kuten bassorummunvanteen koukut. Molemmista sarjoista oli ostettaessa korkannut kiinnikkeitä...
Topa-
18.12.2012 19:20:45 (muokattu 18.12.2012 19:26:27)
Niq: Huonoilla kalvoilla, ilman telineitä joku 300-350 euroa on varmaan semmonen hinta, jolla saat rummut menemään. Kalvoremontti kuitenkin tulee maksamaan heti sen satkun uudelle ostajalle, vaikka uusisi vain lyöntipuolen kalvot.

okei, eli paljon nuo telineet lisää hintaa. 1 puomiständi ja 1 normaali. ne on jotain vähän parempaa sarjaa, ei mitään rimpuloita.

Mulla ei oo hirveä kiire myydä nuita, mutta harkitsen tästä maasta muuttoa. jos lähtö viivästyy niin ostan kyllä nuihin uudet kalvot. tarkotuksena ois kuitenki myydä nuo ja ostaa sitten toisaalla uusi setti.
hollmi-5
18.12.2012 21:12:49
Bobana: Kyllä Performereissa on raudat ihan eri planeetalta kun Force-sarjoissa. Siis paremmat.

Performereissa oli saksalaiset raudat. Force 2000-sarjalaisissa taiwanilaiset. Kyllä niissä bassorummunjaloissakin Performer oli mielestäni Foecea parempi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
18.12.2012 21:13:57
El Jefe: Sonor Force 2000 ja uudemmalla badgella olevia Performereita tehtiin samalla 9 ply poppelirungolla. Hardis yhtä hyvää ja huonoa ja osittain samaa.

Taitaa noissa ilmoituksen Performereissa olla se vanhempi badge.
El Jefe
19.12.2012 04:07:03 (muokattu 19.12.2012 04:11:29)
hollmi-5: Taitaa noissa ilmoituksen Performereissa olla se vanhempi badge.

Ei kun se on se keltaraitainen badge se pyökkirunkoinen. Vaikea sanoa yksittäisistä osista missä ne on tehty ja Performeria on tehty Phonicien jämäosista ja vaikka mistä.

Esim bassorummun tomimounttiin vaihdettiin ruuvi Phonicin ja Performerin välille. Ja Force 2000 tomimountti kelpasi harvinaisiin Hilite-tomeihin, 18" bassorummulla varustetuissa olen nähnyt ja lukenut.

Edit. Sonormuseumin sivuilta löytyy tietoa. Siellä Force 2000 laitetaan Performerien edelle. Mulle noi on kyllä samalla viivalla.
Bobana
19.12.2012 16:19:30
hollmi-5: Performereissa oli saksalaiset raudat. Force 2000-sarjalaisissa taiwanilaiset. Kyllä niissä bassorummunjaloissakin Performer oli mielestäni Foecea parempi.

No näinhän sitä minäkin olen aatellut. Mutta noi on jääny hiukan vähemmälle tutkiskelulle nuo Performerit.
Cujo: Isä soitti ja kertoi ostaneensa kolme lammasta ja sähköurut. Se kyllä aina tietää, mihin rahansa laittaa.
hollmi-5
19.12.2012 16:53:00 (muokattu 19.12.2012 16:55:10)
Bobana: No näinhän sitä minäkin olen aatellut. Mutta noi on jääny hiukan vähemmälle tutkiskelulle nuo Performerit.

Performereissa on kahdenlaisia runkoja. Ja teräsvirppa kymppilugisena on rungoltaankin eri peli, kuin kasiluginen.

Ne paremmat Performerit on mielestäni 2000 Forceja paremmat. Molemmista on kokemusta. Kaverilla oli pyökkirungot ja badgessa ei keltaista raitaa. Minullakin oli samanlaiset vähän aikaa.

Edit: Minulla on edelleen yksi poppelirunkoinen 12" Performer-tomi...
Laakstr
19.12.2012 17:01:45
hollmi-5: Performereissa oli saksalaiset raudat. Force 2000-sarjalaisissa taiwanilaiset....

Mä tulkitsen tuon Sonormuseum-sivujen tekstin siten että F2000 on sakujen raudat myös:

"Force 2000, 3000 and Maple - were completely accepted by the Sonor faithful. All German made components."
Aika hätäinen... Mutta aina on kuitenkin iloinen yleisilme päällä
Bobana
19.12.2012 22:00:11
Laakstr: Mä tulkitsen tuon Sonormuseum-sivujen tekstin siten että F2000 on sakujen raudat myös:

"Force 2000, 3000 and Maple - were completely accepted by the Sonor faithful. All German made components."

Oli Force 1000:kin natsiraudat ennenkuin aasiaan menivä. Mutta ne oli kestävyydeltään silti heikot.
Omasta mielestänikin ovat kyllä Performerit paremmat kuin 2000 Forcet sillä noissa Force 1000 ja 2000 ei ole mitään muuta eroa kuin raudat jotka oliva hivenen paremmat noissa 2K-:ssa.
Olly
20.12.2012 19:54:13
Miten puuvirveli eroaa saundiltaan teräsvirvelistä?
Tai vielä mielummin, voisiko joku tietävä tehdä virveleistä FAQ:n tyyliin mitä vaikuttaa materiaali, erilaiset matot, koko, yms. yms......
Read more than one book.
hollmi-5
20.12.2012 20:21:09
Olly: Miten puuvirveli eroaa saundiltaan teräsvirvelistä?
Tai vielä mielummin, voisiko joku tietävä tehdä virveleistä FAQ:n tyyliin mitä vaikuttaa materiaali, erilaiset matot, koko, yms. yms......

Kirjahan tuosta sinun kysymyksestäsi pitäisi kirjoittaa... Ihan suoraan ei voi materiaalin perusteella laittaa yhtäläisyysmerkkiä soundiin.

Joskus ennen teräksen käyttöön ottamista tehtiin hyviä metallivirveleitä. Ne tehtiin messingistä tai pronssista.

Puuta on kovin monta eri materiaalia. Hitaasti kasvanut puu ja laadukas työ antaa hyvän lopputuloksen.

Joskus 1920-luvulla oli pula-aika ja silti sen ajan virvelit ovat hurjan arvostettuja. Tänään on vaurautta ja teknologiaa, mutta kaikki konttaavat hinnan perässä ja siksi noin 97% kaikista virveleistä on tehty hinta mielessä. Loput 3% virveleistä tehdään laatua ajatellen. Siksi ne maksavat aika laila...

Minun paras puuvirvelini on pyökkiä. Paras metalivirveli on messinkiä. Ja yksi parhaista on messinkipäädyin ja keskirunko on vaahteraa... Silti varsinainen työhevonen on alumiininen Ludwigin LM402...
Bobana
20.12.2012 21:06:21
Olly: Miten puuvirveli eroaa saundiltaan teräsvirvelistä?

Lyhyesti: puuvirvelistä puuttuu "klangi" joka on teräsvirvelille ominaista.
Olly
20.12.2012 21:06:23
hollmi-5: Kirjahan tuosta sinun kysymyksestäsi pitäisi kirjoittaa... Ihan suoraan ei voi materiaalin perusteella laittaa yhtäläisyysmerkkiä soundiin.

Joskus ennen teräksen käyttöön ottamista tehtiin hyviä metallivirveleitä. Ne tehtiin messingistä tai pronssista.

Puuta on kovin monta eri materiaalia. Hitaasti kasvanut puu ja laadukas työ antaa hyvän lopputuloksen.

Joskus 1920-luvulla oli pula-aika ja silti sen ajan virvelit ovat hurjan arvostettuja. Tänään on vaurautta ja teknologiaa, mutta kaikki konttaavat hinnan perässä ja siksi noin 97% kaikista virveleistä on tehty hinta mielessä. Loput 3% virveleistä tehdään laatua ajatellen. Siksi ne maksavat aika laila...

Minun paras puuvirvelini on pyökkiä. Paras metalivirveli on messinkiä. Ja yksi parhaista on messinkipäädyin ja keskirunko on vaahteraa... Silti varsinainen työhevonen on alumiininen Ludwigin LM402...

Tänks Hollmi, täytynee täsmentää. Itsellä Sensitone 14"x5", kiinnostaisi tietää miten se eroaa 14"x5" WLX koivu-mahonki-lamin versiosta.
Jep, eihän nuo huippuja ole mutta hinta on 10% hyvistä, ja olen puukorva... :D
Read more than one book.
hollmi-5
20.12.2012 21:36:08
Olly: Tänks Hollmi, täytynee täsmentää. Itsellä Sensitone 14"x5", kiinnostaisi tietää miten se eroaa 14"x5" WLX koivu-mahonki-lamin versiosta.
Jep, eihän nuo huippuja ole mutta hinta on 10% hyvistä, ja olen puukorva... :D

Sinä ajattelet materiaalia. Se on tosi hyvinkin luonnollista, koska rumpuja myydään nykyisin juurikin materiaalit mainoksissa mainiten. Otappa 60-70-luvun rumpuesite ja yritä löytää maininta materiaaleista ;)

Metallivirveleissä ratkaisee eniten matalli, työnjälki ja tekotapa. Puuvirveleissä ratkaisee eniten puunlaatu, työnjälki ja tekotapa ;)

Runko voi olla melkein mitä vain...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)