Aihe: torin turhat myynti-ilmoitukset
1 2 3 4 528 29 30 31 32
Jucciz
20.12.2012 13:38:51
mpekkanen: olishan se mukava kun ihmiset tajuaisivat etteivät omilla toimillaan aiheuta kenellekkään ylimääräistä vaivaa.

Tää taito on havaintojeni mukaan hyvin suureksi osaksi kadonnutta kansanperinnettä - nimittäin kyky ajatella asioita vastapuolen näkövinkkelistä ja asettua toisen asemaan. Mua ärsyttää, jos joku joutuu odottamaan takiani 5 minuuttia ylimääräistä ja viimeistään siinä vaiheessa kyllä ilmoitan, mikä on tilanne.

Mulle selkeä viestintä, täsmällisyys ja se, että pidetään se mitä luvataan, ovat ehdottoman tärkeitä asioita - ja aivan erityisesti kaupankäynnissä.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Tinippa84
20.12.2012 13:40:22 (muokattu 20.12.2012 13:41:14)

Vladi: Oma suosikkini

Paras viesti minkä oon ite saanu; Kaveri vastas mun Ibanez UV:n ostoilmoitukseen ja tarjosi kitarasta 300€.
Retaliation Syndicate - Thrash/Death
mpekkanen
20.12.2012 13:45:35
Jucciz: Tää taito on havaintojeni mukaan hyvin suureksi osaksi kadonnutta kansanperinnettä - nimittäin kyky ajatella asioita vastapuolen näkövinkkelistä ja asettua toisen asemaan. Mua ärsyttää, jos joku joutuu odottamaan takiani 5 minuuttia ylimääräistä ja viimeistään siinä vaiheessa kyllä ilmoitan, mikä on tilanne.

Mulle selkeä viestintä, täsmällisyys ja se, että pidetään se mitä luvataan, ovat ehdottoman tärkeitä asioita - ja aivan erityisesti kaupankäynnissä.

kyllä kauppaa tehtäessä voi sanoa jos on tilanne että menee vaikka huomiseen.
ei se sen vaikeampaa pitäisi olla.
kyllä hyvät käytöstavat ovat monelta unohtuneet tai niitä ei ole koskaan ollutkaan.
Gabe
20.12.2012 13:46:04
Vladi: päätti arvon herra ottaa asiakseen lähettää useampana päivänä "Joko myyt?"-viestejä.

Kaikki viestit tottakai Gaben mainitsemalla umpipaskalla suomen kielellä, jota oli todella raskasta lukea. Ja kyseessä oli ihan suomalainen mieshenkilö.

Hienoa! Otti ilmeisesti taktiikakseen ärsyttää myyjä myymään alihinnalla. Veikkaan että ei toiminut?
www.kitaramaailma.com
Vladi
20.12.2012 13:50:51
Gabe: Hienoa! Otti ilmeisesti taktiikakseen ärsyttää myyjä myymään alihinnalla. Veikkaan että ei toiminut?

Juu ei. Kitara löysi toisen omistajan, joka oli käsittääkseni hyvin tyytyväinen ostokseensa.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
mpekkanen
20.12.2012 14:06:07
Master Of The Universe: Ottaa kaaliin noi "tarjoa"-ilmoitukset.
Yleensä en tarjoa mitään, jos tarjoan, niin ehkä euron.
Kyllä myyjän pitäis tietää mitä rojuistaan haluaa, tai jos ei tiedä, niin sit kannattais mennä johonkin huutokauppapalstoille. Mänstä.

kyllä munkin mielestä jonkinlainen hinta olisi hyvä olla.
voihan siihen ilmoitukseen laittaa et saa tarjota jotain muutakin tai myös vaihto
hjukke
20.12.2012 14:24:30

Nyt on alkanut itsellekin tulla näitä ohareita. Ensimmäisiä ikinä, ei vastata pikaviesteihin (edes kahden viikon sisällä), vaikka ilmoituksessa lukee että yhteydenotot pikaviesteillä.

Toinen keissi oli kun noin kolme viikkoa sitten sovin jo kaupat (postiennakolla viisaasti vaikka kalliimmat kulut, ei-tuttujen kanssa toimin näin), Lähetin osoitteeni ja muut tiedot ja kaveri vastasi vielä siihen, sen jälkeen ei kuulunut mitään.

Nyt on lysti odotella tuleeko sieltä mitään vai voiko ostaa tavaran muualta.. Välillä olen vielä koittanut saada yhteyttä myyjään, tuloksetta.
Laulava Kylätohtori
20.12.2012 14:31:56
Gabe: Hienoa! Otti ilmeisesti taktiikakseen ärsyttää myyjä myymään alihinnalla. Veikkaan että ei toiminut?

Tällä taktiikalla käy niin, ainakin omalla kohdalla, että pistän vehkeen ennemmin saunanpesään kuin myyn alihinnalla tuollaiselle...

Tuo vastaamattomuus on kyllä yksi ärsyttävä asia. Itse en ainakaan nykyisin enää odottele kuin päivän tai pari ja jos ei vastapuolesta kuulu mitään (siitä huolimatta, että käy monta kertaa päivässä mnetissä), niin unohdan koko jutun. Paras oli, kun tein tuotteesta X kauppaa ja vastapuoli "katosi" yllättäen. Myin tuotteen sitten seuraavalle ja varmaan parin viikon päästä tuli ilmoitus, että ei ostakaan. No, sinänsä pisteet siitä, että ilmoitti, vaikkakin vähän pidemmällä viiveellä...

Muutenkin on typerä kuvitella, että jos nyt kerran pistää viestiä, että voisi ostaa jonkun, niin toisen pitäisi sillä perusteella pitää sitä varattuna maailman loppuun ja toivoa, että Herra X suvaitsee lähikuukausina ottaa uudestaan yhteyttä. Jos jonkun haluaa, niin sitten sen ostaa heti, eikä kuvittele, että koko maailma odottaa henkeään pidätellen, mitä joku nobody lopulta haluaa tai ei halua...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
hjukke
20.12.2012 14:33:34

Niin ja ne myyjät, joilla on liian "kiire" ikinä vastatakseen, olkoon myymättä tavaroitaan.
Laulava Kylätohtori
20.12.2012 14:36:16
hjukke: Toinen keissi oli kun noin kolme viikkoa sitten sovin jo kaupat (postiennakolla viisaasti vaikka kalliimmat kulut, ei-tuttujen kanssa toimin näin), Lähetin osoitteeni ja muut tiedot ja kaveri vastasi vielä siihen, sen jälkeen ei kuulunut mitään.

Nyt on lysti odotella tuleeko sieltä mitään vai voiko ostaa tavaran muualta.. Välillä olen vielä koittanut saada yhteyttä myyjään, tuloksetta.

No, jos ei kaveri ole kolmeen viikkoon saanut lähetettyä, eikä vastaa viesteihin, niin näkisin, ettei sulla ole kyllä mitään velvollisuutta siihen suuntaan, vaan unohdat suosiolla koko jutun.

Aina voi tulla mutkia matkaan ym, mutta niistä ilmoitetaan ja sovitaan. Muuten voi suosiolla unohtaa...
elsewhere
20.12.2012 14:41:44
Toinen keissi oli kun noin kolme viikkoa sitten sovin jo kaupat (postiennakolla viisaasti vaikka kalliimmat kulut, ei-tuttujen kanssa toimin näin), Lähetin osoitteeni ja muut tiedot ja kaveri vastasi vielä siihen, sen jälkeen ei kuulunut mitään.

Jep, näitä näkyy. Itse sovin kaupat kitarasta erään nimeltämainitsemattoman henkilön kanssa, sovittiin testi/noutopäivä mutta kun se lähestyy niin kaverista ei sitten kuulukaan enää mitään, paitsi kuumotteluiden jälkeen "oota palaan vielä illalla asiaan, säädöt kesken"-tyylinen viesti ja sen jälkeen ei sitten sitäkään enää. No, soitin löysi uuden kodin toisaalta mutta kiukuttamaan jäi tuollainen... ja kuitenkin näkee, että mies on logannut tänne ja profiilissa osto/myynti-ilmoitukset Torilla vain vaihtuvat.
~ Love broke out and I forgot it's war.
mpekkanen
20.12.2012 14:45:18
hjukke: Niin ja ne myyjät, joilla on liian "kiire" ikinä vastatakseen, olkoon myymättä tavaroitaan.

niinpä miksi laittaa ilmoituksia jos ei vastaa.
nykyään on niin monenlaisia keinoja pitää yhteyttä,että ei sitä voi perustella kiireellä eikä oikein millään jos ei vastaa ajoissa.
vieläpä jos itse on laatinut ilmoituksen niin luulisi siihen osaavan laittaa sellaisen numeron tai sähköpostin josta saa kiinni.
Gabe
20.12.2012 14:54:29
Laulava Kylätohtori: Muutenkin on typerä kuvitella, että jos nyt kerran pistää viestiä, että voisi ostaa jonkun, niin toisen pitäisi sillä perusteella pitää sitä varattuna maailman loppuun ja toivoa, että Herra X suvaitsee lähikuukausina ottaa uudestaan yhteyttä. Jos jonkun haluaa, niin sitten sen ostaa heti, eikä kuvittele, että koko maailma odottaa henkeään pidätellen, mitä joku nobody lopulta haluaa tai ei halua...

Jep jep, sama täällä. Sanon muille kiinnostuneille että odotan päivän pari vastausta ensimmäiseltä kiinnostuneelta ja sitten myyn kyllä surutta. Yksi kauppa meni itseltä ohi kun viikon odottelin suvaitseeko arvon ostaja enää mitään vastata, ei vastannut ja toinen kiinnostunut oli sillä aikaa ostanut toiselta.
www.kitaramaailma.com
Gary the pine
20.12.2012 16:08:25
Paras topicci pitkään aikaan, plussaa jokaiselle tähän mennessä osallistuneelle :)

Tää pitäis foorumisoftassa määritellä aiheeksi, joka on pakko lukea vaikkapa seuraava-nappia klikkaamalla ennen jokaista tori-ilmoituksen jättöä, sais noi nöyhtäturvatkin vähän käryä miten ne asiat pitäis aikuisten maailmassa hoitaa.

Ite olen sortunut tuohon tarjoa-hintaan kerran kun pistin mielenhäiriössä Orangen myyntiin, tarjouksia tuli ja ihan asiallisia, todennäköisesti johtuen myös siitä, että ei varsinaisesti kosiskele Bugera-porukkaa. Kauppoja ei tosin syntynyt kun tulin toisiin aatoksiin.

Mutta yleisesti tuo "tarjoa" toimii semmosten vehkeiden kanssa, joiden arvo määrittyy myyjän tarpeesta myydä ja ostajan halusta saada kampe. Esim tuo mun punainen custom-kutonen on semmonen, että sille olis aika hankala keksiä hintaa. Normikutosen hinta on selkeesti liian vähän ja USA-soloistin hinta taas keräisi suunsoittoa. Mutta sitten kun sattuisi se kaveri kohdalle joka on tuumannut kuten minä, että paras kitara ikinä kunhan vaan olis kiinteä talla, sitten se olis enää luopumisen tuskan ja haluamisen kompromissi riippumatta mistään Thomannin kertoimista.

Mutta joo, vielä sen verran aiheeseen, että onpahan sitten vielä nämä sankarit jotka sopivat kaupan, jäädään vartoilemaan noutoa ja pidetään tilannetta vireillä postitse ja sitten hupskeikkaa, on mennyt kuukausi, kampe on sulla edelleen, parhaassa tapauksessa olet korrektina kaverina vastannut "myyty" jollekin toiselle potentiaaliselle ostajalle, tuleekin posti ; nyt on pakko perua, kaivo kuivu itsenäisyyspäivänä ja vaimon bideeseen pitää saada vettä, tilasin porakaivon...

Aina löytyy joku syy näihin, mutta silti ne korpeaa, oli ne syyt oikeita tai ei.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Krice
20.12.2012 16:08:36

Ainakin kerran päivässä olisi hyvä tarkistaa viestit jos on myymässä jotakin. Itse en viitsi hirveästi tuskailla jos esimerkiksi jonkun kirjallinen ulosanti on heikkoa tms., vaan tärkeintä on saada tavara liikenteeseen. Vastaamattomuus johtuu varmaan usein siitä, että taloudelliset suunnitelmat muuttuvat ja sellaisesta on vaikeaa puhua, jos elää tiukalla budjetilla.
Laulava Kylätohtori
20.12.2012 16:15:39
Krice: Vastaamattomuus johtuu varmaan usein siitä, että taloudelliset suunnitelmat muuttuvat ja sellaisesta on vaikeaa puhua, jos elää tiukalla budjetilla.

Ehkä näin, mutta eihän sitä tarvitsisi mitään elämäntarinaa kertoa tai muuta selittää, kun ilmoittaisi vain, että ei kiitos, nyt ei onnistu...
fox
20.12.2012 16:35:36

Laulava Kylätohtori: Ehkä näin, mutta eihän sitä tarvitsisi mitään elämäntarinaa kertoa tai muuta selittää, kun ilmoittaisi vain, että ei kiitos, nyt ei onnistu...

Näin. Ja takaan ja alleviivaan, että todennäkösesti sitä myyjäpuoli ymmärtää. Voi tietenkin ohuesti harmittaa, vallankin jos/kun on pitänyt diiliä "varmana" ja ehken jopa poistanut ilmoituksen heti tai viipymättä, kumpi sitten ensiksi tuleekaan noista vaihtoehdoista, ettei vaan ketään ko. ilmoitus enää houkuttelisi.
Mutta tietenkin on parempi, että saa varmistuksen siitä, että nyt ovat kaupat menneetkin sivu suun.
Tässä on muutama juttu ollut vuosien mittaan, että on "varattu" jotain, ja ens tilistä sitten maksetaan. Mutta ilmeisimmin on pitkät tilin välit..
Huomattavasti reilumpaa olisi tietenkin ollut laittaa kohtuullisen pian infoa, että erinäisistä syistä johtuen nyt valitettavasti ei onnistukaan se ostaminen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LaMotta
20.12.2012 16:40:19

(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jucciz
20.12.2012 16:41:26
Ja tässä toinen, sivuaa itse asiassa paljonkin:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=27&t=177203
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)