Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Squier Classic Vibe 50's Telecasteriin paksut kielet
1
xfrankx
18.12.2012 23:53:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Iltaa!
 
Yritin käyttää searchia, mutta en löytänyt sopivaa vastausta, joten päädyin tekemään uuden aiheen.
 
Olen ostamassa kaverilta sopuhintaan otsikon mukaista teleä ja oon kiinnostunut hieman tuollaisesta sonic youth -virekikkailuista. Käsittääkseni moiseen ei välttämättä kaikkein parhaiten sovi mitkään 10-52, kuten nykyisessäni on.
 
Osaisiko joku asiaan hieman enemmän perehtynyt selventää tätä asiaa ja jopa mahdollisesti vinkata jotain sopivaa kielisettiä.
 
WeetM
19.12.2012 00:18:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuskinpa tuon paksuisista kielistä mitään haittaa kitaralle on, itsekin käytän Classic Vibe Telessäni saman paksuista settiä. Satulauria saattaa joutua hieman viilaamaan ja ehkä kaularautaa vähän kiristämään.
 
elsewhere
19.12.2012 00:18:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä käytin omassani 10-46-settiä enkä huomannut sen kanssa mitään ongelmia. Intonaation sai täysin kohdalleen ja kaikki toimi moitteetta.
 
~ Love broke out and I forgot it's war.
Lonesome
19.12.2012 14:50:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elsewhere: Minä käytin omassani 10-46-settiä enkä huomannut sen kanssa mitään ongelmia. Intonaation sai täysin kohdalleen ja kaikki toimi moitteetta.
 
Samoin Classic Vibeen vaihdoin 10-46-setin aikanaan ja sellaiset pitäisi olla myös vakiona, imo.
 
Usempaan Affinity ja Standard Squieriin juurikin 10-52 -setti tuli vaihdettua ja normivireellä lähinnä soitettua. Ei ongelmia. Intonaatiota ja hieman kaularautaa säätämään, jos tarvis...
 
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Volle
19.12.2012 15:32:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xfrankx: Iltaa!
 
Yritin käyttää searchia, mutta en löytänyt sopivaa vastausta, joten päädyin tekemään uuden aiheen.
 
Olen ostamassa kaverilta sopuhintaan otsikon mukaista teleä ja oon kiinnostunut hieman tuollaisesta sonic youth -virekikkailuista. Käsittääkseni moiseen ei välttämättä kaikkein parhaiten sovi mitkään 10-52, kuten nykyisessäni on.
 
Osaisiko joku asiaan hieman enemmän perehtynyt selventää tätä asiaa ja jopa mahdollisesti vinkata jotain sopivaa kielisettiä.

 
pitääkös Sonic youth -virekikkailuun olla alavirettä ja kuinka paljon? muistaakseni 12-setti yhden koko sävelaskeleen alempana (DGCFAD) vastasi aikalailla 10-settiä normivireessä (EADGBE) tuntumaltaan. Jos pitää saada esim. vain alin kieli alavireeseen, vain se kannattaa korvata paksummalla ja jättää muut entiselleen.
 
Paksumpia kieliä laittaessa voi intonaatiota ja kaularautaa joutua säätämään ja satulan uria leventämään. Lisäksi vibratallallisessa kitarassa täytyy yleensä tallan ruuveja kiristää tai lisätä jousia, mutta tämähän ei topicin aloittajan telecasteria koske.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «