Aihe: Gibson Midtown-kitara
1 2 3 4 5 6 7 8
altec
17.12.2012 15:01:15

Tilasin Saksanmaalta nyt sit ton midtownin, tänään tuli perille, ja tänään lähtee takasinkin.. V*****s on sanoinkuvaamaton :D :D

Järkyttävä naarmu/crack kaulassa, hyvin todennäköisesti valmistusvirhe, en tiedä, eikä kiinnosta, takasin lähti. Ugh, olen puhunut!
Insane Kane
18.12.2012 10:16:03
altec: Tilasin Saksanmaalta nyt sit ton midtownin, tänään tuli perille, ja tänään lähtee takasinkin.. V*****s on sanoinkuvaamaton :D :D

Järkyttävä naarmu/crack kaulassa, hyvin todennäköisesti valmistusvirhe, en tiedä, eikä kiinnosta, takasin lähti. Ugh, olen puhunut!

Pistähän nyt kuva.
Debitille?
Jii-Gee
18.12.2012 18:09:25

altec: Tilasin Saksanmaalta nyt sit ton midtownin, tänään tuli perille, ja tänään lähtee takasinkin.. V*****s on sanoinkuvaamaton :D :D

Vink vink:
Siinä 'melkein naapurissa' kivijalkaliikkeessä eli Top Soundissa myydään Gibsonia alle t-hintojen, ja eikä tarvii jänskättää et millasen maanantaikappaleen güntterit sulle arpoo. Saa kokeilla ja valikoida ihan itse mieluisan yksilön, ja hintakin halvempi !!

Tosin, tämä nyt lienee täysin ennenkuulumaton tapa toimia näin modernina nettiaikana.. menen siis takaisin samaan museoon mistä juuri tulinkin.
pappasfin
18.12.2012 18:30:36
Jii-Gee: Vink vink:
Siinä 'melkein naapurissa' kivijalkaliikkeessä eli Top Soundissa myydään Gibsonia alle t-hintojen, ja eikä tarvii jänskättää et millasen maanantaikappaleen güntterit sulle arpoo. Saa kokeilla ja valikoida ihan itse mieluisan yksilön, ja hintakin halvempi !!

Tosin, tämä nyt lienee täysin ennenkuulumaton tapa toimia näin modernina nettiaikana.. menen siis takaisin samaan museoon mistä juuri tulinkin.

Pistin plussaa.. on meinaan turkasen tosi, että kivijalkaliikkeiden hinnat on tänä päivänä monesti thomannin hintoja halvempia ja mikä parasta, että kivijalkaliikkeissä voi itse omin käsin ja korvin todeta kitaran sopivuuden itselle sekä myös sen laatuun liittyvät jutut.

Itellä on noista kitaroista jotakuinkin kaikki kivijalkaliikkeistä ostettuna olleet halvempia kuin Thomannin hinnoilla ja olen saanut itse hypistellä niitä ennen ostopäätöstä.

Ihan täysin en toki ilman Thomanniakaan ole ollut eli jotain kamaa sieltä on ostettu kuten Behkun midilankku, mikki, kielisettejä mutta kitarat ja vahvarit on aina kivijalkaliikkeistä ostettu ja halvemmalla.

Joka tapauksessa hyvä vinkki eli jos on mahdollista liikkeeseen mennä niin kandee näin tehdä.
PappaSFin
Gabe
18.12.2012 19:25:54
Jii-Gee: Vink vink:

Jep, yleensä on turha lähteä sen pidemmältä tilailemaan. Ja aika kiltisti ne yleensä myös hintojaan laskee kun vinkkaa että saksasta saa edullisemmin. Ja ei tosiaan tarvi sit kitistä millainen yksilö sattui tulemaan kun itse saa valita.
www.kitaramaailma.com
altec
18.12.2012 22:04:27

Joo, kitara oli b-stock, ja halvempi, joten tilasin. Missään ei mainittu et kaula on lähes murtunu.. No en tiedä oliko kaula murtunut, mutta ruma jälki oli, pistäisin kuvan jos vain osaisin. Jokatapauksessa lähetin kuvat saksaan ja sanoivat vaan et asia ok, rahat takas ym... Pistin kyll perään semi-negatiivisen palautteen, jossa kyselin mikseivät he tarkista kitaroita, jotka palautetaan heille? Ymmärrän et uusia myydessä luotetaan, että tuote on kunnossa tehtaalta tullessaan. Joku kuitenkin oli palauttanut tuon yksilön, ja nyt tiedän miksi, mailissa heille selitin että laukun avaaminen olisi riittäny tuon vian huomaamiseen. Ja en tiedä miten tuo on syntyny, mutta törkeä virhe.

Enivei, saksasta en kitaraa enää tilaa, muuta kamaa ehkä. Kun saan palautukset niin seinäjoelle tai jonnekkin muualle ja kitara kotiin :)

Voin toki ilmoitella mitä sieltä vastataan mailiini, sikäli mikäli ketään kiinnostaa..
Rämppy
18.12.2012 22:16:43
pappasfin: Mä rakastan mun Gibsonin Les Pauli Std 2012 mallia, vaikka siinä on se yksi kauneusvirhe ja jostain syystä laittavat eri pituiset ruuvit hihnatappien kiinnipitämiseksi.
Tuo jälkimmäinen asia on kyllä niin vakava vika, että nyt mulla meni gibsonin omistajana tunnelma pilalle. Ja joulu samantien. Kohta on torilla yksi gibson lisää ja halavalla :D
En sitten malttanut olla sanomatta.
Gabe
19.12.2012 00:18:26
altec: Joo, kitara oli b-stock, ja halvempi

Onhan tässä sekin mahdollisuus että kitaran ensimmäinen ostaja on kämmännyt jotain sen kanssa jolloin kyseinen jälki on syntynyt. En lähtisi tällaisessa tilanteessa heti huutelemaan kovaan ääneen moitteita valmistajalle laadusta/sen puutteesta. Ja luitko tarkkaan sen tekstinpätkän mikä siinä oli? Monesti Thomannin b-stock tavaran ilmoituksessa lukee "Voi olla ulkonäkövirheitä tai käytön jälkiä mutta täysi takuu " tms.
www.kitaramaailma.com
altec
19.12.2012 00:32:41

Luin tarkkaan kuvauksen, juuri sen takia et kyseessä b-stock, luki että perus "may have slight traces of use". Toi ei ollu slight trace of use, voi olla että "edellinen" kämmäs, tiputti sen tai jotai ja meni sököks.

Pointti oli se, että heille on palautettu tuote, jokin syykin on todennäköisesti annettu. Thomannia ei ole kiinnostanu, ei olla edes vilkaistu jospa kitarassa ois vikaa, pistetty vaan takas hyllylle ja myyntiin. Kylläse on sillon 100% niiden vastuulla koko asia. Tämä mua asiassa otti päähän, koska se tosiaan on niitten vastuu katsoa, että onko palautetussa kitarassa oikeasti jotai vialla. Luulisin että edellinen palauttaja on kertonu että kaulassa murtuma ym. Voin olla väärässäkin
Gabe
19.12.2012 09:32:44
altec: Luin tarkkaan kuvauksen, juuri sen takia et kyseessä b-stock, luki että perus "may have slight traces of use". Toi ei ollu slight trace of use, voi olla että "edellinen" kämmäs, tiputti sen tai jotai ja meni sököks.

Pointti oli se, että heille on palautettu tuote, jokin syykin on todennäköisesti annettu. Thomannia ei ole kiinnostanu, ei olla edes vilkaistu jospa kitarassa ois vikaa, pistetty vaan takas hyllylle ja myyntiin. Kylläse on sillon 100% niiden vastuulla koko asia. Tämä mua asiassa otti päähän, koska se tosiaan on niitten vastuu katsoa, että onko palautetussa kitarassa oikeasti jotai vialla. Luulisin että edellinen palauttaja on kertonu että kaulassa murtuma ym. Voin olla väärässäkin

Jep, kyllä vika oli täysin Thomannin. Tämä minulla lähinnä hyppäsi silmille: altec: Järkyttävä naarmu/crack kaulassa, hyvin todennäköisesti valmistusvirhe. Eli tuo kyseinen kitara on voinut lähteä Gibsonin tehtailta täysin moitteettomassa kunnossa, tällöin kyseessä ei ole siis valmistusvirhe eikä mitenkään Gibsonin estettävissä :)

Itse olen joskus kysellyt asiakaspalvelun kautta tarkemmin missä kunnossa b-stockin esine on ja tuo " slight traces of use" on ollut joskus hieman siloiteltu kuvaus esineen kunnosta.
www.kitaramaailma.com
Laulava Kylätohtori
19.12.2012 10:55:14
pappasfin: Eihän se Gibsoni kaupaksi mene jos siinä on eri pituiset ruuvit hihnatapeissa, on se niin vakava vika että haittaa myymistä ;-)

Itse en ymmärrä, millä perusteella ruuvien edes pitäisi olla saman pituiset. Ehkä insinööri on laskenut tappeihin kohdistuvan voiman ja mitoittanut ruuvit sen mukaan.

Vai onko ne ns. normaalisti saman pituiset? Itse en muista, vaikka useat hihnatapit olen vaihtanut...

Tuo taisi alunperin olla vain vitsi, mutta piti nyt sitten tähänkin tarttua... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
Vladi
19.12.2012 10:58:01
Jännittävää, sekä Thomannilla, että DV247:lla Midtown Customit loppu. Thomannilla ei näy edes katalogissa. Joulusesonki? Vois varmaan Tompalle viestitellä, että koska tulee lisää. Vuodenvaihteen jälkeen taitaa tuommoinen Ebony-värityksellä lähteä tilaukseen.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
Wradlin
19.12.2012 11:11:23
Laulava Kylätohtori: Itse en ymmärrä, millä perusteella ruuvien edes pitäisi olla saman pituiset. Ehkä insinööri on laskenut tappeihin kohdistuvan voiman ja mitoittanut ruuvit sen mukaan.

Erilainen vetohan niihin tosiaan tulee ja voihan tuon silläkin perustella, eri asia sitten onko sillä mitään merkitystä.
pappasfin
19.12.2012 11:15:13
Laulava Kylätohtori: Itse en ymmärrä, millä perusteella ruuvien edes pitäisi olla saman pituiset. Ehkä insinööri on laskenut tappeihin kohdistuvan voiman ja mitoittanut ruuvit sen mukaan.

Vai onko ne ns. normaalisti saman pituiset? Itse en muista, vaikka useat hihnatapit olen vaihtanut...

Tuo taisi alunperin olla vain vitsi, mutta piti nyt sitten tähänkin tarttua... ;)

Juuh, vitsiähän tuo on tosiaan ;-)

Alla vielä mistä tämän huomion ja mistä tämä ruuvi asia lähti liikkeelle:

Itse olen törmänny muissa merkeissä siihen, että ovat saman pituiset-ja paksuiset, vain Gibson on näistä itselläni ollut poikkeus, tosin eihän tuo varsinainen vika ole vaan ominaisuus, johon sitten törmäsin kun piti vaihtaa lukolliset hihnatapit kiinni ja Gibsonin omat ruuvit eivät menekään Schallerin hihnatapeista läpi ja joutuu käyttämään Schallerin hieman ohuempaa ruuvia, jolloinka on vaarana ettei se ruuvi pysy kolossaan ja hihnatappi irtoaa kokonaan.
Itsellä ovat kuitenkin pysyneet huon hihnatapit kiinni, jotkut ovat joutuneet käyttämään tilkettä kuten tulitikkua jne..
PappaSFin
altec
19.12.2012 12:14:56

Jep, kyllä vika oli täysin Thomannin. Tämä minulla lähinnä hyppäsi silmille: altec: Järkyttävä naarmu/crack kaulassa, hyvin todennäköisesti valmistusvirhe. Eli tuo kyseinen kitara on voinut lähteä Gibsonin tehtailta täysin moitteettomassa kunnossa, tällöin kyseessä ei ole siis valmistusvirhe eikä mitenkään Gibsonin estettävissä :)

Itse olen joskus kysellyt asiakaspalvelun kautta tarkemmin missä kunnossa b-stockin esine on ja tuo " slight traces of use" on ollut joskus hieman siloiteltu kuvaus esineen kunnosta.

Joo no pointti tosiaan tais mennä vähän ohi :D mut siis joo, voi olla että ei ole ollut gibsonin estettävissä. En tiedä.. Kitara oli muuten kunnossa ja kerkesin sillä vähän aikaa soittaa, oli soundiltansa ja soitettavuudelta erinomainen, mutta en kiintynyt kyseiseen yksilöö vian takia, joten soittelut jäi aika vähälle.

Noi midtownit on ilmeisesti jonkinlainen limited edition ja poistettu jo tuotannosta, eli ei valmisteta enää, näin ainakin Gibsonin sivuilta katsottuna, onko kellää muulla tietoa tästä?
Andy Six
19.12.2012 16:22:25 (muokattu 19.12.2012 16:22:56)
Vladi: Jännittävää, sekä Thomannilla, että DV247:lla Midtown Customit loppu. Thomannilla ei näy edes katalogissa. Joulusesonki? Vois varmaan Tompalle viestitellä, että koska tulee lisää. Vuodenvaihteen jälkeen taitaa tuommoinen Ebony-värityksellä lähteä tilaukseen.

Top Sound ainakin väittää,että heillä on vielä:

http://www.topsound.fi/gibson-midtown-custom-vsb.html

Tosin burstina......
Vladi
19.12.2012 17:42:19
Andy Six: Top Sound ainakin väittää,että heillä on vielä:

http://www.topsound.fi/gibson-midtown-custom-vsb.html

Tosin burstina......

Juu tuli tsekattua, väärän värinen on. :)
Vladi
19.12.2012 23:21:15
Hieman tutkin lisää tuota Midtown Customin saatavuutta ja selvisi, että kyseessä on vissiin limited edition. P90:llä varustettu Midtownkin on ilmeisesti myös. Onko joku muu kuullut asiasta?
Kuha
20.12.2012 00:12:44

Vladi: Hieman tutkin lisää tuota Midtown Customin saatavuutta ja selvisi, että kyseessä on vissiin limited edition. P90:llä varustettu Midtownkin on ilmeisesti myös. Onko joku muu kuullut asiasta?

Codalta näyttää saavan P90- ja Burstbuckerimalleja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)