Aihe: SoundCheck 1.11.2012
1 2 3 4
pönttö
01.11.2012 12:39:48
Freewheeler: Etusivulle?

Kah menemällä osoitteeseen soundcheck.org ilmaantuu se etusivu. Sieltä ei ole toimivaa linkkiä varsinaiseen lehteen (win XP pro + Firefox). Sellaisen esiintyminen olisi suorastaan suotavaa. Jos siellä on jotain Mac-only himmeliä, hävetkää ;)

(ihmeen paljon graafisen alan ammattilaisia ja alan auktorisoituja kriitikoita löysi tämä aviisi heti ilmestyessään. Varsinaisia lukijoita näkyy olevan vähemmän. Itse, vain n 15:n vuoden kokemuksella alalta, tuumaan että hyvin te vedätte)
Arttu_Ace
01.11.2012 12:58:11

Hyvä lehtiihän tuo on, ja vaikka se nyt graafisesti muistuttaakin Soundia, en pidä sitä mitenkään ongelmallisena. Hyvä luettavuus ja semimoderni taitto on mielestäni aivan ok, sähköisessäkin julkaisussa.

Toimituksellisesti minua hieman häiritsi sama mikä häiritsee esimerkiksi Guitar Playeriä lukiessa: uusien kamojen arviot on tehty aivan liian neutraalisti. Räväkämpää kieltä ja voimakkaampia mielipiteitä on aina mukavampi lukea, oli sitten samaa mieltä tai ei. Jotenkin tulee mieleen noista laitearvioista naistenlehtien ruokaohjeet; "Tää on ihan hyvää, jos tästä tykkää."
"Joten olin jälleen oikeassa, mikä ei nyt ole kaltaiselleni älykölle mikään yllätys." - Valtteri 17-v
McNulty
01.11.2012 13:27:27 (muokattu 01.11.2012 13:29:54)
Onneksi kansi sentään vähän parani.

Arttu_Acen kanssa olen samaa mieltä. Olen jo aikaisemminkin tuota Berkan "värittömyyttä, mauttomuutta ja hajuttomuutta" kommentoinut. Toivoisin että lehdessä nähtäisiin vierailijoita "bloggaamassa" ja laite-esittelyjen lisäksi myös muuta mukavaa. Esim. DIY-henkinen osio? Alternative use? yms.

Toivotaan että sällit kehittävät eZineä ja tuovat uusia ideoita läpyskän toteuttamiseen.
I'm rather a person who cannot think clearly... instead of being a person who clearly cannot think.
Gabe
01.11.2012 17:12:23
No niin, nyt on luettu. Tuli oikein mukavaan saumaan kun olen kipeänä. Oikein positiiviset fiilikset jäi kaikin puolin. Oli mukavan selkeä ja helppolukuinen, sisältö oli kiinnostavaa. Nykyajan romppeet ovat kyllä kohtuullisen laadukasta tasoltaan ja arvostelut ovat aina kirjoittajan henkilökohtaisia mielipiteitä, mutta pikkuisen ehkä minäkin toivoisin "räväkkyyttä" noihin arvosteluihin. Kaikenkaikkiaan kuitenkin erinomainen alku lehdelle. Tulen varmasti lukemaan nämä myös jatkossa. Onnea matkaan!
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
Jucciz
01.11.2012 17:40:13
Silmäilin lehden läpi ja aivan fiksulta ja tyylikkäältä tuo vaikutti. Ensi töikseni kytkin äänet pois päältä ja avasin lehden fullscreen-tilaan. 30 tuuman näytöltä lehteä oli oikein kiva lukea ja sivujen kääntely nuolinäppäimillä oli vaivatonta.

Yhden hauskan (tahallisen?) kirjoitusvirheen bongasin jo ihan silmäillessä. Sen mukaan Carvin Legacy 3 sopii paljon keikailevalle kitaristille. Tokihan keikailu kuuluu asiaan, varsinkin kun puhutaan herran Vain signature-nupista. ;)

Peukku ylös täältä suunnalta ainakin ensivaikutelman perusteella.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
I3enjam1n
01.11.2012 17:58:25
Freewheeler: Etusivulle?

Meinaa varmaan aloituspostaukseen, nyt siellä on vaan linkki kuvaan lehden etusivusta.
Kitaralla on vireysongelma, sen satulaurat ovat ahdistuneet.
Gabe
18.12.2012 17:36:09
Mikäs lehden tilanne on? Tuleeko seuraava numeroa/millä aikavälillä näitä tuutataan ulos? Huomasin jo odottavani seuraavaa numeroa :)
www.kitaramaailma.com
Arttu_Ace
19.12.2012 11:49:50

Ziggy Bubba: Oikein mukavaa luettavaa oli lehti, vaikkakin vähän sama vaivasi kuin suurinta osaa alan lehtien kama-arvosteluita: teksti on hiukan turhan ympäripyöreästi positiivista.

Voisikohan tämä ongelma koskea mainitsemaasi suurinta osaa (myös tätä) alaa:

http://yle.fi/uutiset/sanna_ukkola_viiden_tahden_toimittajat/6418877
"Joten olin jälleen oikeassa, mikä ei nyt ole kaltaiselleni älykölle mikään yllätys." - Valtteri 17-v
Freewheeler
19.12.2012 16:14:44
SoundCheck on taas päivitetty ja se mm. toimii mainiosti mobiililaitteillakin, testailkaa!
www.soundcheckmag.org
Freewheeler
19.12.2012 18:35:43
Sain viimeksi kuukauden porttikiellon koska "mainostin" uutta SoundCheck-nettilehteämme. Korostan, että lehti on tehty teille muusikonretaleille talkoilla ja nuo muutamat myydyt ilmoitukset eivät kata edes aloituskulujamme. Kaikki suurimmat soitinliikkeet ja -maahantuojat ovat jättäytyneet mainoksillaan pois lehdestä, syynä lienee loppuvuosi ja markkinointirahojen loppuminen. Joten jos en lehteämme saa täälläkään puffata ei auta kuin lopettaa se eikä seuraavaa numeroa enää tule.

En pidä SoundCheckiä mitenkään kilpailevana mediana Muusikoiden. netillle...

Jeesatkaa nyt ihmeessä meitä talkoolaisia ja lukekaa lehteä ja klikkailkaa sen harvoja mainoksia. Sillä tavalla saatte seuraavankin numeron, ja edelleen ilmaiseksi. Levittäkää sanaa ja kommentoikaa! Jos mua ei täällä enää näy on se tämän postauksen syy. Zau.

Sami

www.soundcheckmag.org
www.soundcheckmag.org
Sergei Fallinen
19.12.2012 19:53:28
Ziggy Bubba: Oikein mukavaa luettavaa oli lehti, vaikkakin vähän sama vaivasi kuin suurinta osaa alan lehtien kama-arvosteluita: teksti on hiukan turhan ympäripyöreästi positiivista.

Jep. Jotenkin toivoisi hieman journalistisempaa otetta. Samanlaista kamanpalvontaa löytyy englanninkielisistäkin lehdistä mun makuun ihan tarpeeksi. Siksi en ihan koe että tämä olisi senkaltainen yleishyödyllinen projekti joka ansaitsisi ilmaista mainostilaa sivustolla.
Jungleman
20.12.2012 09:26:17
Freewheeler: SoundCheck on taas päivitetty ja se mm. toimii mainiosti mobiililaitteillakin, testailkaa!

Istun junassa iPhone käsissä ja yritän saada julkaisua luettua. Ei vaan toimi, ei sitten millään: sivut eivät tahdo aueta vaan jäävät lataamaan ikuisesti, näennäisen satunnaisesti joudun jonnekin mainossivulle (kitaroita näkyy, en jaksa katsoa tarkemmin) TAI sitten jokin satunnainen sivu aukeaa, seuraava ei. Zoomaus ja selailu on aika hankalaa, ylä- ja alareunojen ikonit vievät suuren osan näytöstä, eivätkä yläreunan ikonien merkitykset oikein aukea kaltaiselleni nettilukutaidottomalle puupäälle.

Olen sitten aina vaan johdonmukaisen nihkeä, nähtävästi. Mutta karu fakta on että tällaisen kunnianhimoisen hankkeen olisi parempi todellakin täyttää ennakkomainonnan lupailemat odotukset - ja toimia mobiililaitteissakin sujuvasti, jos niin luvataan!

Sisällöstä en valitettavasti pysty sanomaan mitään, yhdestä jutusta sain luettua sivun verran :-/

Pahoillani kirotusvihreistä. Hivelynäytöllä kirjoittaminen ahistaa.
Liikaa säätöä.
Freewheeler
20.12.2012 09:40:23
Jungleman: Istun junassa iPhone käsissä ja yritän saada julkaisua luettua. Ei vaan toimi, ei sitten millään: sivut eivät tahdo aueta vaan jäävät lataamaan ikuisesti, näennäisen satunnaisesti joudun jonnekin mainossivulle (kitaroita näkyy, en jaksa katsoa tarkemmin) TAI sitten jokin satunnainen sivu aukeaa, seuraava ei. Zoomaus ja selailu on aika hankalaa, ylä- ja alareunojen ikonit vievät suuren osan näytöstä, eivätkä yläreunan ikonien merkitykset oikein aukea kaltaiselleni nettilukutaidottomalle puupäälle.

Olen sitten aina vaan johdonmukaisen nihkeä, nähtävästi. Mutta karu fakta on että tällaisen kunnianhimoisen hankkeen olisi parempi todellakin täyttää ennakkomainonnan lupailemat odotukset - ja toimia mobiililaitteissakin sujuvasti, jos niin luvataan!

Sisällöstä en valitettavasti pysty sanomaan mitään, yhdestä jutusta sain luettua sivun verran :-/

Pahoillani kirotusvihreistä. Hivelynäytöllä kirjoittaminen ahistaa.

Mun iPhone vitosellani homma sujuu ihan moitteettomasti. Vaatii toki hyvän nettiyhteyden, mieluiten wifin. Kiitos kommenteista, mutta nyt on jotain muuta häikkää kuin lehden tekninen toteutus.
www.soundcheckmag.org
Freewheeler
14.01.2013 14:00:44
Kohta aletaan tekemään SoundCheckin kakkosnumeroa. Haluaako jengi sellaisen? Mennäänkö samalla testauspainotteisella linjalla vai mitä te lehteen haluatte?

Mainostajia pitää saada enemmän mukaan, ettei koko urakka taas mene ihan omasta pussista ja pelkällä pyhällä talkoohengellä! Onko Mnettiläisillä hyviä vinkkejä potentiaalisista mainostajista?

ROK!

www.soundcheckmag.org
http://www.soundcheckmag.org
Gabe
14.01.2013 14:11:15
Freewheeler: Kohta aletaan tekemään SoundCheckin kakkosnumeroa. Haluaako jengi sellaisen? Mennäänkö samalla testauspainotteisella linjalla vai mitä te lehteen haluatte?

Mainostajia pitää saada enemmän mukaan, ettei koko urakka taas mene ihan omasta pussista ja pelkällä pyhällä talkoohengellä! Onko Mnettiläisillä hyviä vinkkejä potentiaalisista mainostajista?

ROK!

www.soundcheckmag.org

Kyllä minua ainakin kiinnostaa. Testit ja laite esittelyt kiinnostaa aina, erinäiset haastattelut myös. Ehkä musiikkiliikkeiltä voisi kysellä kiinnostusta meinostukseen? On niin tuore tapaus että moni ei varmasti vielä ole tätä tiedostanut, eiköhän niitäkin ilmesty vielä.
Freewheeler
14.01.2013 14:50:45
Gabe: Kyllä minua ainakin kiinnostaa. Testit ja laite esittelyt kiinnostaa aina, erinäiset haastattelut myös. Ehkä musiikkiliikkeiltä voisi kysellä kiinnostusta meinostukseen? On niin tuore tapaus että moni ei varmasti vielä ole tätä tiedostanut, eiköhän niitäkin ilmesty vielä.

Kaikki Suomen musaliikkeet ja maahantuojat on läpikäyty ja kiinnostus on ollut todella vähäinen.
PJS
14.01.2013 14:56:34

Freewheeler: Kohta aletaan tekemään SoundCheckin kakkosnumeroa. Haluaako jengi sellaisen? Mennäänkö samalla testauspainotteisella linjalla vai mitä te lehteen haluatte?

ROK!

www.soundcheckmag.org

Mahdollisimman vähän laitetestausta ja mahdollisimman paljon asiaa soittamisesta ja soittajista. Kamapolitiikkaa ehkä kotimaisten nimikitaristien itse omin sanoin kertomana yms. sisältöä
Peace!
Hannu H.
14.01.2013 15:44:49

Freewheeler: Kaikki Suomen musaliikkeet ja maahantuojat on läpikäyty ja kiinnostus on ollut todella vähäinen.

Seuraavaa numeroa kehiin ja uutta rundia vaan. Harvassa on ne kaupat jotka yhden yhteydenoton perusteella syntyy.
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. Theres also a negative side." - Hunter S. Thompson
Freewheeler
17.01.2013 09:48:59
Kiinnostus SoundCheckiä kohtaan on siis aika heikkoa. Päätämme viikon päästä lehden jatkosta. Jos jostain yllättäen ilmaantuu lehdelle sponsori teemme seuraavankin numeron varmasti :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)